tisdag, november 10, 2009

svininfluensavaccinet

Det var riktigt skönt i morse och få ha bilen. Så jag åkte ner och tog det här , så nu har jag gjort i ordning det.


Jag har jätteont i min arm. Få se hur jag orkar jobba med datorn idag. Nu ska jag faktiskt snart göra i ordning lite mat till Henke.

svininfluensavaccinet

Det var riktigt skönt i morse och få ha bilen. Så jag åkte ner och tog det här , så nu har jag gjort i ordning det.


Jag har jätteont i min arm. Få se hur jag orkar jobba med datorn idag. Nu ska jag faktiskt snart göra i ordning lite mat till Henke.

måndag, november 09, 2009

ny vecka yes

God morgon på er! Åh, vad gott det var och sova i sängen. Ärligt talat skulle jag kunnat somna om och sova en stund till men det går ju inte för jag ska åka med Henke till jobbet idag. Jag var lite trött. Det är måndag och dags att starta upp och jobba igen.
Nu har jag hittat en jättebra mattesida här för att träna multiplikation; www.mattesmedjan.se. Väldigt bra program att jobba med till barnen i skolan och allting. Så att det känns bra. Det var min jobbarkompis i skolan som hittade den till mig. Jag hade inte letat så efter multiplikationstabeller och så.
Det är roligt på Facebook. Vi har ett dyslexiforum där. Från 0 i maj och nu är det nästan uppe i 95 personer. Det är helt otroligt att det är så många som har gått med där. Jag hoppas att det blir fler som skriver och sådär.
Ja, nu får jag åka upp och ha lite möten och sånt och så får vi se hur dagen blir här och hur jag blir. Ni får ha en bra förmiddag.

ny vecka yes

God morgon på er! Åh, vad gott det var och sova i sängen. Ärligt talat skulle jag kunnat somna om och sova en stund till men det går ju inte för jag ska åka med Henke till jobbet idag. Jag var lite trött. Det är måndag och dags att starta upp och jobba igen.
Nu har jag hittat en jättebra mattesida här för att träna multiplikation; www.mattesmedjan.se. Väldigt bra program att jobba med till barnen i skolan och allting. Så att det känns bra. Det var min jobbarkompis i skolan som hittade den till mig. Jag hade inte letat så efter multiplikationstabeller och så.
Det är roligt på Facebook. Vi har ett dyslexiforum där. Från 0 i maj och nu är det nästan uppe i 95 personer. Det är helt otroligt att det är så många som har gått med där. Jag hoppas att det blir fler som skriver och sådär.
Ja, nu får jag åka upp och ha lite möten och sånt och så får vi se hur dagen blir här och hur jag blir. Ni får ha en bra förmiddag.

söndag, november 08, 2009

god soppa

Att vakna så som jag gjorde i morse, det var inte alls kul, jag blev så förbannad, så ilsken, jag hatade den jag bor ihop med, nästan! Jag orkar inte göra allting, jag var så trött och hängig igår, huvet var inte med. Du måste kunna förstå, fan, tänkte jag. Jag satte inte på diskmaskinen igår, jag hinner inte allt på en gång. Men, jag började, så kokade jag högrev i en timme och tjugo minuter, 800 gram. Så hade jag köpt palsternackor och selleri, morötter, purjolök och potatis – och klimp! Fan va gott med klimp, det är gott i grönsakssoppa! Det är helt underbart! Ett ägg, ungefär en och en halv matsked vetemjöl, och lite mjölk, och vispa ihop det! Mums! Ta skeden och lägg i med skeden när det har kokat, det blir väldigt god grönsakssoppa, underbart! Till middag hade vi köttkorv med pepparrotssås och potatis, det var himla gott! Pepparrotssås är det godaste jag vet. Vi har bara ätit och haft det gott, jag har stått vid spisen nästan hela dagen idag. Men nu ska jag sätta mig framför tv:n och ta det lugnt. Men ni får ha en bra eftermiddag!

god soppa

Att vakna så som jag gjorde i morse, det var inte alls kul, jag blev så förbannad, så ilsken, jag hatade den jag bor ihop med, nästan! Jag orkar inte göra allting, jag var så trött och hängig igår, huvet var inte med. Du måste kunna förstå, fan, tänkte jag. Jag satte inte på diskmaskinen igår, jag hinner inte allt på en gång. Men, jag började, så kokade jag högrev i en timme och tjugo minuter, 800 gram. Så hade jag köpt palsternackor och selleri, morötter, purjolök och potatis – och klimp! Fan va gott med klimp, det är gott i grönsakssoppa! Det är helt underbart! Ett ägg, ungefär en och en halv matsked vetemjöl, och lite mjölk, och vispa ihop det! Mums! Ta skeden och lägg i med skeden när det har kokat, det blir väldigt god grönsakssoppa, underbart! Till middag hade vi köttkorv med pepparrotssås och potatis, det var himla gott! Pepparrotssås är det godaste jag vet. Vi har bara ätit och haft det gott, jag har stått vid spisen nästan hela dagen idag. Men nu ska jag sätta mig framför tv:n och ta det lugnt. Men ni får ha en bra eftermiddag!

lördag, november 07, 2009

en mysig morgon

Det är så mysigt att komma upp på morgonen, och sitta och dricka kaffe och fika med Henke här, det är helt underbart! Men ärligt talat så skulle jag faktiskt bara kunna gå och lägga mig igen och sova! Vad hittar jag på för stôlleprov, nu har jag HSO-möte idag! Och jag har glömt Taltjänst och alltihopa! Jag vet inte vad det är med mig, jag vet inte vad jag bokar och vad jag inte bokar, jag vet inte vad det är! Men ärligt talat så skulle jag vilja bara vara hemma och ta det lugnt.


Men nu ska jag försöka baka en rulltårta till HSO-mötet, så får vi se hur detta går, det var länge sen jag gjorde det. Men jag ska stoppa i diskmaskinen och dona lite också.
Ni får ha det så bra under tiden, så får vi se vad som händer under dagen!
Jag gjorde faktiskt en chokladrulltårta, men den blev pannkaka! Usch, säger jag bara! Grrr! Det var inget roligt alls på vårt möte med HSO Trollhättan. Det kom bara en förening, jag tycker det är dålig stil av folk som säger att dom ska vara med i HSO och hjälpa till, och inte hör av sig!!! Det är skit, det är dåligt!

Jag köpte torsk, och kokade den i ugnen i lite vatten och fiskbuljong. Så gjorde jag dillsås, vanlig vit sås med lite vin i, och hällde i räkor och dill. Så gjorde jag mos och klickade det runt om. I mitten hade jag räkstuvning. Det blev riktigt smarrigt och gott! Vi tog lite vin och så.

Nu ska jag se på dansbandskampen, och ta det väldigt lugnt. Jag är trött och slö och alltihop! Jag vet inte vad jag ska säga, jag skulle bara kunna gå och sova igen, sova bort min tid! Usch!

en mysig morgon

Det är så mysigt att komma upp på morgonen, och sitta och dricka kaffe och fika med Henke här, det är helt underbart! Men ärligt talat så skulle jag faktiskt bara kunna gå och lägga mig igen och sova! Vad hittar jag på för stôlleprov, nu har jag HSO-möte idag! Och jag har glömt Taltjänst och alltihopa! Jag vet inte vad det är med mig, jag vet inte vad jag bokar och vad jag inte bokar, jag vet inte vad det är! Men ärligt talat så skulle jag vilja bara vara hemma och ta det lugnt.


Men nu ska jag försöka baka en rulltårta till HSO-mötet, så får vi se hur detta går, det var länge sen jag gjorde det. Men jag ska stoppa i diskmaskinen och dona lite också.
Ni får ha det så bra under tiden, så får vi se vad som händer under dagen!
Jag gjorde faktiskt en chokladrulltårta, men den blev pannkaka! Usch, säger jag bara! Grrr! Det var inget roligt alls på vårt möte med HSO Trollhättan. Det kom bara en förening, jag tycker det är dålig stil av folk som säger att dom ska vara med i HSO och hjälpa till, och inte hör av sig!!! Det är skit, det är dåligt!

Jag köpte torsk, och kokade den i ugnen i lite vatten och fiskbuljong. Så gjorde jag dillsås, vanlig vit sås med lite vin i, och hällde i räkor och dill. Så gjorde jag mos och klickade det runt om. I mitten hade jag räkstuvning. Det blev riktigt smarrigt och gott! Vi tog lite vin och så.

Nu ska jag se på dansbandskampen, och ta det väldigt lugnt. Jag är trött och slö och alltihop! Jag vet inte vad jag ska säga, jag skulle bara kunna gå och sova igen, sova bort min tid! Usch!