tisdag, november 17, 2009

uilken dag

Riktigt lyx har det varit i två dagar här. Idag hade jag ju bilen till jobbet. Henke var ledig. Jag stod här - jag kom på en väldigt bra idé; Jag köpte mig ett strykjärn som man inte behöver ha strykbräda till – man står och puffar på. Så jag väckte Henke i morse. Han frågade vad jag sysslade med. Puff! Sa det flera gånger här inne – ja, ja….

Jag har vart på jobbet och donat. Städat en skolbänk har jag gjort och hjälpt till och gjort orientering. Pojken och Tigern igen.
Ja, jag älskar den boken. Jag tycker den är helt underbar.
Jag for hem och gjorde korv stroganoff och ris till det. Vilade mig en liten stund och så har jag varit på handikapprådet. Jag kände mig som en häxa idag på handikapprådet. Jag har synpunkter och tycker och tänker. Jag är inte tyst. Jag försöker tala för dom som har funktionsnedsättning. Det är inte roligt alltid och vara så här men det får gå. Det är tur att jag tänkte på Taltjänst så att jag inte glömde dom.

Nu ska jag gå och lägga mig. God natt med er!

uilken dag

Riktigt lyx har det varit i två dagar här. Idag hade jag ju bilen till jobbet. Henke var ledig. Jag stod här - jag kom på en väldigt bra idé; Jag köpte mig ett strykjärn som man inte behöver ha strykbräda till – man står och puffar på. Så jag väckte Henke i morse. Han frågade vad jag sysslade med. Puff! Sa det flera gånger här inne – ja, ja….

Jag har vart på jobbet och donat. Städat en skolbänk har jag gjort och hjälpt till och gjort orientering. Pojken och Tigern igen.
Ja, jag älskar den boken. Jag tycker den är helt underbar.
Jag for hem och gjorde korv stroganoff och ris till det. Vilade mig en liten stund och så har jag varit på handikapprådet. Jag kände mig som en häxa idag på handikapprådet. Jag har synpunkter och tycker och tänker. Jag är inte tyst. Jag försöker tala för dom som har funktionsnedsättning. Det är inte roligt alltid och vara så här men det får gå. Det är tur att jag tänkte på Taltjänst så att jag inte glömde dom.

Nu ska jag gå och lägga mig. God natt med er!

måndag, november 16, 2009

Det var så skönt i morse

Det var så skönt i morse, för Henke var ledig, och han var tvungen att åka till stan en sväng och greja med lite saker. Han körde mig till jobbet, och så sa han: ”Du är så gullig, så du får ta bilen hem, så tar jag bussen hem.” ”Det går så bra”, sa jag. Det kändes väldigt gott.


Det är så kul, det är över hundra personer som är medlemmar på Facebook! Så jag hoppas att Taltjänst kan skriva något om sin verksamhet och lägga ut där. Om jag kunde få det av dom, och sprida lite om deras verksamhet, var dom finns i Sverige och så. Jag har inget hum om det just nu.

Jag tog bussen hem, men först och främst har jag grejat på jobbet, för det är många borta, men det gick bra ändå, jag har gjort lite saker. Jag har gjort en affisch om en pysselkväll vi ska ha på jobbet i december, och förberett det. Sen tog jag bussen hem, och nu sitter jag här och bloggar och donar. Men jag måste göra nån mer nytta, jag ska göra i ordning fisk och steka. Och jag ska äta lite god mat. Men ni får ha en bra dag!

Det var så skönt i morse

Det var så skönt i morse, för Henke var ledig, och han var tvungen att åka till stan en sväng och greja med lite saker. Han körde mig till jobbet, och så sa han: ”Du är så gullig, så du får ta bilen hem, så tar jag bussen hem.” ”Det går så bra”, sa jag. Det kändes väldigt gott.


Det är så kul, det är över hundra personer som är medlemmar på Facebook! Så jag hoppas att Taltjänst kan skriva något om sin verksamhet och lägga ut där. Om jag kunde få det av dom, och sprida lite om deras verksamhet, var dom finns i Sverige och så. Jag har inget hum om det just nu.

Jag tog bussen hem, men först och främst har jag grejat på jobbet, för det är många borta, men det gick bra ändå, jag har gjort lite saker. Jag har gjort en affisch om en pysselkväll vi ska ha på jobbet i december, och förberett det. Sen tog jag bussen hem, och nu sitter jag här och bloggar och donar. Men jag måste göra nån mer nytta, jag ska göra i ordning fisk och steka. Och jag ska äta lite god mat. Men ni får ha en bra dag!

söndag, november 15, 2009

Rotmos med fläsklägg


rotmos& fläsklägg jag hämta detta från tasteline.

Jag fattar inte vad som hände i natt. Jag vaknade och hade kramp i vaden. Uschamejen! Det var fanimej hemskt och ha detta. Ja, jag somnade om och så. Jag gick upp här på morgonen och jag var lite öm i vaden faktiskt idag. Jag har inte orkat ut och gå stavgång eller något på länge. Fasen, skit också tänker jag! Jag har inte varit ute nånting.


Ja, vi gick upp och åt frukost. Sen gjorde jag i ordning fläsk och rotmos. Gud, vad gott! Jag hittade recept från Tasteline. Det blev helt perfekt. Mumsigt och gott. Nu ska jag faktiskt gå och vila middag. Det ska bli härligt och skönt. Få se vad det blir längre fram här.

Rotmos med fläsklägg


rotmos& fläsklägg jag hämta detta från tasteline.

Jag fattar inte vad som hände i natt. Jag vaknade och hade kramp i vaden. Uschamejen! Det var fanimej hemskt och ha detta. Ja, jag somnade om och så. Jag gick upp här på morgonen och jag var lite öm i vaden faktiskt idag. Jag har inte orkat ut och gå stavgång eller något på länge. Fasen, skit också tänker jag! Jag har inte varit ute nånting.


Ja, vi gick upp och åt frukost. Sen gjorde jag i ordning fläsk och rotmos. Gud, vad gott! Jag hittade recept från Tasteline. Det blev helt perfekt. Mumsigt och gott. Nu ska jag faktiskt gå och vila middag. Det ska bli härligt och skönt. Få se vad det blir längre fram här.

lördag, november 14, 2009

till ed

Lördag morgon och allting. Varför ska man tycka att det är jobbigt med allting som är utanför – lite extra grejor och sånt? Jag vet inte varför jag tycker såhär. Det känns jättejobbigt.


Vi var ju tvungna. Vi har inte varit uppe hos Henkes mamma på länge, så vi skulle åka upp. Jag hade gjort i ordning köttbullar färdigt här, så vi bjöd på det. Vi var där uppe och jag var inne på Karlsson. Köpte en görbra pannlampa så det har han fått här. Det känns jätteskönt. Nu när vi kom hem så poppade vi popcorn och tog lite vitlöksbaguette och såg på Dansbandskampen. De var så gott att Date gick vidare nu. Tur att Torgny Melins är kvar nästa vecka också. Hoppas att dom också ska komma in i detta.

till ed

Lördag morgon och allting. Varför ska man tycka att det är jobbigt med allting som är utanför – lite extra grejor och sånt? Jag vet inte varför jag tycker såhär. Det känns jättejobbigt.


Vi var ju tvungna. Vi har inte varit uppe hos Henkes mamma på länge, så vi skulle åka upp. Jag hade gjort i ordning köttbullar färdigt här, så vi bjöd på det. Vi var där uppe och jag var inne på Karlsson. Köpte en görbra pannlampa så det har han fått här. Det känns jätteskönt. Nu när vi kom hem så poppade vi popcorn och tog lite vitlöksbaguette och såg på Dansbandskampen. De var så gott att Date gick vidare nu. Tur att Torgny Melins är kvar nästa vecka också. Hoppas att dom också ska komma in i detta.