fredag, november 27, 2009
Nu längtar man till första advent
God morgon! Va mörkt det är på morgonen nu! Det märks att det har blivit riktigt mörkt ute nu! Nu längtar man till första advent, att få in adventsljusstake och så! Nu är det fredag, va skönt! Och idag kommer Henke och hämtar mig på jobbet, härligt! Och Henke kör mig ut till vägen, så jag slipper gå i detta hemska mörkret här i skogen, det ska bli underbart!Och sjuttsingen, så bet jag av en tand igår, så jag känner att jag har värk i den tanden, inte roligt! Så jag ska ringa tandläkaren det första jag gör när dom öppnar idag. Det är vad som ska hända just nu, jag har inte tid med såna saker! Och glasögonen är det också fel på, jag har otur med mig känner jag, det är inte roligt. Men nu ska vi ha adventskaffe och så på jobbet, det ska bli trevligt! Jag ska ta på mig min vanliga sammetskjol och kavaj i rött, som jag haft i flera år, den trivs jag väldigt gott i. Jag får se om jag får på mig den också. Men ni får ha en bra helg, och ha ett underbart liv också!
Nu längtar man till första advent
God morgon! Va mörkt det är på morgonen nu! Det märks att det har blivit riktigt mörkt ute nu! Nu längtar man till första advent, att få in adventsljusstake och så! Nu är det fredag, va skönt! Och idag kommer Henke och hämtar mig på jobbet, härligt! Och Henke kör mig ut till vägen, så jag slipper gå i detta hemska mörkret här i skogen, det ska bli underbart!Och sjuttsingen, så bet jag av en tand igår, så jag känner att jag har värk i den tanden, inte roligt! Så jag ska ringa tandläkaren det första jag gör när dom öppnar idag. Det är vad som ska hända just nu, jag har inte tid med såna saker! Och glasögonen är det också fel på, jag har otur med mig känner jag, det är inte roligt. Men nu ska vi ha adventskaffe och så på jobbet, det ska bli trevligt! Jag ska ta på mig min vanliga sammetskjol och kavaj i rött, som jag haft i flera år, den trivs jag väldigt gott i. Jag får se om jag får på mig den också. Men ni får ha en bra helg, och ha ett underbart liv också!
torsdag, november 26, 2009
Marschen för tillgänglighet 2010
Marschen för tillgänglighet 2010 lördag 29 maj
Marschen för tillgänglighet har som enda syfte att otillgänglighet ska klassas som diskriminering av personer med funktionsnedsättning. Fler än 140 organisationer och företag stödjer oss och vårt syfte. Organisationerna som ställt sig bakom innefattar bland annat samtliga stora, traditionella handikapporganisationer, inklusive ungdomsorganisationer: Handikappförbundens Samarbetsorgan (HSO), DHR - Förbundet för ett samhälle utan rörelsehinder, Neurologiskt Handikappades Riksförbund (NHR), Synskadades Riksförbund (SRF), Hörselskadades Riksförbund (HRF), Riksföreningen för Trafik och Polioskadade (RTP), Reumatikerförbundet, Svenska Diabetesförbundet, Astma och allergiförbundet, För utvecklingsstörda barn, unga och vuxna (FUB), Svenska Handikapporganisationers Internationella Biståndsförening (SHIA), Svenska Handikappidrottsförbundet (SHIF), etc.; den svenska Independent Living-rörelsen: Stiftarna av Independent Living i Sverige (Stil), Göteborgs Independent Living (GIL), Helsingborgs Independent Living (HIL), Föreningen JAG, Independent Living Institute (ILI); politiska organisationer: Miljöpartiet de gröna, Vänsterpartiet, Grön Ungdom, Liberala Ungdomsförbundet (LUF), SSU Stockholm, etc.; organisationer som tidigare inte knutits till kampen för rättigheter för personer med funktionsnedsättning: Sveriges förenade studentkårer (SFS), Pensionärernas riksorganisation (PRO), Uppsala Studentkår, Legitimerade Sjukgymnasters Riksförbund, Förbundet Sveriges Arbetsterapeuter, etc.
Marschen för tillgänglighet 2010
Marschen för tillgänglighet 2010 lördag 29 maj
Marschen för tillgänglighet har som enda syfte att otillgänglighet ska klassas som diskriminering av personer med funktionsnedsättning. Fler än 140 organisationer och företag stödjer oss och vårt syfte. Organisationerna som ställt sig bakom innefattar bland annat samtliga stora, traditionella handikapporganisationer, inklusive ungdomsorganisationer: Handikappförbundens Samarbetsorgan (HSO), DHR - Förbundet för ett samhälle utan rörelsehinder, Neurologiskt Handikappades Riksförbund (NHR), Synskadades Riksförbund (SRF), Hörselskadades Riksförbund (HRF), Riksföreningen för Trafik och Polioskadade (RTP), Reumatikerförbundet, Svenska Diabetesförbundet, Astma och allergiförbundet, För utvecklingsstörda barn, unga och vuxna (FUB), Svenska Handikapporganisationers Internationella Biståndsförening (SHIA), Svenska Handikappidrottsförbundet (SHIF), etc.; den svenska Independent Living-rörelsen: Stiftarna av Independent Living i Sverige (Stil), Göteborgs Independent Living (GIL), Helsingborgs Independent Living (HIL), Föreningen JAG, Independent Living Institute (ILI); politiska organisationer: Miljöpartiet de gröna, Vänsterpartiet, Grön Ungdom, Liberala Ungdomsförbundet (LUF), SSU Stockholm, etc.; organisationer som tidigare inte knutits till kampen för rättigheter för personer med funktionsnedsättning: Sveriges förenade studentkårer (SFS), Pensionärernas riksorganisation (PRO), Uppsala Studentkår, Legitimerade Sjukgymnasters Riksförbund, Förbundet Sveriges Arbetsterapeuter, etc.
Åter och åter regn, regn och regn
Jag hatar snart det här vädret. Det är ganska hemskt och jobbigt och ha det här regnet.
Så är det torsdag redan. Det är så skönt, jag har sovmorgon idag, börjar klockan 10. Men det ärju lite dritt idag också. Jag fick gå hem 1,5 timme tidigare idag och sen ska jag faktiskt åka tillbaka och ha APT. Jag är inte riktigt sugen på och ha APT såhär sent på kvällen.Så ska vi försöka jag och Henke här och samarbeta i morgon. Vi måste hitta någon present till den personen som ska gifta sig. Det blir inte lätt. Sen ska jag till frissan och alltihopa i morgon.
Det här är inte roligt och vara ute så här sent på kvällen. Jag tänkte jag skulle få gå och lägga mig tidigt för att jag skulle få orka med allting.
Det är så himla mycket jag ska göra. Det är tufft ärligt talat. Det känns skittufft.
Jag har faktiskt varit på Sibylla och köpt mig kyckling-meny med hamburgare och allting. Det var sådär tyckte jag, men lite snabbmat går väl an och äta ibland. Men nu får ni ha det så bra.
Så är det torsdag redan. Det är så skönt, jag har sovmorgon idag, börjar klockan 10. Men det ärju lite dritt idag också. Jag fick gå hem 1,5 timme tidigare idag och sen ska jag faktiskt åka tillbaka och ha APT. Jag är inte riktigt sugen på och ha APT såhär sent på kvällen.Så ska vi försöka jag och Henke här och samarbeta i morgon. Vi måste hitta någon present till den personen som ska gifta sig. Det blir inte lätt. Sen ska jag till frissan och alltihopa i morgon.
Det här är inte roligt och vara ute så här sent på kvällen. Jag tänkte jag skulle få gå och lägga mig tidigt för att jag skulle få orka med allting.
Det är så himla mycket jag ska göra. Det är tufft ärligt talat. Det känns skittufft.
Jag har faktiskt varit på Sibylla och köpt mig kyckling-meny med hamburgare och allting. Det var sådär tyckte jag, men lite snabbmat går väl an och äta ibland. Men nu får ni ha det så bra.
Åter och åter regn, regn och regn
Jag hatar snart det här vädret. Det är ganska hemskt och jobbigt och ha det här regnet.
Så är det torsdag redan. Det är så skönt, jag har sovmorgon idag, börjar klockan 10. Men det ärju lite dritt idag också. Jag fick gå hem 1,5 timme tidigare idag och sen ska jag faktiskt åka tillbaka och ha APT. Jag är inte riktigt sugen på och ha APT såhär sent på kvällen.Så ska vi försöka jag och Henke här och samarbeta i morgon. Vi måste hitta någon present till den personen som ska gifta sig. Det blir inte lätt. Sen ska jag till frissan och alltihopa i morgon.
Det här är inte roligt och vara ute så här sent på kvällen. Jag tänkte jag skulle få gå och lägga mig tidigt för att jag skulle få orka med allting.
Det är så himla mycket jag ska göra. Det är tufft ärligt talat. Det känns skittufft.
Jag har faktiskt varit på Sibylla och köpt mig kyckling-meny med hamburgare och allting. Det var sådär tyckte jag, men lite snabbmat går väl an och äta ibland. Men nu får ni ha det så bra.
Så är det torsdag redan. Det är så skönt, jag har sovmorgon idag, börjar klockan 10. Men det ärju lite dritt idag också. Jag fick gå hem 1,5 timme tidigare idag och sen ska jag faktiskt åka tillbaka och ha APT. Jag är inte riktigt sugen på och ha APT såhär sent på kvällen.Så ska vi försöka jag och Henke här och samarbeta i morgon. Vi måste hitta någon present till den personen som ska gifta sig. Det blir inte lätt. Sen ska jag till frissan och alltihopa i morgon.
Det här är inte roligt och vara ute så här sent på kvällen. Jag tänkte jag skulle få gå och lägga mig tidigt för att jag skulle få orka med allting.
Det är så himla mycket jag ska göra. Det är tufft ärligt talat. Det känns skittufft.
Jag har faktiskt varit på Sibylla och köpt mig kyckling-meny med hamburgare och allting. Det var sådär tyckte jag, men lite snabbmat går väl an och äta ibland. Men nu får ni ha det så bra.
onsdag, november 25, 2009
en bra hemsida Kunskapsstjärnan
Det är inte kul att vakna på morgonen. Vilket helskotta väder det har varit idag! Regn och skit och blåst. Ja, det var ett hemskt väder.
Det var inte alls roligt. Men det var så gulligt att Henke kunde åka en timme tidigare till jobbet idag så jag slapp och åka så tidigt på morgonen. Det var faktiskt skitgulligt av honom. Ja, det känns lite jobbigt att jobba alla dagar i veckan nu. Det tär på mig verkligen, men jag börjar bli lite nervös här också: ”Nu var det 2010” heter en konferens om läshandikapp som Kultur i Väst och regionbiblioteket har fixat. Vet ni vem som skall prata där? Jo, jag ska göra det. Så jag ska ha två dagar – första dagen på tisdag ska jag vara tjänstledig och nästa dag ska jag vara ledig och titta på lite granna, lyssna och så där. Så det blir fullsmäckat och alltihopa.
Jag ska faktiskt bo på hotell och jag längtar till detta. Och få ha det lite mysigt. Jag ska köpa lite godis med mig och gå på mingel på tisdag kväll. Det här ska bli riktigt mysigt faktiskt. De känns härligt. Tur att jag ska ha med mig Taltjänst som ska hjälpa mig. Tänk, det är Niklas Hyland som ska prata efter mig. Det är helt otroligt. Ja, detta händer på tisdag, så att är jag flummig här nu med min blogg så vet ni varför.
Jag har haft fyrorna som har skrivit om vikingatiden. ”Unga fakta” är en väldigt bra site att vara inne på faktisk. Helt underbar.
Den var bra att söka på, det fick jag lära mig nu. Det var lätt att skriva och lätt att förstå, så att det kändes görbra. Sen hittade jag en annan sida med lite godsaker på och den heter ”Kunskapsstjärnan”. Där kan föräldrar vara inloggade och göra olika saker. Där fanns klocka, fotografi, knåp och knep. Väldigt bra ställe. Där fanns analog och vanlig och digital klocka. Tangentträning… det var så mycket.
Jag kan inte berätta allt. Gå in och titta själva. Men ni får ha en bra eftermiddag och fortsatt regnig dag så ska jag gå och käka lite mat.
Det var inte alls roligt. Men det var så gulligt att Henke kunde åka en timme tidigare till jobbet idag så jag slapp och åka så tidigt på morgonen. Det var faktiskt skitgulligt av honom. Ja, det känns lite jobbigt att jobba alla dagar i veckan nu. Det tär på mig verkligen, men jag börjar bli lite nervös här också: ”Nu var det 2010” heter en konferens om läshandikapp som Kultur i Väst och regionbiblioteket har fixat. Vet ni vem som skall prata där? Jo, jag ska göra det. Så jag ska ha två dagar – första dagen på tisdag ska jag vara tjänstledig och nästa dag ska jag vara ledig och titta på lite granna, lyssna och så där. Så det blir fullsmäckat och alltihopa.
Jag ska faktiskt bo på hotell och jag längtar till detta. Och få ha det lite mysigt. Jag ska köpa lite godis med mig och gå på mingel på tisdag kväll. Det här ska bli riktigt mysigt faktiskt. De känns härligt. Tur att jag ska ha med mig Taltjänst som ska hjälpa mig. Tänk, det är Niklas Hyland som ska prata efter mig. Det är helt otroligt. Ja, detta händer på tisdag, så att är jag flummig här nu med min blogg så vet ni varför.
Jag har haft fyrorna som har skrivit om vikingatiden. ”Unga fakta” är en väldigt bra site att vara inne på faktisk. Helt underbar.
Den var bra att söka på, det fick jag lära mig nu. Det var lätt att skriva och lätt att förstå, så att det kändes görbra. Sen hittade jag en annan sida med lite godsaker på och den heter ”Kunskapsstjärnan”. Där kan föräldrar vara inloggade och göra olika saker. Där fanns klocka, fotografi, knåp och knep. Väldigt bra ställe. Där fanns analog och vanlig och digital klocka. Tangentträning… det var så mycket.
Jag kan inte berätta allt. Gå in och titta själva. Men ni får ha en bra eftermiddag och fortsatt regnig dag så ska jag gå och käka lite mat.
en bra hemsida Kunskapsstjärnan
Det är inte kul att vakna på morgonen. Vilket helskotta väder det har varit idag! Regn och skit och blåst. Ja, det var ett hemskt väder.
Det var inte alls roligt. Men det var så gulligt att Henke kunde åka en timme tidigare till jobbet idag så jag slapp och åka så tidigt på morgonen. Det var faktiskt skitgulligt av honom. Ja, det känns lite jobbigt att jobba alla dagar i veckan nu. Det tär på mig verkligen, men jag börjar bli lite nervös här också: ”Nu var det 2010” heter en konferens om läshandikapp som Kultur i Väst och regionbiblioteket har fixat. Vet ni vem som skall prata där? Jo, jag ska göra det. Så jag ska ha två dagar – första dagen på tisdag ska jag vara tjänstledig och nästa dag ska jag vara ledig och titta på lite granna, lyssna och så där. Så det blir fullsmäckat och alltihopa.
Jag ska faktiskt bo på hotell och jag längtar till detta. Och få ha det lite mysigt. Jag ska köpa lite godis med mig och gå på mingel på tisdag kväll. Det här ska bli riktigt mysigt faktiskt. De känns härligt. Tur att jag ska ha med mig Taltjänst som ska hjälpa mig. Tänk, det är Niklas Hyland som ska prata efter mig. Det är helt otroligt. Ja, detta händer på tisdag, så att är jag flummig här nu med min blogg så vet ni varför.
Jag har haft fyrorna som har skrivit om vikingatiden. ”Unga fakta” är en väldigt bra site att vara inne på faktisk. Helt underbar.
Den var bra att söka på, det fick jag lära mig nu. Det var lätt att skriva och lätt att förstå, så att det kändes görbra. Sen hittade jag en annan sida med lite godsaker på och den heter ”Kunskapsstjärnan”. Där kan föräldrar vara inloggade och göra olika saker. Där fanns klocka, fotografi, knåp och knep. Väldigt bra ställe. Där fanns analog och vanlig och digital klocka. Tangentträning… det var så mycket.
Jag kan inte berätta allt. Gå in och titta själva. Men ni får ha en bra eftermiddag och fortsatt regnig dag så ska jag gå och käka lite mat.
Det var inte alls roligt. Men det var så gulligt att Henke kunde åka en timme tidigare till jobbet idag så jag slapp och åka så tidigt på morgonen. Det var faktiskt skitgulligt av honom. Ja, det känns lite jobbigt att jobba alla dagar i veckan nu. Det tär på mig verkligen, men jag börjar bli lite nervös här också: ”Nu var det 2010” heter en konferens om läshandikapp som Kultur i Väst och regionbiblioteket har fixat. Vet ni vem som skall prata där? Jo, jag ska göra det. Så jag ska ha två dagar – första dagen på tisdag ska jag vara tjänstledig och nästa dag ska jag vara ledig och titta på lite granna, lyssna och så där. Så det blir fullsmäckat och alltihopa.
Jag ska faktiskt bo på hotell och jag längtar till detta. Och få ha det lite mysigt. Jag ska köpa lite godis med mig och gå på mingel på tisdag kväll. Det här ska bli riktigt mysigt faktiskt. De känns härligt. Tur att jag ska ha med mig Taltjänst som ska hjälpa mig. Tänk, det är Niklas Hyland som ska prata efter mig. Det är helt otroligt. Ja, detta händer på tisdag, så att är jag flummig här nu med min blogg så vet ni varför.
Jag har haft fyrorna som har skrivit om vikingatiden. ”Unga fakta” är en väldigt bra site att vara inne på faktisk. Helt underbar.
Den var bra att söka på, det fick jag lära mig nu. Det var lätt att skriva och lätt att förstå, så att det kändes görbra. Sen hittade jag en annan sida med lite godsaker på och den heter ”Kunskapsstjärnan”. Där kan föräldrar vara inloggade och göra olika saker. Där fanns klocka, fotografi, knåp och knep. Väldigt bra ställe. Där fanns analog och vanlig och digital klocka. Tangentträning… det var så mycket.
Jag kan inte berätta allt. Gå in och titta själva. Men ni får ha en bra eftermiddag och fortsatt regnig dag så ska jag gå och käka lite mat.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
