söndag, juni 05, 2016

En skön söndag


Vaknade jag klockan 11. Det var gott och få sova ut, helt underbart. Vi tog oss en skogspromenad bort för att hämta ut våran cabbe. Och jag var riktigt förväntansfullt, tyckte det var riktigt roligt. Sen vi åkte till ett köpcenter och köpte mig ett analogt höruttag som jag kan ha för att svara i telefon. Sen åkte vi hem och gjorde i ordning slottstek, färskpotatis och gele. Det var så gott och så skönt. Nu sitter jag och gör glass i glassmaskinen. Jag håller på och pillar lite granna och tar det lite lugnt.
Ni får ha´t så gott så hörs vi!

 En promenad i skogen till hämta Saab cab. Jag tror att vi såg ett spöke. 

lördag, juni 04, 2016

det blev Aqua

Typiskt första dagen när jag är ledig och vakna tidigt – 8 på morgonen. Å, jag höll på och springa rumt och leta! Det slog in ett fönster. Jag var rädd att det skulle gå kras i söder. Jag letade och letade, men jag hittade till sist. Det var ett litet vädringsfönster som stod och slog. Så tog jag det lite lugnt och satt och såg på nyhetsmorgon. Jag åt frukost och sen åt vi lite spagetti och köttfärssås. Han ville så gärna åka till Aqua i Vänersborg. Det var ju denna helgenmen jag kände – nej, jag ville vara hemma. Jag orkar inte, jag är trött och hade sovit dåligt och vaknat och såhär. Nej, jag kände inte alls för det. Men jag fick ju klä på mig snabbt och göra i ordning mig och pojken körde oss in.
Och så satt vi precis vid vattnet och tog oss en kall öl. Det var helt underbart och bara sitta där och ta det lite lugnt och prata lite granna. Sen gick vi bort och hörde på Jack Vreeswijk och hörde på de här goa låtarna som Cornelis har gjort. Det var väldigt lysande och gott väder. Vi tog tåget tillbaka och sen hade han inte tryte och vänta på bussen så vi tog taxi hem. Tog det allmänt lite lugnt och gott, sen var det bara att stupa i sängen

fredag, juni 03, 2016

vad händer idag?

Gomorron på er allihopa!

 Idet härliga vädret som är ute idag. Helt underbart.
Nu är det bara 3 dagar kvar att jobba, sen har vi slut med eleverna. Sen har vi lite konferenser och hemlig resa och sådär.

 Jag fick höra här ifrån en annan skola: ”appwriter”, det är ett program i Google chrome man ska använda. Har någon använt det här programmet?  Hur fungerar det? Är det bra? Det finns ju funktioner redan i Google Chrome. Betala 150 kronor per år - jag tycker det är lite mycket. Är det fortfarande så? Jag undrar.
Sen har Legimus faktiskt börjat med en ny webbläsare. Nu kan du läsa direkt utan att ladda ner innan ifrån Legimus. Du slipper ha i telefonen. Det här är en betaversion just nu, som dom har kommit ut med 19 maj.  För PC, Mac, Windows och Iphone fungerar det här på. Det är ju bra om man har surf i sin telefon och om du har olika telefoner och så här, så kanske det är bra. Ja, vi får se hur det utvecklar sig den här betaversionen.



Jag har inga förväntningar på helgen överhuvudtaget. Jag får se vad det kommer och bli. Jag vet inte. Men idag är mitt mål att jag ska gå ner och spinna, och hoppa personalfesten. Det lockar mig lite mer för och träna och röra sig och såhär. Men, vi får se vad som händer och fötter. Ni får ha det så gott i det här härliga vädret!

torsdag, juni 02, 2016

Läsa direkt i webbspelaren

Legimus förnyas tips:

Läsa direkt i webbspelaren
Nu lanserar vi webbspelaren för att läsa talböcker direkt i 
Symbol_webbspelare

Beta och legimus arbetar vidare med den.


Med webbspelaren kan du läsa talböcker direkt i din webbläsare. Du måste hela tiden vara uppkopplad mot nätet. För att komma till webbspelaren första gången måste du vara inloggad i legimus.se.



webbläsaren i din mobil, surfplatta eller dator. Den är än så länge




tisdag, maj 31, 2016

Appwriter





Har någon användandet  appwriter ? Jag hittar inte detta för privatpersoner .jag är lite nyfiken på detta..

SJ ett nötskal

Först var jag iväg och jobbade, sen var jag till frissan och gjorde i ordning håret. Jag tycker det är så bra där. Jag tycker de gör jättefint och tänker på hur folk vill ha håret och inte klipper av det och såhär..  jag tycker det är kanonbra. Där är riktig service och jag hoppas att den finns kvar i många år den här frisören som är riktig frisör och inte något annat konstigt. 
När jag sitter där på salongen får jag ett sms; Tåget är inställt för gubben, hem från jobbet. Jaha, hur ska han lösa detta? Det var ju typiskt att SJ ska ställa in tågen och inte har ersättningsbussar. Det är väldigt konstigt det här. Han hamnade i Uddevalla.
Och jag hade så jädra ont i min handled och visste inte hur vi skulle ta oss dit. Tur att pojken hanseskunde köra, så jag åkte med. Så vi tog oss en tur ut till Uddevalla med min bil, för jag har AC i min bil. Det har ju inte han i sin. Den har gått i sönder.  Det var ju typiskt, allting ska gå sönder just nu. Sen stannade vi på Burger King och tog oss en hamburgare. Ja, sen tuffade vi hem och så var kvällen gjord. Det gick sin gilla gång. Ni får ha det så gott, så hörs vi!

måndag, maj 30, 2016

Redan måndag

God morgon på er allihopa!
 Det är måndag, start på en ny vecka. Nu har man nio dagar kvar med eleverna innan dom går på sommarlov. Jag satt och tänkte på dom lite grand. Det är väldigt bra om föräldrar går till biblioteket och lånar böcker så dom får läsa och träna under sommaren också, så dom inte glömmer av det. Kanske skicka lite kort till nära vänner, och skriva små meddelanden, så dom har kvar skrivandet och läsandet. Det tycker jag är en bra avslutningspresent, en liten bok och en penna. Att barnen inte glömmer av, att dom får vara med när man handlar, och får räkna plus och minus och det här. Jag tänker på lästräning, och dom som har ett läshinder.

 Idag är mitt mål att jag ska försöka testa spinningen, och dans-tjosan med Jonas var det idag. Jag ska försöka så min handled inte blir som en ballong. Den spökar som helskotta för mig, jag ska försöka idag, i kvällningen, att gå på det. Sen har jag bokat frissan här under veckan. Sen har jag två töligasmå Exotic  här, två små söta katter som gärna vill ha uppmärksamhet nu, känner jag. Och jag vill ha lite kaffe. Vi får se vad som händer här under dagen, ni får ha det så gott!

söndag, maj 29, 2016

Spökar

Jag skulle väl aldrig ha sagt till min kollega att jag går upp tidigare på helgerna. Idag väckte min gubbe mig för första gången på länge. Jag vaknade klockan tolv idag, jag blev helt stressad. Sen har jag gjort slottsstek, och så har jag gjort köttfärssås, och så har jag gjort kålpudding idag. Fasen vad det händer egentligen. Först ramlar hurtslådorna ner på golvet, de släppte från skenorna. Typiskt! Sen började jag köra maskinen för potatisen. Då helt plötsligt är det ett glas som spricker! Jag säger bara det, det får inte hända nånting mer! Sen skulle jag hälla upp såsen i en bytta, då hällde jag bredvid! Jag ska inte vara i närheten av nånting mer idag, jag tror jag får krypa ner i sängen. Det bara händer saker här. Men jag känner mig nöjd över dagen, och jag fick gjort allt det här. Så har jag matlådor under veckan, det är kanonbra! Det är bara att koka spagetti eller potatis till. Det är ju så gott nu, jag kan köra med potatisskalaren. Skala potatis är ju lite svårt för mig med mina händer, mina handleder. Så är det, men ni får ha det så gott!