tisdag, november 24, 2009

ny dag

först var jag på jobbet en sväng och grejade med Pojken och Tigern. Sen var jag på NÄL på audiologen och gjorde hörseltest. Och nu ska jag faktiskt tillbaka till min öron- näs- och halsläkare och jag får se vad han gör.


Sedan var jag på planering med 6:an om vad vi ska göra framåt med vissa barn. Det kändes väldigt gott. Jag har fått gjort lite granna här och nu ska jag faktiskt steka lite köttfärssås och spagetti till Henke som han får ha med sig. Nu får ni ha det så bra.

ny dag

först var jag på jobbet en sväng och grejade med Pojken och Tigern. Sen var jag på NÄL på audiologen och gjorde hörseltest. Och nu ska jag faktiskt tillbaka till min öron- näs- och halsläkare och jag får se vad han gör.


Sedan var jag på planering med 6:an om vad vi ska göra framåt med vissa barn. Det kändes väldigt gott. Jag har fått gjort lite granna här och nu ska jag faktiskt steka lite köttfärssås och spagetti till Henke som han får ha med sig. Nu får ni ha det så bra.

måndag, november 23, 2009

mer sömn

God morgon! Sitter i soffan och käkar frukost. Det tog sin lilla tid innan jag kom ur sängen för att göra i ordning den. Jag tror att vissa människor behöver mer sömn än andra.. och jag behöver massor!
då var det måndag. ... då var det måndag · fullspäckad dag....

Jag kom till jobbet och så grejade och donade jag lite, men någon har ringt mig och sökt mig men ingen kan tala om vem det är. Jag blir så nyfiken när det ringer till mig men alla vet ju min mobil.


Sedan var jag på LÄSK gruppen. Det är väl väldigt synd om det ska läggas ner. Då har vi ingen länk från dyslexiförbundet till psykologresursen här i kommunen överhuvudtaget. Jag tycker det är synd om det kommer att bli så. Jag tycker det har varit väldigt givande de här åren det har funnits. Det har funnits i 20 år. Jag tycker det är bra att ha en liten länk och kunna få bolla med dom om hur man gör vidare med vissa barn och sånt. Jag tycker det är synd. Men det var så få som var där denna gången och vi kunde inte prata så mycket.

mer sömn

God morgon! Sitter i soffan och käkar frukost. Det tog sin lilla tid innan jag kom ur sängen för att göra i ordning den. Jag tror att vissa människor behöver mer sömn än andra.. och jag behöver massor!
då var det måndag. ... då var det måndag · fullspäckad dag....

Jag kom till jobbet och så grejade och donade jag lite, men någon har ringt mig och sökt mig men ingen kan tala om vem det är. Jag blir så nyfiken när det ringer till mig men alla vet ju min mobil.


Sedan var jag på LÄSK gruppen. Det är väl väldigt synd om det ska läggas ner. Då har vi ingen länk från dyslexiförbundet till psykologresursen här i kommunen överhuvudtaget. Jag tycker det är synd om det kommer att bli så. Jag tycker det har varit väldigt givande de här åren det har funnits. Det har funnits i 20 år. Jag tycker det är bra att ha en liten länk och kunna få bolla med dom om hur man gör vidare med vissa barn och sånt. Jag tycker det är synd. Men det var så få som var där denna gången och vi kunde inte prata så mycket.

söndag, november 22, 2009

vilodag

Söndag morgon vaknade jag och då hade Henke gjort äggsmörgås och kaffe här. Så vi sitter och slöar framför TV´n och tar det lugnt.


Vi ska försöka städa lite granna här idag också. Vi får se hur långt vi kommer. Jag känner mig inte bra här, är slemmig igen och så. Hoppas att jag inte blir sjuk här igen. Jag har inte tid med detta. Men ni får ha en bra dag!

vilodag

Söndag morgon vaknade jag och då hade Henke gjort äggsmörgås och kaffe här. Så vi sitter och slöar framför TV´n och tar det lugnt.


Vi ska försöka städa lite granna här idag också. Vi får se hur långt vi kommer. Jag känner mig inte bra här, är slemmig igen och så. Hoppas att jag inte blir sjuk här igen. Jag har inte tid med detta. Men ni får ha en bra dag!

lördag, november 21, 2009

va skönt att slippa fixa mat idag

Lördag morgon, va gott att sova! Helt underbart! Men jag vaknade ju halv nio ändå. Så jag har gått här och städat och donat, plockat lite grand och vattnat blommorna och så. Henke kommer hem, så ska vi gå ut på AO ikväll, får vi se om jag följer med. Jag ska försöka, jag ska tvätta håret och göra i ordning mig, snygg och fräsch, med allt smink jag köpte igår på Kick´s. Deras Clinique-produkter tycker jag är väldigt bra, kanonbra! Så fick jag bonusgrejer med, nästan allt kunde jag använda utom en scrubbing för ansiktet. Men jag tänkte jag skulle göra rent ansiktet på torsdag, så jag känner mig lite fräsch när jag ska på kalas. Vi tog bussen upp till stan och gick till AO och åt middag med Henkes jobbarkompisar. Jag och Henke tog entrecote ”Black Angus” med potatis, rödbetsröra och dijonsenapssmör. Det var smarrigt och gott. Vi fick en saftig köttbit. Sen tog vi bussen hem och gick och la oss.


Vi var hemma elva här. Precis lagom att vara ute några timmar och så. Det var helt underbart.

va skönt att slippa fixa mat idag

Lördag morgon, va gott att sova! Helt underbart! Men jag vaknade ju halv nio ändå. Så jag har gått här och städat och donat, plockat lite grand och vattnat blommorna och så. Henke kommer hem, så ska vi gå ut på AO ikväll, får vi se om jag följer med. Jag ska försöka, jag ska tvätta håret och göra i ordning mig, snygg och fräsch, med allt smink jag köpte igår på Kick´s. Deras Clinique-produkter tycker jag är väldigt bra, kanonbra! Så fick jag bonusgrejer med, nästan allt kunde jag använda utom en scrubbing för ansiktet. Men jag tänkte jag skulle göra rent ansiktet på torsdag, så jag känner mig lite fräsch när jag ska på kalas. Vi tog bussen upp till stan och gick till AO och åt middag med Henkes jobbarkompisar. Jag och Henke tog entrecote ”Black Angus” med potatis, rödbetsröra och dijonsenapssmör. Det var smarrigt och gott. Vi fick en saftig köttbit. Sen tog vi bussen hem och gick och la oss.


Vi var hemma elva här. Precis lagom att vara ute några timmar och så. Det var helt underbart.