fredag, juli 29, 2022

Att få komma in



Denna vistelse blev mycket påhälsningar av goa släktingar till mig, och vänner som kom och hälsade på oss. Vi åkte och hälsade på en faster till min särbo. Så var vi inne på Erikshjälpen, och jag hittade en lampa, det var jättebra, jättetrevligt. Sen hade vi bokat




räkfrossa ute på Ekenäs, så vi stack direkt från stan ut dit. Det blev det ena och det andra, jag tog cider till förrätten, och sen tog jag en öl, och sen bubbel till slut. Vi hörde på 
lite trubadurlåtar. Det var väldigt trevligt, och bra pris och så. Sen for vi hem och satte oss på den underbara altanen och tog en irish coffee. Det skulle vi inte ha gjort, för jag kunde inte somna sen på kvällen. Men det blev en jättetrevlig dag. Sen fick vi ytterligare främmat i slutet av veckan.


 På kvällen var vi på Botildas restaurang i Botesäter på en buffé. Det var hamburgare, pizza, kebab, allt möjligt. Men det var för långa köer och dålig ordning tycker jag faktiskt. Det skulle de kunnat göra lite bättre. Sen åkte vi genom skogen. Då mötte vi en bonde, och han kände min mor, det var jättetrevligt. Det var en underbar vecka vi har fått här ute på Värmlandsnästillsammans, och hitta olika goda ställen. Vi hittade nya vägar med hans cross. Vi har varit ute och åkt på fina vägar och haft det jättemysigt! Så idag var vi på Djurens vänner på loppis. De hade ärvt lite grejer. Så jag köpte mig lite grejer till uthyrningsrummet. 


Sen kom hon som vi hyr av och pratade och tjatade lite grand. Vi fick veta lite skvaller och så. Vi grillade här hemma, vi fick en fläskfilé av min mor, och vi tog oss vin som vi fick av hennes väninna. Så vi hade en underbar kväll, och jag kunde till och med se i kikaren båtar ute på sjön för första gången. Det var helt underbart att kunna se det, faktiskt! Men ni får ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: