söndag, februari 14, 2010

Valentindagen

Alla hjärtans dag

Va skönt och vakna och veta att man inte ska nånstans! Gud, va skönt och gå och strosa, få kaffe och smörgås och så! Och se lite på tv, så sätter man på tvättmaskinen och sätter på middan. Gud, va gott, att bara få vara hemma! Det är guld värt för mig nu, känner jag. Jag måste få ett andrum nånstans, annars äter alla upp mig snart här igen. Det känns väldigt gott att få vara hemma idag!

Valentindagen

Alla hjärtans dag

Va skönt och vakna och veta att man inte ska nånstans! Gud, va skönt och gå och strosa, få kaffe och smörgås och så! Och se lite på tv, så sätter man på tvättmaskinen och sätter på middan. Gud, va gott, att bara få vara hemma! Det är guld värt för mig nu, känner jag. Jag måste få ett andrum nånstans, annars äter alla upp mig snart här igen. Det känns väldigt gott att få vara hemma idag!

lördag, februari 13, 2010

lördagsmorgon

Vad gott. Jag vaknade ensam hemma. Det var helt underbart idag. Henke jobbar. Gå och mösa här lite granna. Men jag plockade i diskmaskinen och har kört igång den, så jag har ju gjort nån nytta här hemma idag. Men jag känner mig orkeslös. Jag är trött. Jag skulle bara vilja vara hemma på min kammare idag men jag är tvungen och åka på kalas. Jag har ingen vidare lust med detta, men jag får väl göra det för släkten är ju värst ibland, om dom inte förstår hur man mår och så. Men det får jag väl göra, det är kul och träffa dom och så där men idag känner jag inte för nånting. Vill bara vara inne, inte gå utanför dörren ens.

Henke kommer och hämtar mig här sen, så ska vi sticka. Jag får väl hoppa in i duschen, göra mig i ordning och fräscha till mig. Kanske känner jag mig lite bättre sen när jag har duschat mig. Klockan är ju bara halv elva än, men han kommer ju halvtre och hämtar mig.Det var ju synd om Henke, han kom ju lite sent hem idag. Så skulle han hämta mig, och så skulle vi åka upp till Dals Rostock på kalas. Men vi hann, vi skulle ju åka och hämta smörgåstårta, så dom kunde ju inte börja förrän vi kom! Det var ju en väldig tur egentligen, igår! Men det var ju lite stressigt egentligen för Henke, jag tyckte väldigt synd om honom.
Vi var där en stund och åt tårta och drack kaffe och allt möjligt gott. Sen åkte vi hem och hyrde en film, och jag fick lång näsa! Den hade ju jag sett på bio! Man blir lite trött, att dom hyr ut den och inte skriver att den har gått på bio, vi hade ju redan sett den. Det var ingen mysig tv-kväll för oss på lördan. Men det får gå. Så jag gick och la mig tidigt, faktiskt. Jag kände mig trött efter dagen.

lördagsmorgon

Vad gott. Jag vaknade ensam hemma. Det var helt underbart idag. Henke jobbar. Gå och mösa här lite granna. Men jag plockade i diskmaskinen och har kört igång den, så jag har ju gjort nån nytta här hemma idag. Men jag känner mig orkeslös. Jag är trött. Jag skulle bara vilja vara hemma på min kammare idag men jag är tvungen och åka på kalas. Jag har ingen vidare lust med detta, men jag får väl göra det för släkten är ju värst ibland, om dom inte förstår hur man mår och så. Men det får jag väl göra, det är kul och träffa dom och så där men idag känner jag inte för nånting. Vill bara vara inne, inte gå utanför dörren ens.

Henke kommer och hämtar mig här sen, så ska vi sticka. Jag får väl hoppa in i duschen, göra mig i ordning och fräscha till mig. Kanske känner jag mig lite bättre sen när jag har duschat mig. Klockan är ju bara halv elva än, men han kommer ju halvtre och hämtar mig.Det var ju synd om Henke, han kom ju lite sent hem idag. Så skulle han hämta mig, och så skulle vi åka upp till Dals Rostock på kalas. Men vi hann, vi skulle ju åka och hämta smörgåstårta, så dom kunde ju inte börja förrän vi kom! Det var ju en väldig tur egentligen, igår! Men det var ju lite stressigt egentligen för Henke, jag tyckte väldigt synd om honom.
Vi var där en stund och åt tårta och drack kaffe och allt möjligt gott. Sen åkte vi hem och hyrde en film, och jag fick lång näsa! Den hade ju jag sett på bio! Man blir lite trött, att dom hyr ut den och inte skriver att den har gått på bio, vi hade ju redan sett den. Det var ingen mysig tv-kväll för oss på lördan. Men det får gå. Så jag gick och la mig tidigt, faktiskt. Jag kände mig trött efter dagen.

fredag, februari 12, 2010

gulligt fönster

Vad tur att Henke röt till; - Nu får du gå upp! sa han till mig.

Å jösses, tänkte jag. Ja, jag gick ju upp och duschade mig. Jag till och med hann med och måla mig. Det har väl aldrig förekommit annars. Jag kände mig riktigt fräsch i ansiktet idag.

Jag har haft datalektioner och kört igång lärt dom om komma, punkt och stor bokstav. Jag hade tagit bort alltihopa i en text och så fick dom skriva av den texten och göra i ordning den och se hur den skulle se ut. Jag hade tagit en text från deras läsebok och testade för att se om den kunde fungera så. Och femmorna håller på och skriver om Europa så det är jättekul på jobbet nu. Sedan var jag uppe i sexan och donade.

Så gick jag och köpte en present till en släkting. Så gick jag in på bolaget och köpte mig en vinflaska men nej, jag drack ingenting.

Jag kände att jag orkade inte. Jag var slut, kan inte begripa. Så jag gick och la mig klockan nio. Det är ingen helg, ingen ro. Det är inget roligt alls att det blir helger. Jag lägger mig samma tid som jag gör under veckan. Pyttsan. Jag såg på halva Lets Dance. Så det känner jag att det är inget roligt alls. Men jag hoppas att jag blir pigg så att vi kan göra något roligt nästa helg i alla fall.

gulligt fönster

Vad tur att Henke röt till; - Nu får du gå upp! sa han till mig.

Å jösses, tänkte jag. Ja, jag gick ju upp och duschade mig. Jag till och med hann med och måla mig. Det har väl aldrig förekommit annars. Jag kände mig riktigt fräsch i ansiktet idag.

Jag har haft datalektioner och kört igång lärt dom om komma, punkt och stor bokstav. Jag hade tagit bort alltihopa i en text och så fick dom skriva av den texten och göra i ordning den och se hur den skulle se ut. Jag hade tagit en text från deras läsebok och testade för att se om den kunde fungera så. Och femmorna håller på och skriver om Europa så det är jättekul på jobbet nu. Sedan var jag uppe i sexan och donade.

Så gick jag och köpte en present till en släkting. Så gick jag in på bolaget och köpte mig en vinflaska men nej, jag drack ingenting.

Jag kände att jag orkade inte. Jag var slut, kan inte begripa. Så jag gick och la mig klockan nio. Det är ingen helg, ingen ro. Det är inget roligt alls att det blir helger. Jag lägger mig samma tid som jag gör under veckan. Pyttsan. Jag såg på halva Lets Dance. Så det känner jag att det är inget roligt alls. Men jag hoppas att jag blir pigg så att vi kan göra något roligt nästa helg i alla fall.

torsdag, februari 11, 2010

usch vilken uppned dag?

Tar aldrig kylan slut, jag tror jag blir tokig! Gud, va kallt det är, sexton minus! Det känns inte roligt, det får fanimej vara slut med kylan och detta nu! Det känns tungrott med allting just nu, det finns folk som inte är samarbetsvilliga och allting, det är inte roligt. Tur att det inte är hemma, det är på jobbet. Jag är irriterad på vissa personer som… jag vet inte vad jag skulle kunna göra med dom!


Det är torsdag, det är en lång arbetsdag. Vi ska gå till Innovatum med vissa elever idag, och en skola ska ha sångsamling. Det är inte lätt när inte allting fungerar. Det känns tufft. Man blir irriterad, faktiskt. Nu har jag ätit lite frukost, så ska jag klä på mig. Vad ska jag ta på mig när det är så himla kallt ute? Usch, säger jag bara, jag fryser redan innan jag har kommit ut. Men jag får ta på mig den berömda fleece-jackan jag köpte i Värmland. Så ska jag äta gardafisken som jag gjorde i ordning i går kväll, som jag har med mig.

usch vilken uppned dag?

Tar aldrig kylan slut, jag tror jag blir tokig! Gud, va kallt det är, sexton minus! Det känns inte roligt, det får fanimej vara slut med kylan och detta nu! Det känns tungrott med allting just nu, det finns folk som inte är samarbetsvilliga och allting, det är inte roligt. Tur att det inte är hemma, det är på jobbet. Jag är irriterad på vissa personer som… jag vet inte vad jag skulle kunna göra med dom!


Det är torsdag, det är en lång arbetsdag. Vi ska gå till Innovatum med vissa elever idag, och en skola ska ha sångsamling. Det är inte lätt när inte allting fungerar. Det känns tufft. Man blir irriterad, faktiskt. Nu har jag ätit lite frukost, så ska jag klä på mig. Vad ska jag ta på mig när det är så himla kallt ute? Usch, säger jag bara, jag fryser redan innan jag har kommit ut. Men jag får ta på mig den berömda fleece-jackan jag köpte i Värmland. Så ska jag äta gardafisken som jag gjorde i ordning i går kväll, som jag har med mig.