söndag, januari 31, 2010

var i segmon




Söndag… sista dagen på januari månad. Det är inte klokt vad månaderna går fort! Jag var uppe och gjorde mig i ordning, vi ska upp på tacksägelse i Eds kyrka, så vi for över kyrkans genväg. Vi for runt och såg myskoxar, jag tog lite kort. Det var en högtradig gudstjänst, men det gick ju an. Det var nattvard, men vi var bara sju stycken i kyrkan, det var inte mycket att hurra för.

Sen hade mamma gjort smarriga revbensspjäll med potatisgratäng till, det var väldigt gott! Sen fick vi päron till efterrätt, med glass. Det var mumsigt! Sen fick vi kaffe på vägen hem. Så var jag och lämnade in en grej som mamma hade stickat till Henkes systerdotter, får se om hon tycker om den. Sen var vi och levererade hackkorv igen till en jobbarkompis, jag tror vi får börja sälja hackkorv här nere nu, vi får se hur detta går. Nu ska jag sätta mig och glo på tv:n, och packa upp efter resan och så.



var i segmon




Söndag… sista dagen på januari månad. Det är inte klokt vad månaderna går fort! Jag var uppe och gjorde mig i ordning, vi ska upp på tacksägelse i Eds kyrka, så vi for över kyrkans genväg. Vi for runt och såg myskoxar, jag tog lite kort. Det var en högtradig gudstjänst, men det gick ju an. Det var nattvard, men vi var bara sju stycken i kyrkan, det var inte mycket att hurra för.

Sen hade mamma gjort smarriga revbensspjäll med potatisgratäng till, det var väldigt gott! Sen fick vi päron till efterrätt, med glass. Det var mumsigt! Sen fick vi kaffe på vägen hem. Så var jag och lämnade in en grej som mamma hade stickat till Henkes systerdotter, får se om hon tycker om den. Sen var vi och levererade hackkorv igen till en jobbarkompis, jag tror vi får börja sälja hackkorv här nere nu, vi får se hur detta går. Nu ska jag sätta mig och glo på tv:n, och packa upp efter resan och så.



lördag, januari 30, 2010

lördagsmorgon

Lördag morgon, va härligt! Ingenting jag behövde bestämma över, det var så skönt, jag fick sova ut! Men telefonen ringde halv tio, det var morsan som ringde. Hon frågade om jag sov. ”Nej”, sa jag, ”jag var på toaletten.” Det var så skönt, solen lyste och allting, det var så skönt att bara få vara. Inte stressa iväg. Vi ska snart åka, men det var så skönt att vara hemma och gå i min egen takt, tvätta mig och så där. Gud va skönt det är! Så härligt! Henke har jobbat, så kom han och hämtade mig, så for vi ut till Överby och köpte en scartkontakt till mamma, för den var ju trasig. Så gick vi in och köpte polotröjor till Henke också. Sen gick vi in på McDonald´s och åt mat. Så for vi uppåt, och när vi kom ungefär upp till Mellerud, så tog vi lite kaffe som vi hade med oss, det hade jag kokat och gjort i ordning. Sen när vi kom hem till mamma fick vi färska tekakor, det var jättegott och smarrigt. Sen satt vi och såg på Robinson. Jag tyckte det var rätt person som vann där, ärligt talat. Jag tycker han var duktig. Jag tror han är reko mot den andre personen, jag vet inte, men jag hoppas så.

lördagsmorgon

Lördag morgon, va härligt! Ingenting jag behövde bestämma över, det var så skönt, jag fick sova ut! Men telefonen ringde halv tio, det var morsan som ringde. Hon frågade om jag sov. ”Nej”, sa jag, ”jag var på toaletten.” Det var så skönt, solen lyste och allting, det var så skönt att bara få vara. Inte stressa iväg. Vi ska snart åka, men det var så skönt att vara hemma och gå i min egen takt, tvätta mig och så där. Gud va skönt det är! Så härligt! Henke har jobbat, så kom han och hämtade mig, så for vi ut till Överby och köpte en scartkontakt till mamma, för den var ju trasig. Så gick vi in och köpte polotröjor till Henke också. Sen gick vi in på McDonald´s och åt mat. Så for vi uppåt, och när vi kom ungefär upp till Mellerud, så tog vi lite kaffe som vi hade med oss, det hade jag kokat och gjort i ordning. Sen när vi kom hem till mamma fick vi färska tekakor, det var jättegott och smarrigt. Sen satt vi och såg på Robinson. Jag tyckte det var rätt person som vann där, ärligt talat. Jag tycker han var duktig. Jag tror han är reko mot den andre personen, jag vet inte, men jag hoppas så.

vi som gillar hackkorv

vi som gillar hackkorven
Jag hitta en länka idag om hur man kan laga hackkorv...

vi som gillar hackkorv

vi som gillar hackkorven
Jag hitta en länka idag om hur man kan laga hackkorv...

fredag, januari 29, 2010

nu är det helg

nu är det fredag igen, vad härligt och gott. Idag får jag skjuts till jobbet och allting. Och idag börjar jag med data igen efter två veckors uppehåll. Så att det ska bli roligt och ha barna igen på fredagar här.Fredag… jag var på jobbet och donade. Jag blir väldigt ledsen när de förstör i medioteket på jobbet. Det är inte alls roligt. Jag fick förminskad dataplats för eleverna, jag var väldigt ledsen och irriterad. Jag tyckte synd om vaktmästaren, han fick en utskällning av mig, men det är ju inte hans fel. Jag ska be om förlåtelse på måndag, jag var så irriterad och arg på allting som har krånglat där inne.


Så gick jag upp till sexan. Gud vad Jonas Gardell skriver bra! Helt fantastiskt! Jag läste ur en bok om en mobbare, jag tyckte den var så bra! När jag var inne på en lektion så fick jag ett sms från en kompis som jag inte har sett på görlänge. Så vi gick till Stålverket och tog oss en öl och satt och pratade. Vi hade så mycket att prata om, för vi har inte pratat på länge. Jag fick en trevlig eftermiddag efter den här jobbiga dagen. Så tänkte jag: ”Ska jag gå ner till Mejeriet och köpa en semla?” Så fick jag lång näsa, dom var slut! Så ringde jag till Henke: ”Ska jag ta bussen hem nu, eller ska jag vänta på dig?” ”Kom och åk med mig.” Så jag åkte pensionärslinjen runt med honom...Sen åkte vi till Statoil och Sibylla-kiosken och köpte oss var sin kebab med mos som vi åt när vi kom hem. Så var det i går.

nu är det helg

nu är det fredag igen, vad härligt och gott. Idag får jag skjuts till jobbet och allting. Och idag börjar jag med data igen efter två veckors uppehåll. Så att det ska bli roligt och ha barna igen på fredagar här.Fredag… jag var på jobbet och donade. Jag blir väldigt ledsen när de förstör i medioteket på jobbet. Det är inte alls roligt. Jag fick förminskad dataplats för eleverna, jag var väldigt ledsen och irriterad. Jag tyckte synd om vaktmästaren, han fick en utskällning av mig, men det är ju inte hans fel. Jag ska be om förlåtelse på måndag, jag var så irriterad och arg på allting som har krånglat där inne.


Så gick jag upp till sexan. Gud vad Jonas Gardell skriver bra! Helt fantastiskt! Jag läste ur en bok om en mobbare, jag tyckte den var så bra! När jag var inne på en lektion så fick jag ett sms från en kompis som jag inte har sett på görlänge. Så vi gick till Stålverket och tog oss en öl och satt och pratade. Vi hade så mycket att prata om, för vi har inte pratat på länge. Jag fick en trevlig eftermiddag efter den här jobbiga dagen. Så tänkte jag: ”Ska jag gå ner till Mejeriet och köpa en semla?” Så fick jag lång näsa, dom var slut! Så ringde jag till Henke: ”Ska jag ta bussen hem nu, eller ska jag vänta på dig?” ”Kom och åk med mig.” Så jag åkte pensionärslinjen runt med honom...Sen åkte vi till Statoil och Sibylla-kiosken och köpte oss var sin kebab med mos som vi åt när vi kom hem. Så var det i går.