söndag, november 15, 2009

Rotmos med fläsklägg


rotmos& fläsklägg jag hämta detta från tasteline.

Jag fattar inte vad som hände i natt. Jag vaknade och hade kramp i vaden. Uschamejen! Det var fanimej hemskt och ha detta. Ja, jag somnade om och så. Jag gick upp här på morgonen och jag var lite öm i vaden faktiskt idag. Jag har inte orkat ut och gå stavgång eller något på länge. Fasen, skit också tänker jag! Jag har inte varit ute nånting.


Ja, vi gick upp och åt frukost. Sen gjorde jag i ordning fläsk och rotmos. Gud, vad gott! Jag hittade recept från Tasteline. Det blev helt perfekt. Mumsigt och gott. Nu ska jag faktiskt gå och vila middag. Det ska bli härligt och skönt. Få se vad det blir längre fram här.

Rotmos med fläsklägg


rotmos& fläsklägg jag hämta detta från tasteline.

Jag fattar inte vad som hände i natt. Jag vaknade och hade kramp i vaden. Uschamejen! Det var fanimej hemskt och ha detta. Ja, jag somnade om och så. Jag gick upp här på morgonen och jag var lite öm i vaden faktiskt idag. Jag har inte orkat ut och gå stavgång eller något på länge. Fasen, skit också tänker jag! Jag har inte varit ute nånting.


Ja, vi gick upp och åt frukost. Sen gjorde jag i ordning fläsk och rotmos. Gud, vad gott! Jag hittade recept från Tasteline. Det blev helt perfekt. Mumsigt och gott. Nu ska jag faktiskt gå och vila middag. Det ska bli härligt och skönt. Få se vad det blir längre fram här.

lördag, november 14, 2009

till ed

Lördag morgon och allting. Varför ska man tycka att det är jobbigt med allting som är utanför – lite extra grejor och sånt? Jag vet inte varför jag tycker såhär. Det känns jättejobbigt.


Vi var ju tvungna. Vi har inte varit uppe hos Henkes mamma på länge, så vi skulle åka upp. Jag hade gjort i ordning köttbullar färdigt här, så vi bjöd på det. Vi var där uppe och jag var inne på Karlsson. Köpte en görbra pannlampa så det har han fått här. Det känns jätteskönt. Nu när vi kom hem så poppade vi popcorn och tog lite vitlöksbaguette och såg på Dansbandskampen. De var så gott att Date gick vidare nu. Tur att Torgny Melins är kvar nästa vecka också. Hoppas att dom också ska komma in i detta.

till ed

Lördag morgon och allting. Varför ska man tycka att det är jobbigt med allting som är utanför – lite extra grejor och sånt? Jag vet inte varför jag tycker såhär. Det känns jättejobbigt.


Vi var ju tvungna. Vi har inte varit uppe hos Henkes mamma på länge, så vi skulle åka upp. Jag hade gjort i ordning köttbullar färdigt här, så vi bjöd på det. Vi var där uppe och jag var inne på Karlsson. Köpte en görbra pannlampa så det har han fått här. Det känns jätteskönt. Nu när vi kom hem så poppade vi popcorn och tog lite vitlöksbaguette och såg på Dansbandskampen. De var så gott att Date gick vidare nu. Tur att Torgny Melins är kvar nästa vecka också. Hoppas att dom också ska komma in i detta.

Dansbandskampen 2009 - Torgny Melins - Boten Anna


från före helgen!

Dansbandskampen 2009 - Torgny Melins - Boten Anna


från före helgen!

fredag, november 13, 2009

fredagsmys

Så riktigt lika skönt med fredag som det brukar vara är det faktiskt inte. Men självklart är en fredag alltid välkommen ändå!
Vad ska ni ha för er denna fredan (13:e!) ??
Det var så skönt på morgonen här. Jag hade skjuts och allting till jobbet. Det var görgott och slippa bussen.


Sen har jag haft data men jag hade bommat en bokad tid på datasalen men det gick ändå bra. Det var inga problem. Jag fick mindre med barn men det gör ingenting tycker jag. Sen slutade Henke samtidigt som mig, så vi åkte till affären och handlade.


vi samlade oss i TV-soffan och åt kyckling med tortilla guacamoleo och rio grande sala MUMs och tittade på Postkods miljonären och Idol skvalar ut ur dumburken.

Det är mycket saker som surrar runt i skallen innan man lägger sig. Jag har en del att tänka på nu. Kanske stöter jag bort det med jobb under dagarna, då finns det bara utrymme på kvällen. Tänk vad ball vår hjärna är egentligen. Vi kan lära oss i princip hur mycket som helst och vi kommer ihåg saker och vi kan tänka på en massa olika grejer.

Jag ska lägga mig och läsa lite innan jag somnar. Kanske är det också ett sätt att få lite ordning där uppe? Att fly in i en annan värld en liten stund. Kanske är det en bra grej mot stress? Att till exempel kolla på en film lite då och då och ha en bok att läsa, så att man riktar tankarna åt ett annat håll??
Nu ska jag fara iväg in i min bokvärld innan jag somnar.

fredagsmys

Så riktigt lika skönt med fredag som det brukar vara är det faktiskt inte. Men självklart är en fredag alltid välkommen ändå!
Vad ska ni ha för er denna fredan (13:e!) ??
Det var så skönt på morgonen här. Jag hade skjuts och allting till jobbet. Det var görgott och slippa bussen.


Sen har jag haft data men jag hade bommat en bokad tid på datasalen men det gick ändå bra. Det var inga problem. Jag fick mindre med barn men det gör ingenting tycker jag. Sen slutade Henke samtidigt som mig, så vi åkte till affären och handlade.


vi samlade oss i TV-soffan och åt kyckling med tortilla guacamoleo och rio grande sala MUMs och tittade på Postkods miljonären och Idol skvalar ut ur dumburken.

Det är mycket saker som surrar runt i skallen innan man lägger sig. Jag har en del att tänka på nu. Kanske stöter jag bort det med jobb under dagarna, då finns det bara utrymme på kvällen. Tänk vad ball vår hjärna är egentligen. Vi kan lära oss i princip hur mycket som helst och vi kommer ihåg saker och vi kan tänka på en massa olika grejer.

Jag ska lägga mig och läsa lite innan jag somnar. Kanske är det också ett sätt att få lite ordning där uppe? Att fly in i en annan värld en liten stund. Kanske är det en bra grej mot stress? Att till exempel kolla på en film lite då och då och ha en bok att läsa, så att man riktar tankarna åt ett annat håll??
Nu ska jag fara iväg in i min bokvärld innan jag somnar.