Jag åt lite mat i går kväll, jag tog mig lite köttbullar och mos. Sen satte jag mig i soffan, och kände att jag inte fick upp huvet, det bara tjöt i huvet! Jag kände att jag orkar inte med detta i örat snart, det känns som om jag har en propp i örat, det är så himla hemskt, det tjuter och håller på! Så när klockan var kvart över sju, vet ni vad jag gjorde då? Jag gick och la mig! Jag klarade inte av att vara uppe! Det gick inte, jag kunde inte hålla huvet rakt, fy sjuttsingen! Men nu på morgonen vaknade jag vid fem, och det var gott att komma upp. Så jag fixade lite spaghetti och köttfärssås till Henke så han fick med sig. Det gjorde jag ju inte ens igår heller.
Idag på jobbet har vi varit iväg på teater med barnen ifrån F-3.
Vi var på något som hette ”Katten från Rom”. Det var Masthuggs Teatern som hade den här. Katten från Rom är en föreställning om vad man gör när mamma inte finns där. Om övergivenhet och längtan. Och om hur magiskt allt kan bli på ens födelsedag.
Det var gripande när man såg den här teatern. Har ni möjlighet att se den så ska ni faktiskt ta och gå på den, för den var jättebra. En aha-upplevelse för många barn. Den är ju för barn från 6 till 11 år. Så den verkar ju väldigt trevlig.
Stolleprov från josla här; Vet ni vad jag har gjort nu? Jag har cyklat hem! Ja, nu har jag i alla fall gjort det i år. Det tog en timme för mig. Jag är helt slut nu! Men nu ska jag faktiskt bara sätta på diskmaskin och sen ska jag gå och lägga mig och läsa Se och Hör.
Och se vad det är för nytt skvaller i den. Ni får ha en bra eftermiddag nu!
onsdag, oktober 21, 2009
skit med mitt öra
Jag åt lite mat i går kväll, jag tog mig lite köttbullar och mos. Sen satte jag mig i soffan, och kände att jag inte fick upp huvet, det bara tjöt i huvet! Jag kände att jag orkar inte med detta i örat snart, det känns som om jag har en propp i örat, det är så himla hemskt, det tjuter och håller på! Så när klockan var kvart över sju, vet ni vad jag gjorde då? Jag gick och la mig! Jag klarade inte av att vara uppe! Det gick inte, jag kunde inte hålla huvet rakt, fy sjuttsingen! Men nu på morgonen vaknade jag vid fem, och det var gott att komma upp. Så jag fixade lite spaghetti och köttfärssås till Henke så han fick med sig. Det gjorde jag ju inte ens igår heller.
Idag på jobbet har vi varit iväg på teater med barnen ifrån F-3.
Vi var på något som hette ”Katten från Rom”. Det var Masthuggs Teatern som hade den här. Katten från Rom är en föreställning om vad man gör när mamma inte finns där. Om övergivenhet och längtan. Och om hur magiskt allt kan bli på ens födelsedag.
Det var gripande när man såg den här teatern. Har ni möjlighet att se den så ska ni faktiskt ta och gå på den, för den var jättebra. En aha-upplevelse för många barn. Den är ju för barn från 6 till 11 år. Så den verkar ju väldigt trevlig.
Stolleprov från josla här; Vet ni vad jag har gjort nu? Jag har cyklat hem! Ja, nu har jag i alla fall gjort det i år. Det tog en timme för mig. Jag är helt slut nu! Men nu ska jag faktiskt bara sätta på diskmaskin och sen ska jag gå och lägga mig och läsa Se och Hör.
Och se vad det är för nytt skvaller i den. Ni får ha en bra eftermiddag nu!
Idag på jobbet har vi varit iväg på teater med barnen ifrån F-3.
Vi var på något som hette ”Katten från Rom”. Det var Masthuggs Teatern som hade den här. Katten från Rom är en föreställning om vad man gör när mamma inte finns där. Om övergivenhet och längtan. Och om hur magiskt allt kan bli på ens födelsedag.
Det var gripande när man såg den här teatern. Har ni möjlighet att se den så ska ni faktiskt ta och gå på den, för den var jättebra. En aha-upplevelse för många barn. Den är ju för barn från 6 till 11 år. Så den verkar ju väldigt trevlig.
Stolleprov från josla här; Vet ni vad jag har gjort nu? Jag har cyklat hem! Ja, nu har jag i alla fall gjort det i år. Det tog en timme för mig. Jag är helt slut nu! Men nu ska jag faktiskt bara sätta på diskmaskin och sen ska jag gå och lägga mig och läsa Se och Hör.
Och se vad det är för nytt skvaller i den. Ni får ha en bra eftermiddag nu!
tisdag, oktober 20, 2009
hopplös
Fy vad segt det är att komma upp på morgon. Jag har aldrig varit med om en sån här hopplös dag. Det känns jättejobbigt. Jag känner mig mycket piggare efter 10 på morgonen. Så kan jag inte ha det. Få se hur detta blir. Det kanske bättre när vintertiden kommer igång. Det blir ju till helgen. Nästa måndag är det ju lite bättre då.
Nu ska jag iväg och jobba och ha data och läsgrupp. Så att nu ska jag försöka göra i ordning mig här och äta lite frukost och så, föna håret och det. Ni får ha en trevlig förmiddag här!
Nu ska jag iväg och jobba och ha data och läsgrupp. Så att nu ska jag försöka göra i ordning mig här och äta lite frukost och så, föna håret och det. Ni får ha en trevlig förmiddag här!
hopplös
Fy vad segt det är att komma upp på morgon. Jag har aldrig varit med om en sån här hopplös dag. Det känns jättejobbigt. Jag känner mig mycket piggare efter 10 på morgonen. Så kan jag inte ha det. Få se hur detta blir. Det kanske bättre när vintertiden kommer igång. Det blir ju till helgen. Nästa måndag är det ju lite bättre då.
Nu ska jag iväg och jobba och ha data och läsgrupp. Så att nu ska jag försöka göra i ordning mig här och äta lite frukost och så, föna håret och det. Ni får ha en trevlig förmiddag här!
Nu ska jag iväg och jobba och ha data och läsgrupp. Så att nu ska jag försöka göra i ordning mig här och äta lite frukost och så, föna håret och det. Ni får ha en trevlig förmiddag här!
måndag, oktober 19, 2009
väder
Vilket tråkigt väder man vaknar till idag, grått och trist, det är riktigt höstväder ute, känner jag. Det känns lite konstigt, jag är ledig idag, men jag ska försöka greja lite grand här hemma idag. Men jag försöker med PowerPoint, två olika format, liggande och stående. Jag får fasen inte ihop det! När jag gör en liggande, så blir allihop liggande, 24 stycken. Sen gör jag tvärtom, och då blir det likadant. Jag begriper inte varför det inte går att göra så, en stående och en liggande, olika format. Jag har sett förut att man har kunnat göra så. Men jag får väl testa igen…
Men nu ska jag fixa lite frukost, och Henke var gullig och tog in tidningen, puss på dig lille gulling! Så slapp jag gå ut.
Men jag ska försöka röra på mig lite grand idag! Ni får ha en bra förmiddag!
Men nu ska jag fixa lite frukost, och Henke var gullig och tog in tidningen, puss på dig lille gulling! Så slapp jag gå ut.
Men jag ska försöka röra på mig lite grand idag! Ni får ha en bra förmiddag!
väder
Vilket tråkigt väder man vaknar till idag, grått och trist, det är riktigt höstväder ute, känner jag. Det känns lite konstigt, jag är ledig idag, men jag ska försöka greja lite grand här hemma idag. Men jag försöker med PowerPoint, två olika format, liggande och stående. Jag får fasen inte ihop det! När jag gör en liggande, så blir allihop liggande, 24 stycken. Sen gör jag tvärtom, och då blir det likadant. Jag begriper inte varför det inte går att göra så, en stående och en liggande, olika format. Jag har sett förut att man har kunnat göra så. Men jag får väl testa igen…
Men nu ska jag fixa lite frukost, och Henke var gullig och tog in tidningen, puss på dig lille gulling! Så slapp jag gå ut.
Men jag ska försöka röra på mig lite grand idag! Ni får ha en bra förmiddag!
Men nu ska jag fixa lite frukost, och Henke var gullig och tog in tidningen, puss på dig lille gulling! Så slapp jag gå ut.
Men jag ska försöka röra på mig lite grand idag! Ni får ha en bra förmiddag!
söndag, oktober 18, 2009
vad gött få vara hemma....
Vad skönt det var att sova hemma och vakna i sin egen säng och vakna lite senare. Ingen stress. Jag åt frukost här och har tagit det lite lugnt och slöat. Sen har jag faktiskt lagt in Clairoread + v 5 och tittat på . Det verkar vara ett väldigt bra program. Men jag blir så himla sugen på det nya med att man tar kort med mobilen och så får du texten i mobilen och kan lyssna på det. Det är helt perfekt. Du går in i affären och om du inte förstår vad det står på något och då tar du kort på texten och får den uppläst. Det känns ju skitbra. Den heter Captura talk, till mobilen. Men du måste ha Windowsmobil. Minimum Windows 5 då och autofokus på telefonen. Så den blev jag väldigt sugen på faktiskt. Det är helt nytt att slippa ha dator med dig. Mobilen har man ju alltid med sig i fickan och kan då kan man lyssna var som helt. Men vi får se hur det blir med det.
Men nu ska vi sätta oss och äta potatis och köttbullar här och ta det lite allmänt lugnt. Sen ska jag hoppa in i duschen.
Men det har varit en givande helg och jag känner mig helnöjd och alltihopa, sen så får vi se hur detta blir.
Men nu ska vi sätta oss och äta potatis och köttbullar här och ta det lite allmänt lugnt. Sen ska jag hoppa in i duschen.
Men det har varit en givande helg och jag känner mig helnöjd och alltihopa, sen så får vi se hur detta blir.
vad gött få vara hemma....
Vad skönt det var att sova hemma och vakna i sin egen säng och vakna lite senare. Ingen stress. Jag åt frukost här och har tagit det lite lugnt och slöat. Sen har jag faktiskt lagt in Clairoread + v 5 och tittat på . Det verkar vara ett väldigt bra program. Men jag blir så himla sugen på det nya med att man tar kort med mobilen och så får du texten i mobilen och kan lyssna på det. Det är helt perfekt. Du går in i affären och om du inte förstår vad det står på något och då tar du kort på texten och får den uppläst. Det känns ju skitbra. Den heter Captura talk, till mobilen. Men du måste ha Windowsmobil. Minimum Windows 5 då och autofokus på telefonen. Så den blev jag väldigt sugen på faktiskt. Det är helt nytt att slippa ha dator med dig. Mobilen har man ju alltid med sig i fickan och kan då kan man lyssna var som helt. Men vi får se hur det blir med det.
Men nu ska vi sätta oss och äta potatis och köttbullar här och ta det lite allmänt lugnt. Sen ska jag hoppa in i duschen.
Men det har varit en givande helg och jag känner mig helnöjd och alltihopa, sen så får vi se hur detta blir.
Men nu ska vi sätta oss och äta potatis och köttbullar här och ta det lite allmänt lugnt. Sen ska jag hoppa in i duschen.
Men det har varit en givande helg och jag känner mig helnöjd och alltihopa, sen så får vi se hur detta blir.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)