söndag, november 08, 2009
god soppa
Att vakna så som jag gjorde i morse, det var inte alls kul, jag blev så förbannad, så ilsken, jag hatade den jag bor ihop med, nästan! Jag orkar inte göra allting, jag var så trött och hängig igår, huvet var inte med. Du måste kunna förstå, fan, tänkte jag. Jag satte inte på diskmaskinen igår, jag hinner inte allt på en gång. Men, jag började, så kokade jag högrev i en timme och tjugo minuter, 800 gram. Så hade jag köpt palsternackor och selleri, morötter, purjolök och potatis – och klimp! Fan va gott med klimp, det är gott i grönsakssoppa! Det är helt underbart! Ett ägg, ungefär en och en halv matsked vetemjöl, och lite mjölk, och vispa ihop det! Mums! Ta skeden och lägg i med skeden när det har kokat, det blir väldigt god grönsakssoppa, underbart! Till middag hade vi köttkorv med pepparrotssås och potatis, det var himla gott! Pepparrotssås är det godaste jag vet. Vi har bara ätit och haft det gott, jag har stått vid spisen nästan hela dagen idag. Men nu ska jag sätta mig framför tv:n och ta det lugnt. Men ni får ha en bra eftermiddag!
god soppa
Att vakna så som jag gjorde i morse, det var inte alls kul, jag blev så förbannad, så ilsken, jag hatade den jag bor ihop med, nästan! Jag orkar inte göra allting, jag var så trött och hängig igår, huvet var inte med. Du måste kunna förstå, fan, tänkte jag. Jag satte inte på diskmaskinen igår, jag hinner inte allt på en gång. Men, jag började, så kokade jag högrev i en timme och tjugo minuter, 800 gram. Så hade jag köpt palsternackor och selleri, morötter, purjolök och potatis – och klimp! Fan va gott med klimp, det är gott i grönsakssoppa! Det är helt underbart! Ett ägg, ungefär en och en halv matsked vetemjöl, och lite mjölk, och vispa ihop det! Mums! Ta skeden och lägg i med skeden när det har kokat, det blir väldigt god grönsakssoppa, underbart! Till middag hade vi köttkorv med pepparrotssås och potatis, det var himla gott! Pepparrotssås är det godaste jag vet. Vi har bara ätit och haft det gott, jag har stått vid spisen nästan hela dagen idag. Men nu ska jag sätta mig framför tv:n och ta det lugnt. Men ni får ha en bra eftermiddag!
lördag, november 07, 2009
en mysig morgon
Det är så mysigt att komma upp på morgonen, och sitta och dricka kaffe och fika med Henke här, det är helt underbart! Men ärligt talat så skulle jag faktiskt bara kunna gå och lägga mig igen och sova! Vad hittar jag på för stôlleprov, nu har jag HSO-möte idag! Och jag har glömt Taltjänst och alltihopa! Jag vet inte vad det är med mig, jag vet inte vad jag bokar och vad jag inte bokar, jag vet inte vad det är! Men ärligt talat så skulle jag vilja bara vara hemma och ta det lugnt.
Men nu ska jag försöka baka en rulltårta till HSO-mötet, så får vi se hur detta går, det var länge sen jag gjorde det. Men jag ska stoppa i diskmaskinen och dona lite också.
Ni får ha det så bra under tiden, så får vi se vad som händer under dagen!
Jag gjorde faktiskt en chokladrulltårta, men den blev pannkaka! Usch, säger jag bara! Grrr! Det var inget roligt alls på vårt möte med HSO Trollhättan. Det kom bara en förening, jag tycker det är dålig stil av folk som säger att dom ska vara med i HSO och hjälpa till, och inte hör av sig!!! Det är skit, det är dåligt!
Jag köpte torsk, och kokade den i ugnen i lite vatten och fiskbuljong. Så gjorde jag dillsås, vanlig vit sås med lite vin i, och hällde i räkor och dill. Så gjorde jag mos och klickade det runt om. I mitten hade jag räkstuvning. Det blev riktigt smarrigt och gott! Vi tog lite vin och så.
Men nu ska jag försöka baka en rulltårta till HSO-mötet, så får vi se hur detta går, det var länge sen jag gjorde det. Men jag ska stoppa i diskmaskinen och dona lite också.
Ni får ha det så bra under tiden, så får vi se vad som händer under dagen!
Jag gjorde faktiskt en chokladrulltårta, men den blev pannkaka! Usch, säger jag bara! Grrr! Det var inget roligt alls på vårt möte med HSO Trollhättan. Det kom bara en förening, jag tycker det är dålig stil av folk som säger att dom ska vara med i HSO och hjälpa till, och inte hör av sig!!! Det är skit, det är dåligt!
Jag köpte torsk, och kokade den i ugnen i lite vatten och fiskbuljong. Så gjorde jag dillsås, vanlig vit sås med lite vin i, och hällde i räkor och dill. Så gjorde jag mos och klickade det runt om. I mitten hade jag räkstuvning. Det blev riktigt smarrigt och gott! Vi tog lite vin och så.
Nu ska jag se på dansbandskampen, och ta det väldigt lugnt. Jag är trött och slö och alltihop! Jag vet inte vad jag ska säga, jag skulle bara kunna gå och sova igen, sova bort min tid! Usch!
en mysig morgon
Det är så mysigt att komma upp på morgonen, och sitta och dricka kaffe och fika med Henke här, det är helt underbart! Men ärligt talat så skulle jag faktiskt bara kunna gå och lägga mig igen och sova! Vad hittar jag på för stôlleprov, nu har jag HSO-möte idag! Och jag har glömt Taltjänst och alltihopa! Jag vet inte vad det är med mig, jag vet inte vad jag bokar och vad jag inte bokar, jag vet inte vad det är! Men ärligt talat så skulle jag vilja bara vara hemma och ta det lugnt.
Men nu ska jag försöka baka en rulltårta till HSO-mötet, så får vi se hur detta går, det var länge sen jag gjorde det. Men jag ska stoppa i diskmaskinen och dona lite också.
Ni får ha det så bra under tiden, så får vi se vad som händer under dagen!
Jag gjorde faktiskt en chokladrulltårta, men den blev pannkaka! Usch, säger jag bara! Grrr! Det var inget roligt alls på vårt möte med HSO Trollhättan. Det kom bara en förening, jag tycker det är dålig stil av folk som säger att dom ska vara med i HSO och hjälpa till, och inte hör av sig!!! Det är skit, det är dåligt!
Jag köpte torsk, och kokade den i ugnen i lite vatten och fiskbuljong. Så gjorde jag dillsås, vanlig vit sås med lite vin i, och hällde i räkor och dill. Så gjorde jag mos och klickade det runt om. I mitten hade jag räkstuvning. Det blev riktigt smarrigt och gott! Vi tog lite vin och så.
Men nu ska jag försöka baka en rulltårta till HSO-mötet, så får vi se hur detta går, det var länge sen jag gjorde det. Men jag ska stoppa i diskmaskinen och dona lite också.
Ni får ha det så bra under tiden, så får vi se vad som händer under dagen!
Jag gjorde faktiskt en chokladrulltårta, men den blev pannkaka! Usch, säger jag bara! Grrr! Det var inget roligt alls på vårt möte med HSO Trollhättan. Det kom bara en förening, jag tycker det är dålig stil av folk som säger att dom ska vara med i HSO och hjälpa till, och inte hör av sig!!! Det är skit, det är dåligt!
Jag köpte torsk, och kokade den i ugnen i lite vatten och fiskbuljong. Så gjorde jag dillsås, vanlig vit sås med lite vin i, och hällde i räkor och dill. Så gjorde jag mos och klickade det runt om. I mitten hade jag räkstuvning. Det blev riktigt smarrigt och gott! Vi tog lite vin och så.
Nu ska jag se på dansbandskampen, och ta det väldigt lugnt. Jag är trött och slö och alltihop! Jag vet inte vad jag ska säga, jag skulle bara kunna gå och sova igen, sova bort min tid! Usch!
fredag, november 06, 2009
Fredag – äntligen fredag!
Fredag – äntligen fredag! Det är helt underbart, det är skönt! Jag har varit på mitt jobb och fixat med datorn som jag brukar göra. Sen tog jag bussen hem, det var himla gott. Nu ska jag äta mina kotletter, och greja. Ni får ha en bra eftermiddag, Till kvällen blir det bara lugnt. Och det gör mig ingenting. Jag orkar inte ta för mig något alls. Ha lite bra tv får räcka för min del. Ska jag vara ärlig så skulle jag kunna lägga mig nu och sova tungt ändå tills imorgon.
Fredag – äntligen fredag!
Fredag – äntligen fredag! Det är helt underbart, det är skönt! Jag har varit på mitt jobb och fixat med datorn som jag brukar göra. Sen tog jag bussen hem, det var himla gott. Nu ska jag äta mina kotletter, och greja. Ni får ha en bra eftermiddag, Till kvällen blir det bara lugnt. Och det gör mig ingenting. Jag orkar inte ta för mig något alls. Ha lite bra tv får räcka för min del. Ska jag vara ärlig så skulle jag kunna lägga mig nu och sova tungt ändå tills imorgon.
torsdag, november 05, 2009
va gött torsdag
Å vad gott att vakna av sig själv. Gud vad härligt det är! Jag har sovmorgon, börjar 10 idag, ska jobba en liten stund. Jag ska vara på en skola, härlig dag. Få se hur det blir. Nu ska jag duscha mig, äta frukost och läsa tidningen. Ni får ha en bra dag!
Det var skönt att ha haft bilen idag! Så jag åkte hem och fixade kotletter, utan ben var det, det var extrapris på Jätten, så jag köpte det. Och så köpte jag färska morötter och kokade med, och sen hade jag i paprikapasta. Jag älskar paprikapasta, jag tycker det är så himla gott! Så hade jag lök i. Så stekte jag detta och gjorde i ordning, och kokade potatis till Henke så han fick med sig. Sen blev jag sittande vid tv:n och glodde lite, sen gick jag och la mig. Jag fattar inte vad jag är så trött för.
Det var skönt att ha haft bilen idag! Så jag åkte hem och fixade kotletter, utan ben var det, det var extrapris på Jätten, så jag köpte det. Och så köpte jag färska morötter och kokade med, och sen hade jag i paprikapasta. Jag älskar paprikapasta, jag tycker det är så himla gott! Så hade jag lök i. Så stekte jag detta och gjorde i ordning, och kokade potatis till Henke så han fick med sig. Sen blev jag sittande vid tv:n och glodde lite, sen gick jag och la mig. Jag fattar inte vad jag är så trött för.
va gött torsdag
Å vad gott att vakna av sig själv. Gud vad härligt det är! Jag har sovmorgon, börjar 10 idag, ska jobba en liten stund. Jag ska vara på en skola, härlig dag. Få se hur det blir. Nu ska jag duscha mig, äta frukost och läsa tidningen. Ni får ha en bra dag!
Det var skönt att ha haft bilen idag! Så jag åkte hem och fixade kotletter, utan ben var det, det var extrapris på Jätten, så jag köpte det. Och så köpte jag färska morötter och kokade med, och sen hade jag i paprikapasta. Jag älskar paprikapasta, jag tycker det är så himla gott! Så hade jag lök i. Så stekte jag detta och gjorde i ordning, och kokade potatis till Henke så han fick med sig. Sen blev jag sittande vid tv:n och glodde lite, sen gick jag och la mig. Jag fattar inte vad jag är så trött för.
Det var skönt att ha haft bilen idag! Så jag åkte hem och fixade kotletter, utan ben var det, det var extrapris på Jätten, så jag köpte det. Och så köpte jag färska morötter och kokade med, och sen hade jag i paprikapasta. Jag älskar paprikapasta, jag tycker det är så himla gott! Så hade jag lök i. Så stekte jag detta och gjorde i ordning, och kokade potatis till Henke så han fick med sig. Sen blev jag sittande vid tv:n och glodde lite, sen gick jag och la mig. Jag fattar inte vad jag är så trött för.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
