söndag, november 28, 2021

första advent




Nu ska jag börja med ett nytt projekt och det är köket och röja ordentligt, så jag hittar mina saker till maskinen, de kan inte ligga på olika ställen. Så nu ska jag slänga ut ett skåp och sätta in ett till. Så nu ska jag försöka att röja undan här.

Efter jobbet på fredagen stack jag iväg med några kompisar och åt lite thai- och kinamat. Kyckling med jordnötssås och biff med bambuskott. Det var så gott! Det var en sån där liten kvarterslokal som man åt på. Det var gott att börja helgen med att äta ut och ta det lite lugnt.

Första advent idag ska jag plocka fram mina julsaker eller inte, vet ej om jag har lust.

Men jag tog fram tre adventsljusstakar. Det andra vet jag inte om jag orkar göra ordning. Pokémon letar upp saker för mig så att jag kan göra mitt landskap, jag älskar julsaker.

Snön har kommit och de faller ner mycket. Ska ta bussen till köpcentrum och inhandla lite mat för veckan.

Kanske finns det vettiga personer på Marketplace, kanske har jag lyckats  och få sålt en sak utan att krångla med olika fraktföretag.

 När man rensar så kommer det fram saker t ex köksmaskinen.

Så nu är jag sugen på göra en potatisgratäng och något gott till den gick ikväll.

Nu är kvällen slut och jag fick faktiskt min nya köksmaskin med multigrejer till. Det blev faktiskt helt perfekt potatisgratäng med matberedaren. Men det enda knöckliga är att allt inte går att diska i diskmaskinen, det är ju lite besvärligt.
Jag gjorde min gamla vanliga med strimlad rökt skinka, ärtor och majs och potatiskryddan och lite grädde. Det var väldigt gott och sen åt vi varsin budapesttårtbit. Det var gött med något extra gott till advent.

Jag är lite ledsen – jag gick ut till mitt förråd var ute och rota och fick fram mina adventsljusstakar. Jag letade efter en ängel som jag gärna ville ha upp för den hade min mormor alltid. Jag saknar henne jättemycket.

Tänk om hon kunde levat och jag kunde ringt henne ikväll och sagt några fina ord till henne. Men så är det, livet går vidare…

Men jag ska gå ut en vända till och se om jag kan se ängeln, för den saknar jag verkligen.

Lunchen från fredagen!

Inga kommentarer: