måndag, januari 04, 2010

Biltur med mamma i snön, HJÄLP!

Det kom en labrador infarandes här igår, han höll nästan på att riva ner julgranen hemma hos mamma. Alla gosedjur i huset levde också farligt en stund.

Jag och Mamma har varit i Grums och beställt ett hjärta till pappas begravning. Saknar Henke nu, imorgon kommer han äntligen hit igen efter jobbet.

Min mamma har en automatbil, denna kan jag inte med att köra så jag fick ge med mig på en biltur med mamma. Jag var en aning rädd. Det är ju så mycket snö överallt här. Men vi kom hem i tryggt förvar.

Jag måste passa på att tacka alla goa grannar som vart och hälsat på och kommit med blommor till mamma det senaste. Det uppskattas verkligen av oss.

Trevlig kväll på er!

Biltur med mamma i snön, HJÄLP!

Det kom en labrador infarandes här igår, han höll nästan på att riva ner julgranen hemma hos mamma. Alla gosedjur i huset levde också farligt en stund.

Jag och Mamma har varit i Grums och beställt ett hjärta till pappas begravning. Saknar Henke nu, imorgon kommer han äntligen hit igen efter jobbet.

Min mamma har en automatbil, denna kan jag inte med att köra så jag fick ge med mig på en biltur med mamma. Jag var en aning rädd. Det är ju så mycket snö överallt här. Men vi kom hem i tryggt förvar.

Jag måste passa på att tacka alla goa grannar som vart och hälsat på och kommit med blommor till mamma det senaste. Det uppskattas verkligen av oss.

Trevlig kväll på er!

lördag, januari 02, 2010

Inga bussar leder till Segmon

Hallå hallå!

Det är då ingen enkel resa man får ta sig an för att komma upp till värmland. I alla fall inte till segmon. Mammas goa granne var så snäll och hämtade mig i Säffle i stället. Tusen tack!

När jag kom upp till mamma var det -29 grader utomhus och 14 grader inomhus. Man kunde nästan tro att hon förvarade pingviner i källaren... Det kom personal ifrån en firma som skulle fixa problemet, men de gav väldigt dålig service. Jag fick fara runt och leta upp proppskåpet.

Henke kom hit på nyår efter sitt jobb, han stannade till nyårsdagen. Strax efter det att han åkt gick det dumma huvudsäkringen igen! Efter lite tankeverksamhet kom vi fram till att det var frysboxens fel. Inga pingviner alltså.. Det blev till att tömma ur boxen och dess innehåll på otroliga mängder av lingon, någon som är sugen på att göra sylt?

Jag måste också berätta att jag fick spendera nyårsnatten "ensam", mamma somnade tidigt och henke som bara skulle ta sig en liten tupplur vaknade minsann inte av alla nyårssmällare.. men men jag hoppas att dem sov gott :)

Idag har det varit en lugn dag. Mina bekanta där hemma finner det mycket märkligt att jag inte har en laptop med mobiltbredbant med mig här uppe i skogen, det kanske det är också. Men till jag skaffat mig detta så får jag hjälp av henkes systerdotter.

Ha det bra!

Inga bussar leder till Segmon

Hallå hallå!

Det är då ingen enkel resa man får ta sig an för att komma upp till värmland. I alla fall inte till segmon. Mammas goa granne var så snäll och hämtade mig i Säffle i stället. Tusen tack!

När jag kom upp till mamma var det -29 grader utomhus och 14 grader inomhus. Man kunde nästan tro att hon förvarade pingviner i källaren... Det kom personal ifrån en firma som skulle fixa problemet, men de gav väldigt dålig service. Jag fick fara runt och leta upp proppskåpet.

Henke kom hit på nyår efter sitt jobb, han stannade till nyårsdagen. Strax efter det att han åkt gick det dumma huvudsäkringen igen! Efter lite tankeverksamhet kom vi fram till att det var frysboxens fel. Inga pingviner alltså.. Det blev till att tömma ur boxen och dess innehåll på otroliga mängder av lingon, någon som är sugen på att göra sylt?

Jag måste också berätta att jag fick spendera nyårsnatten "ensam", mamma somnade tidigt och henke som bara skulle ta sig en liten tupplur vaknade minsann inte av alla nyårssmällare.. men men jag hoppas att dem sov gott :)

Idag har det varit en lugn dag. Mina bekanta där hemma finner det mycket märkligt att jag inte har en laptop med mobiltbredbant med mig här uppe i skogen, det kanske det är också. Men till jag skaffat mig detta så får jag hjälp av henkes systerdotter.

Ha det bra!

tisdag, december 29, 2009

tisdag i värmland

I dag var vi på begravningsbyrån, fy vilka överpriser dem kan med att ta på kistor och sådant. Man måste verkligen kolla igenom vad det är som kostar, allt tas det betalt för. Jag tycker det hemskt. Alla ska väl ha råd att ta avsked av sina nära på ett fint sätt? Det är fult av dem att tjäna så mycket pengar på andra när personer i deras närhet har gått bort.


Vi åkte hem till trollhättan idag, -22 grader var det. Väl hemma fick vi rensa i ordning lite i kylskåpet och i övriga huset. Allting blev ju så hastigt när vi gav oss av. Nu sitter vi och vilar oss framför tv:n, jag är fortfarande väldigt ledsen. Det det kommer liksom över mig i omgångar.. Men ni får ha en bra kväll.

tisdag i värmland

I dag var vi på begravningsbyrån, fy vilka överpriser dem kan med att ta på kistor och sådant. Man måste verkligen kolla igenom vad det är som kostar, allt tas det betalt för. Jag tycker det hemskt. Alla ska väl ha råd att ta avsked av sina nära på ett fint sätt? Det är fult av dem att tjäna så mycket pengar på andra när personer i deras närhet har gått bort.


Vi åkte hem till trollhättan idag, -22 grader var det. Väl hemma fick vi rensa i ordning lite i kylskåpet och i övriga huset. Allting blev ju så hastigt när vi gav oss av. Nu sitter vi och vilar oss framför tv:n, jag är fortfarande väldigt ledsen. Det det kommer liksom över mig i omgångar.. Men ni får ha en bra kväll.

söndag, december 27, 2009

julhelgen

Det känndes inget bra när jag vaknade upp på julaftons morgon hemma hos mamma. Allting känndes så tungt. Men vi försökte i alla fall ha det lite julmysigt i allt elände. Vi gick upp till min mormor, en väninna till henne kom också. Vi åt lite julmiddag och hade det trevligt med lite paketöppning och sådant. Det kändes jobbigt när jag skulle öppna pappas paket, han hade ju precis försvunnit ifrån oss. Mamma fick en rosa sjal..

På juldagen blev det ett hemskt oväder. Jag har aldrig varit med om något liknande. Snön ville inte sluta falla ner. Hur som helst så hade vi en lutfiskmiddag( henke åt också) och efter det tog jag med mormor ut en sväng i rullstolen, det tyckte hon var roligt. Det kändes bra att göra det för henne så att hon kom ut lite.

På söndagen gjorde vi inte så mycket, vi tog det väldigt lungt. Det var många som ringde till mamma och ville prata med henne om det som hänt. Jag kan också berätta att plogen har kört ner mormors brevlåda, inget kul alls tycker jag.

I måndags var vi inne i karlstad och shoppade lite. Mamma fick sig lite garn. Vi tog avstånd ifrån julmaten och åt vår middag på McDonalds. Det var skönt att komma ut lite en sväng. Mamma behövde handla lite åt sig också.

Det är väl det som har hänt under julen. Jag måste också säga att innan vi kom upp till mamma i onsdags, satt en granne hos henne. Det var väldigt snällt.

julhelgen

Det känndes inget bra när jag vaknade upp på julaftons morgon hemma hos mamma. Allting känndes så tungt. Men vi försökte i alla fall ha det lite julmysigt i allt elände. Vi gick upp till min mormor, en väninna till henne kom också. Vi åt lite julmiddag och hade det trevligt med lite paketöppning och sådant. Det kändes jobbigt när jag skulle öppna pappas paket, han hade ju precis försvunnit ifrån oss. Mamma fick en rosa sjal..

På juldagen blev det ett hemskt oväder. Jag har aldrig varit med om något liknande. Snön ville inte sluta falla ner. Hur som helst så hade vi en lutfiskmiddag( henke åt också) och efter det tog jag med mormor ut en sväng i rullstolen, det tyckte hon var roligt. Det kändes bra att göra det för henne så att hon kom ut lite.

På söndagen gjorde vi inte så mycket, vi tog det väldigt lungt. Det var många som ringde till mamma och ville prata med henne om det som hänt. Jag kan också berätta att plogen har kört ner mormors brevlåda, inget kul alls tycker jag.

I måndags var vi inne i karlstad och shoppade lite. Mamma fick sig lite garn. Vi tog avstånd ifrån julmaten och åt vår middag på McDonalds. Det var skönt att komma ut lite en sväng. Mamma behövde handla lite åt sig också.

Det är väl det som har hänt under julen. Jag måste också säga att innan vi kom upp till mamma i onsdags, satt en granne hos henne. Det var väldigt snällt.