lördag, januari 16, 2010
Lördag morgon… en ny dag
Mina släktingar skulle åka hem, så vi tog med mamma till Nyängen och åt lite mat, vi bjöd henne på lite mat där, så hon slipper stå och laga mat. Hon var helnöjd över att vi gjorde detta. Sen var vi och handlade, och donade inför mormors 90-årskalas, som vi ska göra i ordning inför också. Så var vi och hälsade på mormor också en stund, och sa hej. Sen gick vi hem och satte oss och såg på tv, vi tog det lugnt och tittade på Lotto. Mamma, jag och Henke sitter och spelar Lotto ihop nu. Vi får se om vi vinner något, det vet vi inte.
Lördag morgon… en ny dag
Mina släktingar skulle åka hem, så vi tog med mamma till Nyängen och åt lite mat, vi bjöd henne på lite mat där, så hon slipper stå och laga mat. Hon var helnöjd över att vi gjorde detta. Sen var vi och handlade, och donade inför mormors 90-årskalas, som vi ska göra i ordning inför också. Så var vi och hälsade på mormor också en stund, och sa hej. Sen gick vi hem och satte oss och såg på tv, vi tog det lugnt och tittade på Lotto. Mamma, jag och Henke sitter och spelar Lotto ihop nu. Vi får se om vi vinner något, det vet vi inte.
fredag, januari 15, 2010
sista villa för pappa
Fredag den 15 januari vill jag helst glömma faktiskt. Det var pappas begravning.
Jag fick träffa många vänner. Det var över 40 personer som kom på begravningen.
Mamma hade fått en så fin ängel i silver, och en svart hund satt på kistan. Det var så fint med blommor och allting. Vi sjöng Änglahund. Det var jättetrevligt.
Det kändes ändå jättehemskt, det var över 40 personer som var där. Det är helt otroligt. Mina kusiner kom från Stockholm. Det var ju väldigt trevligt. Sedan for vi ut till Ölserud och tittade på där pappa låg. Då var det inte roligt alls, det kändes.
Sedan åkte vi hem till mamma och satt och pratade och hade jätttrevligt och så, men den här dagen vill jag helst inte minnas…
sista villa för pappa
Fredag den 15 januari vill jag helst glömma faktiskt. Det var pappas begravning.
Jag fick träffa många vänner. Det var över 40 personer som kom på begravningen.
Mamma hade fått en så fin ängel i silver, och en svart hund satt på kistan. Det var så fint med blommor och allting. Vi sjöng Änglahund. Det var jättetrevligt.
Det kändes ändå jättehemskt, det var över 40 personer som var där. Det är helt otroligt. Mina kusiner kom från Stockholm. Det var ju väldigt trevligt. Sedan for vi ut till Ölserud och tittade på där pappa låg. Då var det inte roligt alls, det kändes.
Sedan åkte vi hem till mamma och satt och pratade och hade jätttrevligt och så, men den här dagen vill jag helst inte minnas…
torsdag, januari 14, 2010
gäsp
Vi går upp 04.30. Det är inte klokt att vi går upp så här tidigt, men jag tänkte att det är lika bra att vi gör så. Jag hade ju inte packat eller gjort i ordning någonting för Värmlandsresan, så jag tänkte att jag får gå upp och göra det. Jag donade här och plockade i ordning och packade och så. Så åkte jag med Henke till jobbet och släppte av honom, så jag körde bil faktiskt den här dagen. Jag var och köpte fikabröd till mina jobbarkompisar. Det var min tur. När jag kom till jobbet så städade jag mitt skrivbord. Fy, vad mycket skit man får och samlar på sig. Det är inte klokt egentligen!
Dagen blev lång. Vi hade möte och fika.
Sen for vi uppåt och Henke blev lite trött på vägen upp och sådär. Jag körde en liten bit, men jag kände att jag fixar inte det.
När vi kom hem till mamma så tog vi oss kaffe och satt och pratade. Mammas kusin kom. Det var ju kul och prata med dom. Det var inga problem. Så var det den dagen.
Dagen blev lång. Vi hade möte och fika.
Sen for vi uppåt och Henke blev lite trött på vägen upp och sådär. Jag körde en liten bit, men jag kände att jag fixar inte det.
När vi kom hem till mamma så tog vi oss kaffe och satt och pratade. Mammas kusin kom. Det var ju kul och prata med dom. Det var inga problem. Så var det den dagen.
gäsp
Vi går upp 04.30. Det är inte klokt att vi går upp så här tidigt, men jag tänkte att det är lika bra att vi gör så. Jag hade ju inte packat eller gjort i ordning någonting för Värmlandsresan, så jag tänkte att jag får gå upp och göra det. Jag donade här och plockade i ordning och packade och så. Så åkte jag med Henke till jobbet och släppte av honom, så jag körde bil faktiskt den här dagen. Jag var och köpte fikabröd till mina jobbarkompisar. Det var min tur. När jag kom till jobbet så städade jag mitt skrivbord. Fy, vad mycket skit man får och samlar på sig. Det är inte klokt egentligen!
Dagen blev lång. Vi hade möte och fika.
Sen for vi uppåt och Henke blev lite trött på vägen upp och sådär. Jag körde en liten bit, men jag kände att jag fixar inte det.
När vi kom hem till mamma så tog vi oss kaffe och satt och pratade. Mammas kusin kom. Det var ju kul och prata med dom. Det var inga problem. Så var det den dagen.
Dagen blev lång. Vi hade möte och fika.
Sen for vi uppåt och Henke blev lite trött på vägen upp och sådär. Jag körde en liten bit, men jag kände att jag fixar inte det.
När vi kom hem till mamma så tog vi oss kaffe och satt och pratade. Mammas kusin kom. Det var ju kul och prata med dom. Det var inga problem. Så var det den dagen.
onsdag, januari 13, 2010
lille lördag
Ja, nu är det onsdag mitt i veckan. Jag vaknade här men jag kom inte upp ändå fast jag lade mig halv sju igår kväll. Men det ska bli bra idag. Jag ska till frissan och göra mig i ordning i håret och göra mig fin för det har växt ut min färg i håret. Jag ska vara fin på pappas begravning tänkte jag. Få se jag får väl kanske berätta lite mer om det senare.Ja, nu har jag varit på jobbet. I fyra dagar har jag jobbat heltid nu.
Det känns i huvudet, man är trött som en zoombie. Idag har vi dansat ut tjugonde dag Knut. Dansade runt granen. Många barn vet inte hur man dansar och sådär och har aldrig varit med om såna här lustiga saker som vi i Sverige gör. Sen har jag jobbat med data och donat med vikingatiden med barnen. Så har jag en gullig jobbarkompis som ringde mig på mobilen. Hon hade hittat en ängel till mig. Helt underbart. Jag blev överlycklig. Jag trodde aldrig att jag skulle få tag i någon ängel till mamma. Och jag ska få den i morgon. Jag blev så glad.
Sen var jag hos Henkes systerdotter och färgade håret inne i Oden. Kanonbra. Bra pris och allting var det. Så att det kommer jag och göra om igen när det blir dags och göra det också. När jag kom hem så hämtade Henke mig ute vid vägen så slapp jag gå. Sen stekte vi oss smörgås med stekt ägg. Det är smarrigt och gott. Det är mumsigt.
Det känns i huvudet, man är trött som en zoombie. Idag har vi dansat ut tjugonde dag Knut. Dansade runt granen. Många barn vet inte hur man dansar och sådär och har aldrig varit med om såna här lustiga saker som vi i Sverige gör. Sen har jag jobbat med data och donat med vikingatiden med barnen. Så har jag en gullig jobbarkompis som ringde mig på mobilen. Hon hade hittat en ängel till mig. Helt underbart. Jag blev överlycklig. Jag trodde aldrig att jag skulle få tag i någon ängel till mamma. Och jag ska få den i morgon. Jag blev så glad.
Sen var jag hos Henkes systerdotter och färgade håret inne i Oden. Kanonbra. Bra pris och allting var det. Så att det kommer jag och göra om igen när det blir dags och göra det också. När jag kom hem så hämtade Henke mig ute vid vägen så slapp jag gå. Sen stekte vi oss smörgås med stekt ägg. Det är smarrigt och gott. Det är mumsigt.
lille lördag
Ja, nu är det onsdag mitt i veckan. Jag vaknade här men jag kom inte upp ändå fast jag lade mig halv sju igår kväll. Men det ska bli bra idag. Jag ska till frissan och göra mig i ordning i håret och göra mig fin för det har växt ut min färg i håret. Jag ska vara fin på pappas begravning tänkte jag. Få se jag får väl kanske berätta lite mer om det senare.Ja, nu har jag varit på jobbet. I fyra dagar har jag jobbat heltid nu.
Det känns i huvudet, man är trött som en zoombie. Idag har vi dansat ut tjugonde dag Knut. Dansade runt granen. Många barn vet inte hur man dansar och sådär och har aldrig varit med om såna här lustiga saker som vi i Sverige gör. Sen har jag jobbat med data och donat med vikingatiden med barnen. Så har jag en gullig jobbarkompis som ringde mig på mobilen. Hon hade hittat en ängel till mig. Helt underbart. Jag blev överlycklig. Jag trodde aldrig att jag skulle få tag i någon ängel till mamma. Och jag ska få den i morgon. Jag blev så glad.
Sen var jag hos Henkes systerdotter och färgade håret inne i Oden. Kanonbra. Bra pris och allting var det. Så att det kommer jag och göra om igen när det blir dags och göra det också. När jag kom hem så hämtade Henke mig ute vid vägen så slapp jag gå. Sen stekte vi oss smörgås med stekt ägg. Det är smarrigt och gott. Det är mumsigt.
Det känns i huvudet, man är trött som en zoombie. Idag har vi dansat ut tjugonde dag Knut. Dansade runt granen. Många barn vet inte hur man dansar och sådär och har aldrig varit med om såna här lustiga saker som vi i Sverige gör. Sen har jag jobbat med data och donat med vikingatiden med barnen. Så har jag en gullig jobbarkompis som ringde mig på mobilen. Hon hade hittat en ängel till mig. Helt underbart. Jag blev överlycklig. Jag trodde aldrig att jag skulle få tag i någon ängel till mamma. Och jag ska få den i morgon. Jag blev så glad.
Sen var jag hos Henkes systerdotter och färgade håret inne i Oden. Kanonbra. Bra pris och allting var det. Så att det kommer jag och göra om igen när det blir dags och göra det också. När jag kom hem så hämtade Henke mig ute vid vägen så slapp jag gå. Sen stekte vi oss smörgås med stekt ägg. Det är smarrigt och gott. Det är mumsigt.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

