söndag, februari 21, 2010

summmer av helgen

Denna helgen har Henke skottat snö, skottat snö, skottat snö… och varit ute och tagit lite kort åt mig… och jag har bara fixat med middag, och på söndan fixade han middag. Det är det enda vi har gjort, vi har suttit framför tv:n och mysat och pysat. Vi skulle ha åkt på kalas, men det blåstes av, på grund av den här snön. Och välsignad tur var väl det, för jag hade inte orkat åka ut. Jag har varit så slemmig, det har kommit slem från näsan, slem från munnen, så in i helskotta. På söndan trodde jag att jag skulle få åka in med ambulans, för jag var så himla täppt. Det bara bubblade ur mig. Men jag sa till mig själv: ”Lunga dig, lugna dig, lugna dig”. Men jag var inte bra, det kändes som jag hade varit ute och åkt Vasaloppet hundra varv. Men Henke fixade middan, han gjorde en väldigt god fiskgryta. Jag ska lägga ut sen hur vi gjorde, jag kommer inte riktigt ihåg det idag. Ni får ha det bra!

summmer av helgen

Denna helgen har Henke skottat snö, skottat snö, skottat snö… och varit ute och tagit lite kort åt mig… och jag har bara fixat med middag, och på söndan fixade han middag. Det är det enda vi har gjort, vi har suttit framför tv:n och mysat och pysat. Vi skulle ha åkt på kalas, men det blåstes av, på grund av den här snön. Och välsignad tur var väl det, för jag hade inte orkat åka ut. Jag har varit så slemmig, det har kommit slem från näsan, slem från munnen, så in i helskotta. På söndan trodde jag att jag skulle få åka in med ambulans, för jag var så himla täppt. Det bara bubblade ur mig. Men jag sa till mig själv: ”Lunga dig, lugna dig, lugna dig”. Men jag var inte bra, det kändes som jag hade varit ute och åkt Vasaloppet hundra varv. Men Henke fixade middan, han gjorde en väldigt god fiskgryta. Jag ska lägga ut sen hur vi gjorde, jag kommer inte riktigt ihåg det idag. Ni får ha det bra!

lördag, februari 20, 2010

klass 2-varning för snöstorm

nu fick man höra klass 2-varning för snöstorm. Dalslands snögrej är inställd, i Vänersborg har taket rasat in på arenan. Det är väl inte roligt för Vänersborgs kommun nu! Det har hänt lite olika saker här i Sverige nu, men Dyslexiförbundet, förbundsstyrelsen ska ha möte idag! Jag kan inte fatta att dom vågar ha det när det är klass 2-varning för snöstorm! Jag hörde med en som skulle åka upp, han var två timmar försenad fortfarande till Stockholm, det är inte så käckt!

Nu ska jag steka kotletter och nånting till, får se vad han ska få för gott av mig här idag.
Sen är det nån idiot som skickar lite dumma frågor, så vi har spärrat den personen, jag tycker fanimej det är för djävligt!

klass 2-varning för snöstorm

nu fick man höra klass 2-varning för snöstorm. Dalslands snögrej är inställd, i Vänersborg har taket rasat in på arenan. Det är väl inte roligt för Vänersborgs kommun nu! Det har hänt lite olika saker här i Sverige nu, men Dyslexiförbundet, förbundsstyrelsen ska ha möte idag! Jag kan inte fatta att dom vågar ha det när det är klass 2-varning för snöstorm! Jag hörde med en som skulle åka upp, han var två timmar försenad fortfarande till Stockholm, det är inte så käckt!

Nu ska jag steka kotletter och nånting till, får se vad han ska få för gott av mig här idag.
Sen är det nån idiot som skickar lite dumma frågor, så vi har spärrat den personen, jag tycker fanimej det är för djävligt!

snökaos

snökaos

fredag, februari 19, 2010

rejäl förkylning typisk till helg

Men jag är så täppt idag, så jag kunde inte gå till jobbet kände jag. Jag orkade inte gå ut till vägen. Det känns inte roligt att vara hemma. Det ser fint ut med snön, men att gå ut och pulsa i den, det orkar jag inte. Jag är täppt, så jag ska lägga mig och se på tv och äta rostat bröd, så ska jag gå och lägga mig igen. Jag är täppt i näsan, och täppt i öronen och överallt. Ni får ha det så bra.Atschoo! Det är jättemysigt med snön och allting ute. Atschoo! Jag tror det är därför jag inte orkar blogga nånting, för jag är så himla förkyld och yr och alltihop. Men det ska bli stormvarning här!
Det var roligt för Anja Pärson, hon kom trea och fick en OS-medalj! Det var kul jag fick se det på tv! Så har jag ätit hack-korv med rödbetor, och det är ju himla gott, men jag har ju ingen smak eller nåt. Jag hoppas jag blir frisk snart, för så här orkar jag inte ha det, det ser ut som ett bombnedslag här hemma. Nu ska jag dricka lite kaffe och se om det lossnar i luftrören på mig. Ni får ha en trevlig helg, ni andra, som inte är rejält förkylda!Nu har jag gått ensam hela dan, jag har varit dålig, så känns det väldigt gott när Henke kommer hem. Jag blev lite bekymrad över vart han tog vägen, men han hade varit och handlat. Så vi tog tacos och lite mys-pys och såg på Let´s dance. Och det var gott att Elin åkte ut! Hon ska inte vinna i alla fall, det tycker jag inte! Det var ju synd om Willy, men han är kvar, ”rädda Willy”, det är käckt att dom gör det, han är lite underhållande!

rejäl förkylning typisk till helg

Men jag är så täppt idag, så jag kunde inte gå till jobbet kände jag. Jag orkade inte gå ut till vägen. Det känns inte roligt att vara hemma. Det ser fint ut med snön, men att gå ut och pulsa i den, det orkar jag inte. Jag är täppt, så jag ska lägga mig och se på tv och äta rostat bröd, så ska jag gå och lägga mig igen. Jag är täppt i näsan, och täppt i öronen och överallt. Ni får ha det så bra.Atschoo! Det är jättemysigt med snön och allting ute. Atschoo! Jag tror det är därför jag inte orkar blogga nånting, för jag är så himla förkyld och yr och alltihop. Men det ska bli stormvarning här!
Det var roligt för Anja Pärson, hon kom trea och fick en OS-medalj! Det var kul jag fick se det på tv! Så har jag ätit hack-korv med rödbetor, och det är ju himla gott, men jag har ju ingen smak eller nåt. Jag hoppas jag blir frisk snart, för så här orkar jag inte ha det, det ser ut som ett bombnedslag här hemma. Nu ska jag dricka lite kaffe och se om det lossnar i luftrören på mig. Ni får ha en trevlig helg, ni andra, som inte är rejält förkylda!Nu har jag gått ensam hela dan, jag har varit dålig, så känns det väldigt gott när Henke kommer hem. Jag blev lite bekymrad över vart han tog vägen, men han hade varit och handlat. Så vi tog tacos och lite mys-pys och såg på Let´s dance. Och det var gott att Elin åkte ut! Hon ska inte vinna i alla fall, det tycker jag inte! Det var ju synd om Willy, men han är kvar, ”rädda Willy”, det är käckt att dom gör det, han är lite underhållande!