Vilken slipper dator: kan läsa var man vill......
CapturaTalk ta en bild, hör orden
CapturaTaik använder sig av Elin, en svensk syntetisk röst av hög kvalitet, för att läsa
upp text på bilder tagna med en mobilkamera eller från elektroniska dokument.
Det fungerar på flera olika modeller av mobiltelefoner som använder
Windows Mobile. Det är en innovativ mjukvara som gör information tillgänglig och ger stöd i läsandet för människor på språng.
Tänk ett ögonblick på hur detta kan hjälpa dig... Ta en bild på en viktig text som du behöver förstå eller komma ihåg, kanske en biljett, en informationstavla, en skylt med väghänvisningar eller instruktioner du måste förstå. CapturaTalk skannar bilden, känner igen texten och läser upp informationen för dig. Bilden sparas även för framtida behov.
Lyssna på text från elektroniska dokument eller program (e-post, anteckningar, SMS, Pocket Word eller Pocket Internet Explorer) som blir uppläst på din Windows Mobile telefon. Kanske angående en viktig kund du behöver kontakta och då med de relevanta uppgifter du behöver som stöd för minnet.
CapturaTalk är kan användas på enheter med Microsoft Windows Mobile Professional (enheter med pekskärm) som har Windows Mobile 5.0 eller senare.
Enheter som har testats och som stöds fullt ut är:
• HTC Touch Pro • HTC Touch Diamond • HTC Touch Cruise • HTC TyTN II (Kaiser) • HTC TyTN I (Hermes) • Samsung Omnia • HP IPAQ 614c • HP IPAQ 914c • Sony Experia X1
Minimikrav
CapturaTalk fungerar även på andra enheter som har Windows Mobile Professional, så länge dessa enheter uppfyller följande krav: En kamera med minst 2 megapixel samt helst även macro och autofocus. 65 MB ledigt utrymme Windows Mobile 5.0 eller senare.
söndag, oktober 18, 2009
CapturaTalk till mobilen
Vilken slipper dator: kan läsa var man vill......
CapturaTalk ta en bild, hör orden
CapturaTaik använder sig av Elin, en svensk syntetisk röst av hög kvalitet, för att läsa
upp text på bilder tagna med en mobilkamera eller från elektroniska dokument.
Det fungerar på flera olika modeller av mobiltelefoner som använder
Windows Mobile. Det är en innovativ mjukvara som gör information tillgänglig och ger stöd i läsandet för människor på språng.
Tänk ett ögonblick på hur detta kan hjälpa dig... Ta en bild på en viktig text som du behöver förstå eller komma ihåg, kanske en biljett, en informationstavla, en skylt med väghänvisningar eller instruktioner du måste förstå. CapturaTalk skannar bilden, känner igen texten och läser upp informationen för dig. Bilden sparas även för framtida behov.
Lyssna på text från elektroniska dokument eller program (e-post, anteckningar, SMS, Pocket Word eller Pocket Internet Explorer) som blir uppläst på din Windows Mobile telefon. Kanske angående en viktig kund du behöver kontakta och då med de relevanta uppgifter du behöver som stöd för minnet.
CapturaTalk är kan användas på enheter med Microsoft Windows Mobile Professional (enheter med pekskärm) som har Windows Mobile 5.0 eller senare.
Enheter som har testats och som stöds fullt ut är:
• HTC Touch Pro • HTC Touch Diamond • HTC Touch Cruise • HTC TyTN II (Kaiser) • HTC TyTN I (Hermes) • Samsung Omnia • HP IPAQ 614c • HP IPAQ 914c • Sony Experia X1
Minimikrav
CapturaTalk fungerar även på andra enheter som har Windows Mobile Professional, så länge dessa enheter uppfyller följande krav: En kamera med minst 2 megapixel samt helst även macro och autofocus. 65 MB ledigt utrymme Windows Mobile 5.0 eller senare.
CapturaTalk ta en bild, hör orden
CapturaTaik använder sig av Elin, en svensk syntetisk röst av hög kvalitet, för att läsa
upp text på bilder tagna med en mobilkamera eller från elektroniska dokument.
Det fungerar på flera olika modeller av mobiltelefoner som använder
Windows Mobile. Det är en innovativ mjukvara som gör information tillgänglig och ger stöd i läsandet för människor på språng.
Tänk ett ögonblick på hur detta kan hjälpa dig... Ta en bild på en viktig text som du behöver förstå eller komma ihåg, kanske en biljett, en informationstavla, en skylt med väghänvisningar eller instruktioner du måste förstå. CapturaTalk skannar bilden, känner igen texten och läser upp informationen för dig. Bilden sparas även för framtida behov.
Lyssna på text från elektroniska dokument eller program (e-post, anteckningar, SMS, Pocket Word eller Pocket Internet Explorer) som blir uppläst på din Windows Mobile telefon. Kanske angående en viktig kund du behöver kontakta och då med de relevanta uppgifter du behöver som stöd för minnet.
CapturaTalk är kan användas på enheter med Microsoft Windows Mobile Professional (enheter med pekskärm) som har Windows Mobile 5.0 eller senare.
Enheter som har testats och som stöds fullt ut är:
• HTC Touch Pro • HTC Touch Diamond • HTC Touch Cruise • HTC TyTN II (Kaiser) • HTC TyTN I (Hermes) • Samsung Omnia • HP IPAQ 614c • HP IPAQ 914c • Sony Experia X1
Minimikrav
CapturaTalk fungerar även på andra enheter som har Windows Mobile Professional, så länge dessa enheter uppfyller följande krav: En kamera med minst 2 megapixel samt helst även macro och autofocus. 65 MB ledigt utrymme Windows Mobile 5.0 eller senare.
lördag, oktober 17, 2009
bättre hotellrum
Nu sitter jag på hotellrummet här, och har duschat och gjort mig i ordning. Nu ska jag åka ner och äta en god frukost. Det är så skönt att slippa göra i ordning sin egen frukost. Nu får vi se hur dagen blir. I natt har jag väl sovit lite bättre. Jag känner mig inte riktigt fräsch, men det får väl gå efter allt festande i går, vi hade lite kul och så där. Idag ska man ju åka hem, så blir det vardag igen. Men här har det varit väldigt trevligt. Att ha rumskompisar har jag aldrig gillat förut, men nu tyckte jag att det var kanonbra.
Men ni får ha en trevlig förmiddag, så pratar jag in mer lite senare!
Ja, när vi kom ner på föreläsningen så satt vi där i god tid. Det är gott och vara i tid och få plats och sådär. Då kom kanslichefen och frågade mig om jag kunde gå med upp på scen och fixa dragningen på läslinjalerna som vi hade. Och första vinsten ClaroRead Plus v5 talsyntes var och andra och tredje pris var lexiläser. Så då var jag framme i alla fall på scen. Det var väldigt bra föreläsningar.Jag var och hörde på ”Grunden till språk och tankar” Det känns som likadant som jag har varit när jag var liten och så. Man blir bättre på språk av att läsa och så här. Det var Torbjörn Lundgren som pratade om detta. Sedan var det ”Dyslexi förbannelse eller möjligheter” det var en Ulla förer som berättade om detta. Sen var det väldigt bra med Christer Jacobsson. Goda läsare – svaga läsare, efter 20 år. Dom som är 29 år nu och som gick i skolan för 20 år sedan- dom har samma lässvårigheter idag. Väldigt bra forskning om lässvaga – en lång studie. Sen var det lite grann om körkort som vi var på idag. Sen gick det bra, in med pendeln och så. Nu sitter jag och väntar på tåget men vi får ju se när jag kommer hem. Allt är ju inte färdigt än.
Men ni får ha en trevlig förmiddag, så pratar jag in mer lite senare!
Ja, när vi kom ner på föreläsningen så satt vi där i god tid. Det är gott och vara i tid och få plats och sådär. Då kom kanslichefen och frågade mig om jag kunde gå med upp på scen och fixa dragningen på läslinjalerna som vi hade. Och första vinsten ClaroRead Plus v5 talsyntes var och andra och tredje pris var lexiläser. Så då var jag framme i alla fall på scen. Det var väldigt bra föreläsningar.Jag var och hörde på ”Grunden till språk och tankar” Det känns som likadant som jag har varit när jag var liten och så. Man blir bättre på språk av att läsa och så här. Det var Torbjörn Lundgren som pratade om detta. Sedan var det ”Dyslexi förbannelse eller möjligheter” det var en Ulla förer som berättade om detta. Sen var det väldigt bra med Christer Jacobsson. Goda läsare – svaga läsare, efter 20 år. Dom som är 29 år nu och som gick i skolan för 20 år sedan- dom har samma lässvårigheter idag. Väldigt bra forskning om lässvaga – en lång studie. Sen var det lite grann om körkort som vi var på idag. Sen gick det bra, in med pendeln och så. Nu sitter jag och väntar på tåget men vi får ju se när jag kommer hem. Allt är ju inte färdigt än.
bättre hotellrum
Nu sitter jag på hotellrummet här, och har duschat och gjort mig i ordning. Nu ska jag åka ner och äta en god frukost. Det är så skönt att slippa göra i ordning sin egen frukost. Nu får vi se hur dagen blir. I natt har jag väl sovit lite bättre. Jag känner mig inte riktigt fräsch, men det får väl gå efter allt festande i går, vi hade lite kul och så där. Idag ska man ju åka hem, så blir det vardag igen. Men här har det varit väldigt trevligt. Att ha rumskompisar har jag aldrig gillat förut, men nu tyckte jag att det var kanonbra.
Men ni får ha en trevlig förmiddag, så pratar jag in mer lite senare!
Ja, när vi kom ner på föreläsningen så satt vi där i god tid. Det är gott och vara i tid och få plats och sådär. Då kom kanslichefen och frågade mig om jag kunde gå med upp på scen och fixa dragningen på läslinjalerna som vi hade. Och första vinsten ClaroRead Plus v5 talsyntes var och andra och tredje pris var lexiläser. Så då var jag framme i alla fall på scen. Det var väldigt bra föreläsningar.Jag var och hörde på ”Grunden till språk och tankar” Det känns som likadant som jag har varit när jag var liten och så. Man blir bättre på språk av att läsa och så här. Det var Torbjörn Lundgren som pratade om detta. Sedan var det ”Dyslexi förbannelse eller möjligheter” det var en Ulla förer som berättade om detta. Sen var det väldigt bra med Christer Jacobsson. Goda läsare – svaga läsare, efter 20 år. Dom som är 29 år nu och som gick i skolan för 20 år sedan- dom har samma lässvårigheter idag. Väldigt bra forskning om lässvaga – en lång studie. Sen var det lite grann om körkort som vi var på idag. Sen gick det bra, in med pendeln och så. Nu sitter jag och väntar på tåget men vi får ju se när jag kommer hem. Allt är ju inte färdigt än.
Men ni får ha en trevlig förmiddag, så pratar jag in mer lite senare!
Ja, när vi kom ner på föreläsningen så satt vi där i god tid. Det är gott och vara i tid och få plats och sådär. Då kom kanslichefen och frågade mig om jag kunde gå med upp på scen och fixa dragningen på läslinjalerna som vi hade. Och första vinsten ClaroRead Plus v5 talsyntes var och andra och tredje pris var lexiläser. Så då var jag framme i alla fall på scen. Det var väldigt bra föreläsningar.Jag var och hörde på ”Grunden till språk och tankar” Det känns som likadant som jag har varit när jag var liten och så. Man blir bättre på språk av att läsa och så här. Det var Torbjörn Lundgren som pratade om detta. Sedan var det ”Dyslexi förbannelse eller möjligheter” det var en Ulla förer som berättade om detta. Sen var det väldigt bra med Christer Jacobsson. Goda läsare – svaga läsare, efter 20 år. Dom som är 29 år nu och som gick i skolan för 20 år sedan- dom har samma lässvårigheter idag. Väldigt bra forskning om lässvaga – en lång studie. Sen var det lite grann om körkort som vi var på idag. Sen gick det bra, in med pendeln och så. Nu sitter jag och väntar på tåget men vi får ju se när jag kommer hem. Allt är ju inte färdigt än.
fredag, oktober 16, 2009
God morgon på er allihop!
Vilken natt, det jävla fläktsystemet här inne har tjutit och hållit på inne på hotellrummet här! Jag har inte sovit så mycket, får se hur jag ska orka med den här dagen på mässan och allt! Men jag hoppas det ska bli trevligt och så. Det var god frukost här, och alltihopa, men den där jävla fläkten kunde dom slänga ut! Det borde stå att det finns ett sänt här fläktsystem, jag hatar detta, faktiskt!
Jag gick till pendeln, det var nära och bra från hotellet, det kändes jättebra.
Vi hörde på inledningen till Dysleximässan, och Lars Molin pratade om ”Läsprocessen – snabb och säker och sårbar”. Och så var det Inger som pratade om sin dyslexi. Men Rydaholmsmetoden – gör det svåra enklare”, den tyckte jag lät väldigt vetenskaplig, med Martin Ingvar. Det var en från Markaryd som berättade. Det verkar vara en väldigt enkel och bra metod. Den ska jag försöka sprida lite mer. Sen var vi och hörde på en föreläsning om nationella prov. Roger från Skolverket var där, om processen och lässvaghet och allting. Sen var det Markus Björnström, om räknesvårigheter och dyskalkyli, det går mycket hand i hand med dyslexi. Det var väldigt intressant, den ska ni faktiskt gå och lyssna på. Men sen var det ”Finn din matteglädje” av Pelle Lindblå. Abakus, det var en träram, det har ingenting med data att göra över huvud taget. Det var en väldigt mäktig föreläsning jag var på.
Jag var och åt en lasagne och tog mig en Mariestad, faktiskt idag, jag kände att jag behövde göra det.
Men ni får ha en trevlig kväll, nu sitter jag här och tar en Bajapäron och lite godis. Jag ska bara sålla bort vad jag har gjort idag, och ta det lite lugnt och glo på tv lite grand. Ni får ha det så bra!
Nu på kvällningen så gick vi ner och tog oss en öl och satt och tjöta med lite folk. Det var lite trevligt och mysigt och sådär. Nu är klockan elva och jag ska gå och lägga mig och sova. Jag ska börja med föreläsningar i morgon. Så får vi se hur dagen blir i morgon. Ni får ha det så bra!
Jag gick till pendeln, det var nära och bra från hotellet, det kändes jättebra.
Vi hörde på inledningen till Dysleximässan, och Lars Molin pratade om ”Läsprocessen – snabb och säker och sårbar”. Och så var det Inger som pratade om sin dyslexi. Men Rydaholmsmetoden – gör det svåra enklare”, den tyckte jag lät väldigt vetenskaplig, med Martin Ingvar. Det var en från Markaryd som berättade. Det verkar vara en väldigt enkel och bra metod. Den ska jag försöka sprida lite mer. Sen var vi och hörde på en föreläsning om nationella prov. Roger från Skolverket var där, om processen och lässvaghet och allting. Sen var det Markus Björnström, om räknesvårigheter och dyskalkyli, det går mycket hand i hand med dyslexi. Det var väldigt intressant, den ska ni faktiskt gå och lyssna på. Men sen var det ”Finn din matteglädje” av Pelle Lindblå. Abakus, det var en träram, det har ingenting med data att göra över huvud taget. Det var en väldigt mäktig föreläsning jag var på.
Jag var och åt en lasagne och tog mig en Mariestad, faktiskt idag, jag kände att jag behövde göra det.
Men ni får ha en trevlig kväll, nu sitter jag här och tar en Bajapäron och lite godis. Jag ska bara sålla bort vad jag har gjort idag, och ta det lite lugnt och glo på tv lite grand. Ni får ha det så bra!
Nu på kvällningen så gick vi ner och tog oss en öl och satt och tjöta med lite folk. Det var lite trevligt och mysigt och sådär. Nu är klockan elva och jag ska gå och lägga mig och sova. Jag ska börja med föreläsningar i morgon. Så får vi se hur dagen blir i morgon. Ni får ha det så bra!
God morgon på er allihop!
Vilken natt, det jävla fläktsystemet här inne har tjutit och hållit på inne på hotellrummet här! Jag har inte sovit så mycket, får se hur jag ska orka med den här dagen på mässan och allt! Men jag hoppas det ska bli trevligt och så. Det var god frukost här, och alltihopa, men den där jävla fläkten kunde dom slänga ut! Det borde stå att det finns ett sänt här fläktsystem, jag hatar detta, faktiskt!
Jag gick till pendeln, det var nära och bra från hotellet, det kändes jättebra.
Vi hörde på inledningen till Dysleximässan, och Lars Molin pratade om ”Läsprocessen – snabb och säker och sårbar”. Och så var det Inger som pratade om sin dyslexi. Men Rydaholmsmetoden – gör det svåra enklare”, den tyckte jag lät väldigt vetenskaplig, med Martin Ingvar. Det var en från Markaryd som berättade. Det verkar vara en väldigt enkel och bra metod. Den ska jag försöka sprida lite mer. Sen var vi och hörde på en föreläsning om nationella prov. Roger från Skolverket var där, om processen och lässvaghet och allting. Sen var det Markus Björnström, om räknesvårigheter och dyskalkyli, det går mycket hand i hand med dyslexi. Det var väldigt intressant, den ska ni faktiskt gå och lyssna på. Men sen var det ”Finn din matteglädje” av Pelle Lindblå. Abakus, det var en träram, det har ingenting med data att göra över huvud taget. Det var en väldigt mäktig föreläsning jag var på.
Jag var och åt en lasagne och tog mig en Mariestad, faktiskt idag, jag kände att jag behövde göra det.
Men ni får ha en trevlig kväll, nu sitter jag här och tar en Bajapäron och lite godis. Jag ska bara sålla bort vad jag har gjort idag, och ta det lite lugnt och glo på tv lite grand. Ni får ha det så bra!
Nu på kvällningen så gick vi ner och tog oss en öl och satt och tjöta med lite folk. Det var lite trevligt och mysigt och sådär. Nu är klockan elva och jag ska gå och lägga mig och sova. Jag ska börja med föreläsningar i morgon. Så får vi se hur dagen blir i morgon. Ni får ha det så bra!
Jag gick till pendeln, det var nära och bra från hotellet, det kändes jättebra.
Vi hörde på inledningen till Dysleximässan, och Lars Molin pratade om ”Läsprocessen – snabb och säker och sårbar”. Och så var det Inger som pratade om sin dyslexi. Men Rydaholmsmetoden – gör det svåra enklare”, den tyckte jag lät väldigt vetenskaplig, med Martin Ingvar. Det var en från Markaryd som berättade. Det verkar vara en väldigt enkel och bra metod. Den ska jag försöka sprida lite mer. Sen var vi och hörde på en föreläsning om nationella prov. Roger från Skolverket var där, om processen och lässvaghet och allting. Sen var det Markus Björnström, om räknesvårigheter och dyskalkyli, det går mycket hand i hand med dyslexi. Det var väldigt intressant, den ska ni faktiskt gå och lyssna på. Men sen var det ”Finn din matteglädje” av Pelle Lindblå. Abakus, det var en träram, det har ingenting med data att göra över huvud taget. Det var en väldigt mäktig föreläsning jag var på.
Jag var och åt en lasagne och tog mig en Mariestad, faktiskt idag, jag kände att jag behövde göra det.
Men ni får ha en trevlig kväll, nu sitter jag här och tar en Bajapäron och lite godis. Jag ska bara sålla bort vad jag har gjort idag, och ta det lite lugnt och glo på tv lite grand. Ni får ha det så bra!
Nu på kvällningen så gick vi ner och tog oss en öl och satt och tjöta med lite folk. Det var lite trevligt och mysigt och sådär. Nu är klockan elva och jag ska gå och lägga mig och sova. Jag ska börja med föreläsningar i morgon. Så får vi se hur dagen blir i morgon. Ni får ha det så bra!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

