Torsdagen var helt underbar, jag började jobba klockan tio, och Henke var ledig igår, så jag hade bilen. Det kändes väldigt skönt!
Jag var hos läkaren igår, han tittade på mitt öra, och remitterade mig till sjukhuset. Så kom vi in på dyslexi, för han frågade vad jag jobbar med. Då hade han det, på ett lite lättare sätt, och också hans barn. Så jag hänvisade dom till vår förening. Det var kul…
Så var jag i skolan och jobbade en stund, och så hade vi möte. Så var jag och handlade lite efter det. Det var så skönt när jag kom hem, Henke hade fixat en kycklinggryta med kokosmjölk och ris. Det var smarrigt och gott! Jag slapp göra maten, och slapp tänka på vad jag skulle göra! Det var så gott!
Så satt jag och såg på Efter fempå tv och slöade, tog det väldigt lugnt.
torsdag, december 03, 2009
redan torsdag
Torsdagen var helt underbar, jag började jobba klockan tio, och Henke var ledig igår, så jag hade bilen. Det kändes väldigt skönt!
Jag var hos läkaren igår, han tittade på mitt öra, och remitterade mig till sjukhuset. Så kom vi in på dyslexi, för han frågade vad jag jobbar med. Då hade han det, på ett lite lättare sätt, och också hans barn. Så jag hänvisade dom till vår förening. Det var kul…
Så var jag i skolan och jobbade en stund, och så hade vi möte. Så var jag och handlade lite efter det. Det var så skönt när jag kom hem, Henke hade fixat en kycklinggryta med kokosmjölk och ris. Det var smarrigt och gott! Jag slapp göra maten, och slapp tänka på vad jag skulle göra! Det var så gott!
Så satt jag och såg på Efter fempå tv och slöade, tog det väldigt lugnt.
Jag var hos läkaren igår, han tittade på mitt öra, och remitterade mig till sjukhuset. Så kom vi in på dyslexi, för han frågade vad jag jobbar med. Då hade han det, på ett lite lättare sätt, och också hans barn. Så jag hänvisade dom till vår förening. Det var kul…
Så var jag i skolan och jobbade en stund, och så hade vi möte. Så var jag och handlade lite efter det. Det var så skönt när jag kom hem, Henke hade fixat en kycklinggryta med kokosmjölk och ris. Det var smarrigt och gott! Jag slapp göra maten, och slapp tänka på vad jag skulle göra! Det var så gott!
Så satt jag och såg på Efter fempå tv och slöade, tog det väldigt lugnt.
onsdag, december 02, 2009
föreläsning
Ny dag. Jag vaknade på hotellet, duschade mig och gjorde mig i ordning ensammen. Och äta god frukost på hotellet, det är alldeles mumsigt och sitta och bara ta det lugnt.
Det var lite bekymmer med hissen där igen. Det var det sist när jag var där också. Jag fastnade med en kändis i den hissen för några år sedan. Så det är inte så bra. Men jag hade väldigt bra lokalsinne den här gången. För nu hittade var jag var någonstans och det.
Det var en ifrån Eskilstuna som startade upp projektet BUSenkelt. Det var att underlätta för barn och ungdomar och hitta till favoritböcker och författare snabbt och lätt och skapa valmöjligheter.. Det var ett väldigt trevligt projekt de hade startat upp. Få se om dom kan få igång det bra då för barn som har läshinder.
Sen kom en från TPB och pratade digitala tjänster och talböcker i Dollyprojektet. Och jag satt där och hade en fråga som jag hade fått från Facebook från en som är medlem på dyslexiforumet där. Och jag satt och funderade, när ska jag ta den, när ska jag ta den? Ja, och då så kom deras katalog upp och då såg ju jag också det att den var ju inte tillgänglig för oss som har läshandikapp eller skrivsvårigheter. Det måste dom förbättra. Men han nonchalerade mig och ville inte ta denna frågan – ”det kommer och bli och sådär…” Det kändes som ett lite konstigt svar jag fick.
Sen kom några från Låna, Ladda, Lyssna-projektet. Det tyckte jag var ett himla bra projekt. Synd att det inte blev här i Trollhättan. Det är Borås, Skövde, Falköping, och Göteborg som håller på med detta. Det gäller ett projekt att få folk mellan 20-64 år och låna talböcker. Men jag tror att boven är att dom inte kan få det tillgänglig på TPBkatalogen och att man måste stava rätt och detta. Jag tror att det är det som är boven och gör att det är svårt att låna ut till oss.
Sedan var det en som pratade om läsutveckling med talböcker. Det var också lite intressant och höra hur man kunde göra.
Men det roligaste var Talboken kommer. Det har kommit ut en ny spelare som är flödande till Internet. Och sen var det att man beställer ifrån biblioteket och så kommer det rätt in i den här spelaren. Och dagstidningen också och den kommer bara en gång i veckan här. Så jag hoppas det kommer hit till Trollhättan.
Sedan pratade de om Student direkt. Det verkade väldigt bra. Dom har ju lånat mycket skönlitterära böcker också. Det tycker jag var kanonbra att dom har börjat läsa sånt också även om man pluggar.
Sedan är det ett projekt vid Göteborgs universitet som Barbro pratade om. Det var om att öka tillgängligheten och göra Daisyformat av olika material. Då var det en kille från Dolphin som var där och pratade om programmet men det här är inget för oss vanliga människor. Det kostar över 5000kr det programmet som gör såna här saker.
Sedan var det en från Specialpedagogiska skolmyndigheten i Göteborg som pratade om olika hjälpmedel. Det kommer jag att lägga ut här. Det finns alltså gratis program. Kanonbra för att göra Daisyböcker. Gratis är ju bra men jag ska testa dem innan jag kan säga vad jag tycker om dom. Men jag kommer att lägga ut mycket nu om talböcker och tekniska hjälpmedel här framöver.
På lunchen följde jag med två damer från Falkenberg och tittade i en klädaffär inne i en galleria. Där var kläder från Pakistan. Det var väldigt fina kläder men det var ingen storlek för mig. Det var inga elefantstorlekar. Jag provade några grejor men de skulle få in mer till våren. Då ska jag åka dit och titta igen.
När jag åkte hem, det gick så bra för jag kunde gå ihop neråt med Taltjänst så jag kom på rätt spårvagn. Och jag kom ner utanför centralen med en gång. Det var kanonbra. Och bussen hem gick jättebra men den var full igen. Den här 16.40 ska man aldrig åka med. Det var gulligt av Henke och hämta mig. Men när jag gick av bussen trodde jag jag skulle slå ihjäl mig. Det var glashalt ute. 6 minus var det när jag kom hem här. Vi satt och slöade framför TV´n innan jag kunde gå och lägga mig och sova. För jag var ju så trött efter den här dagen. Men det har varit givande de här två dagarna. Jag fick lite kontakter och inspiration ifrån biblioteksfolk. Det är nytt forum för mig. Men det har varit kul och trevligt initiativ ifrån Regionbiblioteket i Göteborg att dom har fixat detta.
Det var lite bekymmer med hissen där igen. Det var det sist när jag var där också. Jag fastnade med en kändis i den hissen för några år sedan. Så det är inte så bra. Men jag hade väldigt bra lokalsinne den här gången. För nu hittade var jag var någonstans och det.
Det var en ifrån Eskilstuna som startade upp projektet BUSenkelt. Det var att underlätta för barn och ungdomar och hitta till favoritböcker och författare snabbt och lätt och skapa valmöjligheter.. Det var ett väldigt trevligt projekt de hade startat upp. Få se om dom kan få igång det bra då för barn som har läshinder.
Sen kom en från TPB och pratade digitala tjänster och talböcker i Dollyprojektet. Och jag satt där och hade en fråga som jag hade fått från Facebook från en som är medlem på dyslexiforumet där. Och jag satt och funderade, när ska jag ta den, när ska jag ta den? Ja, och då så kom deras katalog upp och då såg ju jag också det att den var ju inte tillgänglig för oss som har läshandikapp eller skrivsvårigheter. Det måste dom förbättra. Men han nonchalerade mig och ville inte ta denna frågan – ”det kommer och bli och sådär…” Det kändes som ett lite konstigt svar jag fick.
Sen kom några från Låna, Ladda, Lyssna-projektet. Det tyckte jag var ett himla bra projekt. Synd att det inte blev här i Trollhättan. Det är Borås, Skövde, Falköping, och Göteborg som håller på med detta. Det gäller ett projekt att få folk mellan 20-64 år och låna talböcker. Men jag tror att boven är att dom inte kan få det tillgänglig på TPBkatalogen och att man måste stava rätt och detta. Jag tror att det är det som är boven och gör att det är svårt att låna ut till oss.
Sedan var det en som pratade om läsutveckling med talböcker. Det var också lite intressant och höra hur man kunde göra.
Men det roligaste var Talboken kommer. Det har kommit ut en ny spelare som är flödande till Internet. Och sen var det att man beställer ifrån biblioteket och så kommer det rätt in i den här spelaren. Och dagstidningen också och den kommer bara en gång i veckan här. Så jag hoppas det kommer hit till Trollhättan.
Sedan pratade de om Student direkt. Det verkade väldigt bra. Dom har ju lånat mycket skönlitterära böcker också. Det tycker jag var kanonbra att dom har börjat läsa sånt också även om man pluggar.
Sedan är det ett projekt vid Göteborgs universitet som Barbro pratade om. Det var om att öka tillgängligheten och göra Daisyformat av olika material. Då var det en kille från Dolphin som var där och pratade om programmet men det här är inget för oss vanliga människor. Det kostar över 5000kr det programmet som gör såna här saker.
Sedan var det en från Specialpedagogiska skolmyndigheten i Göteborg som pratade om olika hjälpmedel. Det kommer jag att lägga ut här. Det finns alltså gratis program. Kanonbra för att göra Daisyböcker. Gratis är ju bra men jag ska testa dem innan jag kan säga vad jag tycker om dom. Men jag kommer att lägga ut mycket nu om talböcker och tekniska hjälpmedel här framöver.
På lunchen följde jag med två damer från Falkenberg och tittade i en klädaffär inne i en galleria. Där var kläder från Pakistan. Det var väldigt fina kläder men det var ingen storlek för mig. Det var inga elefantstorlekar. Jag provade några grejor men de skulle få in mer till våren. Då ska jag åka dit och titta igen.
När jag åkte hem, det gick så bra för jag kunde gå ihop neråt med Taltjänst så jag kom på rätt spårvagn. Och jag kom ner utanför centralen med en gång. Det var kanonbra. Och bussen hem gick jättebra men den var full igen. Den här 16.40 ska man aldrig åka med. Det var gulligt av Henke och hämta mig. Men när jag gick av bussen trodde jag jag skulle slå ihjäl mig. Det var glashalt ute. 6 minus var det när jag kom hem här. Vi satt och slöade framför TV´n innan jag kunde gå och lägga mig och sova. För jag var ju så trött efter den här dagen. Men det har varit givande de här två dagarna. Jag fick lite kontakter och inspiration ifrån biblioteksfolk. Det är nytt forum för mig. Men det har varit kul och trevligt initiativ ifrån Regionbiblioteket i Göteborg att dom har fixat detta.
föreläsning
Ny dag. Jag vaknade på hotellet, duschade mig och gjorde mig i ordning ensammen. Och äta god frukost på hotellet, det är alldeles mumsigt och sitta och bara ta det lugnt.
Det var lite bekymmer med hissen där igen. Det var det sist när jag var där också. Jag fastnade med en kändis i den hissen för några år sedan. Så det är inte så bra. Men jag hade väldigt bra lokalsinne den här gången. För nu hittade var jag var någonstans och det.
Det var en ifrån Eskilstuna som startade upp projektet BUSenkelt. Det var att underlätta för barn och ungdomar och hitta till favoritböcker och författare snabbt och lätt och skapa valmöjligheter.. Det var ett väldigt trevligt projekt de hade startat upp. Få se om dom kan få igång det bra då för barn som har läshinder.
Sen kom en från TPB och pratade digitala tjänster och talböcker i Dollyprojektet. Och jag satt där och hade en fråga som jag hade fått från Facebook från en som är medlem på dyslexiforumet där. Och jag satt och funderade, när ska jag ta den, när ska jag ta den? Ja, och då så kom deras katalog upp och då såg ju jag också det att den var ju inte tillgänglig för oss som har läshandikapp eller skrivsvårigheter. Det måste dom förbättra. Men han nonchalerade mig och ville inte ta denna frågan – ”det kommer och bli och sådär…” Det kändes som ett lite konstigt svar jag fick.
Sen kom några från Låna, Ladda, Lyssna-projektet. Det tyckte jag var ett himla bra projekt. Synd att det inte blev här i Trollhättan. Det är Borås, Skövde, Falköping, och Göteborg som håller på med detta. Det gäller ett projekt att få folk mellan 20-64 år och låna talböcker. Men jag tror att boven är att dom inte kan få det tillgänglig på TPBkatalogen och att man måste stava rätt och detta. Jag tror att det är det som är boven och gör att det är svårt att låna ut till oss.
Sedan var det en som pratade om läsutveckling med talböcker. Det var också lite intressant och höra hur man kunde göra.
Men det roligaste var Talboken kommer. Det har kommit ut en ny spelare som är flödande till Internet. Och sen var det att man beställer ifrån biblioteket och så kommer det rätt in i den här spelaren. Och dagstidningen också och den kommer bara en gång i veckan här. Så jag hoppas det kommer hit till Trollhättan.
Sedan pratade de om Student direkt. Det verkade väldigt bra. Dom har ju lånat mycket skönlitterära böcker också. Det tycker jag var kanonbra att dom har börjat läsa sånt också även om man pluggar.
Sedan är det ett projekt vid Göteborgs universitet som Barbro pratade om. Det var om att öka tillgängligheten och göra Daisyformat av olika material. Då var det en kille från Dolphin som var där och pratade om programmet men det här är inget för oss vanliga människor. Det kostar över 5000kr det programmet som gör såna här saker.
Sedan var det en från Specialpedagogiska skolmyndigheten i Göteborg som pratade om olika hjälpmedel. Det kommer jag att lägga ut här. Det finns alltså gratis program. Kanonbra för att göra Daisyböcker. Gratis är ju bra men jag ska testa dem innan jag kan säga vad jag tycker om dom. Men jag kommer att lägga ut mycket nu om talböcker och tekniska hjälpmedel här framöver.
På lunchen följde jag med två damer från Falkenberg och tittade i en klädaffär inne i en galleria. Där var kläder från Pakistan. Det var väldigt fina kläder men det var ingen storlek för mig. Det var inga elefantstorlekar. Jag provade några grejor men de skulle få in mer till våren. Då ska jag åka dit och titta igen.
När jag åkte hem, det gick så bra för jag kunde gå ihop neråt med Taltjänst så jag kom på rätt spårvagn. Och jag kom ner utanför centralen med en gång. Det var kanonbra. Och bussen hem gick jättebra men den var full igen. Den här 16.40 ska man aldrig åka med. Det var gulligt av Henke och hämta mig. Men när jag gick av bussen trodde jag jag skulle slå ihjäl mig. Det var glashalt ute. 6 minus var det när jag kom hem här. Vi satt och slöade framför TV´n innan jag kunde gå och lägga mig och sova. För jag var ju så trött efter den här dagen. Men det har varit givande de här två dagarna. Jag fick lite kontakter och inspiration ifrån biblioteksfolk. Det är nytt forum för mig. Men det har varit kul och trevligt initiativ ifrån Regionbiblioteket i Göteborg att dom har fixat detta.
Det var lite bekymmer med hissen där igen. Det var det sist när jag var där också. Jag fastnade med en kändis i den hissen för några år sedan. Så det är inte så bra. Men jag hade väldigt bra lokalsinne den här gången. För nu hittade var jag var någonstans och det.
Det var en ifrån Eskilstuna som startade upp projektet BUSenkelt. Det var att underlätta för barn och ungdomar och hitta till favoritböcker och författare snabbt och lätt och skapa valmöjligheter.. Det var ett väldigt trevligt projekt de hade startat upp. Få se om dom kan få igång det bra då för barn som har läshinder.
Sen kom en från TPB och pratade digitala tjänster och talböcker i Dollyprojektet. Och jag satt där och hade en fråga som jag hade fått från Facebook från en som är medlem på dyslexiforumet där. Och jag satt och funderade, när ska jag ta den, när ska jag ta den? Ja, och då så kom deras katalog upp och då såg ju jag också det att den var ju inte tillgänglig för oss som har läshandikapp eller skrivsvårigheter. Det måste dom förbättra. Men han nonchalerade mig och ville inte ta denna frågan – ”det kommer och bli och sådär…” Det kändes som ett lite konstigt svar jag fick.
Sen kom några från Låna, Ladda, Lyssna-projektet. Det tyckte jag var ett himla bra projekt. Synd att det inte blev här i Trollhättan. Det är Borås, Skövde, Falköping, och Göteborg som håller på med detta. Det gäller ett projekt att få folk mellan 20-64 år och låna talböcker. Men jag tror att boven är att dom inte kan få det tillgänglig på TPBkatalogen och att man måste stava rätt och detta. Jag tror att det är det som är boven och gör att det är svårt att låna ut till oss.
Sedan var det en som pratade om läsutveckling med talböcker. Det var också lite intressant och höra hur man kunde göra.
Men det roligaste var Talboken kommer. Det har kommit ut en ny spelare som är flödande till Internet. Och sen var det att man beställer ifrån biblioteket och så kommer det rätt in i den här spelaren. Och dagstidningen också och den kommer bara en gång i veckan här. Så jag hoppas det kommer hit till Trollhättan.
Sedan pratade de om Student direkt. Det verkade väldigt bra. Dom har ju lånat mycket skönlitterära böcker också. Det tycker jag var kanonbra att dom har börjat läsa sånt också även om man pluggar.
Sedan är det ett projekt vid Göteborgs universitet som Barbro pratade om. Det var om att öka tillgängligheten och göra Daisyformat av olika material. Då var det en kille från Dolphin som var där och pratade om programmet men det här är inget för oss vanliga människor. Det kostar över 5000kr det programmet som gör såna här saker.
Sedan var det en från Specialpedagogiska skolmyndigheten i Göteborg som pratade om olika hjälpmedel. Det kommer jag att lägga ut här. Det finns alltså gratis program. Kanonbra för att göra Daisyböcker. Gratis är ju bra men jag ska testa dem innan jag kan säga vad jag tycker om dom. Men jag kommer att lägga ut mycket nu om talböcker och tekniska hjälpmedel här framöver.
På lunchen följde jag med två damer från Falkenberg och tittade i en klädaffär inne i en galleria. Där var kläder från Pakistan. Det var väldigt fina kläder men det var ingen storlek för mig. Det var inga elefantstorlekar. Jag provade några grejor men de skulle få in mer till våren. Då ska jag åka dit och titta igen.
När jag åkte hem, det gick så bra för jag kunde gå ihop neråt med Taltjänst så jag kom på rätt spårvagn. Och jag kom ner utanför centralen med en gång. Det var kanonbra. Och bussen hem gick jättebra men den var full igen. Den här 16.40 ska man aldrig åka med. Det var gulligt av Henke och hämta mig. Men när jag gick av bussen trodde jag jag skulle slå ihjäl mig. Det var glashalt ute. 6 minus var det när jag kom hem här. Vi satt och slöade framför TV´n innan jag kunde gå och lägga mig och sova. För jag var ju så trött efter den här dagen. Men det har varit givande de här två dagarna. Jag fick lite kontakter och inspiration ifrån biblioteksfolk. Det är nytt forum för mig. Men det har varit kul och trevligt initiativ ifrån Regionbiblioteket i Göteborg att dom har fixat detta.
tisdag, december 01, 2009
Nu var det 2010
Jag vaknade tidigt här. Jag är pirrig. Jag ska åka och föreläsa idag. Usch säger jag. Varför utsätter jag mig för sånt här? Men det är kul när jag har gjort det i alla fall. Jag ska skriva lite mer om det sen när det är färdigt. Jag ska ligga på hotell idag och lyxa mig lite här.
Jag skickade ett sms till min kompis ute i Gravlången. Visst kan du åka med mig, sa hon så jag fick skjuts upp till stan. Så upp på bussen och ner till Göteborg. Vilken spårvagn ska jag ta? Jag sprang och letade efter spårvagn men till sist hittade en jag skulle åka med.
Kom till hotellet, blev incheckad och allting. Plockade upp grejorna, gick till nästa hotell. Jag pratade med Taltjänst där lite granna.
Gick upp till salen. Å herregud! Vi var i Taubesalen. Det var Evert Taube som hade målat där. Jättefint. Jag träffade en från TPB; Tal och Punktskriftsbiblioteket och vi tittade på mina grejor och så.
Så sprang jag iväg och tog mig en hamburgare för jag tänkte att jag måste ha något i mig.
Ordförande för Svenska Biblioteks Föreningen invigde och sedan började jag. Det var lite pirrigt och sådär men det gick bra
från en som hörde mig:
"Ville bara säga att du gav mig många goda skratt på din fina föreläsning i Taubesalen i dag."
Sedan pratade Niklas Hyland efter mig. Han visade lite grann från filmerna och berättade om vad han kommer att göra under våren. Det kommer mer om dyslexi och så. Sedan var det någon som hade gjort forskning om dyslexi, Gunnel Ingesson, som pratade.
från en som hörde mig:
"Ville bara säga att du gav mig många goda skratt på din fina föreläsning i Taubesalen i dag."
Sedan pratade Niklas Hyland efter mig. Han visade lite grann från filmerna och berättade om vad han kommer att göra under våren. Det kommer mer om dyslexi och så. Sedan var det någon som hade gjort forskning om dyslexi, Gunnel Ingesson, som pratade.
Sedan var det studiebesök men jag tänkte att jag hoppar över det. Jag gick tillbaka till hotellet och vilade mig en stund och ringde till Henke. Klockan åtta var vi på Stadsbiblioteket och minglade. Det var väldigt trevligt. Lite flott och sådär. Jag sådde lite frön.
Dagen gick ganska fort och jag var rätt trött. Sängen var ganska mjuk. Det ska man tala om när man ska vara på hotellet. Hur sängen ska vara också! Det är mycket; inte rökare, inte för mjuk säng. Det är mycket man ska komma ihåg. Men man sov gott i alla fall om natten.
Nu var det 2010
Jag vaknade tidigt här. Jag är pirrig. Jag ska åka och föreläsa idag. Usch säger jag. Varför utsätter jag mig för sånt här? Men det är kul när jag har gjort det i alla fall. Jag ska skriva lite mer om det sen när det är färdigt. Jag ska ligga på hotell idag och lyxa mig lite här.
Jag skickade ett sms till min kompis ute i Gravlången. Visst kan du åka med mig, sa hon så jag fick skjuts upp till stan. Så upp på bussen och ner till Göteborg. Vilken spårvagn ska jag ta? Jag sprang och letade efter spårvagn men till sist hittade en jag skulle åka med.
Kom till hotellet, blev incheckad och allting. Plockade upp grejorna, gick till nästa hotell. Jag pratade med Taltjänst där lite granna.
Gick upp till salen. Å herregud! Vi var i Taubesalen. Det var Evert Taube som hade målat där. Jättefint. Jag träffade en från TPB; Tal och Punktskriftsbiblioteket och vi tittade på mina grejor och så.
Så sprang jag iväg och tog mig en hamburgare för jag tänkte att jag måste ha något i mig.
Ordförande för Svenska Biblioteks Föreningen invigde och sedan började jag. Det var lite pirrigt och sådär men det gick bra
från en som hörde mig:
"Ville bara säga att du gav mig många goda skratt på din fina föreläsning i Taubesalen i dag."
Sedan pratade Niklas Hyland efter mig. Han visade lite grann från filmerna och berättade om vad han kommer att göra under våren. Det kommer mer om dyslexi och så. Sedan var det någon som hade gjort forskning om dyslexi, Gunnel Ingesson, som pratade.
från en som hörde mig:
"Ville bara säga att du gav mig många goda skratt på din fina föreläsning i Taubesalen i dag."
Sedan pratade Niklas Hyland efter mig. Han visade lite grann från filmerna och berättade om vad han kommer att göra under våren. Det kommer mer om dyslexi och så. Sedan var det någon som hade gjort forskning om dyslexi, Gunnel Ingesson, som pratade.
Sedan var det studiebesök men jag tänkte att jag hoppar över det. Jag gick tillbaka till hotellet och vilade mig en stund och ringde till Henke. Klockan åtta var vi på Stadsbiblioteket och minglade. Det var väldigt trevligt. Lite flott och sådär. Jag sådde lite frön.
Dagen gick ganska fort och jag var rätt trött. Sängen var ganska mjuk. Det ska man tala om när man ska vara på hotellet. Hur sängen ska vara också! Det är mycket; inte rökare, inte för mjuk säng. Det är mycket man ska komma ihåg. Men man sov gott i alla fall om natten.
måndag, november 30, 2009
Måndag morgon och segt
Måndag morgon och segt… Sista dagen på den här månaden. Anders braskar säger dom om den här dagen, men det tror jag väl inte på. Jag vet jag ska till tandläkaren och allting. Usch…. känner jag mig. Usch, usch, usch! Det är inte alls roligt.
Jag har haft lite data med barn från tvåan idag. Så har jag gjort i ordning …jag gick till glasögonaffären och jag ska få nya bågar.
Det var ju gott det då, för dom är alldeles konstiga i bågen. De ska fixa det. Hoppas jag får dom snart också. Otur har jag.
När jag kom hem stekte jag kotletter och gjorde fisk, laxbitar gjorde jag i ordning till Henke som han kan ta med sig till jobbet när jag är borta. Jag såg på TV, halv åtta hos mig.
De gjorde väldig god röra att lägga över laxen där. Den ska jag leta upp och göra i ordning också. Sedan har jag suttit och sett på TV här och slöat.
Ni får ha en så bra kväll som möjligt.
Jag har haft lite data med barn från tvåan idag. Så har jag gjort i ordning …jag gick till glasögonaffären och jag ska få nya bågar.
Det var ju gott det då, för dom är alldeles konstiga i bågen. De ska fixa det. Hoppas jag får dom snart också. Otur har jag.
När jag kom hem stekte jag kotletter och gjorde fisk, laxbitar gjorde jag i ordning till Henke som han kan ta med sig till jobbet när jag är borta. Jag såg på TV, halv åtta hos mig.
De gjorde väldig god röra att lägga över laxen där. Den ska jag leta upp och göra i ordning också. Sedan har jag suttit och sett på TV här och slöat.
Ni får ha en så bra kväll som möjligt.
Måndag morgon och segt
Måndag morgon och segt… Sista dagen på den här månaden. Anders braskar säger dom om den här dagen, men det tror jag väl inte på. Jag vet jag ska till tandläkaren och allting. Usch…. känner jag mig. Usch, usch, usch! Det är inte alls roligt.
Jag har haft lite data med barn från tvåan idag. Så har jag gjort i ordning …jag gick till glasögonaffären och jag ska få nya bågar.
Det var ju gott det då, för dom är alldeles konstiga i bågen. De ska fixa det. Hoppas jag får dom snart också. Otur har jag.
När jag kom hem stekte jag kotletter och gjorde fisk, laxbitar gjorde jag i ordning till Henke som han kan ta med sig till jobbet när jag är borta. Jag såg på TV, halv åtta hos mig.
De gjorde väldig god röra att lägga över laxen där. Den ska jag leta upp och göra i ordning också. Sedan har jag suttit och sett på TV här och slöat.
Ni får ha en så bra kväll som möjligt.
Jag har haft lite data med barn från tvåan idag. Så har jag gjort i ordning …jag gick till glasögonaffären och jag ska få nya bågar.
Det var ju gott det då, för dom är alldeles konstiga i bågen. De ska fixa det. Hoppas jag får dom snart också. Otur har jag.
När jag kom hem stekte jag kotletter och gjorde fisk, laxbitar gjorde jag i ordning till Henke som han kan ta med sig till jobbet när jag är borta. Jag såg på TV, halv åtta hos mig.
De gjorde väldig god röra att lägga över laxen där. Den ska jag leta upp och göra i ordning också. Sedan har jag suttit och sett på TV här och slöat.
Ni får ha en så bra kväll som möjligt.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)