God morgon, nu är det fredag, och snart är det helg och allting! Det är helt underbart! Men vi får väl gratta barnkonventionen, den fyller ju tjugo år, tror jag det var idag! Vi får säga grattis, det är bra för barn att det finns såna grejer, jag hoppas många skollärare idag har pratat barnkonventionen, det kommer jag att göra med årskurs fem idag, och ge dem lite tips och så.
Det är så skönt idag, för Henke börjar samtidigt som jag. Jag börjar egentligen tidigare, men jag åker upp nu, för jag ska plocka fram lite engelska, Henke ska hjälpa mig och se vad det betyder, för alla ord kan jag inte. Han får hjälpa mig att översätta. Jag ska försöka så gott jag kan. Men nu ska jag klä på mig och så. Det hugger fortfarande bak i ryggen på mig, fy sjuttsingen! Jag gick och la mig en stund här innan jag fräschade till mig. Men ni får ha det så bra!
Det är lite svårt att stå och prata med Henke när han kör buss, så jag tänkte, jag skickar ett sms till honom: ”Hej! Ska vi våga äta pizza ikväll? Jag har hyrt Läckan, Henning Mankells film idag. Puss på dig!” skrev jag. Men när han kom hem kom han bara med matlåda, han hade inte läst det där jädra sms:et som jag skickade! Jag vet inte hur man ska göra för att nå personer som är otillgängliga på sina arbetsplatser! Men filmen var kanonbra, helt underbar, faktiskt! Så det kändes jättebra att se på den, och vi åt stekt smörgås och stekt ägg, det gick ju an att äta det också! Men nu ska jag krypa i säng…
fredag, november 20, 2009
fredagsmys
God morgon, nu är det fredag, och snart är det helg och allting! Det är helt underbart! Men vi får väl gratta barnkonventionen, den fyller ju tjugo år, tror jag det var idag! Vi får säga grattis, det är bra för barn att det finns såna grejer, jag hoppas många skollärare idag har pratat barnkonventionen, det kommer jag att göra med årskurs fem idag, och ge dem lite tips och så.
Det är så skönt idag, för Henke börjar samtidigt som jag. Jag börjar egentligen tidigare, men jag åker upp nu, för jag ska plocka fram lite engelska, Henke ska hjälpa mig och se vad det betyder, för alla ord kan jag inte. Han får hjälpa mig att översätta. Jag ska försöka så gott jag kan. Men nu ska jag klä på mig och så. Det hugger fortfarande bak i ryggen på mig, fy sjuttsingen! Jag gick och la mig en stund här innan jag fräschade till mig. Men ni får ha det så bra!
Det är lite svårt att stå och prata med Henke när han kör buss, så jag tänkte, jag skickar ett sms till honom: ”Hej! Ska vi våga äta pizza ikväll? Jag har hyrt Läckan, Henning Mankells film idag. Puss på dig!” skrev jag. Men när han kom hem kom han bara med matlåda, han hade inte läst det där jädra sms:et som jag skickade! Jag vet inte hur man ska göra för att nå personer som är otillgängliga på sina arbetsplatser! Men filmen var kanonbra, helt underbar, faktiskt! Så det kändes jättebra att se på den, och vi åt stekt smörgås och stekt ägg, det gick ju an att äta det också! Men nu ska jag krypa i säng…
Det är så skönt idag, för Henke börjar samtidigt som jag. Jag börjar egentligen tidigare, men jag åker upp nu, för jag ska plocka fram lite engelska, Henke ska hjälpa mig och se vad det betyder, för alla ord kan jag inte. Han får hjälpa mig att översätta. Jag ska försöka så gott jag kan. Men nu ska jag klä på mig och så. Det hugger fortfarande bak i ryggen på mig, fy sjuttsingen! Jag gick och la mig en stund här innan jag fräschade till mig. Men ni får ha det så bra!
Det är lite svårt att stå och prata med Henke när han kör buss, så jag tänkte, jag skickar ett sms till honom: ”Hej! Ska vi våga äta pizza ikväll? Jag har hyrt Läckan, Henning Mankells film idag. Puss på dig!” skrev jag. Men när han kom hem kom han bara med matlåda, han hade inte läst det där jädra sms:et som jag skickade! Jag vet inte hur man ska göra för att nå personer som är otillgängliga på sina arbetsplatser! Men filmen var kanonbra, helt underbar, faktiskt! Så det kändes jättebra att se på den, och vi åt stekt smörgås och stekt ägg, det gick ju an att äta det också! Men nu ska jag krypa i säng…
Barnkonventionen 20 år
Idag var det 20 år sedan barnkonventionen kom till. En naturlig dag att fråga sig om det blev bättre för barnen? Och vad återstår att göra för att konventionens innehåll verkligen ska bli verklighet? Det är förstås en gigantisk skillnad mellan barns levnadsvillkor.
FN:s konvention om barnets rättigheter Hur den hittade jag:
Artikel 23
Varje barn med fysiskt eller psykiskt handikapp har rätt till ett fullvärdigt och anständigt liv som möjliggör dess aktiva deltagande i samhället.
FN:s konvention om barnets rättigheter Hur den hittade jag:
Artikel 23
Varje barn med fysiskt eller psykiskt handikapp har rätt till ett fullvärdigt och anständigt liv som möjliggör dess aktiva deltagande i samhället.
Barnkonventionen 20 år
Idag var det 20 år sedan barnkonventionen kom till. En naturlig dag att fråga sig om det blev bättre för barnen? Och vad återstår att göra för att konventionens innehåll verkligen ska bli verklighet? Det är förstås en gigantisk skillnad mellan barns levnadsvillkor.
FN:s konvention om barnets rättigheter Hur den hittade jag:
Artikel 23
Varje barn med fysiskt eller psykiskt handikapp har rätt till ett fullvärdigt och anständigt liv som möjliggör dess aktiva deltagande i samhället.
FN:s konvention om barnets rättigheter Hur den hittade jag:
Artikel 23
Varje barn med fysiskt eller psykiskt handikapp har rätt till ett fullvärdigt och anständigt liv som möjliggör dess aktiva deltagande i samhället.
torsdag, november 19, 2009
sovmorgon
Den här morgonen var ju lite skön. Jag började 9 i morse. Och nu gick bussen till utanför dörren på jobbet till och med. Det var änna skönt idag. Det kändes jättebra. Jag har varit uppe där hela dagen till 6 för det är nästan pandemi – sju högstadielärare är borta.
Henke jobbade till 21.30 i kväll. Jag är lite trött och slö idag. Jag känner mig lite trött och tror jag ska gå och lägga mig. Henke skällde på mig att jag ska gå och lägga mig i tid på kvällen. För att jag inte orkar ta mig upp på morgonen. Jag får väl se hur jag gör här. Jag ska sitta och surfa lite grann till här innan jag lägger mig.
Henke jobbade till 21.30 i kväll. Jag är lite trött och slö idag. Jag känner mig lite trött och tror jag ska gå och lägga mig. Henke skällde på mig att jag ska gå och lägga mig i tid på kvällen. För att jag inte orkar ta mig upp på morgonen. Jag får väl se hur jag gör här. Jag ska sitta och surfa lite grann till här innan jag lägger mig.
sovmorgon
Den här morgonen var ju lite skön. Jag började 9 i morse. Och nu gick bussen till utanför dörren på jobbet till och med. Det var änna skönt idag. Det kändes jättebra. Jag har varit uppe där hela dagen till 6 för det är nästan pandemi – sju högstadielärare är borta.
Henke jobbade till 21.30 i kväll. Jag är lite trött och slö idag. Jag känner mig lite trött och tror jag ska gå och lägga mig. Henke skällde på mig att jag ska gå och lägga mig i tid på kvällen. För att jag inte orkar ta mig upp på morgonen. Jag får väl se hur jag gör här. Jag ska sitta och surfa lite grann till här innan jag lägger mig.
Henke jobbade till 21.30 i kväll. Jag är lite trött och slö idag. Jag känner mig lite trött och tror jag ska gå och lägga mig. Henke skällde på mig att jag ska gå och lägga mig i tid på kvällen. För att jag inte orkar ta mig upp på morgonen. Jag får väl se hur jag gör här. Jag ska sitta och surfa lite grann till här innan jag lägger mig.
onsdag, november 18, 2009
regnig dag!
God morgon! Jag börjar få julkänsla, äntligen! Det känns som att den här julen kommer att bli speciell mot andra jular, att få träffa alla! Åh, jag längtar till jul! Det spöregnar, och man är seg med att komma upp, varför gör man detta, varför är man så himla trött och seg på morgonen? Man orkar ju ingenting, man orkar inte ta sig upp… man ska äta frukost, och slurka i sig kaffe på morgonen… det här är hopplöst för mig, jag kommer aldrig upp i tid. Jag vet inte om det är nåt fel på mig, för jag går upp fem om jag ska iväg klockan sju… usch, det är hemskt! Och detta jäkla örat som håller på och tjuter! Men vi får se vad som händer… men jag ska vara på två skolor idag, tror jag, jag springer emellan idag.
Men ni får ha en bra regnig dag!
Men ni får ha en bra regnig dag!
regnig dag!
God morgon! Jag börjar få julkänsla, äntligen! Det känns som att den här julen kommer att bli speciell mot andra jular, att få träffa alla! Åh, jag längtar till jul! Det spöregnar, och man är seg med att komma upp, varför gör man detta, varför är man så himla trött och seg på morgonen? Man orkar ju ingenting, man orkar inte ta sig upp… man ska äta frukost, och slurka i sig kaffe på morgonen… det här är hopplöst för mig, jag kommer aldrig upp i tid. Jag vet inte om det är nåt fel på mig, för jag går upp fem om jag ska iväg klockan sju… usch, det är hemskt! Och detta jäkla örat som håller på och tjuter! Men vi får se vad som händer… men jag ska vara på två skolor idag, tror jag, jag springer emellan idag.
Men ni får ha en bra regnig dag!
Men ni får ha en bra regnig dag!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)