Nu håller jag på och packar det sista här och äter lite frukost. Gud vad svårt det är för mig. Jag har bara med mig svarta kläder nästan. Jag har bara svart,svart,svart. Det är lite tråkigt, men det får gå för denna gången. Jag har svart och vitt allting nästan som jag har med mig. Eller grått och svart och sådär.
Det är lite tråkigt och inte ha några färger men så är det ibland när man köper kläder man tycker att det passar bättre med svart och så. Men det får väl gå.
Det ska bli spännande idag. Jag ska åka bussen upp till stan nu och så ska jag gå in på hemmakväll och köpa lite godis och ha med mig. Det blir lite mysigt. Så har jag med mig tidningen om dysleximässan och läsa på bussen och tåget som vi ska åka idag. Sen ska vi åka hem till min gamla moster och hälsa på en sväng. Äta middag med henne och ha lite trevligt. Det ser jag framemot för vi har inte setts på länge. Jag har inte vart i Stockholm på görlänge nu här. Det ska bli roligt och göra. Så ska vi bo på något hotell på Söder, får vi se hur det ser ut där. Jag ser fram emot detta.Vilken dag det har varit idag.
Summering av dagen!
Först buss hemifrån mig, 630 till stan och där köpte jag lite godis på Hemmakväll. Sen åkte jag 24 bort till resecentrum och tog expressbussen 1 som gick till Karlsborg och den åkte vi till Skövde och där tog vi tåget till Stockholm. Sen gick vi ner till Sergels torg, och tittade på Designtorget. Sen gick vi bort till Tre små rum och ställde in grejorna. Sen gick vi hem till min moster och fick en superb god köttgryta med potatis och lite vin och lite kaffe. Det var lite mysigt. Så nu är klockan redan elva på kvällen. Det ska bli gott att sova nu faktiskt. Det har vart en helt underbar dag idag!
torsdag, oktober 15, 2009
God morgon på er
Nu håller jag på och packar det sista här och äter lite frukost. Gud vad svårt det är för mig. Jag har bara med mig svarta kläder nästan. Jag har bara svart,svart,svart. Det är lite tråkigt, men det får gå för denna gången. Jag har svart och vitt allting nästan som jag har med mig. Eller grått och svart och sådär.
Det är lite tråkigt och inte ha några färger men så är det ibland när man köper kläder man tycker att det passar bättre med svart och så. Men det får väl gå.
Det ska bli spännande idag. Jag ska åka bussen upp till stan nu och så ska jag gå in på hemmakväll och köpa lite godis och ha med mig. Det blir lite mysigt. Så har jag med mig tidningen om dysleximässan och läsa på bussen och tåget som vi ska åka idag. Sen ska vi åka hem till min gamla moster och hälsa på en sväng. Äta middag med henne och ha lite trevligt. Det ser jag framemot för vi har inte setts på länge. Jag har inte vart i Stockholm på görlänge nu här. Det ska bli roligt och göra. Så ska vi bo på något hotell på Söder, får vi se hur det ser ut där. Jag ser fram emot detta.Vilken dag det har varit idag.
Summering av dagen!
Först buss hemifrån mig, 630 till stan och där köpte jag lite godis på Hemmakväll. Sen åkte jag 24 bort till resecentrum och tog expressbussen 1 som gick till Karlsborg och den åkte vi till Skövde och där tog vi tåget till Stockholm. Sen gick vi ner till Sergels torg, och tittade på Designtorget. Sen gick vi bort till Tre små rum och ställde in grejorna. Sen gick vi hem till min moster och fick en superb god köttgryta med potatis och lite vin och lite kaffe. Det var lite mysigt. Så nu är klockan redan elva på kvällen. Det ska bli gott att sova nu faktiskt. Det har vart en helt underbar dag idag!
Det är lite tråkigt och inte ha några färger men så är det ibland när man köper kläder man tycker att det passar bättre med svart och så. Men det får väl gå.
Det ska bli spännande idag. Jag ska åka bussen upp till stan nu och så ska jag gå in på hemmakväll och köpa lite godis och ha med mig. Det blir lite mysigt. Så har jag med mig tidningen om dysleximässan och läsa på bussen och tåget som vi ska åka idag. Sen ska vi åka hem till min gamla moster och hälsa på en sväng. Äta middag med henne och ha lite trevligt. Det ser jag framemot för vi har inte setts på länge. Jag har inte vart i Stockholm på görlänge nu här. Det ska bli roligt och göra. Så ska vi bo på något hotell på Söder, får vi se hur det ser ut där. Jag ser fram emot detta.Vilken dag det har varit idag.
Summering av dagen!
Först buss hemifrån mig, 630 till stan och där köpte jag lite godis på Hemmakväll. Sen åkte jag 24 bort till resecentrum och tog expressbussen 1 som gick till Karlsborg och den åkte vi till Skövde och där tog vi tåget till Stockholm. Sen gick vi ner till Sergels torg, och tittade på Designtorget. Sen gick vi bort till Tre små rum och ställde in grejorna. Sen gick vi hem till min moster och fick en superb god köttgryta med potatis och lite vin och lite kaffe. Det var lite mysigt. Så nu är klockan redan elva på kvällen. Det ska bli gott att sova nu faktiskt. Det har vart en helt underbar dag idag!
Dysleximässa på Scandic Star hotell Sollentuna.
Ett tips i helgen:
Dyslexiförbundet FMLS i samarbete med Skolverket
inbjuder till Dysleximässa på Scandic Star hotell Sollentuna.
På mässan presenteras en hel värld av möjligheter
för personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi.
Vi bjuder på två spännande utställnings- och föreläsningsdagar!
Öppettider:
Fredag 9.30-18.00
Lördag 9.30-16.00
• Ta chansen att bekanta Dig med olika hjälpmedel, pedagogik, litteratur m.m.
• Lär Dig mer om DAISY och digitalböcker
• Besök våra många spännande föreläsningar
• Kom och lyssna på Lars Melin, Ulla Föhrer, Torbjörn Lundgren, Christer Jacobsson m.fl (Martin Ingvar har tyvärr givit återbud).
• Inträde och föreläsningar är avgiftsfria
• Boka redan nu in den 16-17 oktober i Din almanacka……..
Dyslexiförbundet FMLS i samarbete med Skolverket
inbjuder till Dysleximässa på Scandic Star hotell Sollentuna.
På mässan presenteras en hel värld av möjligheter
för personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi.
Vi bjuder på två spännande utställnings- och föreläsningsdagar!
Öppettider:
Fredag 9.30-18.00
Lördag 9.30-16.00
• Ta chansen att bekanta Dig med olika hjälpmedel, pedagogik, litteratur m.m.
• Lär Dig mer om DAISY och digitalböcker
• Besök våra många spännande föreläsningar
• Kom och lyssna på Lars Melin, Ulla Föhrer, Torbjörn Lundgren, Christer Jacobsson m.fl (Martin Ingvar har tyvärr givit återbud).
• Inträde och föreläsningar är avgiftsfria
• Boka redan nu in den 16-17 oktober i Din almanacka……..
Dysleximässa på Scandic Star hotell Sollentuna.
Ett tips i helgen:
Dyslexiförbundet FMLS i samarbete med Skolverket
inbjuder till Dysleximässa på Scandic Star hotell Sollentuna.
På mässan presenteras en hel värld av möjligheter
för personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi.
Vi bjuder på två spännande utställnings- och föreläsningsdagar!
Öppettider:
Fredag 9.30-18.00
Lördag 9.30-16.00
• Ta chansen att bekanta Dig med olika hjälpmedel, pedagogik, litteratur m.m.
• Lär Dig mer om DAISY och digitalböcker
• Besök våra många spännande föreläsningar
• Kom och lyssna på Lars Melin, Ulla Föhrer, Torbjörn Lundgren, Christer Jacobsson m.fl (Martin Ingvar har tyvärr givit återbud).
• Inträde och föreläsningar är avgiftsfria
• Boka redan nu in den 16-17 oktober i Din almanacka……..
Dyslexiförbundet FMLS i samarbete med Skolverket
inbjuder till Dysleximässa på Scandic Star hotell Sollentuna.
På mässan presenteras en hel värld av möjligheter
för personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi.
Vi bjuder på två spännande utställnings- och föreläsningsdagar!
Öppettider:
Fredag 9.30-18.00
Lördag 9.30-16.00
• Ta chansen att bekanta Dig med olika hjälpmedel, pedagogik, litteratur m.m.
• Lär Dig mer om DAISY och digitalböcker
• Besök våra många spännande föreläsningar
• Kom och lyssna på Lars Melin, Ulla Föhrer, Torbjörn Lundgren, Christer Jacobsson m.fl (Martin Ingvar har tyvärr givit återbud).
• Inträde och föreläsningar är avgiftsfria
• Boka redan nu in den 16-17 oktober i Din almanacka……..
onsdag, oktober 14, 2009
upp och ned idag
Vilken härlig morgon att vakna till! Solen skiner och allting, det är helt underbart!
Jag har ju problem med mitt öra, och jag tänkte att jag får ringa, för jag ska ju åka till Stockholm, och jag vill inte ha det så här konstigt med tjut och så. Det är så himla jobbigt att ha det så här. Så jag ringer till min vårdcentral, då finns det ingen tid förrän på måndag! Vilket svar! ”Finns min läkare där som jag hade sist?” ”Nej, han har slutat.” Nu är det två läkare som har slutat på den här vårdcentralen. Vad är det för fel på den vårdcentralen? Är den för liten för dom, inte så mycket att göra? Så det blir andra personer som har svårt att tolka text, och svårt att förstå språket och så. Jag fattar inte hur dom kan ha det så här, usch, säger jag bara! Men jag ringde till Sjukvårdsupplysningen, och där gav dom mig tips om en öron- näs- och halsläkare här i Trollhättan. Och jag hoppas han kan ge mig en undermedicin för detta örat. Men jag fick en senare tid hos honom, dom har inte direkt några tider, såna här specialister. Han kanske kan ge mig nåt annat än detta. Men vi får hoppas att det är bra med mitt öra över helgen, men idag är det ju skit…
Jag ska fixa i ordning här för svärmor, lite mer köttbullar ska jag steka. Så ska jag ta mig en rejäl promenad och gå ut och gå här också, tänkte jag.
Men ni får ha en bra dag!
Jag har ju problem med mitt öra, och jag tänkte att jag får ringa, för jag ska ju åka till Stockholm, och jag vill inte ha det så här konstigt med tjut och så. Det är så himla jobbigt att ha det så här. Så jag ringer till min vårdcentral, då finns det ingen tid förrän på måndag! Vilket svar! ”Finns min läkare där som jag hade sist?” ”Nej, han har slutat.” Nu är det två läkare som har slutat på den här vårdcentralen. Vad är det för fel på den vårdcentralen? Är den för liten för dom, inte så mycket att göra? Så det blir andra personer som har svårt att tolka text, och svårt att förstå språket och så. Jag fattar inte hur dom kan ha det så här, usch, säger jag bara! Men jag ringde till Sjukvårdsupplysningen, och där gav dom mig tips om en öron- näs- och halsläkare här i Trollhättan. Och jag hoppas han kan ge mig en undermedicin för detta örat. Men jag fick en senare tid hos honom, dom har inte direkt några tider, såna här specialister. Han kanske kan ge mig nåt annat än detta. Men vi får hoppas att det är bra med mitt öra över helgen, men idag är det ju skit…
Jag ska fixa i ordning här för svärmor, lite mer köttbullar ska jag steka. Så ska jag ta mig en rejäl promenad och gå ut och gå här också, tänkte jag.
Men ni får ha en bra dag!
upp och ned idag
Vilken härlig morgon att vakna till! Solen skiner och allting, det är helt underbart!
Jag har ju problem med mitt öra, och jag tänkte att jag får ringa, för jag ska ju åka till Stockholm, och jag vill inte ha det så här konstigt med tjut och så. Det är så himla jobbigt att ha det så här. Så jag ringer till min vårdcentral, då finns det ingen tid förrän på måndag! Vilket svar! ”Finns min läkare där som jag hade sist?” ”Nej, han har slutat.” Nu är det två läkare som har slutat på den här vårdcentralen. Vad är det för fel på den vårdcentralen? Är den för liten för dom, inte så mycket att göra? Så det blir andra personer som har svårt att tolka text, och svårt att förstå språket och så. Jag fattar inte hur dom kan ha det så här, usch, säger jag bara! Men jag ringde till Sjukvårdsupplysningen, och där gav dom mig tips om en öron- näs- och halsläkare här i Trollhättan. Och jag hoppas han kan ge mig en undermedicin för detta örat. Men jag fick en senare tid hos honom, dom har inte direkt några tider, såna här specialister. Han kanske kan ge mig nåt annat än detta. Men vi får hoppas att det är bra med mitt öra över helgen, men idag är det ju skit…
Jag ska fixa i ordning här för svärmor, lite mer köttbullar ska jag steka. Så ska jag ta mig en rejäl promenad och gå ut och gå här också, tänkte jag.
Men ni får ha en bra dag!
Jag har ju problem med mitt öra, och jag tänkte att jag får ringa, för jag ska ju åka till Stockholm, och jag vill inte ha det så här konstigt med tjut och så. Det är så himla jobbigt att ha det så här. Så jag ringer till min vårdcentral, då finns det ingen tid förrän på måndag! Vilket svar! ”Finns min läkare där som jag hade sist?” ”Nej, han har slutat.” Nu är det två läkare som har slutat på den här vårdcentralen. Vad är det för fel på den vårdcentralen? Är den för liten för dom, inte så mycket att göra? Så det blir andra personer som har svårt att tolka text, och svårt att förstå språket och så. Jag fattar inte hur dom kan ha det så här, usch, säger jag bara! Men jag ringde till Sjukvårdsupplysningen, och där gav dom mig tips om en öron- näs- och halsläkare här i Trollhättan. Och jag hoppas han kan ge mig en undermedicin för detta örat. Men jag fick en senare tid hos honom, dom har inte direkt några tider, såna här specialister. Han kanske kan ge mig nåt annat än detta. Men vi får hoppas att det är bra med mitt öra över helgen, men idag är det ju skit…
Jag ska fixa i ordning här för svärmor, lite mer köttbullar ska jag steka. Så ska jag ta mig en rejäl promenad och gå ut och gå här också, tänkte jag.
Men ni får ha en bra dag!
tisdag, oktober 13, 2009
Tjo flöjt på er och gomorron och allting!
Nu är det tisdag redan, tiden går fort! Jag ska jobba med Pojken och tigern och data och sånt på jobbet idag, och sen får jag träffa HSO:s nya kassör. Vi ska träffas på Sparbanken idag, och greja med detta. Så jag letade en stund efter pappren, men jag hittade dom, jag visste att jag hade lagt dom nånstans. Det är så skönt när jag har ordning på mina papper, jag kände mig så glad, överlycklig!
Nu ska jag ta mig kaffe, och så hade dom mjukost med ”skogens gottigheter” hette det. Den var väldigt god, så den blev jag faktiskt väldigt sugen på, jag har nästan ätit upp en sån snart!
Så ska jag försöka packa till Stockholm, jag åker till Dysleximässan nu till helgen. Jag vet inte vad jag ska ha med mig, får se vad jag hittar på. Jag har inte bestämt mig riktigt än, vad jag ska ha för kläder och så. Får se hur jag mår och hur jag känner mig. Ni får ha en bra dag, så hörs vi senare!
Jag såg ICA:s nya reklam, den tycker jag inte om, faktiskt! Man gör humor och reklam om en mongoloid på detta sättet, det är inte roligt! Jag tycker det är hemskt när man har ett sånt tema, usch, säger jag bara! Det är inte alls roligt när dom gör så här! Dagens ris till ICA:s reklam!
Vi åt ugnstekt falukorv med stuvade makaroner idag, och tog det lite lugnt. Jag tror jag börjar bli förkyld, men jag ber till gud att jag inte blir det, för nu håller jag på och gör i ordning packningen till resan och så. Ni får ha en bra kväll!
Nu ska jag ta mig kaffe, och så hade dom mjukost med ”skogens gottigheter” hette det. Den var väldigt god, så den blev jag faktiskt väldigt sugen på, jag har nästan ätit upp en sån snart!
Så ska jag försöka packa till Stockholm, jag åker till Dysleximässan nu till helgen. Jag vet inte vad jag ska ha med mig, får se vad jag hittar på. Jag har inte bestämt mig riktigt än, vad jag ska ha för kläder och så. Får se hur jag mår och hur jag känner mig. Ni får ha en bra dag, så hörs vi senare!
Jag såg ICA:s nya reklam, den tycker jag inte om, faktiskt! Man gör humor och reklam om en mongoloid på detta sättet, det är inte roligt! Jag tycker det är hemskt när man har ett sånt tema, usch, säger jag bara! Det är inte alls roligt när dom gör så här! Dagens ris till ICA:s reklam!
Vi åt ugnstekt falukorv med stuvade makaroner idag, och tog det lite lugnt. Jag tror jag börjar bli förkyld, men jag ber till gud att jag inte blir det, för nu håller jag på och gör i ordning packningen till resan och så. Ni får ha en bra kväll!
Tjo flöjt på er och gomorron och allting!
Nu är det tisdag redan, tiden går fort! Jag ska jobba med Pojken och tigern och data och sånt på jobbet idag, och sen får jag träffa HSO:s nya kassör. Vi ska träffas på Sparbanken idag, och greja med detta. Så jag letade en stund efter pappren, men jag hittade dom, jag visste att jag hade lagt dom nånstans. Det är så skönt när jag har ordning på mina papper, jag kände mig så glad, överlycklig!
Nu ska jag ta mig kaffe, och så hade dom mjukost med ”skogens gottigheter” hette det. Den var väldigt god, så den blev jag faktiskt väldigt sugen på, jag har nästan ätit upp en sån snart!
Så ska jag försöka packa till Stockholm, jag åker till Dysleximässan nu till helgen. Jag vet inte vad jag ska ha med mig, får se vad jag hittar på. Jag har inte bestämt mig riktigt än, vad jag ska ha för kläder och så. Får se hur jag mår och hur jag känner mig. Ni får ha en bra dag, så hörs vi senare!
Jag såg ICA:s nya reklam, den tycker jag inte om, faktiskt! Man gör humor och reklam om en mongoloid på detta sättet, det är inte roligt! Jag tycker det är hemskt när man har ett sånt tema, usch, säger jag bara! Det är inte alls roligt när dom gör så här! Dagens ris till ICA:s reklam!
Vi åt ugnstekt falukorv med stuvade makaroner idag, och tog det lite lugnt. Jag tror jag börjar bli förkyld, men jag ber till gud att jag inte blir det, för nu håller jag på och gör i ordning packningen till resan och så. Ni får ha en bra kväll!
Nu ska jag ta mig kaffe, och så hade dom mjukost med ”skogens gottigheter” hette det. Den var väldigt god, så den blev jag faktiskt väldigt sugen på, jag har nästan ätit upp en sån snart!
Så ska jag försöka packa till Stockholm, jag åker till Dysleximässan nu till helgen. Jag vet inte vad jag ska ha med mig, får se vad jag hittar på. Jag har inte bestämt mig riktigt än, vad jag ska ha för kläder och så. Får se hur jag mår och hur jag känner mig. Ni får ha en bra dag, så hörs vi senare!
Jag såg ICA:s nya reklam, den tycker jag inte om, faktiskt! Man gör humor och reklam om en mongoloid på detta sättet, det är inte roligt! Jag tycker det är hemskt när man har ett sånt tema, usch, säger jag bara! Det är inte alls roligt när dom gör så här! Dagens ris till ICA:s reklam!
Vi åt ugnstekt falukorv med stuvade makaroner idag, och tog det lite lugnt. Jag tror jag börjar bli förkyld, men jag ber till gud att jag inte blir det, för nu håller jag på och gör i ordning packningen till resan och så. Ni får ha en bra kväll!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)