God morgon på er allihop! Jag känner mig jätte seg så här på morgonen, usch, helt hopplöst! Jag ska börja äta C-vitaminer och se om det hjälper. Hur som helst har jag börjat göra i ordning risgrynsgröt. Först kokar jag upp mjölken, sedan ställer jag in den på 100 grader i ugnen och låter den stå där i 1 timme. Efter det är den klar att mumsa på!
Jag har slappat lite i soffan (med min gröt!), men nu är det dags att ta tag i julstädningen. Full fart mot städskrubben! Henke har fått äran att ta tag i avloppet (urk).
Som tidigare sagt känner jag mig väldigt seg idag, kanske kommer det heltidsjobbet som sätter sina spår?
Ha det så bra och lycka till med ert eget julstök!
God middag på er!
Varför ska saker som är så lätt för andra, vara så svårt för mig? Jag kom inte så långt med städningen idag, det tar lite tid för mig för jag ser inte riktigt hur man ska göra med allt. Jag plockade mest iordning, men det behövs ju det också.
Till middag fixade jag och Henke snitzlar med ungsbakade potatisar och grönsaker. Det var jätte gott! Till tillagniongen av snitzlarna använde jag mig av grovsenap,"vanlig" senap, paprikapasta och samba oledic. Detta vispade jag tillsammans med ägg och lite andra kryddor. Först ett dopp i äggröran och sedan ner i ströbrödet, sedan var dem klara för stekning. Vid sidan om gjorde jag en röra av finkrossade tomater (jätte goda "POLPA"), en hackad lök, samba oledic, grönsakbulong och paprikapasta. Detta fick sedan koka ihop, det blev väldigt bra.
Potatisarna delade vi i fyra delar och satte in i ugnen tillsammans med kolrot och morötter. Det blev en riktigt god middag som vi åt upp framför tv:n. Vi tittade på danbandskampen, undrar hur det ska gå för Torgny Melins och alla andra som är kvar? Det är många bra som är kvar. Vi tittade även på Beck filmen som gick, sedan så blev det inte så mycket mer.
lördag, december 12, 2009
julstök
God morgon på er allihop! Jag känner mig jätte seg så här på morgonen, usch, helt hopplöst! Jag ska börja äta C-vitaminer och se om det hjälper. Hur som helst har jag börjat göra i ordning risgrynsgröt. Först kokar jag upp mjölken, sedan ställer jag in den på 100 grader i ugnen och låter den stå där i 1 timme. Efter det är den klar att mumsa på!
Jag har slappat lite i soffan (med min gröt!), men nu är det dags att ta tag i julstädningen. Full fart mot städskrubben! Henke har fått äran att ta tag i avloppet (urk).
Som tidigare sagt känner jag mig väldigt seg idag, kanske kommer det heltidsjobbet som sätter sina spår?
Ha det så bra och lycka till med ert eget julstök!
God middag på er!
Varför ska saker som är så lätt för andra, vara så svårt för mig? Jag kom inte så långt med städningen idag, det tar lite tid för mig för jag ser inte riktigt hur man ska göra med allt. Jag plockade mest iordning, men det behövs ju det också.
Till middag fixade jag och Henke snitzlar med ungsbakade potatisar och grönsaker. Det var jätte gott! Till tillagniongen av snitzlarna använde jag mig av grovsenap,"vanlig" senap, paprikapasta och samba oledic. Detta vispade jag tillsammans med ägg och lite andra kryddor. Först ett dopp i äggröran och sedan ner i ströbrödet, sedan var dem klara för stekning. Vid sidan om gjorde jag en röra av finkrossade tomater (jätte goda "POLPA"), en hackad lök, samba oledic, grönsakbulong och paprikapasta. Detta fick sedan koka ihop, det blev väldigt bra.
Potatisarna delade vi i fyra delar och satte in i ugnen tillsammans med kolrot och morötter. Det blev en riktigt god middag som vi åt upp framför tv:n. Vi tittade på danbandskampen, undrar hur det ska gå för Torgny Melins och alla andra som är kvar? Det är många bra som är kvar. Vi tittade även på Beck filmen som gick, sedan så blev det inte så mycket mer.
Jag har slappat lite i soffan (med min gröt!), men nu är det dags att ta tag i julstädningen. Full fart mot städskrubben! Henke har fått äran att ta tag i avloppet (urk).
Som tidigare sagt känner jag mig väldigt seg idag, kanske kommer det heltidsjobbet som sätter sina spår?
Ha det så bra och lycka till med ert eget julstök!
God middag på er!
Varför ska saker som är så lätt för andra, vara så svårt för mig? Jag kom inte så långt med städningen idag, det tar lite tid för mig för jag ser inte riktigt hur man ska göra med allt. Jag plockade mest iordning, men det behövs ju det också.
Till middag fixade jag och Henke snitzlar med ungsbakade potatisar och grönsaker. Det var jätte gott! Till tillagniongen av snitzlarna använde jag mig av grovsenap,"vanlig" senap, paprikapasta och samba oledic. Detta vispade jag tillsammans med ägg och lite andra kryddor. Först ett dopp i äggröran och sedan ner i ströbrödet, sedan var dem klara för stekning. Vid sidan om gjorde jag en röra av finkrossade tomater (jätte goda "POLPA"), en hackad lök, samba oledic, grönsakbulong och paprikapasta. Detta fick sedan koka ihop, det blev väldigt bra.
Potatisarna delade vi i fyra delar och satte in i ugnen tillsammans med kolrot och morötter. Det blev en riktigt god middag som vi åt upp framför tv:n. Vi tittade på danbandskampen, undrar hur det ska gå för Torgny Melins och alla andra som är kvar? Det är många bra som är kvar. Vi tittade även på Beck filmen som gick, sedan så blev det inte så mycket mer.
fredag, december 11, 2009
Nu är det äntligen fredag, vad skönt.
Nu är det äntligen fredag, vad skönt. Varför är jag så seg och trött och hängig på morgonen? Jag är inte klar i huvudet. Jag får dricka en tre-fyra koppar kaffe och alltong. Usch! Jag känner att så här orkar jag inte ha det. Klockan ringer fanimej flera hundra gånger. Det är inte alls roligt. Usch säger jag bara. Varför gör jag såhär?
Jag kan inte begripa det ärlogt talat. Nu är det ju fredag och alltihopa. Det blir på jobbfronten – och nu är många ledsna för att det är sista gången på datan för den här terminen. Jag får se vad dom tycker och så. Hur det blir nästa termin, det vet jag inte riktigt. Om det blir som det varit den här terminen. Jag vet inte. Vi får se till våren. Nu börjar ju skolan och det.
Jag kan inte begripa det ärlogt talat. Nu är det ju fredag och alltihopa. Det blir på jobbfronten – och nu är många ledsna för att det är sista gången på datan för den här terminen. Jag får se vad dom tycker och så. Hur det blir nästa termin, det vet jag inte riktigt. Om det blir som det varit den här terminen. Jag vet inte. Vi får se till våren. Nu börjar ju skolan och det.
Nu är det äntligen fredag, vad skönt.
Nu är det äntligen fredag, vad skönt. Varför är jag så seg och trött och hängig på morgonen? Jag är inte klar i huvudet. Jag får dricka en tre-fyra koppar kaffe och alltong. Usch! Jag känner att så här orkar jag inte ha det. Klockan ringer fanimej flera hundra gånger. Det är inte alls roligt. Usch säger jag bara. Varför gör jag såhär?
Jag kan inte begripa det ärlogt talat. Nu är det ju fredag och alltihopa. Det blir på jobbfronten – och nu är många ledsna för att det är sista gången på datan för den här terminen. Jag får se vad dom tycker och så. Hur det blir nästa termin, det vet jag inte riktigt. Om det blir som det varit den här terminen. Jag vet inte. Vi får se till våren. Nu börjar ju skolan och det.
Jag kan inte begripa det ärlogt talat. Nu är det ju fredag och alltihopa. Det blir på jobbfronten – och nu är många ledsna för att det är sista gången på datan för den här terminen. Jag får se vad dom tycker och så. Hur det blir nästa termin, det vet jag inte riktigt. Om det blir som det varit den här terminen. Jag vet inte. Vi får se till våren. Nu börjar ju skolan och det.
torsdag, december 10, 2009
test med hd 2kamera
Varför är man så seg just som en råtta. Jag kan inte begripa. Jag började 10 idag men jag har ändå känt mig som en seg råtta idag. Jag vet inte varför men nu ska jag ta och dricka lite kaffe och äta lite god frukost. Så ska jag försöka ta mig ut till bussen om en timme.
Ja, den här telefonen; Det är pekskärm. Jag trodde det var enkelt och använda pekskärmar men det var lite pilligt och göra faktiskt. Jag satt och svor här i går när jag gjorde det. Jag får väl träna, träna och åter träna på detta och se om jag klarar det. Träning gör mästaren.
Vi får se vad som händer den dagen här.
test med hd 2kamera
Varför är man så seg just som en råtta. Jag kan inte begripa. Jag började 10 idag men jag har ändå känt mig som en seg råtta idag. Jag vet inte varför men nu ska jag ta och dricka lite kaffe och äta lite god frukost. Så ska jag försöka ta mig ut till bussen om en timme.
Ja, den här telefonen; Det är pekskärm. Jag trodde det var enkelt och använda pekskärmar men det var lite pilligt och göra faktiskt. Jag satt och svor här i går när jag gjorde det. Jag får väl träna, träna och åter träna på detta och se om jag klarar det. Träning gör mästaren.
Vi får se vad som händer den dagen här.
onsdag, december 09, 2009
Astrid Lindgrens jul
Idag har det varit roligt på jobbet. Vi har haft lite pysseldag och barnen har fått gjort jättefina saker. Så den ena gruppen har sett på film. Jag trodde inte……, i F-5 hade jag Astrid Lindgrens jul med olika filmsnuttar från de olika filmerna som Astrid har skrivit om. Det var himla kul och se hur barnen betedde sig och att dom tyckte det var roligt. Jag trodde det skulle vara barnsligt för dom som gick i 4:an och 5:an men dom tyckte det var jätteroligt. Det var jätteskönt att det blev så. Sen kom Henke och hämtade mig på jobbet. Hans kompisar kom hit ner så vi var och käkade på McDonald’s. Så var jag inne i min vanliga ljusaffär och köpte röda ljus till jul och röda stenar. Så köpte jag en liten tomte till det. Nu åkte vi hem och drack kaffe och nu ska vi gå på Luftslottet så får vi se om filmen är så bra. Många säger ju att den är det.Ja, nu var vi på den tredje Milleniumfilmen. Efter ”Män som hatar kvinnor” och ”Flickan som lekte med elden” så har den tredje filmen, ”Luftslottet som sprängdes”, kommit ut på biograferna. Det är den tredje och avslutande delen på Millennium. Lisbeth Salander försöker bli fri från anklagelserna mot henne. Samtidigt gräver Mikael Blomkvist i Salanders dolda förflutna och kommer snart sanningen på spåret. Den var jättespännande. Vad hemskt för Salander, usch! Men det var en bra film och trevligt och så. Mycket folk med och bra
Astrid Lindgrens jul
Idag har det varit roligt på jobbet. Vi har haft lite pysseldag och barnen har fått gjort jättefina saker. Så den ena gruppen har sett på film. Jag trodde inte……, i F-5 hade jag Astrid Lindgrens jul med olika filmsnuttar från de olika filmerna som Astrid har skrivit om. Det var himla kul och se hur barnen betedde sig och att dom tyckte det var roligt. Jag trodde det skulle vara barnsligt för dom som gick i 4:an och 5:an men dom tyckte det var jätteroligt. Det var jätteskönt att det blev så. Sen kom Henke och hämtade mig på jobbet. Hans kompisar kom hit ner så vi var och käkade på McDonald’s. Så var jag inne i min vanliga ljusaffär och köpte röda ljus till jul och röda stenar. Så köpte jag en liten tomte till det. Nu åkte vi hem och drack kaffe och nu ska vi gå på Luftslottet så får vi se om filmen är så bra. Många säger ju att den är det.Ja, nu var vi på den tredje Milleniumfilmen. Efter ”Män som hatar kvinnor” och ”Flickan som lekte med elden” så har den tredje filmen, ”Luftslottet som sprängdes”, kommit ut på biograferna. Det är den tredje och avslutande delen på Millennium. Lisbeth Salander försöker bli fri från anklagelserna mot henne. Samtidigt gräver Mikael Blomkvist i Salanders dolda förflutna och kommer snart sanningen på spåret. Den var jättespännande. Vad hemskt för Salander, usch! Men det var en bra film och trevligt och så. Mycket folk med och bra
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)