måndag, juni 27, 2016

Gräsänkling

Usch – jag har inte sovit så gott i natt, men det har gått. I morse var jag uppe och koka kaffe, gjorde smoothie och gjorde i ordning frukost, för att taxin kommer snart och han ska åka. Det blev i alla fall en frukost tillsammans. 

Nu dröjer det kanske 20 dagar innan vi träffs igen. Så är det.att bli gräsänkling. 

Jag får se vad jag hittar på idag, jag vet inte riktigt än om jag ska baka bullar, men jag har inte bestämt mig än. 

Jag ligger kvar i sängen en stund till.

söndag, juni 26, 2016

Inredning i köket!

Köpet ett Ikea skåp bestå. Det här har jag alla köksmaskine. Det blir jättebra och skitsnyggt.

lördag, juni 25, 2016

Middsommardagen!




Dagen efter midsommarafton

Jag har sovit väldigt hårt i den här sängen, men det gick bra. Vi gick upp och satte på kaffe och så. Jag fick syn på att vi hade glömt att köpa fil och sånt till mig, för jag behöver det för mina tabletter. Men vi hade tur att det fanns lite mjölk kvar, så jag fick i mig lite mjölk. 

Vi tog det lite allmänt lugnt. Sen var vi tvungna att plocka i ordning i stugan och göra den klar. Vi kände oss inte så där bakfulla eller nåt sånt – det var ganska lugnt på midsommarafton. 

Sen tog vi och gick bort till goda vännerna. Vi hade med oss grillskivor, som vi grillade. Det har jag ju längtat efter jättelänge efter att få göra. De hade gjort en jättegod potatissallad och vanlig sallad – det var riktigt bra och gott! 

Hem och leta fram resväskan, som han ska ha med sig nu, till sin resa. Det var full fart och jag kände att jag orkar inte riktigt nånting, men det gjorde jag ju. 

Vi köpte rostbiff och tog oss potatissallad på kvällen och åt och tog det allmänt lugnt. Han får greja, tänkte jag. Jag kan inte göra så mycket mer. 

Ni får ha det så gott, så hörs vi!

fredag, juni 24, 2016

🍓Midsommar 🍓


Nu är det midsommarafton – jag hoppas att alla får en trevlig midsommar!

Vi packade och grejade innan vi skulle åka till hans kompisar och hälsa på. 
Vi har hyrt en jättemysig stuga vid Värnen, det är väldigt trevligt! Det var lite stressigt, för vi fick ingen bra start på morgonen. Vi kom dit och fick bara slänga in grejerna och jag försökte få ordning på bäddsoffan, för jag vill inte ligga i våningssäng. 
Vi grejade och donade och sen bort dit och fick sill och potatis och sånt hos de goda vännerna som han har. 
Jag tog en snaps och en liten öl. Jag fick smaka på rosa tequila, den var väldigt god. Sen tog jag Miasvinet och så här. Det gick bra alltihopa. 
Sen fick vi marängtårta med punchpraliner i och det var riktigt smarrigt och gott! Lite senare på kvällen fick vi grillad korv. Vi satt och käka och hade öppen eld – det var väldigt trevligt och väldigt roligt! 
Vi gick hem och la oss vid 1-tiden och la oss i bäddsoffan.

Ni får ha det så gott!




torsdag, juni 23, 2016

Hur funkar vården!

Då sitter vi här, dagen före midsommar. Den här veckan har det varit krångligt och det fungerar inte med regionen. Det tar tid med lab-tider och sånt. Jag fick höra att de har en personal från 8:00 – 10:00 på morgonen – hur tänker de då, när alla ska ta prover??? Plus att läkarna vill ha mer prover från patienterna – jag fattar inte! Det är ju korkat, det är ju ingen idé att komma dit förrän 9:30, så man får en bra tid. Skit och gnäll och så där…

Jag är så nöjd med mitt nya kök och med balkongen! Det är ju jättefint! Det är tack vare min sambo, som har hjälpt mig och fixat i ordning. 
Nu är det bara den ”förbaskade återvinningen” som jag ska få till i lägenheten – jag skulle behöva sätta mig på taket eller nånting. Det finns ingen styrsel att sätta det, över huvud taget. 

Nu är det snart midsommar och vi ska åka till goda vänner och hyra en stuga. Det blir allmänt trevligt. Jag hoppas att vädret håller i sig och att det blir gott och trevligt!

Ha det så gott!

måndag, juni 20, 2016

Är helg redan slut¿

Är man ledig och så, så får man gå upp tidigt ändå. Jag fick åka till tandläkaren för undersökning, men det blev jättebra! Jag hade inga hål eller annat. Det är jättebra med eltandborste och tråd för tänderna, då blir det bra. Det känns jättegott! Men 850 spänn åt helskotta – så är det!
Sen gick jag in och köpte bricka till kaffebryggaren till vårt nya skåp. Jag hitta en vit. Det var ett diskställ med en bricka på, det var himla käckt att ställa kaffebryggaren på.
Sen tog jag faktiskt och åt mig en laxsmörgås – jag tycker det är så gott! Jag köpte en med brieost på och tänkte att jag får fira nu, att jag inte hade några hål och det inte blir något spring hos tandläkaren. 
Sen kom gubben hem och vi grejade med skåpet och så. Vi får se vad vi får plats och inte får plats med i skåpet. Men det donade vi med, när han kom hem. 
Man får gå och lägga sig och inte hålla på hela natten. Jag har lite planer för vad jag ska göra under morgondagen och så. 
Ni får ha det så gott!


söndag, juni 19, 2016

Vad är klockan nu ¿

Jag fattar ingenting här – det är någon som väcker mig – min underbara sambo väcker mig – nu ska vi äta frukost! Oj, klockan är 12, oj, oj, oj, vi har sovit länge! Vi gick väl och la oss vid 1-tiden på natten. Jag har sovit jättegott i natt! 

Jag gick upp och gjorde smoothies och gjorde iordning rostat bröd med ost och marmelad. Vi satte oss på balkongen och njöt av den fina balkongen vi har.

Sen började vi och försöka dona och greja i köket, men vi behövde borr-hjälp. Så en kompis till honom kom upp och borrade. 
Typiskt – då fattas det skruvar, de vi hade var för korta! Så är det… det var inte så himla käckt!

Sen åkte gubben och greja med motorcykeln en stund och jag tog med mig en kollega för att prova mina nya stavar. Stavgång, 2,5 km på motionsslingan. Där fick jag se ett rådjur – gud vad mysigt det såg ut! 

Sen när jag kom hem så gjorde jag såna där – vad heter cevapcici

– korvar. Det var blandfärs med lite kryddor i och sen ris och kebabsås till. Det var enkelt och lätt – jag tog samma sås som jag gjorde i lördags, men istället för curry så hällde jag i kebabkryddan. Det åt jag och sen såg på tv och tog det allmänt lugnt.
Det var ju en överraskning att jag sov så länge idag!


 Men nu får jag krypa ner i sängen och ni får ha det så gott!

lördag, juni 18, 2016

❤️Mysdag❤️

Nu är det lördag morgon och allting. Vi tog det lite lugnt och satte oss och åt lite frukost. Sen började jag att plantera om alla blommorna färdigt här i min lilla lägenhet. Sen röjde vi och gjorde jättefint ute på balkongen. Blommor finns där och det är i ordning med läshörna och mathörna. Lugn och ro, det känns väldigt mysigt. Och så har vi fått ut brödrosten och då känns det  -  ja, nu är sommar! Nu kan man sitta där utom på eftermiddagarna om det blir väldigt varmt då går det ju inte. Men annars går det att sitta där och ha det skönt.
Sen tog gubben och pojken och åkte iväg och köpte ett skåp till köket. Så nu är jag så ivrig att få i ordning på det här skåpet. Men vi får se när det blir iordning, så jag får ställa in mina maskiner. Men vi får se när vi får det klart.
Till middag blev det stekt kyckling med curry och ris. Jag gjorde faktiskt så att jag tog lite majonnäs, grädde och curry och blandade ihop. Det blev väldigt gott. Och så tog vi gott vin till maten och satt och hade det allmänt lite trevligt och underbart. Men ni får ha det gott så hörs vi!