lördag, maj 21, 2016
fredag, maj 20, 2016
Änkligen snart helg!
Jag undrar var denna vecka har tagit vägen, vad fort det har gått. Nu är det fredag och det är helt underbart!
Jag har en sjuk gubbe hemma med infektion i kroppen i lungor och bröst. Jag kände att jag har rätt att ge honom av mina astmamediciner och hostmediciner. Jag kände att jag hade rätt och förstod vad han behöver. Jag tror han känner sig bättre idag och inte lika rosslig som tidigare i veckan.
Det blir väl lite lugnt i helgen och ta det lite soft och så. Jag längtar efter att baka och dona. Baka bröd och bullar men min handled säger nej till detta. Tänk om det hade funnits en väldigt bra maskin för att kunna baka ändå. Men en sån skulle väl kosta multipengar till eget hushåll.
Nu har skolverket kommit ut med filmer – ”Hur blir bedömning till ett betyg?”. Det är väldigt bra förklarat hur betyget blir tillsatt och det räcker ju inte att bara komma in en gång i ett klassrum. Titta gärna på filmerna om ni är intresserade av betyg.
Ni får ha en trevlig helg, så hörs vi!
Omdömen till Betygssättning
Skolverket utvidgar innebörden av till övervägande del för betygsstegen B och D. Den här utvidgade innebörden gäller redan nu. Läraren tar alltså även hänsyn till hur väl utvecklade de delar är som eleven uppfyllt i överliggande kunskapskrav när läraren bedömer om det kan anses vara till övervägande del uppfyllt eller ej.
torsdag, maj 19, 2016
onsdag, maj 18, 2016
latin
Det fanns:
Karin Andersson, sopran
Karl Peter Eriksson, baryton
Martin Thörnqvist, tenor
Jag fick en väldig eloge från fin kollega att jag klarade det, då allt var på latin, det är inte lätt att höra något överhuvudtaget! Men jag lyckades höra och jag fick beröm av min kära gamla kollega.
Det var en barnkör med också, som gjorde att det inte var så farligt med det här med latinsången och det. Det var en upplevelse att titta och höra på det!
måndag, maj 16, 2016
En trött Habibi
Ja, nu är det ny vecka och så.
Jag har varit och tränat lite med min handled, med den nya trolldegen. Det blev svullet på en gång, men det får gå.
Jag testade att köra bil till jobbet, men det blev ju jättestressat, för det finns fasen ingen parkering vid jobbet, så man får springa långt. Då kan man ju lika gärna ta bussen, än att springa och stressa. Det är lite svårt att hitta parkeringar lite var stans nere på stan. Det blir ett gissel.
Dagen gick som den gick. Jag jobbade och sen åkte jag hem och åt jag mat, det som blev över efter gårdagens lunch.
Sen var jag tvungen att titta på ”Ska vi göra slut?”. Jag fattar inte hur folk kan visa sig i TV och hur kan de tro att det är tufft och så? Nä, vilket skitprogram! Det tyckte jag verkligen att det var något ”Yehoo” för! Det var det jag gjorde.
söndag, maj 15, 2016
springfloden
lördag, maj 14, 2016
shoppingrunda
Så vi åkte ut till köpcentrumet och strosade där. Och var inne på Espressohouse och köpte oss en kaffe och en varm, frasig smörgås, väldigt god. Sen hittade jag billigt schampo och sen köpte jag mig en t-shirt. Så att det var en väldigt trevlig eftermiddag och vi var ute och gick och strosade. Det var gott och komma ut lite granna och vi kunde prata och tjöta.
Sen satt jag och såg på Melodifestivalen, men jag blev lite less på det här, men det får ju gå och titta på det. Men ni får ha en skön kväll här nu.







