söndag, augusti 14, 2022

Vilken långweekend

 Vilken långweekend det blev för mig, man ska ju inte klaga på vädret, det har varit underbart och härligt! Jag har varit och hälsat på min gamla kollega, så vi var ute och fikade i närkommunen. Vi hade jättemysigt och trevligt. Jag köpte med mig en sallad och åkte upp till min särbo, för han skulle köra mig till sjukhuset dagen efter. Jag kunde inte sova den natten, inte en blund. Sen var det kick-off med jobbet den dagen också. Så in till sjukhuset, åkte tillbaka igen och träffade mina goa arbetskamrater. Vi fick en härlig övernattning med god mat, underbart! Vi fick efterrätter, och det fanns godis, man fick ta hur mycket man ville, och det fanns mjukglass. Jättefint spahotell i Uddevalla. 

Så jag åkte aldrig hem efter det, jag åkte upp till honom igen. Han sa ”Vi tar bilen och åker ut”. Så vi åkte till Lidköping, till Spiken, och satt där ute och drack kaffe. Det var ju så härligt väder, helt underbart. Det var längesedan vi var därute och tittade. På lördagen tog vi det väldigt lugnt, vi satt i soffan på altanen och katten var med. Vi åkte och handlade lite och gjorde oss högrevsburgare och lite kaffe och glass. Det var riktigt underbart, och ett glas Grillo, det är helt perfekt i sånt här väder. 

Det har varit så underbart! Idag har vi varit på Brinken i Vänersborg. Vi fikade med en räkmacka. Och nu sitter jag på jobbet, för jag måste greja lite i det fina vädret. Men jag ska snart pipa av, så ska jag gå iväg och handla. Och i morgon ska jag in till sjukhuset igen. Så det är lite pirrigt, men jag kände att jag ville gå hit och se vad det är som händer. Jag kan ju inte veta annars. Det har varit en härlig semester, underbara dagar! Det har varit så gott att umgås med nära och kära, dom man gillar, och dom man inte gillar får man stå ut med också. Men nu får ni ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: