måndag, februari 08, 2010

lutfisk mums

Söndag morgon, vaknade tidigt igen. Så nu går jag och plockar och slänger gamla blommor, och försöker få bort dom som jag glömt och vattna när jag var borta. Jag har gått här och plockat och plockat hela helgen. Idag ska vi ha lutfisk, och det ska bli väldigt gott! Jag tycker det är väldigt gott med sån fisk.
Men nu ska jag faktiskt sätta mig och dricka lite kaffe.

lutfisk mums

Söndag morgon, vaknade tidigt igen. Så nu går jag och plockar och slänger gamla blommor, och försöker få bort dom som jag glömt och vattna när jag var borta. Jag har gått här och plockat och plockat hela helgen. Idag ska vi ha lutfisk, och det ska bli väldigt gott! Jag tycker det är väldigt gott med sån fisk.
Men nu ska jag faktiskt sätta mig och dricka lite kaffe.

lördag, februari 06, 2010

helg vad skönt

Lördag, va gott! Ingenstans ska man, det är så skönt att vakna! Jag vaknade ungefär halv nio, så vi åt frukost. Sen började jag plocka med tvätten, vika och göra i ordning den, och donade lite. Jag satte ljus i ljusstaken, och gjorde lite mysigt. Jag försökte få lite ordning på grejer här. Sen gjorde jag en gratäng med skinka, men jag hade lite för mycket grädde i, så jag misslyckades med den, det var ju tråkigt. Så vi satt och såg på tv, vi såg på Melodifestivalen. Det var ju sådär med låtarna, men jag satt inte uppe så länge, jag var lite trött.

helg vad skönt

Lördag, va gott! Ingenstans ska man, det är så skönt att vakna! Jag vaknade ungefär halv nio, så vi åt frukost. Sen började jag plocka med tvätten, vika och göra i ordning den, och donade lite. Jag satte ljus i ljusstaken, och gjorde lite mysigt. Jag försökte få lite ordning på grejer här. Sen gjorde jag en gratäng med skinka, men jag hade lite för mycket grädde i, så jag misslyckades med den, det var ju tråkigt. Så vi satt och såg på tv, vi såg på Melodifestivalen. Det var ju sådär med låtarna, men jag satt inte uppe så länge, jag var lite trött.

fredag, februari 05, 2010

fredagsmys

Nu är det fredag, va härligt! Jag har så mycket idéer nu igen, och det är så roligt! Jag tycker det är jätteroligt att ha idéer! Men jag får se om det går att få igenom, det är några veckor kvar. Jag ska göra eventuellt ett projekt. Ni ska snart få veta, om jag får igenom det så får ni veta, jag har kommit på en super-duper-bra idé! Men vi får se om jag får igenom det, det är inte alltid lätt att få igenom saker.
Nu kommer jag sjuttsingen inte in på Facebook – de slängde ut mig där! Det är väl meningen att jag ska gå och dricka kaffe och äta lite frukost. Jag är precis nyduschad och fräsch. Nu ska jag klä på mig, och kanske träffa Henkes syster sen i eftermiddag, vi får se hur trötta vi är då. Jag är ju som en seg råtta på morgonen. Men det är skönt, det är helg, åh va gott!!! Men det är ingen rolig helg, för det blir en städ-helg, det är inte så käckt. Men det får gå…om inte Henke hittar på något roligt!
Jobbet gick sin gilla gång… men sen när jag slutade, så skulle vi träffa Henkes syster. Men jag bommade ju Henke då, för jag trodde inte han skulle hämta mig, jag trodde vi skulle mötas på Ormen. Han kom till mitt jobb, det var ju gulligt att hämta mig. Så vi gick ner till Mejeriet och tog en smörgås, och så tog vi en semla. Det var väldigt gott, det är väldigt mysigt där ute. Så gick jag till la Villa, och köpte lite ljus till ljusstaken, ett par lila. Vi poppade lite popcorn som vi köpte på Hemköp, vilka goda popcorn dom hade där! Sen satt vi och såg på Let´s dance, men jag orkade inte se på hela, så jag gick och la mig tidigt, faktiskt. Det var ju lite jobbigt.

fredagsmys

Nu är det fredag, va härligt! Jag har så mycket idéer nu igen, och det är så roligt! Jag tycker det är jätteroligt att ha idéer! Men jag får se om det går att få igenom, det är några veckor kvar. Jag ska göra eventuellt ett projekt. Ni ska snart få veta, om jag får igenom det så får ni veta, jag har kommit på en super-duper-bra idé! Men vi får se om jag får igenom det, det är inte alltid lätt att få igenom saker.
Nu kommer jag sjuttsingen inte in på Facebook – de slängde ut mig där! Det är väl meningen att jag ska gå och dricka kaffe och äta lite frukost. Jag är precis nyduschad och fräsch. Nu ska jag klä på mig, och kanske träffa Henkes syster sen i eftermiddag, vi får se hur trötta vi är då. Jag är ju som en seg råtta på morgonen. Men det är skönt, det är helg, åh va gott!!! Men det är ingen rolig helg, för det blir en städ-helg, det är inte så käckt. Men det får gå…om inte Henke hittar på något roligt!
Jobbet gick sin gilla gång… men sen när jag slutade, så skulle vi träffa Henkes syster. Men jag bommade ju Henke då, för jag trodde inte han skulle hämta mig, jag trodde vi skulle mötas på Ormen. Han kom till mitt jobb, det var ju gulligt att hämta mig. Så vi gick ner till Mejeriet och tog en smörgås, och så tog vi en semla. Det var väldigt gott, det är väldigt mysigt där ute. Så gick jag till la Villa, och köpte lite ljus till ljusstaken, ett par lila. Vi poppade lite popcorn som vi köpte på Hemköp, vilka goda popcorn dom hade där! Sen satt vi och såg på Let´s dance, men jag orkade inte se på hela, så jag gick och la mig tidigt, faktiskt. Det var ju lite jobbigt.