torsdag, juli 08, 2021

Sommar och sol

 Sommar och sol


Det är skönt och härligt att vakna en sommarmorgon i en nybäddad säng. Att vakan upp och ta lite frukost och kaffe. Jag sätter mig och njuter av den underbara sommarvärmen på min underbara inglasade balkong. Jag sitter där och tar det allmänt lugnt. 

Jag gör mig en snabblunch med penne och köttfärssås, som jag hade. Sen hoppar jag in i duschen och sen ska jag åka bort till BRL och byta mikrofonen i min Pioneer-stereo i bilen. Jag tog och ringde till min särbo och fråga om vi skulle träffas efter det och det ville han. Att ett datorsystem havererar i en bilstereo som är ett går gammal – det fattar jag inte att det kan göra. Det måste man ju kunna göra själv och göra en uppdatering själv. Det lät som man sjung djupt ner i sjön musiken. 

Efter att jag hade varit iväg och fixat med stereon och de hade gjort en uppdatering, så åkte jag upp till honom och så sa vi att vi struntar att sätta in högtalare i min bil, utan vi tar och åker till Skräcklestugan och äter lite kvällsmat där. Jag tog mig en Skräckleburgare, det var hembakat och färskt. Sen tog vi lite kaffe, sen gick vi runt sjön – nej sjön ska jag inte säga, det är Värnen – det var jättemysigt och trevligt! 

Nu kan jag spela Spotify på min stereo i bilen igen, det ska bli gott! 

Äntligen kommer bilträffarna igång igen – härliga och spontana träffar! Vi ska iväg på en sån i helgen – ska bli jättespännande och höra hur det blir. 

Ni får har det så gott – nu ska jag ge Habibi älgmat, annars får jag inte tyst på henne och då väcker hon mig igen. 

Ni får ha en underbar sommar, så hörs vi!


 







tisdag, juli 06, 2021

Budfirmor

 Ny dag och nya möjligheter. Funderar på att ta en tur till PMU och titta lite granna där idag. Jag behöver verkligen ingenting, men jag måste ut och lufta bilen.

Det är segt att ta sig upp och man måste starta dagen med att äta lite frukost innan jag gör något mer under dagen. Jag tar det som det kommer.

På eftermiddagen träffade jag min särbo och vi tog lite Sibyllamat. Sen fick jag hjälpa honom att hämta lite saker hos hans son. 

Det var lugnt och det var gott att äta lite Sibyllamat.

En helt annan sak. Jag hade en budfirma – buddee och de läste inte rapporten att min port stänger 20:00. Sedan är dom otrevliga, de ville ställa varorna utanför, för dörren var låst. Men jag går ner och säger att de måste hjälpa mig upp med varorna för annars kan jag inte beställa från Vetzoo. Jag kommer till att ta en annan firma nästa gång när jag ska beställa djurmaten, för sån här service tycker jag inte... det ploppar upp många olika budfirmor och jag vet inte om de kan något överhuvudtaget om varför man har det här.
Men nu får ni ha det så gott, så hörs vi !

måndag, juli 05, 2021

Liten avundsjuk

 Måndag morgon, en härlig solig början på dagen.
Inte alltid så lätt för många personer, det finns många ute i landet som  har lika svårt som jag har att organisera hemmet,var man ska börja och städa och leta gamla kläder som man vill slänga eller skänka bort. Detta har jag jättesvårt med, var någonstans jag ska börja. Och många förstår inte att jag har svårt var jag ska börja. När energin kommer tillbaka, så jag får fundera under dagen var jag ska börja. Jag kommer till många fina hem blir lite avundsjuk på dem att de kan ,men inte jag. Jag har inte valt detta själv att bli så här för mig. Till många säger jag atjo, och så skrattar de och vill då veta var vad jag gjort. 
Först ska jag börja med att plocka fram från  frysen hittade kycklingfiléer som jag ska tillaga med ris för mig idag. Jag har marinerat kycklingen med en ny kryddblandning, curry och mango och så tog jag lite vitlök ,jordnötsolja och soja det blir gott, jag ska steka dem i ugnen sedan. 
På eftermiddagen kom det regn och åska mysigt har inglasad balkong, att sitta där ute och njuta av regnet och åskmolnen är härligt.  
.





söndag, juli 04, 2021

Energi tillbaka

 


Älskar att vakna på söndagar vet att jag inte behöver gå till jobbet imorgon. Vaknar på morgonen och aldrig känt mig så bra, jag kom ur en bubbla  precis och vakna med ett helt leende finns inte någonting i mitt hjärta som tynger mig längre. Det känns som jag fått tillbaka min energi och glädje igen.

 Vi satt och åt frukost tillsammans och åt lite och drack lite kaffe. Den här känslan har jag  aldrig känt förut. Söndagen blir en lugn dag. 


Förr var det lättare att sälja saker via  facebookgruppen, nu är det bara nästan lurendrejerier och olika person talar om företag som en del människor använder. Att personen själv inte hittar till mig utan måste att ha ett fraktföretag med kurir . Jag har råkat ut för en ,dom ville att jag skulle betala frakten. Har tackat nej till försäljningen.


lördag, juli 03, 2021

Helg helg med härligt bubbel och en god middag som han har fixat.



 Seg morgon och komma upp kändes som att man inte orkae och ta sig i kragen och ta sig upp. Tog mig lite kaffe och lite yoghurt och sen hoppa in i duschen. Min underbara före detta kollega tur att hon finns vi tog en sväng på köpcentrumet. Gick till expresso house och tog en kaffe och en croissant. Blir nyfiken på bubbel med päronsmak pris 69 kr på Systembolaget. Ja havererade kassor har blivit så för Coop. Så jag hoppa in på ICA och köpte mig spagetti så nu ska jag ta spagetti med köttfärssås.  

Sätta sig en varm bil och väntar på att det ska bli svalare, man ska inte klaga på vädret det är helt underbart.Det har varit härliga soliga sommardagar. 

Tog en tur till gubben fick en  god middag. Helt underbart att sitta ute på hans altan. Den goa sommarvärmen ger oss möjligheten att ta fram  picknickfilten och lägga sig  på gräsmattan. Testar ett nytt bubbel ice pear skumpa. Mycket god lätt drucket bubbel. Procenten var inte så högt på den 7 %. Ha en trevlig och skön sommar dag. 


 




 


fredag, juli 02, 2021

En trevlig fredag


Våfflor 🧇 musik 


Fredag morgon jag stannar hemma och vill inte göra något. Jag blir tokig på folk som säger saker och som man inte får förtroende för längre. Men jag tog mig kragen tog mig en dusch och gjorde mina morgonrutiner  

Från ingenstans kom jättebra väder. Min älskade pojkvän kom och hämta mig det var 26° ute så vi åkte cabben till goa stället och här var det symfoni Orkester ,vi satt ute utan att behöva  ytterjacka på sig och vi tog kaffe med våffla och massor med grädde. Träffade  några gamla kollegor och de som han höll i underhållningen, berättade  om stället hur det var förr och det var 82 år sedan de började bygga sommarhuset. Vi satt och njöt av musiken, varje fredag har de någon som spelar. och så  vi köpte våfflor och kaffe till ett rimligt pris. Sedan tog vi en tur runt Göta älv det var mycket trevligt och känna dofter med öppet tak. När jag kom hem så började jag och steka upp köttfärs med söt torkad persilja,dragon,ajvar paprikaröra,tomatpuré krossade tomater och grädde. Köttfärssås till lunch imorgon skönt att vara färdig med det. Fick sätta mig en stund och kela med min lilla älskling Habibi


onsdag, juni 30, 2021

Bensinpriserna

 God morgon!

Godaste på sommaren jordgubbar


En gråmulen dag. Gick upp och tog lite frukost och grejade lite granna hemma. Sen åkte jag och hämtade ut ett paket ifrån Cellbes. Men jag tror jag får skicka tillbaka en del kläder där, för storlekarna är ju olika. Men jag ska pröva och testa dom innan jag skickar tillbaka.
Sedan träffade jag en god vän och gick och strosade på tafsiga dåliga centrum. Det är bara vissa personer som går där. Som är närmast den gröna skylten…. 
Vi gick in på Teater Ritz och tog oss kaffe och en ostfralla och en bakelse. Jag kände att jag ville ha något gott och sött, men det var ju sockerfritt.

Hur har bensinpriserna blivit egentligen? Jag fick åka tanka min bil. Det är ju faktiskt bedrövligt. Över 16 kronor för bensinen. Det är hutlöst pris. Den jädra momsen på bensinpriserna och detta.
Sedan for jag upp till ICA och handlade lite granna. Jag köpte mig svenska jordgubbar som jag ska ta litetill efterrätt idag. Jag var så sugen på det nu.

Föreningen har grävt ute på vägen också, helt plötsligt blev det en vägbula. Ingen varning, ingenting. Jag hoppas de får betala underredet på bilar som kommer gå sönder på den här vägbulan.
Det är ju faktiskt väldigt dåligt att bara göra en vägbula, och inte varna, ingenting! Jag tycker det är fruktansvärt. Men jag har skrivit till föreningen och frågat. Varför sätter ni inte upp någon varning att det är en bula där? Jag vet inte, dom gör saker helt plötsligt och vet ingenting om det.

Men ni får ha en bra dag!

Svårt att se att det är vägbullret 


tisdag, juni 29, 2021

En vanlig blogg

 Vaknar på morgonen. Gick upp tidigt på grund av att Trollhättan Energi skulle stänga av strömmen. Så jag kände att jag ville göra iordning mig. Sedan skickade jag meddelande till min särbo och frågade om vi skulle ta en lunch ihop idag. Det gjorde han tummen upp för. 

Sprang till affären först och köpte mig lite frukost, yoghurt. 
Gjorde i ordning till min gulliga katt här - Habibi, fick lite kärlek.
Sen tog jag bilen ner till stan och så gick vi in på Kanaltorgetrestaurangen tillsammans. Ja, det var lite sallad före och sen var det fläsk med raggmunk skulle det vart till, men det var fläsk, potatis, bruna bönor och löksås. Jag vill ha båda delarna. Men det var konstigt att det var lingon på. Det ska det inte vara på fläsk


. Det är inte gott. Så fick vi lite kaffe till efterrätt.

Idag blir det väl lite lugnt. Det är några som ringt mig  och frågat om vi ska göra något och jag har svarat okej.

Nu får ni ha det så gott, så hörs vi.