söndag, januari 31, 2016
Bröd baka
Sen åkte vi till en väninna till oss. Där hade de bakat tunnbröd över öppen eld. Och det var så gott – vi fick smaka på det. Sen var vi och handlade och donade,för jag tänkte att jag skulle göra i ordning Godkvälls pizza. Det var bakat på yoghurt. Jag blev lite nyfiken på det, så jag började fixa i ordning när jag kom hem här. Det ska stå och jäsa över natten, så det ska jag göra tills min sambo kommer hem i morgon.
Sen gjorde vi i ordning ytterfilé- tänkte jag får säga ”Ryttarfilé” men det heter ju inte så. Och så tog vi oss lite pommes frites till det. Brödet blev ju lite hårt på översidan, men det går och äta. Fast det var lite kompakt. Ja, nu är helgen slut,. Ni får ha det så gott!
lördag, januari 30, 2016
Danskurs eller inte¿
Sambon var iväg och hjälpte pojken med rummet. Och jag grejade och gjorde iordning danskt rågbröd. Jag skulle förbereda det till dagen efter. Så gjorde jag iordning mat. Vi köpte färdiga köttbullar och gjorde stuvade makaroner. Pojken var uppe här och år.
Sen åkte vi iväg till Folkets park här. Kindbergs spelade. Sambon tycker dom är bra. Jag har inte vart och hört dom live, känner inte till dom till 100%. Men han har ju pratat om dom. Så det var jättetrevligt och jätteroligt. Men hade jag vetat – jag blev uppbjuden – att det var någon som kunde dansa så hade jag nog inte gått upp. För jag tyckte att det var lite svårt att dansa: Det är länge sen jag har vart ute men det gick jättebra. Det var jätteroligt och dansa. Men jag dansar ju inte bugg – jag tycker inte det är så roligt. Det får ju gå, men jag fick ju lite påpekande igen här att vi kanske ska gå danskurs. Jag får väl se hur jag ska försöka och göra. Det får jag fundera på. Jag får vänta ett litet tag här. Det får mogna lite granna.
fredag, januari 29, 2016
Myshelg
Idag har det vart full fart på jobbet. Sen har jag krånglat lite granna med att jag hyr en sak och min kära sambo hade inte sagt att jag hade fått nycklar. Så jag var nere och skällde för detta och det kändes
Jag har fått en ny scanner och ett nytt talsyntesprogram i datorn. Så får vi se hur det kommer att fungera. Det ska bli kul att testa. Och nu är fredag och allting. Vi ska gå på en tapasrestaurang; Pinchos, som finns både i Malmö, Stockholm ,Göteborg och Uddevalla.
Det var väldigt gott och komma hem. Vi tog ett glas vin innan vi åkte ner till Pinchos. Vi använde appartill Pinchos och beställde maten på. Jag tycker synd om många som inte kan gå dit och äta om dom inte har en smartphone. Jag tog faktiskt bläckfisk och vitlöksbröd och revbensspjäll och det var riktigt smarrigt. Bläckfisken var väl sådär, men annars var det väldigt gott. Min sambo tog fish and chips, skagenröra och kyckling. Vi tog några öl och sådär och det var riktigt god mat. Men ljudnivån för hörselskadade är inte så bra där. Det var väldigt stimmigt och svårt att höra och trångt var det. In med så mycket folk som möjligt och man sitter nästan på varandra. Men annars var det ju trevligt.
Sen var vi hemma och kikade på ”Veckans brott”. Och Leif GW Persson är ju väldigt trevlig och titta på. Han säger vad han tycker och tänker. Så det blev sent innan man gick och la sig också.
Vi ska gå ikväll och ha mysigt och trevligt tillsammans jag och min sambo. Det känns väldigt roligt.
Ni får ha det så gott så hörs vi!
torsdag, januari 28, 2016
Komiktion
tisdag, januari 26, 2016
Löning?
Jag var nere på vattenträning här och körde ett pass igår, men jag hade ju otur, jag glömde baddräkten! Jag fick köpa mig en baddräkt, men den var ju för liten nästan, jag kände mig som en Michelingubbe i den. Nej, jag vill inte ha den över huvud taget! Sen in i träningen, bra ledare, jag vet ju vem det är och så där. Jag känner henne genom andra saker. Men hon var på mig hela tiden, två gånger var hon på mig och sa till mig att jag skulle träna och så där. Det är ju gott att dom gör det, men…
Det var ju snällt av min sambos son att köra mig till mataffären. Sen var jag tvungen att sätta mig ner och vila mig, jag var lite trött och slö och så där. Men så här kan det gå, att man glömmer lite saker och sådär, men man får ju försöka!
måndag, januari 25, 2016
Råttan smyger
Sen tror jag mitt liv är upp- och nervänt lite grand, jag är väl svår att leva med, kanske. Jag måste ta min takt på grund av mina funktionshinder. Jag har ju lite skador och sånt, jag ska ju snart in på en liten operation. Jag kan inte göra så mycket faktiskt, handen svullnar upp direkt på mig, det är inte kul.
Nu är det motivation att börja gå och träna idag, och se om man kommer ner. Och så ska jag se om någon kan köra mig till mataffären.
I helgen gjorde jag massor av olika matlådor, men nu fattas det grönsaker och potatis och pasta. Men ni får ha det så gott!