söndag, juli 31, 2022

Sista dagarna

 Städdag och plocka in i bilen, som blev helt knökfull med alla attiraljer vi har haft med oss och haft nytta av på vår vistelse. Vi for hem till mor i hennes samhälle där och hälsade på. Så vi tog hennes bil och for på samlarmässa som var i Nysäter i gamla trästugor. Det blev inget handlat för mig, men jag hittade en bil till gubbarna och en ljuslykta. Vi tog oss lite kaffe där med hembakat. Sen for vi tillbaka till mor, och sen fick vi jättegod fläskytterfilé med potatis och grönsaker, och kaffe med krusbärspaj. Så nu har vi kommit tillbaka till civilisationen, och nu blir det vardag igen. Kanske ska jag åka och hälsa på mer folk. I morgon åker jag hem och blir färdig med alltihop. Det har varit en trevlig vistelse på Värmlandsnäs fast inte jag kan se, det hade varit kul. Och jag har upptäckt, faktiskt, att kameran har gjort en väldig nytta. Och igår kväll kom det fram en kikare. Fasen, jag kunde se båten! Det var ingen rund båt över huvud taget, det var en jättefin båt som låg där ute på sjön. Nu ska vi hoppa i säng och lägga oss, så får vi se vad som händer i morgon.

Bilder ifrån Nysäter och kort på min Habibi

B

Inga kommentarer: