onsdag, mars 24, 2010

dåligt bemötande

God morgon! Redan onsdag, det är mitt i veckan här. Gott och gå upp lite senare idag.
Jag kom inte ihåg, det var så länge, länge, länge sen - jag ska för första gången på länge försöka och åka bil själv till jobbet. Det var så länge sen, Henke är ledig idag. Jag ska testa och se hur detta går. Hur det känns och så. Ska vara på båda spåren idag. Få se hur mycket jag orkar. Är lite hes och tätt.
Ni får ha en bra förmiddag här nu, så kanske jag skriver lite mer sen. Ha det så gott!

Gick till läkaren, var där 10.15 och satt och väntade och väntade. Jag gick och frågade på expeditionen var läkaren är, det var konstigt att jag inte kommit in. Samma visa 11.30. Klockan 11.45 går jag utan att ha besökt läkaren. Dålig stil och dåligt bemötande när man är ny och just listat sig på Hjorten! Jag gick tillbaka till jobbet och jobbade. Då fick jag ett samtal från verksamhetschefen, som bad om ursäkt, och ville att jag skulle komma tillbaka igen. Men det är svårt att komma tillbaka när man har mycket omkring sig på arbetet. Jag kommer att göra ett nytt försök nästa vecka, så får vi se om det blir samma bemötande igen.

Henke var så gullig, vi var ute och åt lite middag efter jobbet, men köttet var så segt att det knappt gick att äta! Vi åt i alla fall upp maten och gick därifrån. Då gick vi till ett café och skulle dricka lite gott kaffe, tänkte vi. Uschamej, vilket äckligt kaffe, det hade stått på pannan för länge! Vi satt där en stund, och nu ska vi åka hem och ta det lugnt här ikväll.

dåligt bemötande

God morgon! Redan onsdag, det är mitt i veckan här. Gott och gå upp lite senare idag.
Jag kom inte ihåg, det var så länge, länge, länge sen - jag ska för första gången på länge försöka och åka bil själv till jobbet. Det var så länge sen, Henke är ledig idag. Jag ska testa och se hur detta går. Hur det känns och så. Ska vara på båda spåren idag. Få se hur mycket jag orkar. Är lite hes och tätt.
Ni får ha en bra förmiddag här nu, så kanske jag skriver lite mer sen. Ha det så gott!

Gick till läkaren, var där 10.15 och satt och väntade och väntade. Jag gick och frågade på expeditionen var läkaren är, det var konstigt att jag inte kommit in. Samma visa 11.30. Klockan 11.45 går jag utan att ha besökt läkaren. Dålig stil och dåligt bemötande när man är ny och just listat sig på Hjorten! Jag gick tillbaka till jobbet och jobbade. Då fick jag ett samtal från verksamhetschefen, som bad om ursäkt, och ville att jag skulle komma tillbaka igen. Men det är svårt att komma tillbaka när man har mycket omkring sig på arbetet. Jag kommer att göra ett nytt försök nästa vecka, så får vi se om det blir samma bemötande igen.

Henke var så gullig, vi var ute och åt lite middag efter jobbet, men köttet var så segt att det knappt gick att äta! Vi åt i alla fall upp maten och gick därifrån. Då gick vi till ett café och skulle dricka lite gott kaffe, tänkte vi. Uschamej, vilket äckligt kaffe, det hade stått på pannan för länge! Vi satt där en stund, och nu ska vi åka hem och ta det lugnt här ikväll.

tisdag, mars 23, 2010

jag mig helt lyxig

Tisdag morgon, idag känner jag mig helt lyxig. Henke och jag kan åka samtidigt till jobbet. Och gud vad skönt det är! Sova en timme längre, vad mysigt det är. Det är helt underbart.
Idag så är det på jobbet och ha ”Pojken och Tigern”. Dona lite med matte med elever och böckerna som jag hade med mig till jobbet.
Sen har vi årsmöte för Dyslexiförbundet FMLS, Fyrstad ikväll. Det ska jag gå på och se vad som händer. Vi får bevaka i kommunen här och se.
Ni får ha en bra tisdag här nu, så får vi se om jag skriver något mer.

jag mig helt lyxig

Tisdag morgon, idag känner jag mig helt lyxig. Henke och jag kan åka samtidigt till jobbet. Och gud vad skönt det är! Sova en timme längre, vad mysigt det är. Det är helt underbart.
Idag så är det på jobbet och ha ”Pojken och Tigern”. Dona lite med matte med elever och böckerna som jag hade med mig till jobbet.
Sen har vi årsmöte för Dyslexiförbundet FMLS, Fyrstad ikväll. Det ska jag gå på och se vad som händer. Vi får bevaka i kommunen här och se.
Ni får ha en bra tisdag här nu, så får vi se om jag skriver något mer.

måndag, mars 22, 2010

busskuren imorse en soptipp?

busskuren imorse en soptipp?
vem gör sådan?
Då var det dags för vardag igen. Ja, nu är det måndag igen, men en tröst är ju att nu blir dagarna längre och längre. Vårdagjämningen har ju varit, så visst känns det väl att det är vår i luften! :) Seg som en råtta här. Men det får gå.
Det var segt och jobbigt att gå ut på vägen till bussen, det kändes väldigt jobbigt! Usch, säger jag bara, jag fick en chock när jag fick se: i busskuren hade dom bara lämpat av skräp, det går inte att sitta där inne! Så var jag först på ena stället, och där hade dom fått bok-jury-böckerna nu, och jag rös i hela kroppen! Dom hade fått Daisy-böckerna nu och alltihopa, så en elev som alltid hade känt sig utanför fick samma bok som sin kompis, och det var så mysigt att se när dom satt i soffan! Nästan trettiofem minuter satt dom tillsammans, och jag kunde inte gå därifrån! Jag fick bara sitta och njuta av situationen som blev, det var helt underbart! Och den andra läraren hade genomgång med dom andra som inte klarade matten. Så gick jag till nästa jobb, och där var det judoinstruktörer som visade på gympan, så det var ju lite lugnt och så. Men jag kände att jag mäktade inte med att gå på ABF-mötet, jag kände mig lite seg och trött. Och nu har jag hållit på i två dagar och grejat med min blogg, och nu äntligen har jag fått den som jag vill ha den, hoppas ni tycker om min nya blogg! Jag hoppas att den har blivit bra, att den inte är seg och så där. Vi får se vad ni tycker, om det blir tummen upp eller tummen ner! Men nu ska jag krypa ner i sängen, jag känner mig lite seg och trött, så nu ska jag gå och lägga mig. Klockan är inte så mycket, men det känns gott att få göra det.

busskuren imorse en soptipp?

busskuren imorse en soptipp?
vem gör sådan?
Då var det dags för vardag igen. Ja, nu är det måndag igen, men en tröst är ju att nu blir dagarna längre och längre. Vårdagjämningen har ju varit, så visst känns det väl att det är vår i luften! :) Seg som en råtta här. Men det får gå.
Det var segt och jobbigt att gå ut på vägen till bussen, det kändes väldigt jobbigt! Usch, säger jag bara, jag fick en chock när jag fick se: i busskuren hade dom bara lämpat av skräp, det går inte att sitta där inne! Så var jag först på ena stället, och där hade dom fått bok-jury-böckerna nu, och jag rös i hela kroppen! Dom hade fått Daisy-böckerna nu och alltihopa, så en elev som alltid hade känt sig utanför fick samma bok som sin kompis, och det var så mysigt att se när dom satt i soffan! Nästan trettiofem minuter satt dom tillsammans, och jag kunde inte gå därifrån! Jag fick bara sitta och njuta av situationen som blev, det var helt underbart! Och den andra läraren hade genomgång med dom andra som inte klarade matten. Så gick jag till nästa jobb, och där var det judoinstruktörer som visade på gympan, så det var ju lite lugnt och så. Men jag kände att jag mäktade inte med att gå på ABF-mötet, jag kände mig lite seg och trött. Och nu har jag hållit på i två dagar och grejat med min blogg, och nu äntligen har jag fått den som jag vill ha den, hoppas ni tycker om min nya blogg! Jag hoppas att den har blivit bra, att den inte är seg och så där. Vi får se vad ni tycker, om det blir tummen upp eller tummen ner! Men nu ska jag krypa ner i sängen, jag känner mig lite seg och trött, så nu ska jag gå och lägga mig. Klockan är inte så mycket, men det känns gott att få göra det.

söndag, mars 21, 2010

tvättade mammas bilen

Henke gick upp görtidigt. Jag var så sur på han. Jag fick inte sova heller. Så Henke var ute och tvättade mammas bilen.


Jag och mamma var ute och gick en liten stund. Så åt vi köttgryta med grannen här. Det var jättesmarrigt.

tvättade mammas bilen

Henke gick upp görtidigt. Jag var så sur på han. Jag fick inte sova heller. Så Henke var ute och tvättade mammas bilen.


Jag och mamma var ute och gick en liten stund. Så åt vi köttgryta med grannen här. Det var jättesmarrigt.