onsdag, januari 20, 2010

åter trött

Varför ska jag känna mig så trött och seg med och komma upp på morgonen? Och stressa för att man ska hinna med bussen, klä sig och göra i ordning sig och dittan och dattan på morgonen. Det här hatar jag! Jag könner mig som en zoombie på morgonen. Jag kommer aldrig upp i tid, min sambo blir irriterad för att jag inte jag kommer upp här. Men jag ska försöka nu. Nu ska jag bara klä på mig och så ska jag sticka till jobbet här, och så ska jag se vad jag ska göra idag.

åter trött

Varför ska jag känna mig så trött och seg med och komma upp på morgonen? Och stressa för att man ska hinna med bussen, klä sig och göra i ordning sig och dittan och dattan på morgonen. Det här hatar jag! Jag könner mig som en zoombie på morgonen. Jag kommer aldrig upp i tid, min sambo blir irriterad för att jag inte jag kommer upp här. Men jag ska försöka nu. Nu ska jag bara klä på mig och så ska jag sticka till jobbet här, och så ska jag se vad jag ska göra idag.

tisdag, januari 19, 2010

ischiasnerv

Idag är det tisdag och det är så gott, jag får åka med Henke till jobbet. Jag känner mig inte riktigt 100. Jag har värk i min ischiasnerv igen. Fan, jag är som en gnällspik. Nu idag ska jag beställa smörgåstårta och gräddtårta till min mormor och göra i ordning för kalaset och plocka i hop lite grejor som jag behöver ha med mig upp och såna saker. Ni får ha en trevlig dag, så kanske jag skriver lite mer om detta i eftermiddag.Idag har det varit lite halvlugnt på jobbet. Jag var bort och lämnade in en bok på biblioteket på inläsningstjänst för jag ville gärna att dom hjälper mig lite granna. Jag har lite mycket att göra med inscanning och sånt så jag tänkte att hon får läsa in åt mig.


Så var barna iväg och åkte skridskor men då sa jag att nej, det följer jag inte med på för jag hade inte riktiga kläder med mig heller. Så jag gick upp till 6:an och satt och hade omprov med matte – i procent! Så frågade en och jag sa – du, det är ingen idé att fråga mig om procent. Jag kan bara vad 10% av 100 kronor är, att det är 10 kr, det är det enda jag vet och det har jag lärt mig så det gick bra.

Sedan gick jag och letade efter en Doro-telefon, trådlös med stora knappar till mormor. Jag tänkte hon skulle få det, men det fanns ju ingen inne. Så jag hoppas jag får den tills på fredag när vi ska till mormor. Jag tänkte jag skulle ge henne det för hon har ingen bra telefon längre.

Så gick jag på stan och fikade med en kompis och väntade på Henke så jag åkte med honom hem – för jag skulle leta efter den här jävla telefonen. Men nu ska jag ta det lugnt och titta på halv åtta hos mig. Och prata med mamma i telefon ska jag också göra. Ni får ha det så bra.

ischiasnerv

Idag är det tisdag och det är så gott, jag får åka med Henke till jobbet. Jag känner mig inte riktigt 100. Jag har värk i min ischiasnerv igen. Fan, jag är som en gnällspik. Nu idag ska jag beställa smörgåstårta och gräddtårta till min mormor och göra i ordning för kalaset och plocka i hop lite grejor som jag behöver ha med mig upp och såna saker. Ni får ha en trevlig dag, så kanske jag skriver lite mer om detta i eftermiddag.Idag har det varit lite halvlugnt på jobbet. Jag var bort och lämnade in en bok på biblioteket på inläsningstjänst för jag ville gärna att dom hjälper mig lite granna. Jag har lite mycket att göra med inscanning och sånt så jag tänkte att hon får läsa in åt mig.


Så var barna iväg och åkte skridskor men då sa jag att nej, det följer jag inte med på för jag hade inte riktiga kläder med mig heller. Så jag gick upp till 6:an och satt och hade omprov med matte – i procent! Så frågade en och jag sa – du, det är ingen idé att fråga mig om procent. Jag kan bara vad 10% av 100 kronor är, att det är 10 kr, det är det enda jag vet och det har jag lärt mig så det gick bra.

Sedan gick jag och letade efter en Doro-telefon, trådlös med stora knappar till mormor. Jag tänkte hon skulle få det, men det fanns ju ingen inne. Så jag hoppas jag får den tills på fredag när vi ska till mormor. Jag tänkte jag skulle ge henne det för hon har ingen bra telefon längre.

Så gick jag på stan och fikade med en kompis och väntade på Henke så jag åkte med honom hem – för jag skulle leta efter den här jävla telefonen. Men nu ska jag ta det lugnt och titta på halv åtta hos mig. Och prata med mamma i telefon ska jag också göra. Ni får ha det så bra.

måndag, januari 18, 2010

gäsp

Gäsp, gäsp det är måndag morgon. Det vet ju alla hur det känns att det är måndag och så. Ja, åka 30 mil per helg, det är tufft och jobbigt.


Vi hade möte på jobbet och det var besök från politiker som ska bli våran faddrar. Det var lite kul och träffa dom och få ett ansikte på dom . Man kan kanske maila till dom och få lite idéer och sånt.

Så hade jag hade lite data och visade en elev hur man använder en talsyntes. Det var väldigt roligt och se. Det blev nästan framsteg med en gång, att få lyssna på orden istället för att sitta och skriva dom. Det blev helt perfekt. Jag känner mig helnöjd. Sedan åkte jag hem och scannade och donade. Så tog jag schnitzel och klyftpotatis när jag kom hem här och sen satt jag och glodde på TV. Såg på Halv 8 hos mig och Annorlunda, det här med massor av barn. Så blev min dag igår

gäsp

Gäsp, gäsp det är måndag morgon. Det vet ju alla hur det känns att det är måndag och så. Ja, åka 30 mil per helg, det är tufft och jobbigt.


Vi hade möte på jobbet och det var besök från politiker som ska bli våran faddrar. Det var lite kul och träffa dom och få ett ansikte på dom . Man kan kanske maila till dom och få lite idéer och sånt.

Så hade jag hade lite data och visade en elev hur man använder en talsyntes. Det var väldigt roligt och se. Det blev nästan framsteg med en gång, att få lyssna på orden istället för att sitta och skriva dom. Det blev helt perfekt. Jag känner mig helnöjd. Sedan åkte jag hem och scannade och donade. Så tog jag schnitzel och klyftpotatis när jag kom hem här och sen satt jag och glodde på TV. Såg på Halv 8 hos mig och Annorlunda, det här med massor av barn. Så blev min dag igår

söndag, januari 17, 2010

julstädning

På söndan började vi plocka ut julen hos mamma, vi tog ut granen. Aldrig en levande gran säger jag, fy fasen så mycket barr det var! Sen ställde jag fram alla hennes jultomtar på ett bord, så fick hon packa ner och göra i ordning. Sen bjöd vi in grannen, så åt vi klyftpotatis och schnitzel, det var väldigt gott!


Så nu är vi hemma, det är så skönt när vi har varit borta så länge, helt underbart!


julstädning

På söndan började vi plocka ut julen hos mamma, vi tog ut granen. Aldrig en levande gran säger jag, fy fasen så mycket barr det var! Sen ställde jag fram alla hennes jultomtar på ett bord, så fick hon packa ner och göra i ordning. Sen bjöd vi in grannen, så åt vi klyftpotatis och schnitzel, det var väldigt gott!


Så nu är vi hemma, det är så skönt när vi har varit borta så länge, helt underbart!