Torsdag morgon, jag har inte sovit nånting här i natt, jädra klocka som plingar varje halv och hel timme, jag hatar dom här klockorna! Jag kommer aldrig i hela mitt liv sätta in en sån klocka!
Jag åt frukost med mamma, sen gick jag upp till mormor och pratade en stund. Så bjöd mamma på kålpudding och potatis och lingonsylt. Mamma följde mig till bussen, så åkte jag hem. Jag kom till stationen, och jag såg ingenstans hur tågen gick eller nånting, det var väldigt dåligt i Säffle. Det var nedkladdat, inget bra bemötande tycker jag. Då var jag redan en halvtimme försenad, så jag fick avblåsa intervjun och allting, för jag visste inte när jag skulle komma hem. Det snöar ju igen, men Henke var ju så gullig och hämtade mig vid stationen, så jag slapp att vänta på bussen. Det gick skytteltrafik med lastbilar till fotbollsplanen med snö, jag tror det blir översvämning i ån där till sommaren. Ni får ha en bra kväll, nu ska jag stupa i säng och lyssna på Anna Janssons bok.
torsdag, februari 25, 2010
hemresa
Torsdag morgon, jag har inte sovit nånting här i natt, jädra klocka som plingar varje halv och hel timme, jag hatar dom här klockorna! Jag kommer aldrig i hela mitt liv sätta in en sån klocka!
Jag åt frukost med mamma, sen gick jag upp till mormor och pratade en stund. Så bjöd mamma på kålpudding och potatis och lingonsylt. Mamma följde mig till bussen, så åkte jag hem. Jag kom till stationen, och jag såg ingenstans hur tågen gick eller nånting, det var väldigt dåligt i Säffle. Det var nedkladdat, inget bra bemötande tycker jag. Då var jag redan en halvtimme försenad, så jag fick avblåsa intervjun och allting, för jag visste inte när jag skulle komma hem. Det snöar ju igen, men Henke var ju så gullig och hämtade mig vid stationen, så jag slapp att vänta på bussen. Det gick skytteltrafik med lastbilar till fotbollsplanen med snö, jag tror det blir översvämning i ån där till sommaren. Ni får ha en bra kväll, nu ska jag stupa i säng och lyssna på Anna Janssons bok.
Jag åt frukost med mamma, sen gick jag upp till mormor och pratade en stund. Så bjöd mamma på kålpudding och potatis och lingonsylt. Mamma följde mig till bussen, så åkte jag hem. Jag kom till stationen, och jag såg ingenstans hur tågen gick eller nånting, det var väldigt dåligt i Säffle. Det var nedkladdat, inget bra bemötande tycker jag. Då var jag redan en halvtimme försenad, så jag fick avblåsa intervjun och allting, för jag visste inte när jag skulle komma hem. Det snöar ju igen, men Henke var ju så gullig och hämtade mig vid stationen, så jag slapp att vänta på bussen. Det gick skytteltrafik med lastbilar till fotbollsplanen med snö, jag tror det blir översvämning i ån där till sommaren. Ni får ha en bra kväll, nu ska jag stupa i säng och lyssna på Anna Janssons bok.
onsdag, februari 24, 2010
värmland
På onsdan tog vi bussen in till Karlstad, ockerpris, 78 kronor för en resa, jag tycker det är hemskt! Vi gick runt, och jag bjöd henne på Café House. Hon tog en kaffe latte, och vi gick runt och kikade. Vi var inne på Myrorna, men fy fasen, det var ju ockerpriser på dom kläderna där! Så var vi på bouppteckning, det var ju bara papper att fylla i och så. Jag fick hjälpa mamma och förklara, det tog en timme där inne. Så gick vi till Åhléns och åt pannbiff med ugnsstekt potatis och grönpepparsås och en väldigt god sallad till. Mamma fick handla lite, vi handlade lite mjölk och sånt. Så åkte vi hem och såg Halv åtta hos mig, och på Bygglov tror jag det var.
värmland
På onsdan tog vi bussen in till Karlstad, ockerpris, 78 kronor för en resa, jag tycker det är hemskt! Vi gick runt, och jag bjöd henne på Café House. Hon tog en kaffe latte, och vi gick runt och kikade. Vi var inne på Myrorna, men fy fasen, det var ju ockerpriser på dom kläderna där! Så var vi på bouppteckning, det var ju bara papper att fylla i och så. Jag fick hjälpa mamma och förklara, det tog en timme där inne. Så gick vi till Åhléns och åt pannbiff med ugnsstekt potatis och grönpepparsås och en väldigt god sallad till. Mamma fick handla lite, vi handlade lite mjölk och sånt. Så åkte vi hem och såg Halv åtta hos mig, och på Bygglov tror jag det var.
tisdag, februari 23, 2010
banverket
God morgon på er! Jag skulle försöka komma upp klockan halv sex, men klockan är tio i sju, men jag ska försöka packa och göra i ordning mig, för jag har inte gjort nånting. Nu ska jag resa upp till min mor och greja i ordning mig, och vara borta i två dagar. Jag har inte planerat in nånting vad jag ska ha med mig, det är väl bra när man är ute och reser! Får se om bussar och tåg går, jag får titta på SJ och se om det fungerar idag. Det är bekymmersamt med det jälva SJ, hur tågen går och så. Ni får ha en bra dag, så ska jag berätta lite mer senare för er.
Det var riktigt jobbigt att gå ut till vägen och pulsa med ryggsäck, fy säger jag, uschamej va hemskt! Allt gick bra med bussen, och det gick bra att komma på tåget och alltihop. Men när jag kom till Dalslandsslätten blev det signalfel nånstans, så vi blev sittande och blev en halvtimme försenade. Men jag sa ”Hur ska jag ta mig från Säffle till nästa ställe då?” Då var dom så hyggliga, så jag fick faktiskt åka med till Grums i stället, och där kom mamma och mötte mig. Så vi var och handlade och så. Vi åt grillad kyckling och potatis när vi kom hem, och så såg vi på Halv åtta. Så det blev inte mycket mer gjort, men det började ju snöa och så igen den dagen.
Det var riktigt jobbigt att gå ut till vägen och pulsa med ryggsäck, fy säger jag, uschamej va hemskt! Allt gick bra med bussen, och det gick bra att komma på tåget och alltihop. Men när jag kom till Dalslandsslätten blev det signalfel nånstans, så vi blev sittande och blev en halvtimme försenade. Men jag sa ”Hur ska jag ta mig från Säffle till nästa ställe då?” Då var dom så hyggliga, så jag fick faktiskt åka med till Grums i stället, och där kom mamma och mötte mig. Så vi var och handlade och så. Vi åt grillad kyckling och potatis när vi kom hem, och så såg vi på Halv åtta. Så det blev inte mycket mer gjort, men det började ju snöa och så igen den dagen.
banverket
God morgon på er! Jag skulle försöka komma upp klockan halv sex, men klockan är tio i sju, men jag ska försöka packa och göra i ordning mig, för jag har inte gjort nånting. Nu ska jag resa upp till min mor och greja i ordning mig, och vara borta i två dagar. Jag har inte planerat in nånting vad jag ska ha med mig, det är väl bra när man är ute och reser! Får se om bussar och tåg går, jag får titta på SJ och se om det fungerar idag. Det är bekymmersamt med det jälva SJ, hur tågen går och så. Ni får ha en bra dag, så ska jag berätta lite mer senare för er.
Det var riktigt jobbigt att gå ut till vägen och pulsa med ryggsäck, fy säger jag, uschamej va hemskt! Allt gick bra med bussen, och det gick bra att komma på tåget och alltihop. Men när jag kom till Dalslandsslätten blev det signalfel nånstans, så vi blev sittande och blev en halvtimme försenade. Men jag sa ”Hur ska jag ta mig från Säffle till nästa ställe då?” Då var dom så hyggliga, så jag fick faktiskt åka med till Grums i stället, och där kom mamma och mötte mig. Så vi var och handlade och så. Vi åt grillad kyckling och potatis när vi kom hem, och så såg vi på Halv åtta. Så det blev inte mycket mer gjort, men det började ju snöa och så igen den dagen.
Det var riktigt jobbigt att gå ut till vägen och pulsa med ryggsäck, fy säger jag, uschamej va hemskt! Allt gick bra med bussen, och det gick bra att komma på tåget och alltihop. Men när jag kom till Dalslandsslätten blev det signalfel nånstans, så vi blev sittande och blev en halvtimme försenade. Men jag sa ”Hur ska jag ta mig från Säffle till nästa ställe då?” Då var dom så hyggliga, så jag fick faktiskt åka med till Grums i stället, och där kom mamma och mötte mig. Så vi var och handlade och så. Vi åt grillad kyckling och potatis när vi kom hem, och så såg vi på Halv åtta. Så det blev inte mycket mer gjort, men det började ju snöa och så igen den dagen.
måndag, februari 22, 2010
ny vecka
Mina möten som jag skulle ha idag blev inställda. Världen är skör när det blir snökaos. Vi kanske ska åka ut och luncha idag i alla fall, jag och Henke, för han är också ledig idag. Jag ska sitta och göra i ordning för treorna, deras datalektioner och planerar in. Jag ska gå in till biblioteket och se om dom har några databöcker, så jag kan få lite inspiration och input här nu. Så får vi se om tågen går, jag ska åka till Värmland nu en dag, för jag ska på bouppteckning. Får se om dom går, jag vet inte om jag ska ge mig ut, om jag ska åka upp tidigare eller vad jag ska göra. Henke är ute och skottar snö nu, så får vi se hur detta går. Nu ska jag hoppa in i duschen, så ska jag plocka i ordning tvätten.
pröva, Josla.” Så vi åkte upp och köpte garn till mamma, till att sticka nya halsdukar och sånt. Sen var vi inne på en thai- och kinarestaurang och tog buffé, det var smarrigt och gott. De hade kycklinglår med jordnötssmör, och det var himla gott! Sen skulle jag hämta ut nya mediciner, och då hade dom gått ut, så jag fick inte hämta ut dom. Så nu måste jag ringa till läkare om det, det är alltid nånting! Sen var vi och drack kaffe på Café House, och det var himla gott! Så vi fick uträttat det vi skulle göra. Det var gott att komma ut lite och se om jag orkade, men jag blev trött efteråt. Så det är inte roligt alls. När vi kom hem så satte vi oss och såg på tv, och så stekte jag femtio köttbullar, och sen gjorde jag i ordning en skinkstek till Henke, så han har mat. Det är ju bra att ha middagsmat i frysen.
Jag satt och såg på tv Familjen annorlunda, jag tycker det var intressant att se. Men ni får ha en bra kväll!
pröva, Josla.” Så vi åkte upp och köpte garn till mamma, till att sticka nya halsdukar och sånt. Sen var vi inne på en thai- och kinarestaurang och tog buffé, det var smarrigt och gott. De hade kycklinglår med jordnötssmör, och det var himla gott! Sen skulle jag hämta ut nya mediciner, och då hade dom gått ut, så jag fick inte hämta ut dom. Så nu måste jag ringa till läkare om det, det är alltid nånting! Sen var vi och drack kaffe på Café House, och det var himla gott! Så vi fick uträttat det vi skulle göra. Det var gott att komma ut lite och se om jag orkade, men jag blev trött efteråt. Så det är inte roligt alls. När vi kom hem så satte vi oss och såg på tv, och så stekte jag femtio köttbullar, och sen gjorde jag i ordning en skinkstek till Henke, så han har mat. Det är ju bra att ha middagsmat i frysen.
Jag satt och såg på tv Familjen annorlunda, jag tycker det var intressant att se. Men ni får ha en bra kväll!
ny vecka
Mina möten som jag skulle ha idag blev inställda. Världen är skör när det blir snökaos. Vi kanske ska åka ut och luncha idag i alla fall, jag och Henke, för han är också ledig idag. Jag ska sitta och göra i ordning för treorna, deras datalektioner och planerar in. Jag ska gå in till biblioteket och se om dom har några databöcker, så jag kan få lite inspiration och input här nu. Så får vi se om tågen går, jag ska åka till Värmland nu en dag, för jag ska på bouppteckning. Får se om dom går, jag vet inte om jag ska ge mig ut, om jag ska åka upp tidigare eller vad jag ska göra. Henke är ute och skottar snö nu, så får vi se hur detta går. Nu ska jag hoppa in i duschen, så ska jag plocka i ordning tvätten.
pröva, Josla.” Så vi åkte upp och köpte garn till mamma, till att sticka nya halsdukar och sånt. Sen var vi inne på en thai- och kinarestaurang och tog buffé, det var smarrigt och gott. De hade kycklinglår med jordnötssmör, och det var himla gott! Sen skulle jag hämta ut nya mediciner, och då hade dom gått ut, så jag fick inte hämta ut dom. Så nu måste jag ringa till läkare om det, det är alltid nånting! Sen var vi och drack kaffe på Café House, och det var himla gott! Så vi fick uträttat det vi skulle göra. Det var gott att komma ut lite och se om jag orkade, men jag blev trött efteråt. Så det är inte roligt alls. När vi kom hem så satte vi oss och såg på tv, och så stekte jag femtio köttbullar, och sen gjorde jag i ordning en skinkstek till Henke, så han har mat. Det är ju bra att ha middagsmat i frysen.
Jag satt och såg på tv Familjen annorlunda, jag tycker det var intressant att se. Men ni får ha en bra kväll!
pröva, Josla.” Så vi åkte upp och köpte garn till mamma, till att sticka nya halsdukar och sånt. Sen var vi inne på en thai- och kinarestaurang och tog buffé, det var smarrigt och gott. De hade kycklinglår med jordnötssmör, och det var himla gott! Sen skulle jag hämta ut nya mediciner, och då hade dom gått ut, så jag fick inte hämta ut dom. Så nu måste jag ringa till läkare om det, det är alltid nånting! Sen var vi och drack kaffe på Café House, och det var himla gott! Så vi fick uträttat det vi skulle göra. Det var gott att komma ut lite och se om jag orkade, men jag blev trött efteråt. Så det är inte roligt alls. När vi kom hem så satte vi oss och såg på tv, och så stekte jag femtio köttbullar, och sen gjorde jag i ordning en skinkstek till Henke, så han har mat. Det är ju bra att ha middagsmat i frysen.
Jag satt och såg på tv Familjen annorlunda, jag tycker det var intressant att se. Men ni får ha en bra kväll!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)