Nu funkar film bättre...
måndag, oktober 26, 2009
vårdcentralen
God morgon! Min älskade sambo väckte mig: ”Nu måste du höra på nyheterna!” Och jag fick en chock! Det är inte bara jag som har blivit misshandlad… (det är ju inte misshandel, men…)vårdcentralen i Sjuntorp har också fått penicillin och skabb och detta. . för mitt öra som tjuter Och jag frågade den där läkaren: ”Vad är det du ska ge mig?” Och han sa bara ”Förstår du mig? Förstår du mig? Förstår du mig?” det var det enda han sa. Jag tänkte, jag ger upp, och skiter i honom nu. Min sambo hämtade ut det, men han sa ”Det här får du inte äta!” ”Jag äter detta nu, så får vi se hur det blir”, sa jag. Vad blir jag? Dålig!!! Jag kommer till läkaren, en ny, som säger ”Du ska ju inte äta detta!Jag fick ju utslag i underlivet, och klåda så in i helvete” Så fick jag något annat för mitt öra som tjuter och håller på. Jag tyckte inte det hjälpte. Så skulle jag åka till Stockholm på helgen för en vecka sen. ”Du får komma in på måndag!” Vet ni vad jag gör nu? Nu går jag till en privat öronläkare. Jag får vänta ytterligare lite extra, men jag vågar fan inte gå dit ner till den jälva cykelreparatören! Jag kommer att anmäla och skriva om detta! Jag tänker inte vara rädd av mig längre.
Så började min dag idag, med att vara arg! Det är inte så roligt att bli besviken!
Ha det så bra!
Nu gör jag en riktig höststädning här. Jag har varit så arg idag och irriterad när dom har gjort felbehandlingen på vårdcentralen. Det ärju inte första gången dom har gjort det.
Så nu har jag gått och små - höststädat här och gjort i ordning och grejat. Enformigt egentligen. Jag har stekt köttfärssås. Så är det. Sen ska jag se på efter 5. Det tycker jag är ett rättså bra program. Jag ska ta det lite lugnt här. Så ska jag fortsätta och städa här i morgon.
Så började min dag idag, med att vara arg! Det är inte så roligt att bli besviken!
Ha det så bra!
Nu gör jag en riktig höststädning här. Jag har varit så arg idag och irriterad när dom har gjort felbehandlingen på vårdcentralen. Det ärju inte första gången dom har gjort det.
Så nu har jag gått och små - höststädat här och gjort i ordning och grejat. Enformigt egentligen. Jag har stekt köttfärssås. Så är det. Sen ska jag se på efter 5. Det tycker jag är ett rättså bra program. Jag ska ta det lite lugnt här. Så ska jag fortsätta och städa här i morgon.
vårdcentralen
God morgon! Min älskade sambo väckte mig: ”Nu måste du höra på nyheterna!” Och jag fick en chock! Det är inte bara jag som har blivit misshandlad… (det är ju inte misshandel, men…)vårdcentralen i Sjuntorp har också fått penicillin och skabb och detta. . för mitt öra som tjuter Och jag frågade den där läkaren: ”Vad är det du ska ge mig?” Och han sa bara ”Förstår du mig? Förstår du mig? Förstår du mig?” det var det enda han sa. Jag tänkte, jag ger upp, och skiter i honom nu. Min sambo hämtade ut det, men han sa ”Det här får du inte äta!” ”Jag äter detta nu, så får vi se hur det blir”, sa jag. Vad blir jag? Dålig!!! Jag kommer till läkaren, en ny, som säger ”Du ska ju inte äta detta!Jag fick ju utslag i underlivet, och klåda så in i helvete” Så fick jag något annat för mitt öra som tjuter och håller på. Jag tyckte inte det hjälpte. Så skulle jag åka till Stockholm på helgen för en vecka sen. ”Du får komma in på måndag!” Vet ni vad jag gör nu? Nu går jag till en privat öronläkare. Jag får vänta ytterligare lite extra, men jag vågar fan inte gå dit ner till den jälva cykelreparatören! Jag kommer att anmäla och skriva om detta! Jag tänker inte vara rädd av mig längre.
Så började min dag idag, med att vara arg! Det är inte så roligt att bli besviken!
Ha det så bra!
Nu gör jag en riktig höststädning här. Jag har varit så arg idag och irriterad när dom har gjort felbehandlingen på vårdcentralen. Det ärju inte första gången dom har gjort det.
Så nu har jag gått och små - höststädat här och gjort i ordning och grejat. Enformigt egentligen. Jag har stekt köttfärssås. Så är det. Sen ska jag se på efter 5. Det tycker jag är ett rättså bra program. Jag ska ta det lite lugnt här. Så ska jag fortsätta och städa här i morgon.
Så började min dag idag, med att vara arg! Det är inte så roligt att bli besviken!
Ha det så bra!
Nu gör jag en riktig höststädning här. Jag har varit så arg idag och irriterad när dom har gjort felbehandlingen på vårdcentralen. Det ärju inte första gången dom har gjort det.
Så nu har jag gått och små - höststädat här och gjort i ordning och grejat. Enformigt egentligen. Jag har stekt köttfärssås. Så är det. Sen ska jag se på efter 5. Det tycker jag är ett rättså bra program. Jag ska ta det lite lugnt här. Så ska jag fortsätta och städa här i morgon.
söndag, oktober 25, 2009
Sommarbuskis ska vi på nu
Va skönt att få tillbaka den timmen nu, himla gott faktiskt, att det blir vintertid nu.
Vi åt lite frukost, och så har jag försökt packa upp mina grejer från Stockholm, men det går sakta. Så har Henke ringt runt till sina släktingar om kalas, så får vi se hur jag ska ro i land med det, det är nästa helg.
Nu ska vi äta spaghetti och köttfärssås, och duscha och göra oss i ordning. Vi ska åka på buskisteater, får vi se, jag har aldrig varit på nåt sånt.
Info om teater:
årets buskisversion ”Scen Sommarbuskis” står sveriges främsta buskiselit på scenen samtidigt! Efter de tidigare publiksuccéerna ”Nyrakad Buskis” och ”320 kg Buskis” är det dags igen för det populära humorgänget från västkusten. Årets föreställning blandar mängder av nyskrivet med goa favoriter från Stefan & Kristers och Falkenbergsrevyns mest älskade produktioner.
Medverkande är Stefan "Stefan & Krister" Gerhardsson, Håkan ”Fågelskådar´n” Runevad, Bertil Schough och inte minst Anna Bromee som bidrar med ännu mer skratt, sång och drar ner skrattsalvor med ett potpurri av olika dialekter och imitationer.
För regin står den andra halvan av det kultförklarade komikerparet Krister "Stefan & Krister" Classon.
Vi åt lite frukost, och så har jag försökt packa upp mina grejer från Stockholm, men det går sakta. Så har Henke ringt runt till sina släktingar om kalas, så får vi se hur jag ska ro i land med det, det är nästa helg.
Nu ska vi äta spaghetti och köttfärssås, och duscha och göra oss i ordning. Vi ska åka på buskisteater, får vi se, jag har aldrig varit på nåt sånt.
Info om teater:
årets buskisversion ”Scen Sommarbuskis” står sveriges främsta buskiselit på scenen samtidigt! Efter de tidigare publiksuccéerna ”Nyrakad Buskis” och ”320 kg Buskis” är det dags igen för det populära humorgänget från västkusten. Årets föreställning blandar mängder av nyskrivet med goa favoriter från Stefan & Kristers och Falkenbergsrevyns mest älskade produktioner.
Medverkande är Stefan "Stefan & Krister" Gerhardsson, Håkan ”Fågelskådar´n” Runevad, Bertil Schough och inte minst Anna Bromee som bidrar med ännu mer skratt, sång och drar ner skrattsalvor med ett potpurri av olika dialekter och imitationer.
För regin står den andra halvan av det kultförklarade komikerparet Krister "Stefan & Krister" Classon.
Sommarbuskis ska vi på nu
Va skönt att få tillbaka den timmen nu, himla gott faktiskt, att det blir vintertid nu.
Vi åt lite frukost, och så har jag försökt packa upp mina grejer från Stockholm, men det går sakta. Så har Henke ringt runt till sina släktingar om kalas, så får vi se hur jag ska ro i land med det, det är nästa helg.
Nu ska vi äta spaghetti och köttfärssås, och duscha och göra oss i ordning. Vi ska åka på buskisteater, får vi se, jag har aldrig varit på nåt sånt.
Info om teater:
årets buskisversion ”Scen Sommarbuskis” står sveriges främsta buskiselit på scenen samtidigt! Efter de tidigare publiksuccéerna ”Nyrakad Buskis” och ”320 kg Buskis” är det dags igen för det populära humorgänget från västkusten. Årets föreställning blandar mängder av nyskrivet med goa favoriter från Stefan & Kristers och Falkenbergsrevyns mest älskade produktioner.
Medverkande är Stefan "Stefan & Krister" Gerhardsson, Håkan ”Fågelskådar´n” Runevad, Bertil Schough och inte minst Anna Bromee som bidrar med ännu mer skratt, sång och drar ner skrattsalvor med ett potpurri av olika dialekter och imitationer.
För regin står den andra halvan av det kultförklarade komikerparet Krister "Stefan & Krister" Classon.
Vi åt lite frukost, och så har jag försökt packa upp mina grejer från Stockholm, men det går sakta. Så har Henke ringt runt till sina släktingar om kalas, så får vi se hur jag ska ro i land med det, det är nästa helg.
Nu ska vi äta spaghetti och köttfärssås, och duscha och göra oss i ordning. Vi ska åka på buskisteater, får vi se, jag har aldrig varit på nåt sånt.
Info om teater:
årets buskisversion ”Scen Sommarbuskis” står sveriges främsta buskiselit på scenen samtidigt! Efter de tidigare publiksuccéerna ”Nyrakad Buskis” och ”320 kg Buskis” är det dags igen för det populära humorgänget från västkusten. Årets föreställning blandar mängder av nyskrivet med goa favoriter från Stefan & Kristers och Falkenbergsrevyns mest älskade produktioner.
Medverkande är Stefan "Stefan & Krister" Gerhardsson, Håkan ”Fågelskådar´n” Runevad, Bertil Schough och inte minst Anna Bromee som bidrar med ännu mer skratt, sång och drar ner skrattsalvor med ett potpurri av olika dialekter och imitationer.
För regin står den andra halvan av det kultförklarade komikerparet Krister "Stefan & Krister" Classon.
lördag, oktober 24, 2009
danskampen
Idag gick jag upp och kokade mig lite mannagrynsgröt och tog lite kaffe. Jag började stöka med disken och tvätten, och plockade undan all jävla reklam jag har fått under veckan. Så stekte jag karrébitar och gjorde i ordning egen klyftpotatis och satte in i ugnen. Jag gjorde bearnaise-sås, men den gjorde jag på pulver. Sen tog vi Baja Päron och kaffe, och såg på Dansbandskampen, nu är det dags igen! Det var ju roligt att Date kommit vidare och har fått en guldstjärna! Jag gick med i deras fanclub på Facebook, det är ju roligt att se vad som händer! Det var en bra ny sångare dom hade också. Black Ingvars gick ju också vidare. Dom från Skåne var ju också bra, tyckte jag. Men det var rätt så dåliga sångare på en del ställen också.
Men nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och lyssna på Åsa Larssons bok, den är faktiskt väldigt bra! Det blod som spillts, den är väldigt spännande, den rekommenderar jag varmt! Tack Lisbeth på biblioteket som hjälpte mig att hitta den boken!
Men nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och lyssna på Åsa Larssons bok, den är faktiskt väldigt bra! Det blod som spillts, den är väldigt spännande, den rekommenderar jag varmt! Tack Lisbeth på biblioteket som hjälpte mig att hitta den boken!
danskampen
Idag gick jag upp och kokade mig lite mannagrynsgröt och tog lite kaffe. Jag började stöka med disken och tvätten, och plockade undan all jävla reklam jag har fått under veckan. Så stekte jag karrébitar och gjorde i ordning egen klyftpotatis och satte in i ugnen. Jag gjorde bearnaise-sås, men den gjorde jag på pulver. Sen tog vi Baja Päron och kaffe, och såg på Dansbandskampen, nu är det dags igen! Det var ju roligt att Date kommit vidare och har fått en guldstjärna! Jag gick med i deras fanclub på Facebook, det är ju roligt att se vad som händer! Det var en bra ny sångare dom hade också. Black Ingvars gick ju också vidare. Dom från Skåne var ju också bra, tyckte jag. Men det var rätt så dåliga sångare på en del ställen också.
Men nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och lyssna på Åsa Larssons bok, den är faktiskt väldigt bra! Det blod som spillts, den är väldigt spännande, den rekommenderar jag varmt! Tack Lisbeth på biblioteket som hjälpte mig att hitta den boken!
Men nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och lyssna på Åsa Larssons bok, den är faktiskt väldigt bra! Det blod som spillts, den är väldigt spännande, den rekommenderar jag varmt! Tack Lisbeth på biblioteket som hjälpte mig att hitta den boken!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)