från före helgen!
lördag, november 14, 2009
fredag, november 13, 2009
fredagsmys
Så riktigt lika skönt med fredag som det brukar vara är det faktiskt inte. Men självklart är en fredag alltid välkommen ändå!
Vad ska ni ha för er denna fredan (13:e!) ??
Det var så skönt på morgonen här. Jag hade skjuts och allting till jobbet. Det var görgott och slippa bussen.
Sen har jag haft data men jag hade bommat en bokad tid på datasalen men det gick ändå bra. Det var inga problem. Jag fick mindre med barn men det gör ingenting tycker jag. Sen slutade Henke samtidigt som mig, så vi åkte till affären och handlade.
vi samlade oss i TV-soffan och åt kyckling med tortilla guacamoleo och rio grande sala MUMs och tittade på Postkods miljonären och Idol skvalar ut ur dumburken.
Det är mycket saker som surrar runt i skallen innan man lägger sig. Jag har en del att tänka på nu. Kanske stöter jag bort det med jobb under dagarna, då finns det bara utrymme på kvällen. Tänk vad ball vår hjärna är egentligen. Vi kan lära oss i princip hur mycket som helst och vi kommer ihåg saker och vi kan tänka på en massa olika grejer.
Jag ska lägga mig och läsa lite innan jag somnar. Kanske är det också ett sätt att få lite ordning där uppe? Att fly in i en annan värld en liten stund. Kanske är det en bra grej mot stress? Att till exempel kolla på en film lite då och då och ha en bok att läsa, så att man riktar tankarna åt ett annat håll??
Nu ska jag fara iväg in i min bokvärld innan jag somnar.
Vad ska ni ha för er denna fredan (13:e!) ??
Det var så skönt på morgonen här. Jag hade skjuts och allting till jobbet. Det var görgott och slippa bussen.
Sen har jag haft data men jag hade bommat en bokad tid på datasalen men det gick ändå bra. Det var inga problem. Jag fick mindre med barn men det gör ingenting tycker jag. Sen slutade Henke samtidigt som mig, så vi åkte till affären och handlade.
vi samlade oss i TV-soffan och åt kyckling med tortilla guacamoleo och rio grande sala MUMs och tittade på Postkods miljonären och Idol skvalar ut ur dumburken.
Det är mycket saker som surrar runt i skallen innan man lägger sig. Jag har en del att tänka på nu. Kanske stöter jag bort det med jobb under dagarna, då finns det bara utrymme på kvällen. Tänk vad ball vår hjärna är egentligen. Vi kan lära oss i princip hur mycket som helst och vi kommer ihåg saker och vi kan tänka på en massa olika grejer.
Jag ska lägga mig och läsa lite innan jag somnar. Kanske är det också ett sätt att få lite ordning där uppe? Att fly in i en annan värld en liten stund. Kanske är det en bra grej mot stress? Att till exempel kolla på en film lite då och då och ha en bok att läsa, så att man riktar tankarna åt ett annat håll??
Nu ska jag fara iväg in i min bokvärld innan jag somnar.
fredagsmys
Så riktigt lika skönt med fredag som det brukar vara är det faktiskt inte. Men självklart är en fredag alltid välkommen ändå!
Vad ska ni ha för er denna fredan (13:e!) ??
Det var så skönt på morgonen här. Jag hade skjuts och allting till jobbet. Det var görgott och slippa bussen.
Sen har jag haft data men jag hade bommat en bokad tid på datasalen men det gick ändå bra. Det var inga problem. Jag fick mindre med barn men det gör ingenting tycker jag. Sen slutade Henke samtidigt som mig, så vi åkte till affären och handlade.
vi samlade oss i TV-soffan och åt kyckling med tortilla guacamoleo och rio grande sala MUMs och tittade på Postkods miljonären och Idol skvalar ut ur dumburken.
Det är mycket saker som surrar runt i skallen innan man lägger sig. Jag har en del att tänka på nu. Kanske stöter jag bort det med jobb under dagarna, då finns det bara utrymme på kvällen. Tänk vad ball vår hjärna är egentligen. Vi kan lära oss i princip hur mycket som helst och vi kommer ihåg saker och vi kan tänka på en massa olika grejer.
Jag ska lägga mig och läsa lite innan jag somnar. Kanske är det också ett sätt att få lite ordning där uppe? Att fly in i en annan värld en liten stund. Kanske är det en bra grej mot stress? Att till exempel kolla på en film lite då och då och ha en bok att läsa, så att man riktar tankarna åt ett annat håll??
Nu ska jag fara iväg in i min bokvärld innan jag somnar.
Vad ska ni ha för er denna fredan (13:e!) ??
Det var så skönt på morgonen här. Jag hade skjuts och allting till jobbet. Det var görgott och slippa bussen.
Sen har jag haft data men jag hade bommat en bokad tid på datasalen men det gick ändå bra. Det var inga problem. Jag fick mindre med barn men det gör ingenting tycker jag. Sen slutade Henke samtidigt som mig, så vi åkte till affären och handlade.
vi samlade oss i TV-soffan och åt kyckling med tortilla guacamoleo och rio grande sala MUMs och tittade på Postkods miljonären och Idol skvalar ut ur dumburken.
Det är mycket saker som surrar runt i skallen innan man lägger sig. Jag har en del att tänka på nu. Kanske stöter jag bort det med jobb under dagarna, då finns det bara utrymme på kvällen. Tänk vad ball vår hjärna är egentligen. Vi kan lära oss i princip hur mycket som helst och vi kommer ihåg saker och vi kan tänka på en massa olika grejer.
Jag ska lägga mig och läsa lite innan jag somnar. Kanske är det också ett sätt att få lite ordning där uppe? Att fly in i en annan värld en liten stund. Kanske är det en bra grej mot stress? Att till exempel kolla på en film lite då och då och ha en bok att läsa, så att man riktar tankarna åt ett annat håll??
Nu ska jag fara iväg in i min bokvärld innan jag somnar.
torsdag, november 12, 2009
idag är det torsdag
Hej! Idag är det torsdag. Den där dagen som drar ut väntan på helgen. Även om man inte har något speciellt att göra just den helgen som kommer, så är den ändå i vägen på något sätt. Jag menar, brukar man göra något speciellt på en torsdag? Vad ska jag göra denna torsdag då? Först och främst har jag nyss kommit igång. Jag sov lite väl länge idag, men det behövdes nog. Det var ju riktigt jobbigt att gå upp idag när man slutar klockan 15:00. Hahah!Nu har det dock blivit dags att ta tag i lite viktiga saker, i alla fall för en stund.
Gud, vad jag älskar mitt jobb! Det är helt underbart att jobba med barn! Det är roligt att göra något, att ge inspiration! När man talar om att man inte kan läsa och skriva, dom blir helt .. dom är så glada och trevliga, barnen, och vill ha hjälp!
Nu ska jag faktiskt gå och se på Efter fem, jag ska gå sova en liten stund, och vila mig och slappa, men ni får ha en bra kväll!
Gud, vad jag älskar mitt jobb! Det är helt underbart att jobba med barn! Det är roligt att göra något, att ge inspiration! När man talar om att man inte kan läsa och skriva, dom blir helt .. dom är så glada och trevliga, barnen, och vill ha hjälp!
Nu ska jag faktiskt gå och se på Efter fem, jag ska gå sova en liten stund, och vila mig och slappa, men ni får ha en bra kväll!
idag är det torsdag
Hej! Idag är det torsdag. Den där dagen som drar ut väntan på helgen. Även om man inte har något speciellt att göra just den helgen som kommer, så är den ändå i vägen på något sätt. Jag menar, brukar man göra något speciellt på en torsdag? Vad ska jag göra denna torsdag då? Först och främst har jag nyss kommit igång. Jag sov lite väl länge idag, men det behövdes nog. Det var ju riktigt jobbigt att gå upp idag när man slutar klockan 15:00. Hahah!Nu har det dock blivit dags att ta tag i lite viktiga saker, i alla fall för en stund.
Gud, vad jag älskar mitt jobb! Det är helt underbart att jobba med barn! Det är roligt att göra något, att ge inspiration! När man talar om att man inte kan läsa och skriva, dom blir helt .. dom är så glada och trevliga, barnen, och vill ha hjälp!
Nu ska jag faktiskt gå och se på Efter fem, jag ska gå sova en liten stund, och vila mig och slappa, men ni får ha en bra kväll!
Gud, vad jag älskar mitt jobb! Det är helt underbart att jobba med barn! Det är roligt att göra något, att ge inspiration! När man talar om att man inte kan läsa och skriva, dom blir helt .. dom är så glada och trevliga, barnen, och vill ha hjälp!
Nu ska jag faktiskt gå och se på Efter fem, jag ska gå sova en liten stund, och vila mig och slappa, men ni får ha en bra kväll!
onsdag, november 11, 2009
god säng på morgon
Varför ska sängen var så god på morgonen? Seg är man när klockan ringer. Man orkar ingenting när man kommer upp. Nästan att man inte orkar tugga frukosten. Varför ska man vara så himla trött och seg? Det fattar inte jag. Jag hatar dom här mornarna när man är så här trött och hängig. Det är fasen inte roligt alls!
Det blåser här. Ja, nu är det onsdag i alla fall. Få se vad det blir gjort här idag. Min köttfärslimpa som jag gjorde i går, den stekte inte igenom ordentligt. Jag vet inte vad jag gjorde för fel i går – Jag var så trött så jag orkar inte med. Jag tänkte fel och så.
Usch, vad jag hatar när det blir så här på morgonen. Det känns inte alls roligt men ni får ha en bra förmiddag här så får vi se vad som händer under dagen.
Varför läser jag inte min almanacka? Men jag är så van vid att min mobil piper. Jag har ju sån windowsmobil och handdator. Jag är så van att den piper och påminner om vad jag ska göra. Så jag tar det lugnt och går omkring på jobbet. Så får jag ; ”Josla, vad har du glömt idag?” Å, nej! Jag har glömt att jag skulle gjort lite hjälp med PIM 2 för en jobbarkompis. Jag kom en halvtimme försent. Det var inte alls roligt att göra såhär. Jag skämdes faktiskt. Nästa gång så jag måste läsa, läsa min planeringskalender. Usch, på mig!
Ja, idag har jag gått runt här och så. Jag är lite öm fortfarande i armen efter sprutan, men det går över. Nu ska jag faktiskt steka kotletter och sen ska jag vila mig en timme. Sen ska jag se på efter 5 här sen. Så är det idag.
Det blåser här. Ja, nu är det onsdag i alla fall. Få se vad det blir gjort här idag. Min köttfärslimpa som jag gjorde i går, den stekte inte igenom ordentligt. Jag vet inte vad jag gjorde för fel i går – Jag var så trött så jag orkar inte med. Jag tänkte fel och så.
Usch, vad jag hatar när det blir så här på morgonen. Det känns inte alls roligt men ni får ha en bra förmiddag här så får vi se vad som händer under dagen.
Varför läser jag inte min almanacka? Men jag är så van vid att min mobil piper. Jag har ju sån windowsmobil och handdator. Jag är så van att den piper och påminner om vad jag ska göra. Så jag tar det lugnt och går omkring på jobbet. Så får jag ; ”Josla, vad har du glömt idag?” Å, nej! Jag har glömt att jag skulle gjort lite hjälp med PIM 2 för en jobbarkompis. Jag kom en halvtimme försent. Det var inte alls roligt att göra såhär. Jag skämdes faktiskt. Nästa gång så jag måste läsa, läsa min planeringskalender. Usch, på mig!
Ja, idag har jag gått runt här och så. Jag är lite öm fortfarande i armen efter sprutan, men det går över. Nu ska jag faktiskt steka kotletter och sen ska jag vila mig en timme. Sen ska jag se på efter 5 här sen. Så är det idag.
god säng på morgon
Varför ska sängen var så god på morgonen? Seg är man när klockan ringer. Man orkar ingenting när man kommer upp. Nästan att man inte orkar tugga frukosten. Varför ska man vara så himla trött och seg? Det fattar inte jag. Jag hatar dom här mornarna när man är så här trött och hängig. Det är fasen inte roligt alls!
Det blåser här. Ja, nu är det onsdag i alla fall. Få se vad det blir gjort här idag. Min köttfärslimpa som jag gjorde i går, den stekte inte igenom ordentligt. Jag vet inte vad jag gjorde för fel i går – Jag var så trött så jag orkar inte med. Jag tänkte fel och så.
Usch, vad jag hatar när det blir så här på morgonen. Det känns inte alls roligt men ni får ha en bra förmiddag här så får vi se vad som händer under dagen.
Varför läser jag inte min almanacka? Men jag är så van vid att min mobil piper. Jag har ju sån windowsmobil och handdator. Jag är så van att den piper och påminner om vad jag ska göra. Så jag tar det lugnt och går omkring på jobbet. Så får jag ; ”Josla, vad har du glömt idag?” Å, nej! Jag har glömt att jag skulle gjort lite hjälp med PIM 2 för en jobbarkompis. Jag kom en halvtimme försent. Det var inte alls roligt att göra såhär. Jag skämdes faktiskt. Nästa gång så jag måste läsa, läsa min planeringskalender. Usch, på mig!
Ja, idag har jag gått runt här och så. Jag är lite öm fortfarande i armen efter sprutan, men det går över. Nu ska jag faktiskt steka kotletter och sen ska jag vila mig en timme. Sen ska jag se på efter 5 här sen. Så är det idag.
Det blåser här. Ja, nu är det onsdag i alla fall. Få se vad det blir gjort här idag. Min köttfärslimpa som jag gjorde i går, den stekte inte igenom ordentligt. Jag vet inte vad jag gjorde för fel i går – Jag var så trött så jag orkar inte med. Jag tänkte fel och så.
Usch, vad jag hatar när det blir så här på morgonen. Det känns inte alls roligt men ni får ha en bra förmiddag här så får vi se vad som händer under dagen.
Varför läser jag inte min almanacka? Men jag är så van vid att min mobil piper. Jag har ju sån windowsmobil och handdator. Jag är så van att den piper och påminner om vad jag ska göra. Så jag tar det lugnt och går omkring på jobbet. Så får jag ; ”Josla, vad har du glömt idag?” Å, nej! Jag har glömt att jag skulle gjort lite hjälp med PIM 2 för en jobbarkompis. Jag kom en halvtimme försent. Det var inte alls roligt att göra såhär. Jag skämdes faktiskt. Nästa gång så jag måste läsa, läsa min planeringskalender. Usch, på mig!
Ja, idag har jag gått runt här och så. Jag är lite öm fortfarande i armen efter sprutan, men det går över. Nu ska jag faktiskt steka kotletter och sen ska jag vila mig en timme. Sen ska jag se på efter 5 här sen. Så är det idag.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)