torsdag, november 19, 2009

sovmorgon

Den här morgonen var ju lite skön. Jag började 9 i morse. Och nu gick bussen till utanför dörren på jobbet till och med. Det var änna skönt idag. Det kändes jättebra. Jag har varit uppe där hela dagen till 6 för det är nästan pandemi – sju högstadielärare är borta.


Henke jobbade till 21.30 i kväll. Jag är lite trött och slö idag. Jag känner mig lite trött och tror jag ska gå och lägga mig. Henke skällde på mig att jag ska gå och lägga mig i tid på kvällen. För att jag inte orkar ta mig upp på morgonen. Jag får väl se hur jag gör här. Jag ska sitta och surfa lite grann till här innan jag lägger mig.

sovmorgon

Den här morgonen var ju lite skön. Jag började 9 i morse. Och nu gick bussen till utanför dörren på jobbet till och med. Det var änna skönt idag. Det kändes jättebra. Jag har varit uppe där hela dagen till 6 för det är nästan pandemi – sju högstadielärare är borta.


Henke jobbade till 21.30 i kväll. Jag är lite trött och slö idag. Jag känner mig lite trött och tror jag ska gå och lägga mig. Henke skällde på mig att jag ska gå och lägga mig i tid på kvällen. För att jag inte orkar ta mig upp på morgonen. Jag får väl se hur jag gör här. Jag ska sitta och surfa lite grann till här innan jag lägger mig.

onsdag, november 18, 2009

regnig dag!

God morgon! Jag börjar få julkänsla, äntligen! Det känns som att den här julen kommer att bli speciell mot andra jular, att få träffa alla! Åh, jag längtar till jul! Det spöregnar, och man är seg med att komma upp, varför gör man detta, varför är man så himla trött och seg på morgonen? Man orkar ju ingenting, man orkar inte ta sig upp… man ska äta frukost, och slurka i sig kaffe på morgonen… det här är hopplöst för mig, jag kommer aldrig upp i tid. Jag vet inte om det är nåt fel på mig, för jag går upp fem om jag ska iväg klockan sju… usch, det är hemskt! Och detta jäkla örat som håller på och tjuter! Men vi får se vad som händer… men jag ska vara på två skolor idag, tror jag, jag springer emellan idag.


Men ni får ha en bra regnig dag!

regnig dag!

God morgon! Jag börjar få julkänsla, äntligen! Det känns som att den här julen kommer att bli speciell mot andra jular, att få träffa alla! Åh, jag längtar till jul! Det spöregnar, och man är seg med att komma upp, varför gör man detta, varför är man så himla trött och seg på morgonen? Man orkar ju ingenting, man orkar inte ta sig upp… man ska äta frukost, och slurka i sig kaffe på morgonen… det här är hopplöst för mig, jag kommer aldrig upp i tid. Jag vet inte om det är nåt fel på mig, för jag går upp fem om jag ska iväg klockan sju… usch, det är hemskt! Och detta jäkla örat som håller på och tjuter! Men vi får se vad som händer… men jag ska vara på två skolor idag, tror jag, jag springer emellan idag.


Men ni får ha en bra regnig dag!

tisdag, november 17, 2009

uilken dag

Riktigt lyx har det varit i två dagar här. Idag hade jag ju bilen till jobbet. Henke var ledig. Jag stod här - jag kom på en väldigt bra idé; Jag köpte mig ett strykjärn som man inte behöver ha strykbräda till – man står och puffar på. Så jag väckte Henke i morse. Han frågade vad jag sysslade med. Puff! Sa det flera gånger här inne – ja, ja….

Jag har vart på jobbet och donat. Städat en skolbänk har jag gjort och hjälpt till och gjort orientering. Pojken och Tigern igen.
Ja, jag älskar den boken. Jag tycker den är helt underbar.
Jag for hem och gjorde korv stroganoff och ris till det. Vilade mig en liten stund och så har jag varit på handikapprådet. Jag kände mig som en häxa idag på handikapprådet. Jag har synpunkter och tycker och tänker. Jag är inte tyst. Jag försöker tala för dom som har funktionsnedsättning. Det är inte roligt alltid och vara så här men det får gå. Det är tur att jag tänkte på Taltjänst så att jag inte glömde dom.

Nu ska jag gå och lägga mig. God natt med er!

uilken dag

Riktigt lyx har det varit i två dagar här. Idag hade jag ju bilen till jobbet. Henke var ledig. Jag stod här - jag kom på en väldigt bra idé; Jag köpte mig ett strykjärn som man inte behöver ha strykbräda till – man står och puffar på. Så jag väckte Henke i morse. Han frågade vad jag sysslade med. Puff! Sa det flera gånger här inne – ja, ja….

Jag har vart på jobbet och donat. Städat en skolbänk har jag gjort och hjälpt till och gjort orientering. Pojken och Tigern igen.
Ja, jag älskar den boken. Jag tycker den är helt underbar.
Jag for hem och gjorde korv stroganoff och ris till det. Vilade mig en liten stund och så har jag varit på handikapprådet. Jag kände mig som en häxa idag på handikapprådet. Jag har synpunkter och tycker och tänker. Jag är inte tyst. Jag försöker tala för dom som har funktionsnedsättning. Det är inte roligt alltid och vara så här men det får gå. Det är tur att jag tänkte på Taltjänst så att jag inte glömde dom.

Nu ska jag gå och lägga mig. God natt med er!

måndag, november 16, 2009

Det var så skönt i morse

Det var så skönt i morse, för Henke var ledig, och han var tvungen att åka till stan en sväng och greja med lite saker. Han körde mig till jobbet, och så sa han: ”Du är så gullig, så du får ta bilen hem, så tar jag bussen hem.” ”Det går så bra”, sa jag. Det kändes väldigt gott.


Det är så kul, det är över hundra personer som är medlemmar på Facebook! Så jag hoppas att Taltjänst kan skriva något om sin verksamhet och lägga ut där. Om jag kunde få det av dom, och sprida lite om deras verksamhet, var dom finns i Sverige och så. Jag har inget hum om det just nu.

Jag tog bussen hem, men först och främst har jag grejat på jobbet, för det är många borta, men det gick bra ändå, jag har gjort lite saker. Jag har gjort en affisch om en pysselkväll vi ska ha på jobbet i december, och förberett det. Sen tog jag bussen hem, och nu sitter jag här och bloggar och donar. Men jag måste göra nån mer nytta, jag ska göra i ordning fisk och steka. Och jag ska äta lite god mat. Men ni får ha en bra dag!

Det var så skönt i morse

Det var så skönt i morse, för Henke var ledig, och han var tvungen att åka till stan en sväng och greja med lite saker. Han körde mig till jobbet, och så sa han: ”Du är så gullig, så du får ta bilen hem, så tar jag bussen hem.” ”Det går så bra”, sa jag. Det kändes väldigt gott.


Det är så kul, det är över hundra personer som är medlemmar på Facebook! Så jag hoppas att Taltjänst kan skriva något om sin verksamhet och lägga ut där. Om jag kunde få det av dom, och sprida lite om deras verksamhet, var dom finns i Sverige och så. Jag har inget hum om det just nu.

Jag tog bussen hem, men först och främst har jag grejat på jobbet, för det är många borta, men det gick bra ändå, jag har gjort lite saker. Jag har gjort en affisch om en pysselkväll vi ska ha på jobbet i december, och förberett det. Sen tog jag bussen hem, och nu sitter jag här och bloggar och donar. Men jag måste göra nån mer nytta, jag ska göra i ordning fisk och steka. Och jag ska äta lite god mat. Men ni får ha en bra dag!