fredag, december 18, 2009

snö


God morgon på er. Snart är det jullov. Gud, vad härligt och gott det är!


Jag tycker inte om att företag som ger ut julklappar och så. De får tänka på folk som har läshandikapp om man ska ge ut en bok. Många har ju läshandikapp. Hur kan man ge i 4 år böcker? Jag kan inte begripa detta. Hoppas att någon annan kan tänka på detta till nästa år. Det är inte roligt att få en bok man inte kan läsa. Det är alltså diskriminering nästan känns det som. Så att det är ju skit.

Men nu känner jag faktiskt att det ska bli lov och härligt och lugnt och gott här. Det känns som att jag bara ska gå ner i ide och komma fram 7 januari igen. Jag är änna slut i kroppen, men jag ska försöka. Ni får ha det så bra.

snö


God morgon på er. Snart är det jullov. Gud, vad härligt och gott det är!


Jag tycker inte om att företag som ger ut julklappar och så. De får tänka på folk som har läshandikapp om man ska ge ut en bok. Många har ju läshandikapp. Hur kan man ge i 4 år böcker? Jag kan inte begripa detta. Hoppas att någon annan kan tänka på detta till nästa år. Det är inte roligt att få en bok man inte kan läsa. Det är alltså diskriminering nästan känns det som. Så att det är ju skit.

Men nu känner jag faktiskt att det ska bli lov och härligt och lugnt och gott här. Det känns som att jag bara ska gå ner i ide och komma fram 7 januari igen. Jag är änna slut i kroppen, men jag ska försöka. Ni får ha det så bra.

torsdag, december 17, 2009

snart är det jullov

En dag kvar innan jullov. Idag blir det pysseldag. Vi ska pynta och se på film och sånt. Sen har vi APT på eftermiddagen. Det blir fullspäckat här. Vi ska försöka ha det mysigt för barnen. Vi ska ha lite fika med oss.


Det känns konstigt. Så har denna terminen gått. I januari ska jag börja jobba heltid. Så får vi se hur detta kommer gå. Men jag ska försöka börja jobba. Klarar jag det inte så får dom göra några åtgärder åt det. Men jag vet vad jag ska göra i januari, så det är inga problem.

Torsdag morgon… jädrar vilket fläng på mig, jag började tio och sprang runt som en yr höna! Först var jag och fixade i ordning där vi ska visa filmen, och det var gulligt att vaktmästaren följde med mig och hjälpte mig att koppla ihop alltihop, och körde ner grejerna till den lokalen vi skulle vara i, det kändes väldigt skönt!


Det ska bli roligt och pyssla och sånt. Det är inte min höjdargrej men jag får väl göra med barnen att pyssla med killar är ingen höjdare att göra, många tycker inte det är roligt. Men vi gick ner och åt jullunch med dem, så gick vi bort dit där vi skulle ha filmen, Dyslexiförbundets fmls Fyrstads lokal. Det var så lugnt och skönt, vi bjöd på glögg och saft och pepparkakor, det var en sån härlig dag!

Sen var jag på APT på jobbet, så fick vi julmat där också. Men sen när jag kom hem så var jag väldigt trött och slö, det kändes att gud vad jag har stressat! Det är så gott att det snart är jullov!

snart är det jullov

En dag kvar innan jullov. Idag blir det pysseldag. Vi ska pynta och se på film och sånt. Sen har vi APT på eftermiddagen. Det blir fullspäckat här. Vi ska försöka ha det mysigt för barnen. Vi ska ha lite fika med oss.


Det känns konstigt. Så har denna terminen gått. I januari ska jag börja jobba heltid. Så får vi se hur detta kommer gå. Men jag ska försöka börja jobba. Klarar jag det inte så får dom göra några åtgärder åt det. Men jag vet vad jag ska göra i januari, så det är inga problem.

Torsdag morgon… jädrar vilket fläng på mig, jag började tio och sprang runt som en yr höna! Först var jag och fixade i ordning där vi ska visa filmen, och det var gulligt att vaktmästaren följde med mig och hjälpte mig att koppla ihop alltihop, och körde ner grejerna till den lokalen vi skulle vara i, det kändes väldigt skönt!


Det ska bli roligt och pyssla och sånt. Det är inte min höjdargrej men jag får väl göra med barnen att pyssla med killar är ingen höjdare att göra, många tycker inte det är roligt. Men vi gick ner och åt jullunch med dem, så gick vi bort dit där vi skulle ha filmen, Dyslexiförbundets fmls Fyrstads lokal. Det var så lugnt och skönt, vi bjöd på glögg och saft och pepparkakor, det var en sån härlig dag!

Sen var jag på APT på jobbet, så fick vi julmat där också. Men sen när jag kom hem så var jag väldigt trött och slö, det kändes att gud vad jag har stressat! Det är så gott att det snart är jullov!

tisdag, december 15, 2009

åter trött

Jag är trött. Vet inte vad det är med mig, men jag ska försöka och ta mig till jobbet här. Det är sista gången med Pojken och Tigern. Så har jag lagt in en ljudbok till eleven så han får något att lyssna på i jul och inte ha läxor i jul. Det ska vara lite trevligt och så ska vi ha uppföljning på detta. Så det ska bli roligt och se vad eleven tycker om den här julboken. Jag har bytt två gånger nu, så får vi se. Ni får

Efter jobbet gick jag till Trollhättans stad och till Handikapprådet, och skrev på pappren. Det skulle jag gjort igår, men det hade jag glömt. Så är det, ibland glömmer man saker, och när jag kom ut från jobbet – snöblask – usch! Men jag fick det trevligt på bussen, jag fick prata med en kollega till Henke och så. Det var himla kul, faktiskt, det var längesen jag pratade med den personen.


Usch! säger jag, jag gick in i det blöta regnet, nu är jag blöt ända in på kroppen, och fryser. Det är inte roligt, men himlen blir ju alldeles blå när snön ligger på marken, det är mysigt! Det känns faktiskt väldigt bra!

ha en bra dag

åter trött

Jag är trött. Vet inte vad det är med mig, men jag ska försöka och ta mig till jobbet här. Det är sista gången med Pojken och Tigern. Så har jag lagt in en ljudbok till eleven så han får något att lyssna på i jul och inte ha läxor i jul. Det ska vara lite trevligt och så ska vi ha uppföljning på detta. Så det ska bli roligt och se vad eleven tycker om den här julboken. Jag har bytt två gånger nu, så får vi se. Ni får

Efter jobbet gick jag till Trollhättans stad och till Handikapprådet, och skrev på pappren. Det skulle jag gjort igår, men det hade jag glömt. Så är det, ibland glömmer man saker, och när jag kom ut från jobbet – snöblask – usch! Men jag fick det trevligt på bussen, jag fick prata med en kollega till Henke och så. Det var himla kul, faktiskt, det var längesen jag pratade med den personen.


Usch! säger jag, jag gick in i det blöta regnet, nu är jag blöt ända in på kroppen, och fryser. Det är inte roligt, men himlen blir ju alldeles blå när snön ligger på marken, det är mysigt! Det känns faktiskt väldigt bra!

ha en bra dag

måndag, december 14, 2009

snart jullov

Måndag morgon. En vecka kvar, sedan är det jullov. Och få sova lite längre på morgonen. Det ska bli så skönt och det är bara en vecka kvar nu. Idag är det jobbet. Köra race, så ska jag på julbord i eftermiddag.
Få se hur det blir. Ni får ha en bra för- och efter middag här.Jag gick på detta julbordet. Det var både varm och kall tallrik. Kaffe och risgrynsgröt med saftsås. Det var rätt så bra och god mat. Trevligt och träffa dom. Där var många som jag inte kände igen för dom har bytt ut många från styrelsen och så. Jag får se om jag sitter kvar nästa år också Jag vet inte, jag får se hur jag känner mig. Jag har varit med länge nu så nu får det bli avslut på detta tror jag. Vi skulle ju hållit på med två möten igår men jag orkade bara med ett, så jag gick hem faktiskt. Jag kände att jag mäktade inte med två möten. Jag var så trött idag.

snart jullov

Måndag morgon. En vecka kvar, sedan är det jullov. Och få sova lite längre på morgonen. Det ska bli så skönt och det är bara en vecka kvar nu. Idag är det jobbet. Köra race, så ska jag på julbord i eftermiddag.
Få se hur det blir. Ni får ha en bra för- och efter middag här.Jag gick på detta julbordet. Det var både varm och kall tallrik. Kaffe och risgrynsgröt med saftsås. Det var rätt så bra och god mat. Trevligt och träffa dom. Där var många som jag inte kände igen för dom har bytt ut många från styrelsen och så. Jag får se om jag sitter kvar nästa år också Jag vet inte, jag får se hur jag känner mig. Jag har varit med länge nu så nu får det bli avslut på detta tror jag. Vi skulle ju hållit på med två möten igår men jag orkade bara med ett, så jag gick hem faktiskt. Jag kände att jag mäktade inte med två möten. Jag var så trött idag.