måndag, september 21, 2009

lyxig idag

Jag känner mig helt lyxig. Jag fick ta bilen till jobbet. Det kändes gott för vi fotograferade på ena jobbet så jag fick springa emellan idag då.
När jag kom hem tog vi lite kaffe och sen kom Henkes kompis och vi var ute och strosade på Överby en stund. Jag tycker inte det är så roligt där ute längre heller. Affärerna är inte roliga alls. Så gjorde jag en tjälknöl och den blev inte så bra. Jag vet inte vad jag gjorde för fel. Sen stekte jag kotletter och dom blev smarriga och det blev gott med såsen till. Jag slog i den här paprikapastan och det blev väldigt god sås med creme fraiche och lite grädde också.

Men usch, jag känner mig som en mossholk ärligt talat.

lyxig idag

Jag känner mig helt lyxig. Jag fick ta bilen till jobbet. Det kändes gott för vi fotograferade på ena jobbet så jag fick springa emellan idag då.
När jag kom hem tog vi lite kaffe och sen kom Henkes kompis och vi var ute och strosade på Överby en stund. Jag tycker inte det är så roligt där ute längre heller. Affärerna är inte roliga alls. Så gjorde jag en tjälknöl och den blev inte så bra. Jag vet inte vad jag gjorde för fel. Sen stekte jag kotletter och dom blev smarriga och det blev gott med såsen till. Jag slog i den här paprikapastan och det blev väldigt god sås med creme fraiche och lite grädde också.

Men usch, jag känner mig som en mossholk ärligt talat.

söndag, september 20, 2009

söndag


Solen skiner och allting är härligt. Vi har gått upp här och ätit lite frukost och tagit det lugnt här idag. Så får vi se vad vi ska hitta på här under dagen. Söndag eftermiddag – vi ringde och bokade Flickan som lekte med elden. Då fick vi tid klockan 18.00. Vi fick väl åka på det här då och så tänkte vi att nej, jag orkar inte stå och laga någon mat.


Så vi tog och åkte till Mac Donalds och åt mat faktiskt, för jag kände att jag orkade inte stressa med mat. Sen gick vi in på Coffehouse och drack kaffe och tog en sån här skorpa. Det var riktigt mysigt. Det var inte ju inte nån riktigt höjdarmat men vi fick ju ta så.
Filmen var kanonbra. Vi hade med oss lite godis och satt och tjötade lite och tittade på den där filmen. Jag tyckte den var kanonbra. Hoppas nästa film kommer också, för den var kanonbra – lite hemsk, men han har ju gjort filmerna så. Ja, så är det.

söndag


Solen skiner och allting är härligt. Vi har gått upp här och ätit lite frukost och tagit det lugnt här idag. Så får vi se vad vi ska hitta på här under dagen. Söndag eftermiddag – vi ringde och bokade Flickan som lekte med elden. Då fick vi tid klockan 18.00. Vi fick väl åka på det här då och så tänkte vi att nej, jag orkar inte stå och laga någon mat.


Så vi tog och åkte till Mac Donalds och åt mat faktiskt, för jag kände att jag orkade inte stressa med mat. Sen gick vi in på Coffehouse och drack kaffe och tog en sån här skorpa. Det var riktigt mysigt. Det var inte ju inte nån riktigt höjdarmat men vi fick ju ta så.
Filmen var kanonbra. Vi hade med oss lite godis och satt och tjötade lite och tittade på den där filmen. Jag tyckte den var kanonbra. Hoppas nästa film kommer också, för den var kanonbra – lite hemsk, men han har ju gjort filmerna så. Ja, så är det.

Veckans Fototriss: Siluett





Deltagare i Fototriss del 63: SILUETT

Veckans Fototriss: Siluett





Deltagare i Fototriss del 63: SILUETT

lördag, september 19, 2009

God förmiddag!

- det är lördag förmiddag och alltihopa.


Idag firar vi. Vi har varit ihop i 12 år. Gud, vad tiden går fort!

Det trodde jag aldrig att vi skulle vara ihop så länge. Vi är fortfarande ihop visserligen. Det känns lite roligt.

Jag gick ut och gick en liten promenad runt här och donade. Det var lite skönt. Jag tog lite vimmelbilder.

Vi grillade revbensspjäll och köpte Findus potatis och rotfrukts fyllning, men gud vad lite det blev av det. Det var ju väldigt dåligt. Men det var gott. Vi tog en öl till detta. Det blev väldigt lugnt här på kvällen. Det var gott och härligt.


God förmiddag!

- det är lördag förmiddag och alltihopa.


Idag firar vi. Vi har varit ihop i 12 år. Gud, vad tiden går fort!

Det trodde jag aldrig att vi skulle vara ihop så länge. Vi är fortfarande ihop visserligen. Det känns lite roligt.

Jag gick ut och gick en liten promenad runt här och donade. Det var lite skönt. Jag tog lite vimmelbilder.

Vi grillade revbensspjäll och köpte Findus potatis och rotfrukts fyllning, men gud vad lite det blev av det. Det var ju väldigt dåligt. Men det var gott. Vi tog en öl till detta. Det blev väldigt lugnt här på kvällen. Det var gott och härligt.