tisdag, september 29, 2009

är du inte populär i klassen så

Jag är väl ute i sista minuten alltid på morgonen… Det är ny dag och alltihopa. Nya möjligheter och nya försök.


Ja, nu är det en ny studie på gång här i TV. Att är du inte populär i klassen så blir du mer sjuk när du blir äldre. Ja, det var en ny grej, alldeles konstigt. Kanske är det att det sociala spelet är väldigt viktigt att få även när man är liten. Det tror jag på också faktiskt att man ska ha.

Ja, nu ska jag väl springa ut till bussen. Vi ska jobba med Pojken och Tigen idag. Det ska bli så roligt. Det känns så härligt att få göra det här projektet med barnen och att dom får lyssna på en bok. Det är viktigt. Kan dom inte läsa ska dom få lyssna. Och så skriva på datorn och ha talsyntes. Då är det serverat på silverbricka för dom. Det är helt underbart och se.

Ja, så ska jag åke hem med bussen i eftermiddag. Jag har inte åkt buss på länge nu få se hur det kan gå. Ni får ha en trevlig förmiddag och eftermiddag så hörs vi av kanske senare.

är du inte populär i klassen så

Jag är väl ute i sista minuten alltid på morgonen… Det är ny dag och alltihopa. Nya möjligheter och nya försök.


Ja, nu är det en ny studie på gång här i TV. Att är du inte populär i klassen så blir du mer sjuk när du blir äldre. Ja, det var en ny grej, alldeles konstigt. Kanske är det att det sociala spelet är väldigt viktigt att få även när man är liten. Det tror jag på också faktiskt att man ska ha.

Ja, nu ska jag väl springa ut till bussen. Vi ska jobba med Pojken och Tigen idag. Det ska bli så roligt. Det känns så härligt att få göra det här projektet med barnen och att dom får lyssna på en bok. Det är viktigt. Kan dom inte läsa ska dom få lyssna. Och så skriva på datorn och ha talsyntes. Då är det serverat på silverbricka för dom. Det är helt underbart och se.

Ja, så ska jag åke hem med bussen i eftermiddag. Jag har inte åkt buss på länge nu få se hur det kan gå. Ni får ha en trevlig förmiddag och eftermiddag så hörs vi av kanske senare.

måndag, september 28, 2009

Man känner sig lite seg nu på morgonen när man vaknar

Men det har gått bra och jobba och hem och sova en stund. Så slängde jag i mig lite stuvade köttbullar och makaroner och så vilade jag en stund. Så betalade jag de berömda räkningarna. Sen iväg upp till stan igen och ha ett HSO-möte. Det kändes väldigt bra och givande faktiskt.


Det kändes väldigt bra, helt och hållet. Nu ska jag gå och lägga mig och sova för nu är jag helt färdig ärligt talat.

Man känner sig lite seg nu på morgonen när man vaknar

Men det har gått bra och jobba och hem och sova en stund. Så slängde jag i mig lite stuvade köttbullar och makaroner och så vilade jag en stund. Så betalade jag de berömda räkningarna. Sen iväg upp till stan igen och ha ett HSO-möte. Det kändes väldigt bra och givande faktiskt.


Det kändes väldigt bra, helt och hållet. Nu ska jag gå och lägga mig och sova för nu är jag helt färdig ärligt talat.

En dyslektikers dagbok



Gunilla Kämpe, som är medlem i Dyslexiförbundet Trollhättan har skrivit boken "En dyslektikers dagbok", som hon här presenteratrför en större allmänhet på Bok- och biblioteksmässan i Göteborg

En dyslektikers dagbok



Gunilla Kämpe, som är medlem i Dyslexiförbundet Trollhättan har skrivit boken "En dyslektikers dagbok", som hon här presenteratrför en större allmänhet på Bok- och biblioteksmässan i Göteborg

söndag, september 27, 2009

dag fyra på bokmässan

Idag ska jag läsa hur min bok på mässan på ett anlunta sätt...

God morgon på er allihopa.


Jag gick upp tidigt här på morgonen. Skulle ta bilen upp till stan och sen bussen till Göteborg. Det var inte så märkvärdigt med det, men det är lite nervöst med spårvagnen, vilket håll den går åt i Göteborg.

Det var lite värre men jag fick tänka till och så visste jag att till Scandinavium gick 2 och 4 vagnen stod det på deras hemsida. Det var väldigt tydligt och bra så jag fick se efter 2 och 4 och det var inga problem. Jag hade sagt att jag skulle komma en timme senare till dom i montern men jag kom en timme tidigare dit för det gick ju bra och jag hittade.

Det var många föräldrar och morföräldrar som var där och frågade om dyslexi och vad dom skulle göra. Så det var väldigt trevligt. Och mycket lärare var där också faktiskt och tittade. Sen hade dom en lottdragning bredvid oss – svensk talteknologi. Första pris var ett usb-minne, andra en bokcheck, tredje en t-shirt och fjärde en keps. Precis innan jag skulle gå iväg så hade dom dragning och jag gick och vann usb-minnet med talsyntes i. Jag blev jätteglad. Det trodde jag aldrig jag skulle vinna. Det var värde på 2000. Sen gick Taltjänst och jag och bort till http://www.litenupplaga.se/ deras monter och så stod vi där och läste ur min bok. Det var inte så märkvärdigt den här gången, det var lite lugnt och sådär. Men det var ju lite folk och titta och fråga lite granna efteråt. Då kom dom bort till montern och pratade med mig.

Sen hjälpte jag dom och packa ihop där och så åkte jag hem. Jag var ju trött, det var en lång dag men rolig. Det var intressant faktiskt.




dag fyra på bokmässan

Idag ska jag läsa hur min bok på mässan på ett anlunta sätt...

God morgon på er allihopa.


Jag gick upp tidigt här på morgonen. Skulle ta bilen upp till stan och sen bussen till Göteborg. Det var inte så märkvärdigt med det, men det är lite nervöst med spårvagnen, vilket håll den går åt i Göteborg.

Det var lite värre men jag fick tänka till och så visste jag att till Scandinavium gick 2 och 4 vagnen stod det på deras hemsida. Det var väldigt tydligt och bra så jag fick se efter 2 och 4 och det var inga problem. Jag hade sagt att jag skulle komma en timme senare till dom i montern men jag kom en timme tidigare dit för det gick ju bra och jag hittade.

Det var många föräldrar och morföräldrar som var där och frågade om dyslexi och vad dom skulle göra. Så det var väldigt trevligt. Och mycket lärare var där också faktiskt och tittade. Sen hade dom en lottdragning bredvid oss – svensk talteknologi. Första pris var ett usb-minne, andra en bokcheck, tredje en t-shirt och fjärde en keps. Precis innan jag skulle gå iväg så hade dom dragning och jag gick och vann usb-minnet med talsyntes i. Jag blev jätteglad. Det trodde jag aldrig jag skulle vinna. Det var värde på 2000. Sen gick Taltjänst och jag och bort till http://www.litenupplaga.se/ deras monter och så stod vi där och läste ur min bok. Det var inte så märkvärdigt den här gången, det var lite lugnt och sådär. Men det var ju lite folk och titta och fråga lite granna efteråt. Då kom dom bort till montern och pratade med mig.

Sen hjälpte jag dom och packa ihop där och så åkte jag hem. Jag var ju trött, det var en lång dag men rolig. Det var intressant faktiskt.