söndag, oktober 25, 2009

Sommarbuskis ska vi på nu

Va skönt att få tillbaka den timmen nu, himla gott faktiskt, att det blir vintertid nu.


Vi åt lite frukost, och så har jag försökt packa upp mina grejer från Stockholm, men det går sakta. Så har Henke ringt runt till sina släktingar om kalas, så får vi se hur jag ska ro i land med det, det är nästa helg.

Nu ska vi äta spaghetti och köttfärssås, och duscha och göra oss i ordning. Vi ska åka på buskisteater, får vi se, jag har aldrig varit på nåt sånt.



Info om teater:

årets buskisversion ”Scen Sommarbuskis” står sveriges främsta buskiselit på scenen samtidigt! Efter de tidigare publiksuccéerna ”Nyrakad Buskis” och ”320 kg Buskis” är det dags igen för det populära humorgänget från västkusten. Årets föreställning blandar mängder av nyskrivet med goa favoriter från Stefan & Kristers och Falkenbergsrevyns mest älskade produktioner.
Medverkande är Stefan "Stefan & Krister" Gerhardsson, Håkan ”Fågelskådar´n” Runevad, Bertil Schough och inte minst Anna Bromee som bidrar med ännu mer skratt, sång och drar ner skrattsalvor med ett potpurri av olika dialekter och imitationer.
För regin står den andra halvan av det kultförklarade komikerparet Krister "Stefan & Krister" Classon.

Sommarbuskis ska vi på nu

Va skönt att få tillbaka den timmen nu, himla gott faktiskt, att det blir vintertid nu.


Vi åt lite frukost, och så har jag försökt packa upp mina grejer från Stockholm, men det går sakta. Så har Henke ringt runt till sina släktingar om kalas, så får vi se hur jag ska ro i land med det, det är nästa helg.

Nu ska vi äta spaghetti och köttfärssås, och duscha och göra oss i ordning. Vi ska åka på buskisteater, får vi se, jag har aldrig varit på nåt sånt.



Info om teater:

årets buskisversion ”Scen Sommarbuskis” står sveriges främsta buskiselit på scenen samtidigt! Efter de tidigare publiksuccéerna ”Nyrakad Buskis” och ”320 kg Buskis” är det dags igen för det populära humorgänget från västkusten. Årets föreställning blandar mängder av nyskrivet med goa favoriter från Stefan & Kristers och Falkenbergsrevyns mest älskade produktioner.
Medverkande är Stefan "Stefan & Krister" Gerhardsson, Håkan ”Fågelskådar´n” Runevad, Bertil Schough och inte minst Anna Bromee som bidrar med ännu mer skratt, sång och drar ner skrattsalvor med ett potpurri av olika dialekter och imitationer.
För regin står den andra halvan av det kultförklarade komikerparet Krister "Stefan & Krister" Classon.

lördag, oktober 24, 2009

danskampen

Idag gick jag upp och kokade mig lite mannagrynsgröt och tog lite kaffe. Jag började stöka med disken och tvätten, och plockade undan all jävla reklam jag har fått under veckan. Så stekte jag karrébitar och gjorde i ordning egen klyftpotatis och satte in i ugnen. Jag gjorde bearnaise-sås, men den gjorde jag på pulver. Sen tog vi Baja Päron och kaffe, och såg på Dansbandskampen, nu är det dags igen! Det var ju roligt att Date kommit vidare och har fått en guldstjärna! Jag gick med i deras fanclub på Facebook, det är ju roligt att se vad som händer! Det var en bra ny sångare dom hade också. Black Ingvars gick ju också vidare. Dom från Skåne var ju också bra, tyckte jag. Men det var rätt så dåliga sångare på en del ställen också.
Men nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och lyssna på Åsa Larssons bok, den är faktiskt väldigt bra! Det blod som spillts, den är väldigt spännande, den rekommenderar jag varmt! Tack Lisbeth på biblioteket som hjälpte mig att hitta den boken!

danskampen

Idag gick jag upp och kokade mig lite mannagrynsgröt och tog lite kaffe. Jag började stöka med disken och tvätten, och plockade undan all jävla reklam jag har fått under veckan. Så stekte jag karrébitar och gjorde i ordning egen klyftpotatis och satte in i ugnen. Jag gjorde bearnaise-sås, men den gjorde jag på pulver. Sen tog vi Baja Päron och kaffe, och såg på Dansbandskampen, nu är det dags igen! Det var ju roligt att Date kommit vidare och har fått en guldstjärna! Jag gick med i deras fanclub på Facebook, det är ju roligt att se vad som händer! Det var en bra ny sångare dom hade också. Black Ingvars gick ju också vidare. Dom från Skåne var ju också bra, tyckte jag. Men det var rätt så dåliga sångare på en del ställen också.
Men nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och lyssna på Åsa Larssons bok, den är faktiskt väldigt bra! Det blod som spillts, den är väldigt spännande, den rekommenderar jag varmt! Tack Lisbeth på biblioteket som hjälpte mig att hitta den boken!

fredag, oktober 23, 2009

inscanning pu

Va gott det blir helg nu! Och jag ska vara hemma denna helgen, och städa och greja, det känns väldigt gott! Och så har jag ju sån tur, att HSO:s vice ordförande bor lite längre bort här, ute vid Gravlången. Jag har suttit här och försökt göra en snabb inscanning, men fasen, nätverket synkar inte! Jag blir tokig, jag har suttit här i två timmar och grejat med detta! Men jag har mailat till supporten, får se om det är fel på mitt program eller på deras. Jag får kolla upp detta, och se hur det kan bli så här konstigt. Men det är gott att det är helg!
Nu ska jag upp och jobba lite med data, sen har barnen höstlov nästa vecka, och jag ska jobba med lite andra saker. Ni får ha det så bra, hejdå!
På jobbet var det upp och ner allting idag, jag var arg och irriterad, usch! Det var tur att min svägerska kom, så att jag fick ett gott sött fika på Gillet, det var helt underbart att få det! Fy fasen vilken dag! Men det är gott att det är höstlov, jag sitter och gör lite broschyrer och grejar lite, jag får tänka till lite grand.


Sen gick jag och hyrde Prästen, Wallanderfilmen, den var kanonbra! Så tog vi varma mackor, jag tog fram skogsosten och la på, och paprikapasta och köttfärssås och ost och tomater. Vi satt och åt och hade det jättemysigt! Men vi kröp i säng redan när klockan var halv nio, jag var så trött i kroppen igår. Och idag var jag så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Men det är gott att det ska bli helg nu, nu får ha det så bra!

inscanning pu

Va gott det blir helg nu! Och jag ska vara hemma denna helgen, och städa och greja, det känns väldigt gott! Och så har jag ju sån tur, att HSO:s vice ordförande bor lite längre bort här, ute vid Gravlången. Jag har suttit här och försökt göra en snabb inscanning, men fasen, nätverket synkar inte! Jag blir tokig, jag har suttit här i två timmar och grejat med detta! Men jag har mailat till supporten, får se om det är fel på mitt program eller på deras. Jag får kolla upp detta, och se hur det kan bli så här konstigt. Men det är gott att det är helg!
Nu ska jag upp och jobba lite med data, sen har barnen höstlov nästa vecka, och jag ska jobba med lite andra saker. Ni får ha det så bra, hejdå!
På jobbet var det upp och ner allting idag, jag var arg och irriterad, usch! Det var tur att min svägerska kom, så att jag fick ett gott sött fika på Gillet, det var helt underbart att få det! Fy fasen vilken dag! Men det är gott att det är höstlov, jag sitter och gör lite broschyrer och grejar lite, jag får tänka till lite grand.


Sen gick jag och hyrde Prästen, Wallanderfilmen, den var kanonbra! Så tog vi varma mackor, jag tog fram skogsosten och la på, och paprikapasta och köttfärssås och ost och tomater. Vi satt och åt och hade det jättemysigt! Men vi kröp i säng redan när klockan var halv nio, jag var så trött i kroppen igår. Och idag var jag så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Men det är gott att det ska bli helg nu, nu får ha det så bra!

torsdag, oktober 22, 2009

joslasdag

Åh, idag har jag sovmorgon, det var riktigt skönt, riktigt härligt, det kändes väldigt gott! Nu har vi ätit lite frukost och donat här, och så har Henke gjort en sockerkaka åt mig, en tigerkaka, så får vi se hur den blir. Så ska vi äta kyckling med ris, får vi se vad det smakar. Jag ska börja jobba klockan två. Så ser min dag ut, jag är inte hemma förrän sent i eftermiddag. Ni får ha en bra dag, hejdå!

joslasdag

Åh, idag har jag sovmorgon, det var riktigt skönt, riktigt härligt, det kändes väldigt gott! Nu har vi ätit lite frukost och donat här, och så har Henke gjort en sockerkaka åt mig, en tigerkaka, så får vi se hur den blir. Så ska vi äta kyckling med ris, får vi se vad det smakar. Jag ska börja jobba klockan två. Så ser min dag ut, jag är inte hemma förrän sent i eftermiddag. Ni får ha en bra dag, hejdå!