torsdag, december 10, 2009

test med hd 2kamera


Varför är man så seg just som en råtta. Jag kan inte begripa. Jag började 10 idag men jag har ändå känt mig som en seg råtta idag. Jag vet inte varför men nu ska jag ta och dricka lite kaffe och äta lite god frukost. Så ska jag försöka ta mig ut till bussen om en timme.


Ja, den här telefonen; Det är pekskärm. Jag trodde det var enkelt och använda pekskärmar men det var lite pilligt och göra faktiskt. Jag satt och svor här i går när jag gjorde det. Jag får väl träna, träna och åter träna på detta och se om jag klarar det. Träning gör mästaren.

Vi får se vad som händer den dagen här.

test med hd 2kamera


Varför är man så seg just som en råtta. Jag kan inte begripa. Jag började 10 idag men jag har ändå känt mig som en seg råtta idag. Jag vet inte varför men nu ska jag ta och dricka lite kaffe och äta lite god frukost. Så ska jag försöka ta mig ut till bussen om en timme.


Ja, den här telefonen; Det är pekskärm. Jag trodde det var enkelt och använda pekskärmar men det var lite pilligt och göra faktiskt. Jag satt och svor här i går när jag gjorde det. Jag får väl träna, träna och åter träna på detta och se om jag klarar det. Träning gör mästaren.

Vi får se vad som händer den dagen här.

onsdag, december 09, 2009

Astrid Lindgrens jul

Idag har det varit roligt på jobbet. Vi har haft lite pysseldag och barnen har fått gjort jättefina saker. Så den ena gruppen har sett på film. Jag trodde inte……, i F-5 hade jag Astrid Lindgrens jul med olika filmsnuttar från de olika filmerna som Astrid har skrivit om. Det var himla kul och se hur barnen betedde sig och att dom tyckte det var roligt. Jag trodde det skulle vara barnsligt för dom som gick i 4:an och 5:an men dom tyckte det var jätteroligt. Det var jätteskönt att det blev så. Sen kom Henke och hämtade mig på jobbet. Hans kompisar kom hit ner så vi var och käkade på McDonald’s. Så var jag inne i min vanliga ljusaffär och köpte röda ljus till jul och röda stenar. Så köpte jag en liten tomte till det. Nu åkte vi hem och drack kaffe och nu ska vi gå på Luftslottet så får vi se om filmen är så bra. Många säger ju att den är det.Ja, nu var vi på den tredje Milleniumfilmen. Efter ”Män som hatar kvinnor” och ”Flickan som lekte med elden” så har den tredje filmen, ”Luftslottet som sprängdes”, kommit ut på biograferna. Det är den tredje och avslutande delen på Millennium. Lisbeth Salander försöker bli fri från anklagelserna mot henne. Samtidigt gräver Mikael Blomkvist i Salanders dolda förflutna och kommer snart sanningen på spåret. Den var jättespännande. Vad hemskt för Salander, usch! Men det var en bra film och trevligt och så. Mycket folk med och bra

Astrid Lindgrens jul

Idag har det varit roligt på jobbet. Vi har haft lite pysseldag och barnen har fått gjort jättefina saker. Så den ena gruppen har sett på film. Jag trodde inte……, i F-5 hade jag Astrid Lindgrens jul med olika filmsnuttar från de olika filmerna som Astrid har skrivit om. Det var himla kul och se hur barnen betedde sig och att dom tyckte det var roligt. Jag trodde det skulle vara barnsligt för dom som gick i 4:an och 5:an men dom tyckte det var jätteroligt. Det var jätteskönt att det blev så. Sen kom Henke och hämtade mig på jobbet. Hans kompisar kom hit ner så vi var och käkade på McDonald’s. Så var jag inne i min vanliga ljusaffär och köpte röda ljus till jul och röda stenar. Så köpte jag en liten tomte till det. Nu åkte vi hem och drack kaffe och nu ska vi gå på Luftslottet så får vi se om filmen är så bra. Många säger ju att den är det.Ja, nu var vi på den tredje Milleniumfilmen. Efter ”Män som hatar kvinnor” och ”Flickan som lekte med elden” så har den tredje filmen, ”Luftslottet som sprängdes”, kommit ut på biograferna. Det är den tredje och avslutande delen på Millennium. Lisbeth Salander försöker bli fri från anklagelserna mot henne. Samtidigt gräver Mikael Blomkvist i Salanders dolda förflutna och kommer snart sanningen på spåret. Den var jättespännande. Vad hemskt för Salander, usch! Men det var en bra film och trevligt och så. Mycket folk med och bra

god morgon på er

God morgon! Det är jättetrisst väder ute men jag känner mig så där pigg o glad ändå. När jag väl somnade igår kväll sov jag så otroligt gott hela natten. Härligt!

god morgon på er

God morgon! Det är jättetrisst väder ute men jag känner mig så där pigg o glad ändå. När jag väl somnade igår kväll sov jag så otroligt gott hela natten. Härligt!

tisdag, december 08, 2009

tisdag redan

Gud, va härligt, jag har sovit så gott i min säng i natt! Inget som väckte mig, nån värk eller nånting, det var helt underbart! Men jag är så trött och seg, gud vad segt det var idag att komma upp! Men jag ska försöka få lift med henne från Gravlången idag. Jag ska skicka ett sms till henne, tänkte jag. Så får vi se hur det blir.
Nu ska jag äta lite frukost och duscha mig, så får vi se vad jag orkar och inte orkar. Jag känner mig som en seg råtta.
Så hittade jag på nätet igår julradio.se, den var väldigt trevlig!

Ni får inte glömma av att det finns stavningsprogram, SpellRight och Stava Rex, de är väldigt bra att använda. Google är ju väldigt bra att använda också, till stavning och översättning och sånt. Det finns mycket bra grejer att göra!
Men nu ska jag slänga i mig lite frukost!
Vilken dag det har varit idag! Jag gjorde prov om 1600-talet med en elev och den eleven var väldigt nervös för detta. Jag sa, det här går bra, det här klarar du! Ja, eleven hade nästan alla rätt. Jag antecknade och skrev, och så fick jag ge muntligt tillbaka till läraren. Hon tyckte det var kanonbra. Eleven förstod väldigt bra alltihopa. Det kändes jätteroligt.
Sen när jag hade gjort detta, så gick luften ur eleven och han gick hem. Jag fick ringa till föräldrarna och tala om detta. Jag skrattade så gott. Mycket bra! stod det på provet. Det var himla kul.
Själv så hade jag förträngt att jag skulle få ta bilen hem idag så jag fick knalla bort till Henkes jobb och hämta den. Ja, sån dag har det varit här. Få se vad som händer mera.

tisdag redan

Gud, va härligt, jag har sovit så gott i min säng i natt! Inget som väckte mig, nån värk eller nånting, det var helt underbart! Men jag är så trött och seg, gud vad segt det var idag att komma upp! Men jag ska försöka få lift med henne från Gravlången idag. Jag ska skicka ett sms till henne, tänkte jag. Så får vi se hur det blir.
Nu ska jag äta lite frukost och duscha mig, så får vi se vad jag orkar och inte orkar. Jag känner mig som en seg råtta.
Så hittade jag på nätet igår julradio.se, den var väldigt trevlig!

Ni får inte glömma av att det finns stavningsprogram, SpellRight och Stava Rex, de är väldigt bra att använda. Google är ju väldigt bra att använda också, till stavning och översättning och sånt. Det finns mycket bra grejer att göra!
Men nu ska jag slänga i mig lite frukost!
Vilken dag det har varit idag! Jag gjorde prov om 1600-talet med en elev och den eleven var väldigt nervös för detta. Jag sa, det här går bra, det här klarar du! Ja, eleven hade nästan alla rätt. Jag antecknade och skrev, och så fick jag ge muntligt tillbaka till läraren. Hon tyckte det var kanonbra. Eleven förstod väldigt bra alltihopa. Det kändes jätteroligt.
Sen när jag hade gjort detta, så gick luften ur eleven och han gick hem. Jag fick ringa till föräldrarna och tala om detta. Jag skrattade så gott. Mycket bra! stod det på provet. Det var himla kul.
Själv så hade jag förträngt att jag skulle få ta bilen hem idag så jag fick knalla bort till Henkes jobb och hämta den. Ja, sån dag har det varit här. Få se vad som händer mera.