söndag, november 29, 2009
sovmorgon
Sov länge. Upp och åt lite frukost. Vi tog lite rester från tacogratängen. Satt och slöade framför TV´n. Tvättat lite granna har jag gjort. Nu sist tog vi bacon, potatis och vita bönor. Men nu ska jag faktiskt ta och krypa i säng. Jag känner mig frusen och trött idag. Vi får se hur detta går.
sovmorgon
Sov länge. Upp och åt lite frukost. Vi tog lite rester från tacogratängen. Satt och slöade framför TV´n. Tvättat lite granna har jag gjort. Nu sist tog vi bacon, potatis och vita bönor. Men nu ska jag faktiskt ta och krypa i säng. Jag känner mig frusen och trött idag. Vi får se hur detta går.
lördag, november 28, 2009
bröllop
Vi gjorde oss en tacogratäng och åt och duschade. Så gjorde vi oss fina till Annas och Tomas bröllop. Dom gifte sig i Rådhuset i Göteborg. Vi var inte med på det men svägerskan kom och hämtade oss och vi åkte vi ner till la Cuvée nära Munkebäckstorget i Kålltorp. Det var en väldigt fin och trevlig lokal. Och alla blev alldeles förvirrade - Ja, några blev det faktiskt. Vi hamnade inte bredvid våra respektive, men jag tänkte det får väl gå då. Jag fick ju bredvid mig två personer som skulle hjälpa till, så jag blev ju sittande ensam några gånger. Men jag tyckte synd om Annas föräldrar som inte fick sitta vid honnörsbordet. Det stämde ingenting. Men ja, det gick väl an, men jag tyckte inte om det. Man får ju respektera hur andra vill ha det. Jag skulle aldrig göra så mot personer, man måste se hur man känner folk och så. Men hon är ju en sån person också då.
bröllop
Vi gjorde oss en tacogratäng och åt och duschade. Så gjorde vi oss fina till Annas och Tomas bröllop. Dom gifte sig i Rådhuset i Göteborg. Vi var inte med på det men svägerskan kom och hämtade oss och vi åkte vi ner till la Cuvée nära Munkebäckstorget i Kålltorp. Det var en väldigt fin och trevlig lokal. Och alla blev alldeles förvirrade - Ja, några blev det faktiskt. Vi hamnade inte bredvid våra respektive, men jag tänkte det får väl gå då. Jag fick ju bredvid mig två personer som skulle hjälpa till, så jag blev ju sittande ensam några gånger. Men jag tyckte synd om Annas föräldrar som inte fick sitta vid honnörsbordet. Det stämde ingenting. Men ja, det gick väl an, men jag tyckte inte om det. Man får ju respektera hur andra vill ha det. Jag skulle aldrig göra så mot personer, man måste se hur man känner folk och så. Men hon är ju en sån person också då.
fredag, november 27, 2009
Nu längtar man till första advent
God morgon! Va mörkt det är på morgonen nu! Det märks att det har blivit riktigt mörkt ute nu! Nu längtar man till första advent, att få in adventsljusstake och så! Nu är det fredag, va skönt! Och idag kommer Henke och hämtar mig på jobbet, härligt! Och Henke kör mig ut till vägen, så jag slipper gå i detta hemska mörkret här i skogen, det ska bli underbart!Och sjuttsingen, så bet jag av en tand igår, så jag känner att jag har värk i den tanden, inte roligt! Så jag ska ringa tandläkaren det första jag gör när dom öppnar idag. Det är vad som ska hända just nu, jag har inte tid med såna saker! Och glasögonen är det också fel på, jag har otur med mig känner jag, det är inte roligt. Men nu ska vi ha adventskaffe och så på jobbet, det ska bli trevligt! Jag ska ta på mig min vanliga sammetskjol och kavaj i rött, som jag haft i flera år, den trivs jag väldigt gott i. Jag får se om jag får på mig den också. Men ni får ha en bra helg, och ha ett underbart liv också!
Nu längtar man till första advent
God morgon! Va mörkt det är på morgonen nu! Det märks att det har blivit riktigt mörkt ute nu! Nu längtar man till första advent, att få in adventsljusstake och så! Nu är det fredag, va skönt! Och idag kommer Henke och hämtar mig på jobbet, härligt! Och Henke kör mig ut till vägen, så jag slipper gå i detta hemska mörkret här i skogen, det ska bli underbart!Och sjuttsingen, så bet jag av en tand igår, så jag känner att jag har värk i den tanden, inte roligt! Så jag ska ringa tandläkaren det första jag gör när dom öppnar idag. Det är vad som ska hända just nu, jag har inte tid med såna saker! Och glasögonen är det också fel på, jag har otur med mig känner jag, det är inte roligt. Men nu ska vi ha adventskaffe och så på jobbet, det ska bli trevligt! Jag ska ta på mig min vanliga sammetskjol och kavaj i rött, som jag haft i flera år, den trivs jag väldigt gott i. Jag får se om jag får på mig den också. Men ni får ha en bra helg, och ha ett underbart liv också!
torsdag, november 26, 2009
Marschen för tillgänglighet 2010
Marschen för tillgänglighet 2010 lördag 29 maj
Marschen för tillgänglighet har som enda syfte att otillgänglighet ska klassas som diskriminering av personer med funktionsnedsättning. Fler än 140 organisationer och företag stödjer oss och vårt syfte. Organisationerna som ställt sig bakom innefattar bland annat samtliga stora, traditionella handikapporganisationer, inklusive ungdomsorganisationer: Handikappförbundens Samarbetsorgan (HSO), DHR - Förbundet för ett samhälle utan rörelsehinder, Neurologiskt Handikappades Riksförbund (NHR), Synskadades Riksförbund (SRF), Hörselskadades Riksförbund (HRF), Riksföreningen för Trafik och Polioskadade (RTP), Reumatikerförbundet, Svenska Diabetesförbundet, Astma och allergiförbundet, För utvecklingsstörda barn, unga och vuxna (FUB), Svenska Handikapporganisationers Internationella Biståndsförening (SHIA), Svenska Handikappidrottsförbundet (SHIF), etc.; den svenska Independent Living-rörelsen: Stiftarna av Independent Living i Sverige (Stil), Göteborgs Independent Living (GIL), Helsingborgs Independent Living (HIL), Föreningen JAG, Independent Living Institute (ILI); politiska organisationer: Miljöpartiet de gröna, Vänsterpartiet, Grön Ungdom, Liberala Ungdomsförbundet (LUF), SSU Stockholm, etc.; organisationer som tidigare inte knutits till kampen för rättigheter för personer med funktionsnedsättning: Sveriges förenade studentkårer (SFS), Pensionärernas riksorganisation (PRO), Uppsala Studentkår, Legitimerade Sjukgymnasters Riksförbund, Förbundet Sveriges Arbetsterapeuter, etc.
Marschen för tillgänglighet 2010
Marschen för tillgänglighet 2010 lördag 29 maj
Marschen för tillgänglighet har som enda syfte att otillgänglighet ska klassas som diskriminering av personer med funktionsnedsättning. Fler än 140 organisationer och företag stödjer oss och vårt syfte. Organisationerna som ställt sig bakom innefattar bland annat samtliga stora, traditionella handikapporganisationer, inklusive ungdomsorganisationer: Handikappförbundens Samarbetsorgan (HSO), DHR - Förbundet för ett samhälle utan rörelsehinder, Neurologiskt Handikappades Riksförbund (NHR), Synskadades Riksförbund (SRF), Hörselskadades Riksförbund (HRF), Riksföreningen för Trafik och Polioskadade (RTP), Reumatikerförbundet, Svenska Diabetesförbundet, Astma och allergiförbundet, För utvecklingsstörda barn, unga och vuxna (FUB), Svenska Handikapporganisationers Internationella Biståndsförening (SHIA), Svenska Handikappidrottsförbundet (SHIF), etc.; den svenska Independent Living-rörelsen: Stiftarna av Independent Living i Sverige (Stil), Göteborgs Independent Living (GIL), Helsingborgs Independent Living (HIL), Föreningen JAG, Independent Living Institute (ILI); politiska organisationer: Miljöpartiet de gröna, Vänsterpartiet, Grön Ungdom, Liberala Ungdomsförbundet (LUF), SSU Stockholm, etc.; organisationer som tidigare inte knutits till kampen för rättigheter för personer med funktionsnedsättning: Sveriges förenade studentkårer (SFS), Pensionärernas riksorganisation (PRO), Uppsala Studentkår, Legitimerade Sjukgymnasters Riksförbund, Förbundet Sveriges Arbetsterapeuter, etc.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



