torsdag, januari 28, 2010

seg morgon

Det var lite segt och komma upp på morgonen men jag hann med alltihopa och var på jobbet och donade och sådär. Sen var jag på möte på andra jobbet. Sedan när jag for hem så ringde jag Henke, för han var ju ledig. Så vi hyrde Skytten och Dödsängeln från Wallander. Skytten tyckte jag var mycket mer spännande än vad Ängeln var faktiskt. Så vi satt där och slöade lite granna och hade det lite lugnt och gott. Det kändes härligt.

seg morgon

Det var lite segt och komma upp på morgonen men jag hann med alltihopa och var på jobbet och donade och sådär. Sen var jag på möte på andra jobbet. Sedan när jag for hem så ringde jag Henke, för han var ju ledig. Så vi hyrde Skytten och Dödsängeln från Wallander. Skytten tyckte jag var mycket mer spännande än vad Ängeln var faktiskt. Så vi satt där och slöade lite granna och hade det lite lugnt och gott. Det kändes härligt.

onsdag, januari 27, 2010

skön morgon

Det var så skönt i morse, jag åkte med Henke till jobbet, och var på jobbet en stund. Men jag blev lite bekymrad för vädret, så jag ska sätta mig här vid datorn och kollade över lite grejer, sånt som jag måste göra. Det är fullt upp, känner jag. Och sjuttsingen, ska jag åka iväg igen nu i helgen! Jag känner att jag är inte människa snart! Men nu ska jag ta mig lite kaffe! Jag hoppas och ber till Gud att det inte blir oväder! Det blåser nu, det var inte gott att gå här, det var inte skönt att gå ut och gå.Nu är jag äntligen färdig med barnens inskanning och så, det känns gott att det är helt färdigt. Jag kände mig så stressad när jag var på jobbet, de skulle på ett annat möte, så jag tänkte jag åker hem i stället och åker hem och fixar i ordning detta. Nu har jag gjort i ordning planeringen för eleverna fram till vecka åtta. Men jag glömde ju fritis, jag skulle ju haft data med fritisbarnen! Så är det, jag känner dåligt samvete, verkligen, att jag har glömt såna saker. Jag brukar inte glömma! Men idag har det varit upp och ner! Men det var så skönt att åka med Henke till jobbet, och vara på jobbet en stund. Fan också, säger jag om mig själv, att jag kan glömma! Jag måste göra pip i min telefon igen, det hade jag glömt idag. Ja, så är det, nu får ni ha det så bra! Nu börjar det snöa, nu är klockan 14.15, och det börjar snöa. Jag undrar vilket väder det kommer att bli här i natt?

skön morgon

Det var så skönt i morse, jag åkte med Henke till jobbet, och var på jobbet en stund. Men jag blev lite bekymrad för vädret, så jag ska sätta mig här vid datorn och kollade över lite grejer, sånt som jag måste göra. Det är fullt upp, känner jag. Och sjuttsingen, ska jag åka iväg igen nu i helgen! Jag känner att jag är inte människa snart! Men nu ska jag ta mig lite kaffe! Jag hoppas och ber till Gud att det inte blir oväder! Det blåser nu, det var inte gott att gå här, det var inte skönt att gå ut och gå.Nu är jag äntligen färdig med barnens inskanning och så, det känns gott att det är helt färdigt. Jag kände mig så stressad när jag var på jobbet, de skulle på ett annat möte, så jag tänkte jag åker hem i stället och åker hem och fixar i ordning detta. Nu har jag gjort i ordning planeringen för eleverna fram till vecka åtta. Men jag glömde ju fritis, jag skulle ju haft data med fritisbarnen! Så är det, jag känner dåligt samvete, verkligen, att jag har glömt såna saker. Jag brukar inte glömma! Men idag har det varit upp och ner! Men det var så skönt att åka med Henke till jobbet, och vara på jobbet en stund. Fan också, säger jag om mig själv, att jag kan glömma! Jag måste göra pip i min telefon igen, det hade jag glömt idag. Ja, så är det, nu får ni ha det så bra! Nu börjar det snöa, nu är klockan 14.15, och det börjar snöa. Jag undrar vilket väder det kommer att bli här i natt?

tisdag, januari 26, 2010

tisdag

Jag har varit på jobbet idag, donat och grejat och så. Så tyckte jag synd om mig själv, så jag och en jobbarkompis gick och tog en semla på Mejeriet, det var världens godaste semla! 2009 fick dom världens godaste semla i Trollhättan. Och den var jättegod och smarrig! Jag tyckte synd om mig själv, för jag skulle gå till tandläkarn och så. Så jag har gjort det, äntligen, som jag drog på i en och en halv månad! Fy på mig, jag känner mig skitdålig på detta! Nu ska jag försöka göra lite andra saker här, dona och göra i ordning. Betala räkningar och sånt, hoppas det inte blir oväder!

tisdag

Jag har varit på jobbet idag, donat och grejat och så. Så tyckte jag synd om mig själv, så jag och en jobbarkompis gick och tog en semla på Mejeriet, det var världens godaste semla! 2009 fick dom världens godaste semla i Trollhättan. Och den var jättegod och smarrig! Jag tyckte synd om mig själv, för jag skulle gå till tandläkarn och så. Så jag har gjort det, äntligen, som jag drog på i en och en halv månad! Fy på mig, jag känner mig skitdålig på detta! Nu ska jag försöka göra lite andra saker här, dona och göra i ordning. Betala räkningar och sånt, hoppas det inte blir oväder!

måndag, januari 25, 2010

Nu är det dags för en ny arbetsvecka och allting


Jag känner mig som en hoppetossa idag. Jag var på morgonmöte på ena jobbet. Sedan gick jag till nästa jobb och var där. Sedan fick jag hjälp och skriva ihop några iakttagelser som jag gjort och så. Sedan träffade jag Barn & Fritid. Dom som skriver om dyslexi. Jag tycker det är roligt och träffa dom, för många har svårt att skilja på läs- och skrivsvårigheter och dyslexi. Läs- och skrivsvårigheter kan du reparera och få bort. Dyslexi kan du bara förbättra men inget mer. Du har alltid kvar det.

Så ska jag försöka få ordning på min blogg här, och dona med den.

Få bort julsakerna på den. Jag tycker den är så himla bra nu, men jag vet om ni tycker om min blogg nu? Jag ska försöka skriva lite granna om läs- och skrivsvårigheter och dyslexi men mitt huvud är inte så bra.

Jag har lovat en kompis, jag ska gå in och titta på hennes nya kattmedlemmar på facebook här också. Och där har blivit över 200 medlemmar på dyslexiforumet på facebook. Gå gärna med och titta på den också.

Nu är det dags för en ny arbetsvecka och allting


Jag känner mig som en hoppetossa idag. Jag var på morgonmöte på ena jobbet. Sedan gick jag till nästa jobb och var där. Sedan fick jag hjälp och skriva ihop några iakttagelser som jag gjort och så. Sedan träffade jag Barn & Fritid. Dom som skriver om dyslexi. Jag tycker det är roligt och träffa dom, för många har svårt att skilja på läs- och skrivsvårigheter och dyslexi. Läs- och skrivsvårigheter kan du reparera och få bort. Dyslexi kan du bara förbättra men inget mer. Du har alltid kvar det.

Så ska jag försöka få ordning på min blogg här, och dona med den.

Få bort julsakerna på den. Jag tycker den är så himla bra nu, men jag vet om ni tycker om min blogg nu? Jag ska försöka skriva lite granna om läs- och skrivsvårigheter och dyslexi men mitt huvud är inte så bra.

Jag har lovat en kompis, jag ska gå in och titta på hennes nya kattmedlemmar på facebook här också. Och där har blivit över 200 medlemmar på dyslexiforumet på facebook. Gå gärna med och titta på den också.