Jag är så seg, jag känner att jag kommer inte i gång. Jag är trött. Jag är som en zoombie. Så tjuter det i mitt öra. Jag hatar detta. Jag har inte tid och vara dålig. Jag känner att jag vill vara frisk nu. Jag känner mig som en gnällspik.
Det är synd om min mamma. Hennes vatten - luftpump hade gått i sönder nu. Varför ska allt elände hända henne nu? Jag tycker det är väldigt tråkigt.
På jobbet var det full fart. Grejade och donade gjorde jag. Sedan hjälpte jag elever att få in sina ljudböcker och sånt på sina mobiler för jag tycker det är viktigt att dom går och lyssnar på en bok istället för musik. Då får dom mer ord och såhär och sammanfattning. Så får dom poäng av mig om dom har läst färdig boken. Det är himla kul och få göra nånting som barn växer med också.
När jag kom hem gjorde jag varma mackor med kantarellsås. Så tog vi oss lite te. Men vet ni vad vi gjorde? Vi gick och la oss halv sju, för jag kände mig helt färdig.
tisdag, januari 12, 2010
Jag hatar mornarna
Jag är så seg, jag känner att jag kommer inte i gång. Jag är trött. Jag är som en zoombie. Så tjuter det i mitt öra. Jag hatar detta. Jag har inte tid och vara dålig. Jag känner att jag vill vara frisk nu. Jag känner mig som en gnällspik.
Det är synd om min mamma. Hennes vatten - luftpump hade gått i sönder nu. Varför ska allt elände hända henne nu? Jag tycker det är väldigt tråkigt.
På jobbet var det full fart. Grejade och donade gjorde jag. Sedan hjälpte jag elever att få in sina ljudböcker och sånt på sina mobiler för jag tycker det är viktigt att dom går och lyssnar på en bok istället för musik. Då får dom mer ord och såhär och sammanfattning. Så får dom poäng av mig om dom har läst färdig boken. Det är himla kul och få göra nånting som barn växer med också.
När jag kom hem gjorde jag varma mackor med kantarellsås. Så tog vi oss lite te. Men vet ni vad vi gjorde? Vi gick och la oss halv sju, för jag kände mig helt färdig.
Det är synd om min mamma. Hennes vatten - luftpump hade gått i sönder nu. Varför ska allt elände hända henne nu? Jag tycker det är väldigt tråkigt.
På jobbet var det full fart. Grejade och donade gjorde jag. Sedan hjälpte jag elever att få in sina ljudböcker och sånt på sina mobiler för jag tycker det är viktigt att dom går och lyssnar på en bok istället för musik. Då får dom mer ord och såhär och sammanfattning. Så får dom poäng av mig om dom har läst färdig boken. Det är himla kul och få göra nånting som barn växer med också.
När jag kom hem gjorde jag varma mackor med kantarellsås. Så tog vi oss lite te. Men vet ni vad vi gjorde? Vi gick och la oss halv sju, för jag kände mig helt färdig.
måndag, januari 11, 2010
måndag igen
Gud vad segt det var och gå upp i morse. Det kändes att det var måndag och allting. Det var så gulligt av Henke och fixa frukost till mig och jag fick gå in i duschen och så. Och han körde mig till jobbet. Det var jättegulligt. Det var så skönt att slippa ta bussen. Jag var på jobbet och det har bara krånglat med datorn och allting. Så jag är lite le åt det just nu. Men jag har haft data med elever och det har varit lite kul. Vi har haft morgonmöte. Så nu sitter jag och scannar in böcker för mina elever igen. Planering måste jag börja och bli bättre på.
Sedan på eftermiddagen hjälptes vi åt och göra en paj. Och det gjorde vi på grahamsmjöl och vanligt mjöl faktiskt. Och sedan hällde jag i köttfärssåsen som blev över och sen tog jag lite blandning med saltgurkan med djupfrysta grönsakerna i. Så tog jag äggstanning över och lite kryddor och lite ost och tomater. Det blev väldigt gott och smarrigt. Det är gott med ugnsstekt. Så det ska Henke få med sig till jobbet i morgon.
Jag tog bussen hem och så. Nu ska vi göra spagetti och köttfärssås. Det ska bli smarrigt och gott. Solen skiner och det är härligt ute också.
Sedan på eftermiddagen hjälptes vi åt och göra en paj. Och det gjorde vi på grahamsmjöl och vanligt mjöl faktiskt. Och sedan hällde jag i köttfärssåsen som blev över och sen tog jag lite blandning med saltgurkan med djupfrysta grönsakerna i. Så tog jag äggstanning över och lite kryddor och lite ost och tomater. Det blev väldigt gott och smarrigt. Det är gott med ugnsstekt. Så det ska Henke få med sig till jobbet i morgon.
Jag tog bussen hem och så. Nu ska vi göra spagetti och köttfärssås. Det ska bli smarrigt och gott. Solen skiner och det är härligt ute också.
måndag igen
Gud vad segt det var och gå upp i morse. Det kändes att det var måndag och allting. Det var så gulligt av Henke och fixa frukost till mig och jag fick gå in i duschen och så. Och han körde mig till jobbet. Det var jättegulligt. Det var så skönt att slippa ta bussen. Jag var på jobbet och det har bara krånglat med datorn och allting. Så jag är lite le åt det just nu. Men jag har haft data med elever och det har varit lite kul. Vi har haft morgonmöte. Så nu sitter jag och scannar in böcker för mina elever igen. Planering måste jag börja och bli bättre på.
Sedan på eftermiddagen hjälptes vi åt och göra en paj. Och det gjorde vi på grahamsmjöl och vanligt mjöl faktiskt. Och sedan hällde jag i köttfärssåsen som blev över och sen tog jag lite blandning med saltgurkan med djupfrysta grönsakerna i. Så tog jag äggstanning över och lite kryddor och lite ost och tomater. Det blev väldigt gott och smarrigt. Det är gott med ugnsstekt. Så det ska Henke få med sig till jobbet i morgon.
Jag tog bussen hem och så. Nu ska vi göra spagetti och köttfärssås. Det ska bli smarrigt och gott. Solen skiner och det är härligt ute också.
Sedan på eftermiddagen hjälptes vi åt och göra en paj. Och det gjorde vi på grahamsmjöl och vanligt mjöl faktiskt. Och sedan hällde jag i köttfärssåsen som blev över och sen tog jag lite blandning med saltgurkan med djupfrysta grönsakerna i. Så tog jag äggstanning över och lite kryddor och lite ost och tomater. Det blev väldigt gott och smarrigt. Det är gott med ugnsstekt. Så det ska Henke få med sig till jobbet i morgon.
Jag tog bussen hem och så. Nu ska vi göra spagetti och köttfärssås. Det ska bli smarrigt och gott. Solen skiner och det är härligt ute också.
söndag, januari 10, 2010
ingen vilodag
Jag har suttit och scannat in en historiebok här och grejat och donat. Och Word har krånglat som fasen. Jag blir nästan tokig. Jag har suttit nästan 4 timmar och grejat här idag. Det är inte alls roligt.
Vi åt Janssons frestelse till lunch här och nu ska vi ta resten av älgbiffarna som mamma hade med sig med kantarellsås och potatis. Det ska bli riktigt gott och äta. Så jag ska gå och vila middag nu här en stund för jag ska sitta och se på TV i kväll. En film – jag vet inte vad den heter.
Vi åt Janssons frestelse till lunch här och nu ska vi ta resten av älgbiffarna som mamma hade med sig med kantarellsås och potatis. Det ska bli riktigt gott och äta. Så jag ska gå och vila middag nu här en stund för jag ska sitta och se på TV i kväll. En film – jag vet inte vad den heter.
ingen vilodag
Jag har suttit och scannat in en historiebok här och grejat och donat. Och Word har krånglat som fasen. Jag blir nästan tokig. Jag har suttit nästan 4 timmar och grejat här idag. Det är inte alls roligt.
Vi åt Janssons frestelse till lunch här och nu ska vi ta resten av älgbiffarna som mamma hade med sig med kantarellsås och potatis. Det ska bli riktigt gott och äta. Så jag ska gå och vila middag nu här en stund för jag ska sitta och se på TV i kväll. En film – jag vet inte vad den heter.
Vi åt Janssons frestelse till lunch här och nu ska vi ta resten av älgbiffarna som mamma hade med sig med kantarellsås och potatis. Det ska bli riktigt gott och äta. Så jag ska gå och vila middag nu här en stund för jag ska sitta och se på TV i kväll. En film – jag vet inte vad den heter.
lördag, januari 09, 2010
vinter i dals-ed
Jag tog mig en rejäl promenad och var ute och gick här innan vi åkte till Ed. Så var vi i Ed och hälsade på Henkes mamma. Sen bjöd vi henne på ”Tjuren” och jag tog Jaegerschnitzel med pommes frites. Det var väldigt mycket sås, men det gick ju an då. Och Henke och hans mamma tog laxfjäril med potatis och Hollandaisesås. Det såg väldigt gott ut. Och vi delade på en öl jag och min svärmor. Det var mumsigt och gott. Och så var vi och handlade med henne och hjälpte henne med det. Sedan åkte jag och hälsade på en kompis som hade fått barn. Lille Tyke. Han var ju väldigt söt, men han var lite grinig igår, men det gick ju an. Det är kul och se.
Sedan kom vi hem och satt och såg på TV. Såg på Robinson och så såg vi den där Beckfilmen – den hade vi ju sett förut men… Sen kröp vi ner i sängen och så.
vinter i dals-ed
Jag tog mig en rejäl promenad och var ute och gick här innan vi åkte till Ed. Så var vi i Ed och hälsade på Henkes mamma. Sen bjöd vi henne på ”Tjuren” och jag tog Jaegerschnitzel med pommes frites. Det var väldigt mycket sås, men det gick ju an då. Och Henke och hans mamma tog laxfjäril med potatis och Hollandaisesås. Det såg väldigt gott ut. Och vi delade på en öl jag och min svärmor. Det var mumsigt och gott. Och så var vi och handlade med henne och hjälpte henne med det. Sedan åkte jag och hälsade på en kompis som hade fått barn. Lille Tyke. Han var ju väldigt söt, men han var lite grinig igår, men det gick ju an. Det är kul och se.
Sedan kom vi hem och satt och såg på TV. Såg på Robinson och så såg vi den där Beckfilmen – den hade vi ju sett förut men… Sen kröp vi ner i sängen och så.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)