torsdag, november 12, 2009

idag är det torsdag

Hej! Idag är det torsdag. Den där dagen som drar ut väntan på helgen. Även om man inte har något speciellt att göra just den helgen som kommer, så är den ändå i vägen på något sätt. Jag menar, brukar man göra något speciellt på en torsdag? Vad ska jag göra denna torsdag då? Först och främst har jag nyss kommit igång. Jag sov lite väl länge idag, men det behövdes nog. Det var ju riktigt jobbigt att gå upp idag när man slutar klockan 15:00. Hahah!Nu har det dock blivit dags att ta tag i lite viktiga saker, i alla fall för en stund.
Gud, vad jag älskar mitt jobb! Det är helt underbart att jobba med barn! Det är roligt att göra något, att ge inspiration! När man talar om att man inte kan läsa och skriva, dom blir helt .. dom är så glada och trevliga, barnen, och vill ha hjälp!


Nu ska jag faktiskt gå och se på Efter fem, jag ska gå sova en liten stund, och vila mig och slappa, men ni får ha en bra kväll!

idag är det torsdag

Hej! Idag är det torsdag. Den där dagen som drar ut väntan på helgen. Även om man inte har något speciellt att göra just den helgen som kommer, så är den ändå i vägen på något sätt. Jag menar, brukar man göra något speciellt på en torsdag? Vad ska jag göra denna torsdag då? Först och främst har jag nyss kommit igång. Jag sov lite väl länge idag, men det behövdes nog. Det var ju riktigt jobbigt att gå upp idag när man slutar klockan 15:00. Hahah!Nu har det dock blivit dags att ta tag i lite viktiga saker, i alla fall för en stund.
Gud, vad jag älskar mitt jobb! Det är helt underbart att jobba med barn! Det är roligt att göra något, att ge inspiration! När man talar om att man inte kan läsa och skriva, dom blir helt .. dom är så glada och trevliga, barnen, och vill ha hjälp!


Nu ska jag faktiskt gå och se på Efter fem, jag ska gå sova en liten stund, och vila mig och slappa, men ni får ha en bra kväll!

onsdag, november 11, 2009

god säng på morgon

Varför ska sängen var så god på morgonen? Seg är man när klockan ringer. Man orkar ingenting när man kommer upp. Nästan att man inte orkar tugga frukosten. Varför ska man vara så himla trött och seg? Det fattar inte jag. Jag hatar dom här mornarna när man är så här trött och hängig. Det är fasen inte roligt alls!
Det blåser här. Ja, nu är det onsdag i alla fall. Få se vad det blir gjort här idag. Min köttfärslimpa som jag gjorde i går, den stekte inte igenom ordentligt. Jag vet inte vad jag gjorde för fel i går – Jag var så trött så jag orkar inte med. Jag tänkte fel och så.
Usch, vad jag hatar när det blir så här på morgonen. Det känns inte alls roligt men ni får ha en bra förmiddag här så får vi se vad som händer under dagen.
Varför läser jag inte min almanacka? Men jag är så van vid att min mobil piper. Jag har ju sån windowsmobil och handdator. Jag är så van att den piper och påminner om vad jag ska göra. Så jag tar det lugnt och går omkring på jobbet. Så får jag ; ”Josla, vad har du glömt idag?” Å, nej! Jag har glömt att jag skulle gjort lite hjälp med PIM 2 för en jobbarkompis. Jag kom en halvtimme försent. Det var inte alls roligt att göra såhär. Jag skämdes faktiskt. Nästa gång så jag måste läsa, läsa min planeringskalender. Usch, på mig!


Ja, idag har jag gått runt här och så. Jag är lite öm fortfarande i armen efter sprutan, men det går över. Nu ska jag faktiskt steka kotletter och sen ska jag vila mig en timme. Sen ska jag se på efter 5 här sen. Så är det idag.

god säng på morgon

Varför ska sängen var så god på morgonen? Seg är man när klockan ringer. Man orkar ingenting när man kommer upp. Nästan att man inte orkar tugga frukosten. Varför ska man vara så himla trött och seg? Det fattar inte jag. Jag hatar dom här mornarna när man är så här trött och hängig. Det är fasen inte roligt alls!
Det blåser här. Ja, nu är det onsdag i alla fall. Få se vad det blir gjort här idag. Min köttfärslimpa som jag gjorde i går, den stekte inte igenom ordentligt. Jag vet inte vad jag gjorde för fel i går – Jag var så trött så jag orkar inte med. Jag tänkte fel och så.
Usch, vad jag hatar när det blir så här på morgonen. Det känns inte alls roligt men ni får ha en bra förmiddag här så får vi se vad som händer under dagen.
Varför läser jag inte min almanacka? Men jag är så van vid att min mobil piper. Jag har ju sån windowsmobil och handdator. Jag är så van att den piper och påminner om vad jag ska göra. Så jag tar det lugnt och går omkring på jobbet. Så får jag ; ”Josla, vad har du glömt idag?” Å, nej! Jag har glömt att jag skulle gjort lite hjälp med PIM 2 för en jobbarkompis. Jag kom en halvtimme försent. Det var inte alls roligt att göra såhär. Jag skämdes faktiskt. Nästa gång så jag måste läsa, läsa min planeringskalender. Usch, på mig!


Ja, idag har jag gått runt här och så. Jag är lite öm fortfarande i armen efter sprutan, men det går över. Nu ska jag faktiskt steka kotletter och sen ska jag vila mig en timme. Sen ska jag se på efter 5 här sen. Så är det idag.

tisdag, november 10, 2009

svininfluensavaccinet

Det var riktigt skönt i morse och få ha bilen. Så jag åkte ner och tog det här , så nu har jag gjort i ordning det.


Jag har jätteont i min arm. Få se hur jag orkar jobba med datorn idag. Nu ska jag faktiskt snart göra i ordning lite mat till Henke.

svininfluensavaccinet

Det var riktigt skönt i morse och få ha bilen. Så jag åkte ner och tog det här , så nu har jag gjort i ordning det.


Jag har jätteont i min arm. Få se hur jag orkar jobba med datorn idag. Nu ska jag faktiskt snart göra i ordning lite mat till Henke.

måndag, november 09, 2009

ny vecka yes

God morgon på er! Åh, vad gott det var och sova i sängen. Ärligt talat skulle jag kunnat somna om och sova en stund till men det går ju inte för jag ska åka med Henke till jobbet idag. Jag var lite trött. Det är måndag och dags att starta upp och jobba igen.
Nu har jag hittat en jättebra mattesida här för att träna multiplikation; www.mattesmedjan.se. Väldigt bra program att jobba med till barnen i skolan och allting. Så att det känns bra. Det var min jobbarkompis i skolan som hittade den till mig. Jag hade inte letat så efter multiplikationstabeller och så.
Det är roligt på Facebook. Vi har ett dyslexiforum där. Från 0 i maj och nu är det nästan uppe i 95 personer. Det är helt otroligt att det är så många som har gått med där. Jag hoppas att det blir fler som skriver och sådär.
Ja, nu får jag åka upp och ha lite möten och sånt och så får vi se hur dagen blir här och hur jag blir. Ni får ha en bra förmiddag.

ny vecka yes

God morgon på er! Åh, vad gott det var och sova i sängen. Ärligt talat skulle jag kunnat somna om och sova en stund till men det går ju inte för jag ska åka med Henke till jobbet idag. Jag var lite trött. Det är måndag och dags att starta upp och jobba igen.
Nu har jag hittat en jättebra mattesida här för att träna multiplikation; www.mattesmedjan.se. Väldigt bra program att jobba med till barnen i skolan och allting. Så att det känns bra. Det var min jobbarkompis i skolan som hittade den till mig. Jag hade inte letat så efter multiplikationstabeller och så.
Det är roligt på Facebook. Vi har ett dyslexiforum där. Från 0 i maj och nu är det nästan uppe i 95 personer. Det är helt otroligt att det är så många som har gått med där. Jag hoppas att det blir fler som skriver och sådär.
Ja, nu får jag åka upp och ha lite möten och sånt och så får vi se hur dagen blir här och hur jag blir. Ni får ha en bra förmiddag.