Det är tur att Henke går upp tidigare än mig och tjatar på mig så att jag kommer upp! Han är jättegullig med det! Jag hatar att gå den långa vägen ut till bussen! Det är det värsta jag vet, för jag blir så slemmig och dan! Idag blir det en lite annorlunda dag igen här, idag ska jag till Barn och Fritid och prata om dyslexi, och vara med dom i ett grupparbete och hjälpa dom att få ut budskapet till alla sina klasskamrater. Det är andra året jag gör detta, jag tycker det är så roligt! Jag tycker det är roligt att få berätta min historia, jag tycker det är kul. Om nån tycker det är roligt att höra på det så gläder jag mig väldigt. Men nu ska jag göra lite reklam om Taltjänst också, tänkte jag den här gången. Men ni får ha en bra dag, så får vi se vad den här dagen slutar med för migMina kollegor tyckte jag var lite vimsig och flamsig idag. Jag var lite nervös för föreläsningen jag skulle ha. Barn- och fritid som går sista året på sin gymnasiering har fördjupning i olika funktions-nedsättningar. Det var tredje året som jag är med och hjälper dom med föreläsningar så att budskapet kommer ut mer.
Det tycker dom är intressant och trevligt. Jag fick ju prata så mycket som möjligt. Berätta hur jag haft det och så. Dom är helt fascinerade att jag har kunnat göra en bok, men det är väl inget konstigt när man har haft hjälp till det.
Nu ska jag sätta mig och scanna in lite grejor till elever och planera lite inför fredag. Jag ska se på Byggfusk på TV ikväll. Så här har dagen varit, men vilket härligt väder. Solen skiner, helt underbart ute. Det är görgott ute nu!
onsdag, mars 03, 2010
dyslexi föreläsning
Det är tur att Henke går upp tidigare än mig och tjatar på mig så att jag kommer upp! Han är jättegullig med det! Jag hatar att gå den långa vägen ut till bussen! Det är det värsta jag vet, för jag blir så slemmig och dan! Idag blir det en lite annorlunda dag igen här, idag ska jag till Barn och Fritid och prata om dyslexi, och vara med dom i ett grupparbete och hjälpa dom att få ut budskapet till alla sina klasskamrater. Det är andra året jag gör detta, jag tycker det är så roligt! Jag tycker det är roligt att få berätta min historia, jag tycker det är kul. Om nån tycker det är roligt att höra på det så gläder jag mig väldigt. Men nu ska jag göra lite reklam om Taltjänst också, tänkte jag den här gången. Men ni får ha en bra dag, så får vi se vad den här dagen slutar med för migMina kollegor tyckte jag var lite vimsig och flamsig idag. Jag var lite nervös för föreläsningen jag skulle ha. Barn- och fritid som går sista året på sin gymnasiering har fördjupning i olika funktions-nedsättningar. Det var tredje året som jag är med och hjälper dom med föreläsningar så att budskapet kommer ut mer.
Det tycker dom är intressant och trevligt. Jag fick ju prata så mycket som möjligt. Berätta hur jag haft det och så. Dom är helt fascinerade att jag har kunnat göra en bok, men det är väl inget konstigt när man har haft hjälp till det.
Nu ska jag sätta mig och scanna in lite grejor till elever och planera lite inför fredag. Jag ska se på Byggfusk på TV ikväll. Så här har dagen varit, men vilket härligt väder. Solen skiner, helt underbart ute. Det är görgott ute nu!
Det tycker dom är intressant och trevligt. Jag fick ju prata så mycket som möjligt. Berätta hur jag haft det och så. Dom är helt fascinerade att jag har kunnat göra en bok, men det är väl inget konstigt när man har haft hjälp till det.
Nu ska jag sätta mig och scanna in lite grejor till elever och planera lite inför fredag. Jag ska se på Byggfusk på TV ikväll. Så här har dagen varit, men vilket härligt väder. Solen skiner, helt underbart ute. Det är görgott ute nu!
tisdag, mars 02, 2010
författarbesök
Det var så gott i morse, jag fick åka med Henke upp till jobbet, så jag slapp gå den jobbiga långa backen. Det var skönt att få åka. När jag kom till jobbet idag, så hade vi författarbesök, Johan Unenge, han som skrev Eva och Adam. Han var väldigt intressant, barnen lyssnade väldigt väl på honom. Han var fascinerande, han tecknade, han var väldigt skicklig på det. Jag följde med och lunchade med honom, så det var en trevlig dag! Så har jag planerat min föreläsning i morgon om dyslexi i en skola. Det har varit fullt upp. Så har jag varit och lånat lite Daisy-böcker till mina elever. Det var så skönt, jag fick åka med Henke hem också idag, det var helt underbart att slippa springa omvägar på vägarna här, usch säger jag bara! Det är Bygglov ikväll, så man får sitta och slöa framför det, och kika på det en stund. Men nu ska jag fixa lite middag till i morgon till Henke.
författarbesök
Det var så gott i morse, jag fick åka med Henke upp till jobbet, så jag slapp gå den jobbiga långa backen. Det var skönt att få åka. När jag kom till jobbet idag, så hade vi författarbesök, Johan Unenge, han som skrev Eva och Adam. Han var väldigt intressant, barnen lyssnade väldigt väl på honom. Han var fascinerande, han tecknade, han var väldigt skicklig på det. Jag följde med och lunchade med honom, så det var en trevlig dag! Så har jag planerat min föreläsning i morgon om dyslexi i en skola. Det har varit fullt upp. Så har jag varit och lånat lite Daisy-böcker till mina elever. Det var så skönt, jag fick åka med Henke hem också idag, det var helt underbart att slippa springa omvägar på vägarna här, usch säger jag bara! Det är Bygglov ikväll, så man får sitta och slöa framför det, och kika på det en stund. Men nu ska jag fixa lite middag till i morgon till Henke.
måndag, mars 01, 2010
första mars!
Vad jag hatar väckarklockan som ringer och väcker en och stör en i god sömn! Henke sa till mig ”Nu måste du gå upp om du ska hinna med allt du ska göra och dona med innan du ska med bussen! Vi får se hur hal vägen är här ute! Jag får ta broddarna på mig och gå försiktigt.
En ny arbetsvecka är här efter sportlovet. Inget på våra centrala områden har någon rasrisk när det gäller taken, så vi får gå iväg och jobba. Men många skolor här i Trollhättans stad är stängda idag på grund av snöras. Så är det när man har platta tak, synd för många. Min svärmor fick ju leja någon som skottade hennes tak, vi kunde ju inte åka upp och göra det, det fick hon ha hjälp med. Nu ska jag gå till jobbet och åka bussen. I kvällningen har jag HSO-möte, så får vi se vad vi kan komma fram till. Många i föreningarna har inte tid och ork, eller har blivit dåliga och så. Hur det ska bli 2011 med HSO i Trollhättan, det vet jag inte riktigt än. Vi ska sätta oss och diskutera detta i kväll, och se vad vi tycker, om dom andra har några idéer eller nån inspiration. Men ni får ha en bra måndag!
Vilken dag det blev, vilket snöväder! Vet ni vad som hände mig då? Jag sjönk igenom på stigen och så jag var på väg att inte ta mig upp för jag åkte igenom helt och hållet. Och på jobbet hade jag bommat en kurs;
”Matkunskap för hälsovägledare”. Så den fick jag gå iväg på.
Så fick jag ett sms från vice ordförande att hon inte tog sig ut till mötet ikväll. Så vi ställde in mötet för jag kände att jag behövde ha lite stöttning från henne och så. Så hela dagen blev upp och nervänd för mig.
Synd att jag missade Taltjänst. Hade jag vetat om det hade jag tagit med dom på denna kursen. Det var en väldigt intressant föreläsning om maten.
Vi stekte oss så gott med pannkakor här och åt till kvällsmat. Det var himla gott faktiskt. Jag var lite hungrig när jag kom hem. Ni får ha en god kväll.
En ny arbetsvecka är här efter sportlovet. Inget på våra centrala områden har någon rasrisk när det gäller taken, så vi får gå iväg och jobba. Men många skolor här i Trollhättans stad är stängda idag på grund av snöras. Så är det när man har platta tak, synd för många. Min svärmor fick ju leja någon som skottade hennes tak, vi kunde ju inte åka upp och göra det, det fick hon ha hjälp med. Nu ska jag gå till jobbet och åka bussen. I kvällningen har jag HSO-möte, så får vi se vad vi kan komma fram till. Många i föreningarna har inte tid och ork, eller har blivit dåliga och så. Hur det ska bli 2011 med HSO i Trollhättan, det vet jag inte riktigt än. Vi ska sätta oss och diskutera detta i kväll, och se vad vi tycker, om dom andra har några idéer eller nån inspiration. Men ni får ha en bra måndag!
Vilken dag det blev, vilket snöväder! Vet ni vad som hände mig då? Jag sjönk igenom på stigen och så jag var på väg att inte ta mig upp för jag åkte igenom helt och hållet. Och på jobbet hade jag bommat en kurs;
”Matkunskap för hälsovägledare”. Så den fick jag gå iväg på.
Så fick jag ett sms från vice ordförande att hon inte tog sig ut till mötet ikväll. Så vi ställde in mötet för jag kände att jag behövde ha lite stöttning från henne och så. Så hela dagen blev upp och nervänd för mig.
Synd att jag missade Taltjänst. Hade jag vetat om det hade jag tagit med dom på denna kursen. Det var en väldigt intressant föreläsning om maten.
Vi stekte oss så gott med pannkakor här och åt till kvällsmat. Det var himla gott faktiskt. Jag var lite hungrig när jag kom hem. Ni får ha en god kväll.
första mars!
Vad jag hatar väckarklockan som ringer och väcker en och stör en i god sömn! Henke sa till mig ”Nu måste du gå upp om du ska hinna med allt du ska göra och dona med innan du ska med bussen! Vi får se hur hal vägen är här ute! Jag får ta broddarna på mig och gå försiktigt.
En ny arbetsvecka är här efter sportlovet. Inget på våra centrala områden har någon rasrisk när det gäller taken, så vi får gå iväg och jobba. Men många skolor här i Trollhättans stad är stängda idag på grund av snöras. Så är det när man har platta tak, synd för många. Min svärmor fick ju leja någon som skottade hennes tak, vi kunde ju inte åka upp och göra det, det fick hon ha hjälp med. Nu ska jag gå till jobbet och åka bussen. I kvällningen har jag HSO-möte, så får vi se vad vi kan komma fram till. Många i föreningarna har inte tid och ork, eller har blivit dåliga och så. Hur det ska bli 2011 med HSO i Trollhättan, det vet jag inte riktigt än. Vi ska sätta oss och diskutera detta i kväll, och se vad vi tycker, om dom andra har några idéer eller nån inspiration. Men ni får ha en bra måndag!
Vilken dag det blev, vilket snöväder! Vet ni vad som hände mig då? Jag sjönk igenom på stigen och så jag var på väg att inte ta mig upp för jag åkte igenom helt och hållet. Och på jobbet hade jag bommat en kurs;
”Matkunskap för hälsovägledare”. Så den fick jag gå iväg på.
Så fick jag ett sms från vice ordförande att hon inte tog sig ut till mötet ikväll. Så vi ställde in mötet för jag kände att jag behövde ha lite stöttning från henne och så. Så hela dagen blev upp och nervänd för mig.
Synd att jag missade Taltjänst. Hade jag vetat om det hade jag tagit med dom på denna kursen. Det var en väldigt intressant föreläsning om maten.
Vi stekte oss så gott med pannkakor här och åt till kvällsmat. Det var himla gott faktiskt. Jag var lite hungrig när jag kom hem. Ni får ha en god kväll.
En ny arbetsvecka är här efter sportlovet. Inget på våra centrala områden har någon rasrisk när det gäller taken, så vi får gå iväg och jobba. Men många skolor här i Trollhättans stad är stängda idag på grund av snöras. Så är det när man har platta tak, synd för många. Min svärmor fick ju leja någon som skottade hennes tak, vi kunde ju inte åka upp och göra det, det fick hon ha hjälp med. Nu ska jag gå till jobbet och åka bussen. I kvällningen har jag HSO-möte, så får vi se vad vi kan komma fram till. Många i föreningarna har inte tid och ork, eller har blivit dåliga och så. Hur det ska bli 2011 med HSO i Trollhättan, det vet jag inte riktigt än. Vi ska sätta oss och diskutera detta i kväll, och se vad vi tycker, om dom andra har några idéer eller nån inspiration. Men ni får ha en bra måndag!
Vilken dag det blev, vilket snöväder! Vet ni vad som hände mig då? Jag sjönk igenom på stigen och så jag var på väg att inte ta mig upp för jag åkte igenom helt och hållet. Och på jobbet hade jag bommat en kurs;
”Matkunskap för hälsovägledare”. Så den fick jag gå iväg på.
Så fick jag ett sms från vice ordförande att hon inte tog sig ut till mötet ikväll. Så vi ställde in mötet för jag kände att jag behövde ha lite stöttning från henne och så. Så hela dagen blev upp och nervänd för mig.
Synd att jag missade Taltjänst. Hade jag vetat om det hade jag tagit med dom på denna kursen. Det var en väldigt intressant föreläsning om maten.
Vi stekte oss så gott med pannkakor här och åt till kvällsmat. Det var himla gott faktiskt. Jag var lite hungrig när jag kom hem. Ni får ha en god kväll.
söndag, februari 28, 2010
sista februari
Söndag.sista februari, den sista vinter dagen sen går vi in i mars månad. Nu är det inte många månader kvar till sommaren! Bara ca 3 st.^^. . Hoppas att ni har sovit gott, denna sista lediga morgon innan helgens slut. Mysigt med lååång, härlig frukost! Med min älskling. Egna familjen samt alla andra som jag snackat med uttrycker närmast leda över att snöandet aldrig verkar ta slut. Och ibland åtföljs uttalandet av en vånda inför det oundvikliga töandet. Hur skall det då bli med allt vattnet. .... Jo, men det hela är riktigt försäkrade jag. Det är verkligen socialt och man umgås på ett så avslappnat sätt ihop, ... en underbar sambo som älskar att laga mat och experimenterar gärna ihop. Söndagsstek, Vad synd att vi tappat den traditionen. potatisen blev vanlig klyftpotatis morotsstängerna m.m. fick steka sakta i olivolja tills de blev lagom mjuka. Detta blir en smarrig middag.
Kan inte fatta vad dagarna flyger iväg, det är redan söndag kväll och en ny arbets vecka skall snart tas vid. Här hemma har vi tittat på herrarnas 5 mil, och oj vad spännande det blev. Kommer faktisk sakna OS lite, det har varit trevliga kvällar framför tv'n som både bjudit på tårar, skratt, förskräckelse och total lycka. Kan bara säga: wow vilket OS!.........Skall snart gå och krypa till kojs, läsa tidningen och se vad som hänt i världen. Försöka att samla nya krafter för veckan som kommer....
Kan inte fatta vad dagarna flyger iväg, det är redan söndag kväll och en ny arbets vecka skall snart tas vid. Här hemma har vi tittat på herrarnas 5 mil, och oj vad spännande det blev. Kommer faktisk sakna OS lite, det har varit trevliga kvällar framför tv'n som både bjudit på tårar, skratt, förskräckelse och total lycka. Kan bara säga: wow vilket OS!.........Skall snart gå och krypa till kojs, läsa tidningen och se vad som hänt i världen. Försöka att samla nya krafter för veckan som kommer....
sista februari
Söndag.sista februari, den sista vinter dagen sen går vi in i mars månad. Nu är det inte många månader kvar till sommaren! Bara ca 3 st.^^. . Hoppas att ni har sovit gott, denna sista lediga morgon innan helgens slut. Mysigt med lååång, härlig frukost! Med min älskling. Egna familjen samt alla andra som jag snackat med uttrycker närmast leda över att snöandet aldrig verkar ta slut. Och ibland åtföljs uttalandet av en vånda inför det oundvikliga töandet. Hur skall det då bli med allt vattnet. .... Jo, men det hela är riktigt försäkrade jag. Det är verkligen socialt och man umgås på ett så avslappnat sätt ihop, ... en underbar sambo som älskar att laga mat och experimenterar gärna ihop. Söndagsstek, Vad synd att vi tappat den traditionen. potatisen blev vanlig klyftpotatis morotsstängerna m.m. fick steka sakta i olivolja tills de blev lagom mjuka. Detta blir en smarrig middag.
Kan inte fatta vad dagarna flyger iväg, det är redan söndag kväll och en ny arbets vecka skall snart tas vid. Här hemma har vi tittat på herrarnas 5 mil, och oj vad spännande det blev. Kommer faktisk sakna OS lite, det har varit trevliga kvällar framför tv'n som både bjudit på tårar, skratt, förskräckelse och total lycka. Kan bara säga: wow vilket OS!.........Skall snart gå och krypa till kojs, läsa tidningen och se vad som hänt i världen. Försöka att samla nya krafter för veckan som kommer....
Kan inte fatta vad dagarna flyger iväg, det är redan söndag kväll och en ny arbets vecka skall snart tas vid. Här hemma har vi tittat på herrarnas 5 mil, och oj vad spännande det blev. Kommer faktisk sakna OS lite, det har varit trevliga kvällar framför tv'n som både bjudit på tårar, skratt, förskräckelse och total lycka. Kan bara säga: wow vilket OS!.........Skall snart gå och krypa till kojs, läsa tidningen och se vad som hänt i världen. Försöka att samla nya krafter för veckan som kommer....
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
