måndag, oktober 05, 2009

Gomorron,gomorron, gomorron!

 Det är måndag morgon, det känns väl inte riktigt bra, att det är måndag morgon! Man är lite seg och så…
Det känns inte alls roligt, jag tror att jag är allergisk mot penicillin, så jag ska ringa till läkaren, jag fick penicillin förra veckan. Det är inte roligt alls, usch, usch, säger jag bara! Men jag får gå till jobbet, och så ska jag forska grundligt i detta idag. Jag får försöka ta tag i alla snören här! Men ni får ha en trevlig dag, så ska jag ha lite barn och så idag, får se hur mycket jag orkar. Ha det så bra!

Åh, vilken dag! Jag fick en ny läkare, han verkade bättre. Jag skulle inte ha penicillin över huvud taget, sa han. Så jag fick andra grejer. Springa på Apoteket och hos läkare är inte roligt, men jag hoppas det blir bättre nu. Jag har vilat mig en stund, och vi har ätit fläsk med löksås, jag blev så päsen så jag var tvungen att vila mig. Det känns gott. Ni får ha en bra kväll.

Gomorron,gomorron, gomorron!

 Det är måndag morgon, det känns väl inte riktigt bra, att det är måndag morgon! Man är lite seg och så…
Det känns inte alls roligt, jag tror att jag är allergisk mot penicillin, så jag ska ringa till läkaren, jag fick penicillin förra veckan. Det är inte roligt alls, usch, usch, säger jag bara! Men jag får gå till jobbet, och så ska jag forska grundligt i detta idag. Jag får försöka ta tag i alla snören här! Men ni får ha en trevlig dag, så ska jag ha lite barn och så idag, får se hur mycket jag orkar. Ha det så bra!

Åh, vilken dag! Jag fick en ny läkare, han verkade bättre. Jag skulle inte ha penicillin över huvud taget, sa han. Så jag fick andra grejer. Springa på Apoteket och hos läkare är inte roligt, men jag hoppas det blir bättre nu. Jag har vilat mig en stund, och vi har ätit fläsk med löksås, jag blev så päsen så jag var tvungen att vila mig. Det känns gott. Ni får ha en bra kväll.

söndag, oktober 04, 2009

Kronblomsdag

Söndag blev en riktig sån här Kronblomsdag. Vi softade framför TV och såg på DVD-filmer här. Vi bara vräkte i oss sött och godis och hade jättemysigt och trevligt. Så idag har det inte blivit så mycket gjort.


Vi kände att vi bara ville ha det lugnt. Sen fick vi vår berömda tidning, så då kom hon med den. Nu ska vi äta spagetti med köttfärssås och se på ”Kommissarien och havet” i kvällningen. Jag ska vila mig inför den, tänkte det kunde vara intressant att se på den nån gång när man har möjlighet till att sova ut på morgonen också. Ja, så blev våran söndag och helg.

Kronblomsdag

Söndag blev en riktig sån här Kronblomsdag. Vi softade framför TV och såg på DVD-filmer här. Vi bara vräkte i oss sött och godis och hade jättemysigt och trevligt. Så idag har det inte blivit så mycket gjort.


Vi kände att vi bara ville ha det lugnt. Sen fick vi vår berömda tidning, så då kom hon med den. Nu ska vi äta spagetti med köttfärssås och se på ”Kommissarien och havet” i kvällningen. Jag ska vila mig inför den, tänkte det kunde vara intressant att se på den nån gång när man har möjlighet till att sova ut på morgonen också. Ja, så blev våran söndag och helg.

lördag, oktober 03, 2009

Henke gjorde en brakfrukost här

Stekte upp lite potatis och kött. Det var väldigt gott och lite kaffe till det. Men jag var ju snorig på morgonen när jag vaknade här. Men det får ju gå. Nu kommer hans kompis ner här, så vi får se vad vi ska hitta på idag.

Så det är full speed.Det var ett riktigt race på mig och Henke här innan Henkes kompis kom. Vi åkte till O´Learys och han tog revbensspjäll och jag tog en biff. Det var riktigt smarrigt. Men först tog vi nachos med olika dippar till. Det var väldigt gott. Sen var jag på ”Hemmakväll” och köpte med lite godis till bion vi skulle gå på: Sommaren med Göran. Den var inte så riktigt bra men det gick an och ta

Henke gjorde en brakfrukost här

Stekte upp lite potatis och kött. Det var väldigt gott och lite kaffe till det. Men jag var ju snorig på morgonen när jag vaknade här. Men det får ju gå. Nu kommer hans kompis ner här, så vi får se vad vi ska hitta på idag.

Så det är full speed.Det var ett riktigt race på mig och Henke här innan Henkes kompis kom. Vi åkte till O´Learys och han tog revbensspjäll och jag tog en biff. Det var riktigt smarrigt. Men först tog vi nachos med olika dippar till. Det var väldigt gott. Sen var jag på ”Hemmakväll” och köpte med lite godis till bion vi skulle gå på: Sommaren med Göran. Den var inte så riktigt bra men det gick an och ta

Europeiska dyslexiveckan


Europeiska dyslexiveckan Vecka 41 (5-11 oktober 2009) är europeiska dyslexiveckan och detta vill jag uppmärksamma på grund av att jag själv är dyslektiker….

Mer information om vad som händer finns att söka på http://www.fmls.nu/start.asp?sida=11706

Europeiska dyslexiveckan


Europeiska dyslexiveckan Vecka 41 (5-11 oktober 2009) är europeiska dyslexiveckan och detta vill jag uppmärksamma på grund av att jag själv är dyslektiker….

Mer information om vad som händer finns att söka på http://www.fmls.nu/start.asp?sida=11706