torsdag, februari 18, 2010

åter mer snö

Det var så gott idag, jag fick åka med Henke till jobbet, det var helt underbart! Han jobbade som vanligt, och jag slutade halv fem, så jag tänkte: ”Jag åker med Henke sista turen”. Så jag gjorde det i snökaos och alltihop. Sen när vi kom hem så gick jag bara och la mig, jag kände mig inte riktigt bra. Så det var inte så mycket jag gjorde.
Det massor med snö ute, det är enormt, jag fattar inte var det kommer ifrån egentligen!

åter mer snö

Det var så gott idag, jag fick åka med Henke till jobbet, det var helt underbart! Han jobbade som vanligt, och jag slutade halv fem, så jag tänkte: ”Jag åker med Henke sista turen”. Så jag gjorde det i snökaos och alltihop. Sen när vi kom hem så gick jag bara och la mig, jag kände mig inte riktigt bra. Så det var inte så mycket jag gjorde.
Det massor med snö ute, det är enormt, jag fattar inte var det kommer ifrån egentligen!

onsdag, februari 17, 2010

funktionsnedsättning

Onsdag morgon - onsdag, onsdag… Man är lite trött och så där, efter att ha varit iväg på möten i går kväll, men det var ju givande också. Dom pratade lite om utsatta kvinnor med olika funktionsnedsättningar, hur dom kan bli misshandlade. Det var en väldigt intressant dag, eller en intressant efterkväll var det.


Åh, det var så gott i morse, Henke var uppe och fixade frukost, jag kunde bara duscha och klä på mig och alltihop, och han fixade sin egen mat och allting. Det var så skönt, det var så gott! Det har varit en givande dag, jag skulle varit på ett annat jobb, men jag fick vara kvar på det gamla jobbet idag och fixa. Men ni får ha en bra dag!

funktionsnedsättning

Onsdag morgon - onsdag, onsdag… Man är lite trött och så där, efter att ha varit iväg på möten i går kväll, men det var ju givande också. Dom pratade lite om utsatta kvinnor med olika funktionsnedsättningar, hur dom kan bli misshandlade. Det var en väldigt intressant dag, eller en intressant efterkväll var det.


Åh, det var så gott i morse, Henke var uppe och fixade frukost, jag kunde bara duscha och klä på mig och alltihop, och han fixade sin egen mat och allting. Det var så skönt, det var så gott! Det har varit en givande dag, jag skulle varit på ett annat jobb, men jag fick vara kvar på det gamla jobbet idag och fixa. Men ni får ha en bra dag!

tisdag, februari 16, 2010

stenålders-mobil

Henke gick och la sig lite tidigare än mig igår kväll, och jag skulle smyga mig i säng, tänkte jag. Men, va konstigt, min gamla stenålders-mobil som jag har som väckarklocka hittade jag inte. Men jag kan inte rota mer, för då väcker jag honom, tänkte jag. Så jag tar min vanliga mobil, och ställer den glatt. ”Det var inga problem att ställa den”, tänker jag. Jag sov gott på natten, och vaknade. ”Va härligt, Henke jobbar, men vad är det med mig?” tänkte jag. Fasen! Då var klockan kvart i nio! Då hade jag försovit mig rejält, ingen hade saknat mig på jobbet eller nåt, det var gott att sova ut, verkligen! Men vet ni vad jag hade glömt på den nya mobilen? Man ska ställa in dagar också, det är inte jag van vid! Det stod ingen dag alls. Det hade jag inte tänkt på med nya telefoner, att man ska ställa in dagar och allting! Men, nejdå, där fick jag kysst mig god jul! Så nu får jag ta bussen upp till stan, och så ska jag gå till biblioteket och låna lite böcker till elever, lite ljudböcker och såna saker. Så ska jag gå in och ha lektion, sen. Det var ingen rolig dag alls, jag försökte sms:a till flera, om någon ska till stan eller så, men det var ju lite för sent.


Nu i eftermiddag har vi Handikapprådsmöte, och det måste man gå på. Men Henke ska vara gullig och hämta mig, så jag slipper köra bil. Jag tycker inte om det där riktigt, att köra bil på vintern, jag är lite osäker och så. Men ni får ha en bra förmiddag nu, så ska jag springa till bussen.

stenålders-mobil

Henke gick och la sig lite tidigare än mig igår kväll, och jag skulle smyga mig i säng, tänkte jag. Men, va konstigt, min gamla stenålders-mobil som jag har som väckarklocka hittade jag inte. Men jag kan inte rota mer, för då väcker jag honom, tänkte jag. Så jag tar min vanliga mobil, och ställer den glatt. ”Det var inga problem att ställa den”, tänker jag. Jag sov gott på natten, och vaknade. ”Va härligt, Henke jobbar, men vad är det med mig?” tänkte jag. Fasen! Då var klockan kvart i nio! Då hade jag försovit mig rejält, ingen hade saknat mig på jobbet eller nåt, det var gott att sova ut, verkligen! Men vet ni vad jag hade glömt på den nya mobilen? Man ska ställa in dagar också, det är inte jag van vid! Det stod ingen dag alls. Det hade jag inte tänkt på med nya telefoner, att man ska ställa in dagar och allting! Men, nejdå, där fick jag kysst mig god jul! Så nu får jag ta bussen upp till stan, och så ska jag gå till biblioteket och låna lite böcker till elever, lite ljudböcker och såna saker. Så ska jag gå in och ha lektion, sen. Det var ingen rolig dag alls, jag försökte sms:a till flera, om någon ska till stan eller så, men det var ju lite för sent.


Nu i eftermiddag har vi Handikapprådsmöte, och det måste man gå på. Men Henke ska vara gullig och hämta mig, så jag slipper köra bil. Jag tycker inte om det där riktigt, att köra bil på vintern, jag är lite osäker och så. Men ni får ha en bra förmiddag nu, så ska jag springa till bussen.

måndag, februari 15, 2010

vad är läsk?

God morgon på er! Nu är det en ny arbetsvecka och allting! Jag åkte tidigare upp till jobbet idag, för jag kände att jag måste ha struktur på allt jag ska göra. Så jag hade gjort i ordning allt tills läraren kom. Vi hade jättemysigt idag! Dom hade skrivit snäll-ord, engelska ord med hjärtan, och korsord, på en lektion som var väldigt trevlig! Så såg vi på en film, och dom fick skriva en recension, och det är dom väldigt duktiga på, faktiskt! Så var jag på ett möte idag, det heter LÄSK-gruppen här i kommunen. Politikerna i kommunen vill gärna lägga ner den här gruppen. Jag tycker det är väldigt synd, för Dyslexiförbundet FMLS i Fyrstad har en väldigt bra länk in till kommunen att framföra synpunkter på hur dom behandlar oss med läs- och skrivsvårigheter. Jag hoppas att politikerna kan förstå att det är en bra pyslänk där man kan sitta och dividera och prata. Den har funnits i nästan 20 år, att bara lägga ner den, det är ju nästan 20-årsjubileum för den här gruppen. Men vi ska gå vidare och bjuda in politikerna och visa att vi finns, så får vi se. Men vissa yrkesgrupper vill ju inte vara med i den här gruppen. Jag vet inte om dom är för fina eller så… vi får se.


Jag tog bussen hem, jag skulle egentligen vänta på Henke, men jag orkade inte. Så jag ska faktiskt gå och vila mig och ta det lite lugnt i eftermiddag. Ni får ha en bra kväll!

vad är läsk?

God morgon på er! Nu är det en ny arbetsvecka och allting! Jag åkte tidigare upp till jobbet idag, för jag kände att jag måste ha struktur på allt jag ska göra. Så jag hade gjort i ordning allt tills läraren kom. Vi hade jättemysigt idag! Dom hade skrivit snäll-ord, engelska ord med hjärtan, och korsord, på en lektion som var väldigt trevlig! Så såg vi på en film, och dom fick skriva en recension, och det är dom väldigt duktiga på, faktiskt! Så var jag på ett möte idag, det heter LÄSK-gruppen här i kommunen. Politikerna i kommunen vill gärna lägga ner den här gruppen. Jag tycker det är väldigt synd, för Dyslexiförbundet FMLS i Fyrstad har en väldigt bra länk in till kommunen att framföra synpunkter på hur dom behandlar oss med läs- och skrivsvårigheter. Jag hoppas att politikerna kan förstå att det är en bra pyslänk där man kan sitta och dividera och prata. Den har funnits i nästan 20 år, att bara lägga ner den, det är ju nästan 20-årsjubileum för den här gruppen. Men vi ska gå vidare och bjuda in politikerna och visa att vi finns, så får vi se. Men vissa yrkesgrupper vill ju inte vara med i den här gruppen. Jag vet inte om dom är för fina eller så… vi får se.


Jag tog bussen hem, jag skulle egentligen vänta på Henke, men jag orkade inte. Så jag ska faktiskt gå och vila mig och ta det lite lugnt i eftermiddag. Ni får ha en bra kväll!