Jag hatar snart det här vädret. Det är ganska hemskt och jobbigt och ha det här regnet.
Så är det torsdag redan. Det är så skönt, jag har sovmorgon idag, börjar klockan 10. Men det ärju lite dritt idag också. Jag fick gå hem 1,5 timme tidigare idag och sen ska jag faktiskt åka tillbaka och ha APT. Jag är inte riktigt sugen på och ha APT såhär sent på kvällen.Så ska vi försöka jag och Henke här och samarbeta i morgon. Vi måste hitta någon present till den personen som ska gifta sig. Det blir inte lätt. Sen ska jag till frissan och alltihopa i morgon.
Det här är inte roligt och vara ute så här sent på kvällen. Jag tänkte jag skulle få gå och lägga mig tidigt för att jag skulle få orka med allting.
Det är så himla mycket jag ska göra. Det är tufft ärligt talat. Det känns skittufft.
Jag har faktiskt varit på Sibylla och köpt mig kyckling-meny med hamburgare och allting. Det var sådär tyckte jag, men lite snabbmat går väl an och äta ibland. Men nu får ni ha det så bra.
torsdag, november 26, 2009
Åter och åter regn, regn och regn
Jag hatar snart det här vädret. Det är ganska hemskt och jobbigt och ha det här regnet.
Så är det torsdag redan. Det är så skönt, jag har sovmorgon idag, börjar klockan 10. Men det ärju lite dritt idag också. Jag fick gå hem 1,5 timme tidigare idag och sen ska jag faktiskt åka tillbaka och ha APT. Jag är inte riktigt sugen på och ha APT såhär sent på kvällen.Så ska vi försöka jag och Henke här och samarbeta i morgon. Vi måste hitta någon present till den personen som ska gifta sig. Det blir inte lätt. Sen ska jag till frissan och alltihopa i morgon.
Det här är inte roligt och vara ute så här sent på kvällen. Jag tänkte jag skulle få gå och lägga mig tidigt för att jag skulle få orka med allting.
Det är så himla mycket jag ska göra. Det är tufft ärligt talat. Det känns skittufft.
Jag har faktiskt varit på Sibylla och köpt mig kyckling-meny med hamburgare och allting. Det var sådär tyckte jag, men lite snabbmat går väl an och äta ibland. Men nu får ni ha det så bra.
Så är det torsdag redan. Det är så skönt, jag har sovmorgon idag, börjar klockan 10. Men det ärju lite dritt idag också. Jag fick gå hem 1,5 timme tidigare idag och sen ska jag faktiskt åka tillbaka och ha APT. Jag är inte riktigt sugen på och ha APT såhär sent på kvällen.Så ska vi försöka jag och Henke här och samarbeta i morgon. Vi måste hitta någon present till den personen som ska gifta sig. Det blir inte lätt. Sen ska jag till frissan och alltihopa i morgon.
Det här är inte roligt och vara ute så här sent på kvällen. Jag tänkte jag skulle få gå och lägga mig tidigt för att jag skulle få orka med allting.
Det är så himla mycket jag ska göra. Det är tufft ärligt talat. Det känns skittufft.
Jag har faktiskt varit på Sibylla och köpt mig kyckling-meny med hamburgare och allting. Det var sådär tyckte jag, men lite snabbmat går väl an och äta ibland. Men nu får ni ha det så bra.
onsdag, november 25, 2009
en bra hemsida Kunskapsstjärnan
Det är inte kul att vakna på morgonen. Vilket helskotta väder det har varit idag! Regn och skit och blåst. Ja, det var ett hemskt väder.
Det var inte alls roligt. Men det var så gulligt att Henke kunde åka en timme tidigare till jobbet idag så jag slapp och åka så tidigt på morgonen. Det var faktiskt skitgulligt av honom. Ja, det känns lite jobbigt att jobba alla dagar i veckan nu. Det tär på mig verkligen, men jag börjar bli lite nervös här också: ”Nu var det 2010” heter en konferens om läshandikapp som Kultur i Väst och regionbiblioteket har fixat. Vet ni vem som skall prata där? Jo, jag ska göra det. Så jag ska ha två dagar – första dagen på tisdag ska jag vara tjänstledig och nästa dag ska jag vara ledig och titta på lite granna, lyssna och så där. Så det blir fullsmäckat och alltihopa.
Jag ska faktiskt bo på hotell och jag längtar till detta. Och få ha det lite mysigt. Jag ska köpa lite godis med mig och gå på mingel på tisdag kväll. Det här ska bli riktigt mysigt faktiskt. De känns härligt. Tur att jag ska ha med mig Taltjänst som ska hjälpa mig. Tänk, det är Niklas Hyland som ska prata efter mig. Det är helt otroligt. Ja, detta händer på tisdag, så att är jag flummig här nu med min blogg så vet ni varför.
Jag har haft fyrorna som har skrivit om vikingatiden. ”Unga fakta” är en väldigt bra site att vara inne på faktisk. Helt underbar.
Den var bra att söka på, det fick jag lära mig nu. Det var lätt att skriva och lätt att förstå, så att det kändes görbra. Sen hittade jag en annan sida med lite godsaker på och den heter ”Kunskapsstjärnan”. Där kan föräldrar vara inloggade och göra olika saker. Där fanns klocka, fotografi, knåp och knep. Väldigt bra ställe. Där fanns analog och vanlig och digital klocka. Tangentträning… det var så mycket.
Jag kan inte berätta allt. Gå in och titta själva. Men ni får ha en bra eftermiddag och fortsatt regnig dag så ska jag gå och käka lite mat.
Det var inte alls roligt. Men det var så gulligt att Henke kunde åka en timme tidigare till jobbet idag så jag slapp och åka så tidigt på morgonen. Det var faktiskt skitgulligt av honom. Ja, det känns lite jobbigt att jobba alla dagar i veckan nu. Det tär på mig verkligen, men jag börjar bli lite nervös här också: ”Nu var det 2010” heter en konferens om läshandikapp som Kultur i Väst och regionbiblioteket har fixat. Vet ni vem som skall prata där? Jo, jag ska göra det. Så jag ska ha två dagar – första dagen på tisdag ska jag vara tjänstledig och nästa dag ska jag vara ledig och titta på lite granna, lyssna och så där. Så det blir fullsmäckat och alltihopa.
Jag ska faktiskt bo på hotell och jag längtar till detta. Och få ha det lite mysigt. Jag ska köpa lite godis med mig och gå på mingel på tisdag kväll. Det här ska bli riktigt mysigt faktiskt. De känns härligt. Tur att jag ska ha med mig Taltjänst som ska hjälpa mig. Tänk, det är Niklas Hyland som ska prata efter mig. Det är helt otroligt. Ja, detta händer på tisdag, så att är jag flummig här nu med min blogg så vet ni varför.
Jag har haft fyrorna som har skrivit om vikingatiden. ”Unga fakta” är en väldigt bra site att vara inne på faktisk. Helt underbar.
Den var bra att söka på, det fick jag lära mig nu. Det var lätt att skriva och lätt att förstå, så att det kändes görbra. Sen hittade jag en annan sida med lite godsaker på och den heter ”Kunskapsstjärnan”. Där kan föräldrar vara inloggade och göra olika saker. Där fanns klocka, fotografi, knåp och knep. Väldigt bra ställe. Där fanns analog och vanlig och digital klocka. Tangentträning… det var så mycket.
Jag kan inte berätta allt. Gå in och titta själva. Men ni får ha en bra eftermiddag och fortsatt regnig dag så ska jag gå och käka lite mat.
en bra hemsida Kunskapsstjärnan
Det är inte kul att vakna på morgonen. Vilket helskotta väder det har varit idag! Regn och skit och blåst. Ja, det var ett hemskt väder.
Det var inte alls roligt. Men det var så gulligt att Henke kunde åka en timme tidigare till jobbet idag så jag slapp och åka så tidigt på morgonen. Det var faktiskt skitgulligt av honom. Ja, det känns lite jobbigt att jobba alla dagar i veckan nu. Det tär på mig verkligen, men jag börjar bli lite nervös här också: ”Nu var det 2010” heter en konferens om läshandikapp som Kultur i Väst och regionbiblioteket har fixat. Vet ni vem som skall prata där? Jo, jag ska göra det. Så jag ska ha två dagar – första dagen på tisdag ska jag vara tjänstledig och nästa dag ska jag vara ledig och titta på lite granna, lyssna och så där. Så det blir fullsmäckat och alltihopa.
Jag ska faktiskt bo på hotell och jag längtar till detta. Och få ha det lite mysigt. Jag ska köpa lite godis med mig och gå på mingel på tisdag kväll. Det här ska bli riktigt mysigt faktiskt. De känns härligt. Tur att jag ska ha med mig Taltjänst som ska hjälpa mig. Tänk, det är Niklas Hyland som ska prata efter mig. Det är helt otroligt. Ja, detta händer på tisdag, så att är jag flummig här nu med min blogg så vet ni varför.
Jag har haft fyrorna som har skrivit om vikingatiden. ”Unga fakta” är en väldigt bra site att vara inne på faktisk. Helt underbar.
Den var bra att söka på, det fick jag lära mig nu. Det var lätt att skriva och lätt att förstå, så att det kändes görbra. Sen hittade jag en annan sida med lite godsaker på och den heter ”Kunskapsstjärnan”. Där kan föräldrar vara inloggade och göra olika saker. Där fanns klocka, fotografi, knåp och knep. Väldigt bra ställe. Där fanns analog och vanlig och digital klocka. Tangentträning… det var så mycket.
Jag kan inte berätta allt. Gå in och titta själva. Men ni får ha en bra eftermiddag och fortsatt regnig dag så ska jag gå och käka lite mat.
Det var inte alls roligt. Men det var så gulligt att Henke kunde åka en timme tidigare till jobbet idag så jag slapp och åka så tidigt på morgonen. Det var faktiskt skitgulligt av honom. Ja, det känns lite jobbigt att jobba alla dagar i veckan nu. Det tär på mig verkligen, men jag börjar bli lite nervös här också: ”Nu var det 2010” heter en konferens om läshandikapp som Kultur i Väst och regionbiblioteket har fixat. Vet ni vem som skall prata där? Jo, jag ska göra det. Så jag ska ha två dagar – första dagen på tisdag ska jag vara tjänstledig och nästa dag ska jag vara ledig och titta på lite granna, lyssna och så där. Så det blir fullsmäckat och alltihopa.
Jag ska faktiskt bo på hotell och jag längtar till detta. Och få ha det lite mysigt. Jag ska köpa lite godis med mig och gå på mingel på tisdag kväll. Det här ska bli riktigt mysigt faktiskt. De känns härligt. Tur att jag ska ha med mig Taltjänst som ska hjälpa mig. Tänk, det är Niklas Hyland som ska prata efter mig. Det är helt otroligt. Ja, detta händer på tisdag, så att är jag flummig här nu med min blogg så vet ni varför.
Jag har haft fyrorna som har skrivit om vikingatiden. ”Unga fakta” är en väldigt bra site att vara inne på faktisk. Helt underbar.
Den var bra att söka på, det fick jag lära mig nu. Det var lätt att skriva och lätt att förstå, så att det kändes görbra. Sen hittade jag en annan sida med lite godsaker på och den heter ”Kunskapsstjärnan”. Där kan föräldrar vara inloggade och göra olika saker. Där fanns klocka, fotografi, knåp och knep. Väldigt bra ställe. Där fanns analog och vanlig och digital klocka. Tangentträning… det var så mycket.
Jag kan inte berätta allt. Gå in och titta själva. Men ni får ha en bra eftermiddag och fortsatt regnig dag så ska jag gå och käka lite mat.
tisdag, november 24, 2009
ny dag
först var jag på jobbet en sväng och grejade med Pojken och Tigern. Sen var jag på NÄL på audiologen och gjorde hörseltest. Och nu ska jag faktiskt tillbaka till min öron- näs- och halsläkare och jag får se vad han gör.
Sedan var jag på planering med 6:an om vad vi ska göra framåt med vissa barn. Det kändes väldigt gott. Jag har fått gjort lite granna här och nu ska jag faktiskt steka lite köttfärssås och spagetti till Henke som han får ha med sig. Nu får ni ha det så bra.
Sedan var jag på planering med 6:an om vad vi ska göra framåt med vissa barn. Det kändes väldigt gott. Jag har fått gjort lite granna här och nu ska jag faktiskt steka lite köttfärssås och spagetti till Henke som han får ha med sig. Nu får ni ha det så bra.
ny dag
först var jag på jobbet en sväng och grejade med Pojken och Tigern. Sen var jag på NÄL på audiologen och gjorde hörseltest. Och nu ska jag faktiskt tillbaka till min öron- näs- och halsläkare och jag får se vad han gör.
Sedan var jag på planering med 6:an om vad vi ska göra framåt med vissa barn. Det kändes väldigt gott. Jag har fått gjort lite granna här och nu ska jag faktiskt steka lite köttfärssås och spagetti till Henke som han får ha med sig. Nu får ni ha det så bra.
Sedan var jag på planering med 6:an om vad vi ska göra framåt med vissa barn. Det kändes väldigt gott. Jag har fått gjort lite granna här och nu ska jag faktiskt steka lite köttfärssås och spagetti till Henke som han får ha med sig. Nu får ni ha det så bra.
måndag, november 23, 2009
mer sömn
God morgon! Sitter i soffan och käkar frukost. Det tog sin lilla tid innan jag kom ur sängen för att göra i ordning den. Jag tror att vissa människor behöver mer sömn än andra.. och jag behöver massor!
då var det måndag. ... då var det måndag · fullspäckad dag....
Jag kom till jobbet och så grejade och donade jag lite, men någon har ringt mig och sökt mig men ingen kan tala om vem det är. Jag blir så nyfiken när det ringer till mig men alla vet ju min mobil.
Sedan var jag på LÄSK gruppen. Det är väl väldigt synd om det ska läggas ner. Då har vi ingen länk från dyslexiförbundet till psykologresursen här i kommunen överhuvudtaget. Jag tycker det är synd om det kommer att bli så. Jag tycker det har varit väldigt givande de här åren det har funnits. Det har funnits i 20 år. Jag tycker det är bra att ha en liten länk och kunna få bolla med dom om hur man gör vidare med vissa barn och sånt. Jag tycker det är synd. Men det var så få som var där denna gången och vi kunde inte prata så mycket.
då var det måndag. ... då var det måndag · fullspäckad dag....
Jag kom till jobbet och så grejade och donade jag lite, men någon har ringt mig och sökt mig men ingen kan tala om vem det är. Jag blir så nyfiken när det ringer till mig men alla vet ju min mobil.
Sedan var jag på LÄSK gruppen. Det är väl väldigt synd om det ska läggas ner. Då har vi ingen länk från dyslexiförbundet till psykologresursen här i kommunen överhuvudtaget. Jag tycker det är synd om det kommer att bli så. Jag tycker det har varit väldigt givande de här åren det har funnits. Det har funnits i 20 år. Jag tycker det är bra att ha en liten länk och kunna få bolla med dom om hur man gör vidare med vissa barn och sånt. Jag tycker det är synd. Men det var så få som var där denna gången och vi kunde inte prata så mycket.
mer sömn
God morgon! Sitter i soffan och käkar frukost. Det tog sin lilla tid innan jag kom ur sängen för att göra i ordning den. Jag tror att vissa människor behöver mer sömn än andra.. och jag behöver massor!
då var det måndag. ... då var det måndag · fullspäckad dag....
Jag kom till jobbet och så grejade och donade jag lite, men någon har ringt mig och sökt mig men ingen kan tala om vem det är. Jag blir så nyfiken när det ringer till mig men alla vet ju min mobil.
Sedan var jag på LÄSK gruppen. Det är väl väldigt synd om det ska läggas ner. Då har vi ingen länk från dyslexiförbundet till psykologresursen här i kommunen överhuvudtaget. Jag tycker det är synd om det kommer att bli så. Jag tycker det har varit väldigt givande de här åren det har funnits. Det har funnits i 20 år. Jag tycker det är bra att ha en liten länk och kunna få bolla med dom om hur man gör vidare med vissa barn och sånt. Jag tycker det är synd. Men det var så få som var där denna gången och vi kunde inte prata så mycket.
då var det måndag. ... då var det måndag · fullspäckad dag....
Jag kom till jobbet och så grejade och donade jag lite, men någon har ringt mig och sökt mig men ingen kan tala om vem det är. Jag blir så nyfiken när det ringer till mig men alla vet ju min mobil.
Sedan var jag på LÄSK gruppen. Det är väl väldigt synd om det ska läggas ner. Då har vi ingen länk från dyslexiförbundet till psykologresursen här i kommunen överhuvudtaget. Jag tycker det är synd om det kommer att bli så. Jag tycker det har varit väldigt givande de här åren det har funnits. Det har funnits i 20 år. Jag tycker det är bra att ha en liten länk och kunna få bolla med dom om hur man gör vidare med vissa barn och sånt. Jag tycker det är synd. Men det var så få som var där denna gången och vi kunde inte prata så mycket.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)