fredag, december 25, 2009
onsdag, december 23, 2009
Ingen fridfull jul!
På onsdagsmorgonen dagen innan jul fick jag ett samtal av min mamma. Det var inga roliga nyheter hon hade att komma med, min pappa hade blivit väldigt dålig. Jag fick ringa till Henke på jobbet och sedan fick vi ge oss iväg mot Värmland.
På vägen dit skulle vi stanna till vid Henkes syster, hon hjälpte oss att fixa mat som vi skulle ha haft med oss till hennes och Henkes mamma på julafton. Hon tillagade den och sedan fick deras syster och hennes sambo ta med den till henne i stället. Men innan vi han komma dit för att lämna maten ringde mamma igen. Pappa fanns nu inte längre kvar hos oss. Det blev en hemsk början på julen och som ni förstår så känns det inte alls så bra just nu. Jag och och Henke är kvar uppe hos mamma, vet inte hur länge. Ska åka hem och fixa lite andra kläder, men sedan åker jag tillbaka igen. Jag behövs här nu. Det känns ändå bra att pappa fick somna in i sin egen säng i sitt rum, med allt fint julpynt. Men någon fridfull jul, det fick vi inte i år.
På vägen dit skulle vi stanna till vid Henkes syster, hon hjälpte oss att fixa mat som vi skulle ha haft med oss till hennes och Henkes mamma på julafton. Hon tillagade den och sedan fick deras syster och hennes sambo ta med den till henne i stället. Men innan vi han komma dit för att lämna maten ringde mamma igen. Pappa fanns nu inte längre kvar hos oss. Det blev en hemsk början på julen och som ni förstår så känns det inte alls så bra just nu. Jag och och Henke är kvar uppe hos mamma, vet inte hur länge. Ska åka hem och fixa lite andra kläder, men sedan åker jag tillbaka igen. Jag behövs här nu. Det känns ändå bra att pappa fick somna in i sin egen säng i sitt rum, med allt fint julpynt. Men någon fridfull jul, det fick vi inte i år.
Ingen fridfull jul!
På onsdagsmorgonen dagen innan jul fick jag ett samtal av min mamma. Det var inga roliga nyheter hon hade att komma med, min pappa hade blivit väldigt dålig. Jag fick ringa till Henke på jobbet och sedan fick vi ge oss iväg mot Värmland.
På vägen dit skulle vi stanna till vid Henkes syster, hon hjälpte oss att fixa mat som vi skulle ha haft med oss till hennes och Henkes mamma på julafton. Hon tillagade den och sedan fick deras syster och hennes sambo ta med den till henne i stället. Men innan vi han komma dit för att lämna maten ringde mamma igen. Pappa fanns nu inte längre kvar hos oss. Det blev en hemsk början på julen och som ni förstår så känns det inte alls så bra just nu. Jag och och Henke är kvar uppe hos mamma, vet inte hur länge. Ska åka hem och fixa lite andra kläder, men sedan åker jag tillbaka igen. Jag behövs här nu. Det känns ändå bra att pappa fick somna in i sin egen säng i sitt rum, med allt fint julpynt. Men någon fridfull jul, det fick vi inte i år.
På vägen dit skulle vi stanna till vid Henkes syster, hon hjälpte oss att fixa mat som vi skulle ha haft med oss till hennes och Henkes mamma på julafton. Hon tillagade den och sedan fick deras syster och hennes sambo ta med den till henne i stället. Men innan vi han komma dit för att lämna maten ringde mamma igen. Pappa fanns nu inte längre kvar hos oss. Det blev en hemsk början på julen och som ni förstår så känns det inte alls så bra just nu. Jag och och Henke är kvar uppe hos mamma, vet inte hur länge. Ska åka hem och fixa lite andra kläder, men sedan åker jag tillbaka igen. Jag behövs här nu. Det känns ändå bra att pappa fick somna in i sin egen säng i sitt rum, med allt fint julpynt. Men någon fridfull jul, det fick vi inte i år.
tisdag, december 22, 2009
julstök
God morgon! Det är inte så kallt ute idag, det är fem minus… jag såg att kommunen får lön idag, och jag känner inte för att åka upp till stan, men systerdottern har varit med och öppnat en ny frisörsalong i stan, hon vill att jag ska komma upp och klippa mej… jag ska köpa julklappar till dom, och det är väldigt svårt att köpa till barn som är 20 och 23 år, det känns lite krångligt, men jag får väl försöka hitta nåt. Så ska jag åka med Henke hem, det kostar ju pengar att åka buss, 38 kronor, det är inte klokt vad dyrt det är att åka buss!
Nu har jag hittat kalkonen, det var svårt att hitta kalkonfilérecept, så jag blandade ihop två stycken till ett, jag ska lägga ut här sen vad jag har gjort, om det blir godkänt av mina släktingar.
Nu ska jag rappa på och fixa i ordning mig, så får ni ha det så bra!
kommit fram kom min granne körandes och erbjöd sig att ge mig lift in till stan. Det var jätte snällt, där sparade jag lite busspengar.
Väl inne i stan upptäckte jag att min bankomat var stängd. Det är väl typiskt att det ska vara så just nu där folk ska få sina löner och ut och julhandla. Det var bara swedbanks automat som fungerade. Så för att ta ut mina pengar fick jag lämna affärshuset Oden och leta upp en ny automat ute på stan.
När jag kommit in i Oden igen gick jag till den nya frisörsalongen om öppnat där. "Hair and Face" heter den, jag tycker att den verkar helt okej. Den har även öppet på lördagar, mycket bra.
Sedan sprang jag runt som en yr höna och letade rätt på alla julklappar som skulle inhandlas. Jag lämnade även tillbaka en klänning som inte var riktigt bra.
Henke mötte upp mig efter sitt jobb, vi gick till Max för att äta. Sedan åkte vi hem och nu ska vi ta oss lite vin och popcorn i soffan. Mysigt!
Nu har jag hittat kalkonen, det var svårt att hitta kalkonfilérecept, så jag blandade ihop två stycken till ett, jag ska lägga ut här sen vad jag har gjort, om det blir godkänt av mina släktingar.
Nu ska jag rappa på och fixa i ordning mig, så får ni ha det så bra!
kommit fram kom min granne körandes och erbjöd sig att ge mig lift in till stan. Det var jätte snällt, där sparade jag lite busspengar.
Väl inne i stan upptäckte jag att min bankomat var stängd. Det är väl typiskt att det ska vara så just nu där folk ska få sina löner och ut och julhandla. Det var bara swedbanks automat som fungerade. Så för att ta ut mina pengar fick jag lämna affärshuset Oden och leta upp en ny automat ute på stan.
När jag kommit in i Oden igen gick jag till den nya frisörsalongen om öppnat där. "Hair and Face" heter den, jag tycker att den verkar helt okej. Den har även öppet på lördagar, mycket bra.
Sedan sprang jag runt som en yr höna och letade rätt på alla julklappar som skulle inhandlas. Jag lämnade även tillbaka en klänning som inte var riktigt bra.
Henke mötte upp mig efter sitt jobb, vi gick till Max för att äta. Sedan åkte vi hem och nu ska vi ta oss lite vin och popcorn i soffan. Mysigt!
julstök
God morgon! Det är inte så kallt ute idag, det är fem minus… jag såg att kommunen får lön idag, och jag känner inte för att åka upp till stan, men systerdottern har varit med och öppnat en ny frisörsalong i stan, hon vill att jag ska komma upp och klippa mej… jag ska köpa julklappar till dom, och det är väldigt svårt att köpa till barn som är 20 och 23 år, det känns lite krångligt, men jag får väl försöka hitta nåt. Så ska jag åka med Henke hem, det kostar ju pengar att åka buss, 38 kronor, det är inte klokt vad dyrt det är att åka buss!
Nu har jag hittat kalkonen, det var svårt att hitta kalkonfilérecept, så jag blandade ihop två stycken till ett, jag ska lägga ut här sen vad jag har gjort, om det blir godkänt av mina släktingar.
Nu ska jag rappa på och fixa i ordning mig, så får ni ha det så bra!
kommit fram kom min granne körandes och erbjöd sig att ge mig lift in till stan. Det var jätte snällt, där sparade jag lite busspengar.
Väl inne i stan upptäckte jag att min bankomat var stängd. Det är väl typiskt att det ska vara så just nu där folk ska få sina löner och ut och julhandla. Det var bara swedbanks automat som fungerade. Så för att ta ut mina pengar fick jag lämna affärshuset Oden och leta upp en ny automat ute på stan.
När jag kommit in i Oden igen gick jag till den nya frisörsalongen om öppnat där. "Hair and Face" heter den, jag tycker att den verkar helt okej. Den har även öppet på lördagar, mycket bra.
Sedan sprang jag runt som en yr höna och letade rätt på alla julklappar som skulle inhandlas. Jag lämnade även tillbaka en klänning som inte var riktigt bra.
Henke mötte upp mig efter sitt jobb, vi gick till Max för att äta. Sedan åkte vi hem och nu ska vi ta oss lite vin och popcorn i soffan. Mysigt!
Nu har jag hittat kalkonen, det var svårt att hitta kalkonfilérecept, så jag blandade ihop två stycken till ett, jag ska lägga ut här sen vad jag har gjort, om det blir godkänt av mina släktingar.
Nu ska jag rappa på och fixa i ordning mig, så får ni ha det så bra!
kommit fram kom min granne körandes och erbjöd sig att ge mig lift in till stan. Det var jätte snällt, där sparade jag lite busspengar.
Väl inne i stan upptäckte jag att min bankomat var stängd. Det är väl typiskt att det ska vara så just nu där folk ska få sina löner och ut och julhandla. Det var bara swedbanks automat som fungerade. Så för att ta ut mina pengar fick jag lämna affärshuset Oden och leta upp en ny automat ute på stan.
När jag kommit in i Oden igen gick jag till den nya frisörsalongen om öppnat där. "Hair and Face" heter den, jag tycker att den verkar helt okej. Den har även öppet på lördagar, mycket bra.
Sedan sprang jag runt som en yr höna och letade rätt på alla julklappar som skulle inhandlas. Jag lämnade även tillbaka en klänning som inte var riktigt bra.
Henke mötte upp mig efter sitt jobb, vi gick till Max för att äta. Sedan åkte vi hem och nu ska vi ta oss lite vin och popcorn i soffan. Mysigt!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)