tisdag, augusti 02, 2016

Ikee vara

God morgon på er! Nu har vi landat hemma, det är gott att komma hem, men man saknar ju väldigt mycket Gotland, det gör man verkligen! Det kom en god vän här till mig idag och vi tog en biltur. Vi åkte till Vara och fikade. Så tog vi lite lunch, bakpotatis med fetaost och skinka. Jag tyckte inte det var alls gott med fetaost i den här potatisen. Så var det ju tårta till efterrätt, på Café Nordpolen. Så gick vi runt och tittade. Men butikerna är stängda måndag och tisdag! Jag har aldrig varit med om något likande, det fanns ingenting som var öppet i Vara! Så for vi till Vedum, Hektors skor, och det var tur att det var öppet där i alla fall! Där köpte jag mig ett par Vagabondskor, och hon köpte ett par Riekers boots. Det var ju väldigt bra, men då fanns inte den storleken, så vi fick åka till Nossebro. Där hamnade vi, och där var ju något mer öppet, faktiskt. Så var vi inne i ett bageri och köpte världens godaste tekakor. Det ligger lite bakom. Så jag fick köpt mina skor och så här. Så gick vi och tittade lite på loppis, och så körde vi hemåt. Men det var synd att inte charken var öppen heller. Det var en rolig dag, men det var konstigt med affärerna. Måndagar brukar det vara stängt, och dom har börjat ha stängt lite längre nu för tiden. Då vet man ju om det till nästa gång man åker ut. Vi får se om vi kan komma iväg nån helg eller nåt sånt där, och titta lite mer. När jag kom hem så gjorde gubben stekt falukorv med stuvade morötter och ärter till, och potatis. Det är så gott, det är så smarrigt! Jag hade ingen större energi när jag kom hem, så det blev lite lugnt och skönt. Men ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: