söndag, december 06, 2009
söndag
Jag vaknade vid halv 10. Lite seg men det var inga problem. Henke hade ju fixat god frukost; Juice, ägg och smörgås. Smoothie gjorde han också. Det var längesedan vi drack det. Men havtornsingrediens i. Sen stekte jag ungefär 40 köttbullar och gjorde mos till det. Jag utesluter grillkrydda nu i mina köttbullar. Jag tog paprikapasta istället. Jag tänkte jag skulle ta bort alla konstiga konserveringsmedel. Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och sova.
söndag
Jag vaknade vid halv 10. Lite seg men det var inga problem. Henke hade ju fixat god frukost; Juice, ägg och smörgås. Smoothie gjorde han också. Det var längesedan vi drack det. Men havtornsingrediens i. Sen stekte jag ungefär 40 köttbullar och gjorde mos till det. Jag utesluter grillkrydda nu i mina köttbullar. Jag tog paprikapasta istället. Jag tänkte jag skulle ta bort alla konstiga konserveringsmedel. Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och sova.
dyslexi clubbop facebook
fanclubb på facebook finns det en dyslexi sida
Välkommen
För den som själv har Läs- och Skrivsvårigheter / Dyslexi eller/och mattematiksvårigheter / dyskalkyli, eller känner någon som har det.
Finns en dyslexiklubb här, där får man många tips och knep!
Här tänkte jag att vi kan hjälpa och stöda varandra.
Välkommen
För den som själv har Läs- och Skrivsvårigheter / Dyslexi eller/och mattematiksvårigheter / dyskalkyli, eller känner någon som har det.
Finns en dyslexiklubb här, där får man många tips och knep!
Här tänkte jag att vi kan hjälpa och stöda varandra.
dyslexi clubbop facebook
fanclubb på facebook finns det en dyslexi sida
Välkommen
För den som själv har Läs- och Skrivsvårigheter / Dyslexi eller/och mattematiksvårigheter / dyskalkyli, eller känner någon som har det.
Finns en dyslexiklubb här, där får man många tips och knep!
Här tänkte jag att vi kan hjälpa och stöda varandra.
Välkommen
För den som själv har Läs- och Skrivsvårigheter / Dyslexi eller/och mattematiksvårigheter / dyskalkyli, eller känner någon som har det.
Finns en dyslexiklubb här, där får man många tips och knep!
Här tänkte jag att vi kan hjälpa och stöda varandra.
lördag, december 05, 2009
Torgny Melins
Detta har jag aldrig varit med om i hela mitt liv. Vet ni när jag vaknade? Halv tolv….. Då ringde Henke. Jag var väl trött efter den här veckan. Jag måste sova ut för att jag behövde det, men jag har aldrig varit med om att jag har sovit så länge. Helt slut, ärligt talat. Nu ska jag äta resten från fredagslängden och ta kaffe här och sen försöka köra igång. Jag ska steka karrébitar.
När Henke kom här på eftermiddagen så gjorde jag lite klyftpotatis med lite kålrot och morot. Så satte jag in det i ugnen. Sen tog jag och stekte karrébitar och gjorde en brun sås till det. Det var smarrigt och gott. Så hade vi gott vin till som hette Talus. Jättegott och smarrigt.
Senare på kvällen tog vi och åt ostbågar och såg på Dansbandskampen. Jag blev så glad att Torgny Melins fick sin andra stjärna. Gud, vad roligt att dom kommer med i finalen! Jag röstade på dom två gånger faktiskt. Beck filmen såg vi också lite granna på.
När Henke kom här på eftermiddagen så gjorde jag lite klyftpotatis med lite kålrot och morot. Så satte jag in det i ugnen. Sen tog jag och stekte karrébitar och gjorde en brun sås till det. Det var smarrigt och gott. Så hade vi gott vin till som hette Talus. Jättegott och smarrigt.
Senare på kvällen tog vi och åt ostbågar och såg på Dansbandskampen. Jag blev så glad att Torgny Melins fick sin andra stjärna. Gud, vad roligt att dom kommer med i finalen! Jag röstade på dom två gånger faktiskt. Beck filmen såg vi också lite granna på.
Torgny Melins
Detta har jag aldrig varit med om i hela mitt liv. Vet ni när jag vaknade? Halv tolv….. Då ringde Henke. Jag var väl trött efter den här veckan. Jag måste sova ut för att jag behövde det, men jag har aldrig varit med om att jag har sovit så länge. Helt slut, ärligt talat. Nu ska jag äta resten från fredagslängden och ta kaffe här och sen försöka köra igång. Jag ska steka karrébitar.
När Henke kom här på eftermiddagen så gjorde jag lite klyftpotatis med lite kålrot och morot. Så satte jag in det i ugnen. Sen tog jag och stekte karrébitar och gjorde en brun sås till det. Det var smarrigt och gott. Så hade vi gott vin till som hette Talus. Jättegott och smarrigt.
Senare på kvällen tog vi och åt ostbågar och såg på Dansbandskampen. Jag blev så glad att Torgny Melins fick sin andra stjärna. Gud, vad roligt att dom kommer med i finalen! Jag röstade på dom två gånger faktiskt. Beck filmen såg vi också lite granna på.
När Henke kom här på eftermiddagen så gjorde jag lite klyftpotatis med lite kålrot och morot. Så satte jag in det i ugnen. Sen tog jag och stekte karrébitar och gjorde en brun sås till det. Det var smarrigt och gott. Så hade vi gott vin till som hette Talus. Jättegott och smarrigt.
Senare på kvällen tog vi och åt ostbågar och såg på Dansbandskampen. Jag blev så glad att Torgny Melins fick sin andra stjärna. Gud, vad roligt att dom kommer med i finalen! Jag röstade på dom två gånger faktiskt. Beck filmen såg vi också lite granna på.
fredag, december 04, 2009
ja nu ska jag ta helg
Fredag morgon… klockan är sex på morgonen, lite segt, det är fredag och allting… Men jag ska åka med Henke till jobbet idag, så jag slipper ta bussen och gå ut i kylan, det känns väldigt gott! Vi får se vad som händer på jobbet idag. Vi ska starta tidningen, får se om vi hinner färdigt på två gånger. Får se om lärarna släpper ut dom för att hjälpa till när jag är där.
Vilken dag på jobbet! Det var det värsta jag har varit med om. Efter fikat skulle jag gå in och börja köra igång med data. Hela skolan blev helsvart och när jag pratade runt med olika folk här så har det varit strömavbrott på flera ställen ute i kommunen. Till och med här ute hos oss så har det varit strömavbrott. Det är ju inte klokt. Barna blev helt tossiga. Tur jag hade pannlampa så jag kunde gå i mörkret på jobbet. Men vi fick igång det men proppen har löst ut också. Det var så krångligt i data salen så, uöhhh! Vilken dag.
Ja, man blir inte god. Man blir ond nästan. Nu ska jag faktiskt pysa i säng och sova en stund och koppla av tills Henke kommer hem här. Ni får ha en bra eftermiddag denna världens kaosdag.
Ja idag har det vart en jädra röd tråd på hela vägen för mig. Datorn krånglade när jag kom hem här också. Routern hade tydligen gått i sönder på spänningen som Vattenfall hade gjort. Fy, säger jag. Det vill jag inte vara med om. Jag känner att det är skit säger jag bara. Vi fick ta bort routern och köra i gång här, så fick jag igång nätet. Klockan var sju på kvällen och jag orkade nästan inte sitta och göra något här.
Henke hade med sig fredagslängd hem. Det var jättegott, en god smörgåstårta. Det var väldigt mysigt. Vi tog oss en öl till det och sen gick jag och la mig.
Men ni får ha en riktigt bra fredag!
Vilken dag på jobbet! Det var det värsta jag har varit med om. Efter fikat skulle jag gå in och börja köra igång med data. Hela skolan blev helsvart och när jag pratade runt med olika folk här så har det varit strömavbrott på flera ställen ute i kommunen. Till och med här ute hos oss så har det varit strömavbrott. Det är ju inte klokt. Barna blev helt tossiga. Tur jag hade pannlampa så jag kunde gå i mörkret på jobbet. Men vi fick igång det men proppen har löst ut också. Det var så krångligt i data salen så, uöhhh! Vilken dag.
Ja, man blir inte god. Man blir ond nästan. Nu ska jag faktiskt pysa i säng och sova en stund och koppla av tills Henke kommer hem här. Ni får ha en bra eftermiddag denna världens kaosdag.
Ja idag har det vart en jädra röd tråd på hela vägen för mig. Datorn krånglade när jag kom hem här också. Routern hade tydligen gått i sönder på spänningen som Vattenfall hade gjort. Fy, säger jag. Det vill jag inte vara med om. Jag känner att det är skit säger jag bara. Vi fick ta bort routern och köra i gång här, så fick jag igång nätet. Klockan var sju på kvällen och jag orkade nästan inte sitta och göra något här.
Henke hade med sig fredagslängd hem. Det var jättegott, en god smörgåstårta. Det var väldigt mysigt. Vi tog oss en öl till det och sen gick jag och la mig.
Men ni får ha en riktigt bra fredag!
ja nu ska jag ta helg
Fredag morgon… klockan är sex på morgonen, lite segt, det är fredag och allting… Men jag ska åka med Henke till jobbet idag, så jag slipper ta bussen och gå ut i kylan, det känns väldigt gott! Vi får se vad som händer på jobbet idag. Vi ska starta tidningen, får se om vi hinner färdigt på två gånger. Får se om lärarna släpper ut dom för att hjälpa till när jag är där.
Vilken dag på jobbet! Det var det värsta jag har varit med om. Efter fikat skulle jag gå in och börja köra igång med data. Hela skolan blev helsvart och när jag pratade runt med olika folk här så har det varit strömavbrott på flera ställen ute i kommunen. Till och med här ute hos oss så har det varit strömavbrott. Det är ju inte klokt. Barna blev helt tossiga. Tur jag hade pannlampa så jag kunde gå i mörkret på jobbet. Men vi fick igång det men proppen har löst ut också. Det var så krångligt i data salen så, uöhhh! Vilken dag.
Ja, man blir inte god. Man blir ond nästan. Nu ska jag faktiskt pysa i säng och sova en stund och koppla av tills Henke kommer hem här. Ni får ha en bra eftermiddag denna världens kaosdag.
Ja idag har det vart en jädra röd tråd på hela vägen för mig. Datorn krånglade när jag kom hem här också. Routern hade tydligen gått i sönder på spänningen som Vattenfall hade gjort. Fy, säger jag. Det vill jag inte vara med om. Jag känner att det är skit säger jag bara. Vi fick ta bort routern och köra i gång här, så fick jag igång nätet. Klockan var sju på kvällen och jag orkade nästan inte sitta och göra något här.
Henke hade med sig fredagslängd hem. Det var jättegott, en god smörgåstårta. Det var väldigt mysigt. Vi tog oss en öl till det och sen gick jag och la mig.
Men ni får ha en riktigt bra fredag!
Vilken dag på jobbet! Det var det värsta jag har varit med om. Efter fikat skulle jag gå in och börja köra igång med data. Hela skolan blev helsvart och när jag pratade runt med olika folk här så har det varit strömavbrott på flera ställen ute i kommunen. Till och med här ute hos oss så har det varit strömavbrott. Det är ju inte klokt. Barna blev helt tossiga. Tur jag hade pannlampa så jag kunde gå i mörkret på jobbet. Men vi fick igång det men proppen har löst ut också. Det var så krångligt i data salen så, uöhhh! Vilken dag.
Ja, man blir inte god. Man blir ond nästan. Nu ska jag faktiskt pysa i säng och sova en stund och koppla av tills Henke kommer hem här. Ni får ha en bra eftermiddag denna världens kaosdag.
Ja idag har det vart en jädra röd tråd på hela vägen för mig. Datorn krånglade när jag kom hem här också. Routern hade tydligen gått i sönder på spänningen som Vattenfall hade gjort. Fy, säger jag. Det vill jag inte vara med om. Jag känner att det är skit säger jag bara. Vi fick ta bort routern och köra i gång här, så fick jag igång nätet. Klockan var sju på kvällen och jag orkade nästan inte sitta och göra något här.
Henke hade med sig fredagslängd hem. Det var jättegott, en god smörgåstårta. Det var väldigt mysigt. Vi tog oss en öl till det och sen gick jag och la mig.
Men ni får ha en riktigt bra fredag!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)