onsdag, augusti 27, 2008

jag fixa blogg..

Ja, gäsp, det är morgon… igår eftermiddag satt jag och grejade och donade med bloggen ganska länge, och lyckades radera ett inlägg! Men jag lyckades få tillbaka det, och gjorde till och med en film. Först gick jag in och gjorde Photo Story, som man gratis kan hämta på www.pim.se , och la in bilder, och sen skulle jag ladda upp det på Google. Och det krånglade och det krånglade, men nu har jag lyckats, jag känner mig riktigt stolt! Och så har jag gjort i ordning en underskrift med mitt namn, jag har gjort en signatur. Jag kände att det blev bra på bloggen och alltihop. Så nu ska vi åka till stan och fixa min cykel, så jag ska börja cykla till jobbet. Det är ju visserligen en mil, men, premiär ska det bli på fredag, har jag bestämt, jag ska cykla hem från jobbet. Vi får se om jag orkar. Men det är mulet idag, vi ska åka och handla mat och såna saker, och vi ska ha arbetsplatsmöte, APT, i kvällningen. Så det måste jag gå på, och då ryker mina timmar. Jag hade gärna varit i skolan, men det gick inte idag. Men jag ska fixa lite grejer ändå, gå till biblioteket och hämta lite bok-jury-böcker till barnen, som vi får gratis.
Å, usch jag var inne i cykelaffären här i stan, gud!, han var inte alls trevlig, men jag ska åka och hämta min cykel innan jag börjar jobba i eftermiddag. Då ska vi se hur det ser ut.
Jag var inne och handlade och vi köpte färsk sej. Nu kan ni skriva av receptet om ni vill:
Jag tog en ugnssäker form och lade fisken i (vit fisk är bra, jag tog alltså sej idag). Så rev jag pepparrot och ost och blandade det med en burk creme fraiche och lite grädde. Sen tog jag lite svartpeppar på och satte in i ugnen i 20 minuter. Sen tog jag ut och hällde på räkor, dill och tomater och så fick det stå inne 5 minuter till. 25 minuter tog det. Serveras med potatis och rårivna morötter. Gud vad gott det blev! Det var mumsigt och härligt och äta. Så att det var pepparrotsfisk, blev det. Det var gott. Nu ska jag lägga mig och läsa ”Se och hör” som jag fick idag och ta det lite lugnt här. Sen ska jag göra i ordning maten tills i morgon också.
Min pepparrotsfisk
torsk eller annan fisk till 4 pers. ( ca 200 g/pers)
1 burk lätt 15% creme fraiche
½dl ca grädde
1-2 dl riven pepparrot
1-2 dl riven ost
svartpeppar
några räkor
Tomater
Dill efter smak

Inga kommentarer: